Розробка автоматизованого методу формування змісту навчальних дисциплін спеціалізації максимальної корисності для реалізації в професійній сфері

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.238874

Ключові слова:

результат навчання, зміст дисциплін, освітні програми вищої освіти, автоматизований метод

Анотація

Стрімке зростання та виникнення проривних технологій в інфокомунікаційній області вимагає щорічного корегування та модернізації навчальних планів з дисциплін спеціалізації відповідно до актуальних вимог ринку. Пропонується спосіб оперативного реагування освітнього середовища під вимоги зовнішнього середовища, заснований на створенні пулу затребуваних результатів навчання. Об'єктом дослідження є процес формування затребуваного змісту дисциплін спеціалізації.

Описано формалізований метод формування змісту навчальних дисциплін спеціалізації максимальної корисності для реалізації в професійній сфері на підставі експертних оцінок представників ринку праці. Розроблено алгоритм для знаходження безлічі результатів навчання за виявлених умов. Алгоритм заснований на оцінці ефективності результатів навчання. Реалізовано програмний засіб, що включає базу даних і два компоненти: web-інтерфейс для збору та первинної обробки інформації та програмний модуль на С++ для автоматизації основного алгоритму. Підсумком роботи програмного засобу є пул результатів навчання, рекомендований для впровадження в зміст освітньої програми.

Представлені результати експериментального дослідження за тестовими даними, які підтвердили точність обчислень програмного компонента. Верифікація даних у напрямку web-технологій та web-програмування дозволила виявити список результатів навчання для впровадження в освітню програму «Інформаційні системи». Розроблений в результаті дослідження алгоритм може бути використаний для формування затребуваного змісту елементів освітніх програм в будь-якій галузі. Передбачається розвиток запропонованого методу при створенні інтерактивних навчальних програм за технологічними процесами ремонту авіаційної техніки на підприємствах авіаційної галузі

Біографії авторів

Natalya Astapenko, M. Kozybayev North Kazakhstan University

PhD, Associate Professor

Department of Information and Communication Technologies

Kayrat Koshekov, Civil Aviation Academy

Doctor of Technical Sciences, Professor

Department of Science and International Cooperation

Grigoriy Ponomarev, National Information Technologies

Master of Pedagogical Sciences

Department of Petropavlovsk

Beken Seidakhmetov, Civil Aviation Academy

PhD, Rector

Igor Fedorov, Civil Aviation Academy

Сhief Specialist for Scientific Research

Department of Science and International Cooperation

Dmitriy Zuev, Civil Aviation Academy

Master of Engineering Science

Department of Aviation Engineering and Technology

Посилання

  1. Yelina, E. G., Kovtun, E. N., Rodionova, S. E. (2015). Competences and outcomes of learning: the logic of their representation in educational programmes. Higher Education in Russia, 1, 10–20. Available at: https://vovr.elpub.ru/jour/article/view/97/47
  2. Tuning Educational Structures in Europe. Available at: http://unideusto.org/tuningeu/
  3. Khenner, E. K. (2018). Professional knowledge and professional competencies in higher education. The Education and science journal, 20 (2), 9–31. doi: https://doi.org/10.17853/1994-5639-2018-2-9-31
  4. Professional'nye standarty i tsentry sertifikatsii (NSK). Available at: https://atameken.kz/ru/services/16-professionalnyye-standarty-i-tsentry-sertifikatsii-nsk
  5. Association of Classical Universities of Russia. Available at: http://www.acur.msu.ru/ru/developments.php
  6. Karavaeva, E. V. (2014). Recommended procedure for higher education programs design. Higher Education in Russia, 8-9, 5–15. Available at: https://vovr.elpub.ru/jour/article/view/792
  7. Glazunova, O. G., Voloshyna, T. V., Dorosh, N. (2017). Development of professional and soft skills of future IT specialists in cooperation with leading IT companies. Information Technologies and Learning Tools, 60 (4), 141. doi: https://doi.org/10.33407/itlt.v60i4.1697
  8. Tomlinson, M. (2016). Introduction: Graduate Employability in Context: Charting a Complex, Contested and Multi-Faceted Policy and Research Field. Graduate Employability in Context, 1–40. doi: https://doi.org/10.1057/978-1-137-57168-7_1
  9. Lechner, C. M., Tomasik, M. J., Silbereisen, R. K. (2016). Preparing for uncertain careers: How youth deal with growing occupational uncertainties before the education-to-work transition. Journal of Vocational Behavior, 95-96, 90–101. doi: https://doi.org/10.1016/j.jvb.2016.08.002
  10. Heijde, C. M. V. D., Van Der Heijden, B. I. J. M. (2006). A competence-based and multidimensional operationalization and measurement of employability. Human Resource Management, 45 (3), 449–476. doi: https://doi.org/10.1002/hrm.20119
  11. Caggiano, V., Schleutker, K., Petrone, L., González-Bernal, J. (2020). Towards Identifying the Soft Skills Needed in Curricula: Finnish and Italian Students’ Self-Evaluations Indicate Differences between Groups. Sustainability, 12 (10), 4031. doi: https://doi.org/10.3390/su12104031
  12. Tatum, B. C. (2019). Developing and Evaluating Educational Programs. Developing and Evaluating Educational Programs. doi: https://doi.org/10.5772/intechopen.89574
  13. Warn, J., Tranter, P. (2001). Measuring Quality in Higher Education: A competency approach. Quality in Higher Education, 7 (3), 191–198. doi: https://doi.org/10.1080/13538320120098078
  14. Galimzyanov, H. M., Popov, E. A., Storozheva, Yu. A. (2017). Formirovanie i otsenka kompetentsiy v protsesse osvoeniya obrazovatel'nyh programm FGOS VO. Astrahan', 74.
  15. Solovova, N. V., Rudneva, T. I., San'ko, A. M. (2015). Menedzhment obrazovaniya: metodicheskie rekomendatsii. Samara, 45.
  16. Solovova, N. V. (2015). Formirovanie i otsenka kompetentsiy. Samara, 79.
  17. Hussey, T., Smith, P. (2003). The Uses of Learning Outcomes. Teaching in Higher Education, 8 (3), 357–368. doi: https://doi.org/10.1080/13562510309399
  18. Dovbysh, A., Shelechov, I., Khibovska, Ju., Маtiash, О. (2021). Information and analytical system for assessing the compliance of educational content specialties ciber security with modern requirements. Radioelectronic and computer systems, 1 (97), 70–80. doi: https://doi.org/10.32620/reks.2021.1.06
  19. Best Practices Guide for Developing Educational Programs: Environmental and Energy Technology (2014). ATEEC, 56. Available at: http://ateec.org/wp-content/uploads/2014/03/Best_Practices.pdf
  20. Effective Practices for Educational Program Development (2018). The Academic Senate for California Community Colleges, 36. Available at: https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED591935.pdf
  21. Wedell, M. (2009). Planning for Educational Change. Putting people and their contexts first. Bloomsbury Publishing, 194.
  22. Strukturno-logicheskie skhemy kak instrument aktivizatsii poznavatel'noy deyatel'nosti studentov. Available at: https://portal.tpu.ru/eL/img/Tab4/lavrinenko_pdf.pdf
  23. Khapaeva, S. (2014). Learning outcomes: approaches to the identification and assessment. Vestnik Universiteta, 19, 79–86. Available at: https://cyberleninka.ru/article/n/rezultaty-obucheniya-podhody-k-vyyavleniyu-i-otsenke

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-30

Як цитувати

Astapenko, N., Koshekov, K., Ponomarev, G., Seidakhmetov, B., Fedorov, I., & Zuev, D. (2021). Розробка автоматизованого методу формування змісту навчальних дисциплін спеціалізації максимальної корисності для реалізації в професійній сфері. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4(4(112), 64–73. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.238874

Номер

Розділ

Математика та кібернетика - прикладні аспекти