Розробка автоматизованого методу формування змісту навчальних дисциплін спеціалізації максимальної корисності для реалізації в професійній сфері
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.238874Ключові слова:
результат навчання, зміст дисциплін, освітні програми вищої освіти, автоматизований методАнотація
Стрімке зростання та виникнення проривних технологій в інфокомунікаційній області вимагає щорічного корегування та модернізації навчальних планів з дисциплін спеціалізації відповідно до актуальних вимог ринку. Пропонується спосіб оперативного реагування освітнього середовища під вимоги зовнішнього середовища, заснований на створенні пулу затребуваних результатів навчання. Об'єктом дослідження є процес формування затребуваного змісту дисциплін спеціалізації.
Описано формалізований метод формування змісту навчальних дисциплін спеціалізації максимальної корисності для реалізації в професійній сфері на підставі експертних оцінок представників ринку праці. Розроблено алгоритм для знаходження безлічі результатів навчання за виявлених умов. Алгоритм заснований на оцінці ефективності результатів навчання. Реалізовано програмний засіб, що включає базу даних і два компоненти: web-інтерфейс для збору та первинної обробки інформації та програмний модуль на С++ для автоматизації основного алгоритму. Підсумком роботи програмного засобу є пул результатів навчання, рекомендований для впровадження в зміст освітньої програми.
Представлені результати експериментального дослідження за тестовими даними, які підтвердили точність обчислень програмного компонента. Верифікація даних у напрямку web-технологій та web-програмування дозволила виявити список результатів навчання для впровадження в освітню програму «Інформаційні системи». Розроблений в результаті дослідження алгоритм може бути використаний для формування затребуваного змісту елементів освітніх програм в будь-якій галузі. Передбачається розвиток запропонованого методу при створенні інтерактивних навчальних програм за технологічними процесами ремонту авіаційної техніки на підприємствах авіаційної галузі
Посилання
- Yelina, E. G., Kovtun, E. N., Rodionova, S. E. (2015). Competences and outcomes of learning: the logic of their representation in educational programmes. Higher Education in Russia, 1, 10–20. Available at: https://vovr.elpub.ru/jour/article/view/97/47
- Tuning Educational Structures in Europe. Available at: http://unideusto.org/tuningeu/
- Khenner, E. K. (2018). Professional knowledge and professional competencies in higher education. The Education and science journal, 20 (2), 9–31. doi: https://doi.org/10.17853/1994-5639-2018-2-9-31
- Professional'nye standarty i tsentry sertifikatsii (NSK). Available at: https://atameken.kz/ru/services/16-professionalnyye-standarty-i-tsentry-sertifikatsii-nsk
- Association of Classical Universities of Russia. Available at: http://www.acur.msu.ru/ru/developments.php
- Karavaeva, E. V. (2014). Recommended procedure for higher education programs design. Higher Education in Russia, 8-9, 5–15. Available at: https://vovr.elpub.ru/jour/article/view/792
- Glazunova, O. G., Voloshyna, T. V., Dorosh, N. (2017). Development of professional and soft skills of future IT specialists in cooperation with leading IT companies. Information Technologies and Learning Tools, 60 (4), 141. doi: https://doi.org/10.33407/itlt.v60i4.1697
- Tomlinson, M. (2016). Introduction: Graduate Employability in Context: Charting a Complex, Contested and Multi-Faceted Policy and Research Field. Graduate Employability in Context, 1–40. doi: https://doi.org/10.1057/978-1-137-57168-7_1
- Lechner, C. M., Tomasik, M. J., Silbereisen, R. K. (2016). Preparing for uncertain careers: How youth deal with growing occupational uncertainties before the education-to-work transition. Journal of Vocational Behavior, 95-96, 90–101. doi: https://doi.org/10.1016/j.jvb.2016.08.002
- Heijde, C. M. V. D., Van Der Heijden, B. I. J. M. (2006). A competence-based and multidimensional operationalization and measurement of employability. Human Resource Management, 45 (3), 449–476. doi: https://doi.org/10.1002/hrm.20119
- Caggiano, V., Schleutker, K., Petrone, L., González-Bernal, J. (2020). Towards Identifying the Soft Skills Needed in Curricula: Finnish and Italian Students’ Self-Evaluations Indicate Differences between Groups. Sustainability, 12 (10), 4031. doi: https://doi.org/10.3390/su12104031
- Tatum, B. C. (2019). Developing and Evaluating Educational Programs. Developing and Evaluating Educational Programs. doi: https://doi.org/10.5772/intechopen.89574
- Warn, J., Tranter, P. (2001). Measuring Quality in Higher Education: A competency approach. Quality in Higher Education, 7 (3), 191–198. doi: https://doi.org/10.1080/13538320120098078
- Galimzyanov, H. M., Popov, E. A., Storozheva, Yu. A. (2017). Formirovanie i otsenka kompetentsiy v protsesse osvoeniya obrazovatel'nyh programm FGOS VO. Astrahan', 74.
- Solovova, N. V., Rudneva, T. I., San'ko, A. M. (2015). Menedzhment obrazovaniya: metodicheskie rekomendatsii. Samara, 45.
- Solovova, N. V. (2015). Formirovanie i otsenka kompetentsiy. Samara, 79.
- Hussey, T., Smith, P. (2003). The Uses of Learning Outcomes. Teaching in Higher Education, 8 (3), 357–368. doi: https://doi.org/10.1080/13562510309399
- Dovbysh, A., Shelechov, I., Khibovska, Ju., Маtiash, О. (2021). Information and analytical system for assessing the compliance of educational content specialties ciber security with modern requirements. Radioelectronic and computer systems, 1 (97), 70–80. doi: https://doi.org/10.32620/reks.2021.1.06
- Best Practices Guide for Developing Educational Programs: Environmental and Energy Technology (2014). ATEEC, 56. Available at: http://ateec.org/wp-content/uploads/2014/03/Best_Practices.pdf
- Effective Practices for Educational Program Development (2018). The Academic Senate for California Community Colleges, 36. Available at: https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED591935.pdf
- Wedell, M. (2009). Planning for Educational Change. Putting people and their contexts first. Bloomsbury Publishing, 194.
- Strukturno-logicheskie skhemy kak instrument aktivizatsii poznavatel'noy deyatel'nosti studentov. Available at: https://portal.tpu.ru/eL/img/Tab4/lavrinenko_pdf.pdf
- Khapaeva, S. (2014). Learning outcomes: approaches to the identification and assessment. Vestnik Universiteta, 19, 79–86. Available at: https://cyberleninka.ru/article/n/rezultaty-obucheniya-podhody-k-vyyavleniyu-i-otsenke
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Natalya Astapenko, Kayrat Koshekov, Grigoriy Ponomarev, Beken Seidakhmetov, Igor Fedorov, Dmitriy Zuev
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.