Розробка системи інтегрованого управління авіаційною безпекою як ключового елемента якості обслуговування в аеропорту
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.239168Ключові слова:
система авіаційної безпеки (САБ), акт незаконного втручання (АНВ), управління якістю послуг аеропортуАнотація
Досліджено науково-практичні основи якості обслуговування пасажирів та клієнтури в аеропорту. Це викликано необхідністю визначення ролі авіаційної безпеки (АБ) та її вплив на якість та конкурентоспроможність діяльності служб аеропорту. Доведено, що в рамках системи здійснюється моніторинг якості за напрямками діяльності служби авіаційної безпеки (САБ). В результаті досліджень визначено кількісну оцінку рівня авіаційної безпеки аеропорту, на підставі якої в підсистемах аналізу виконується прийняття відповідного управлінського рішення. Під управлінням в даному разі розуміється система заходів щодо вдосконалення діяльності САБ.
Розроблено методику оцінки якості аеропортових послуг, яка розкриває сутність авіаційної безпеки в системі управління якістю аеропорту. Запропонована послідовність оцінювання системи авіаційної безпеки, що відображає вартісний підхід, застосування якого передбачає визначення резервів для забезпечення авіаційної безпеки в безперервному впровадженні системи менеджменту якості.
Визначено частку витрат на авіаційну безпеку (АБ) на прикладі трьох аеропортів за економічними елементами (модель критеріїв вибору суб’єкта) щодо визначення вартості забезпечення адекватного рівня авіаційної безпеки.
Запропоновано введення комплексного показника якості авіаційної безпеки для її функціональних складових, що в подальшому складає інтегральний показник якості наданих послуг. В результаті розрахунків розмір плати за авіаційну безпеку з використанням поправочних коефіцієнтів на протидію загрозі можливого вчинення акту незаконного втручання (АНВ) зростатиме. Це дозволяє авіапідприємству своєчасно формувати резерв для запобігання або усунення наслідків АНВ шляхом врахування збору за авіаційну безпеку у загальну вартість послуг повітряного транспорту
Посилання
- Filippov, A. V. (2007). The safety of civil aviation as a complex concept. Scientific Works of National Aviation University. Series: Law Journal “Air and Space Law”, 3 (4), 21–26. doi: https://doi.org/10.18372/2307-9061.4.9037
- Bugayko, D., Isaienko, V., Sokolova, N., Leshchynskyi, O., Zamiar, Z. (2019). Analysis of the aviation safety management system by fractal and statistical tools. Logistics and Transport, 4 (44), 41–60. doi: https://doi.org/10.26411/83-1734-2015-4-44-5-19
- Pawęska, M., Kharchenko, V., Bugayko, D., Antonova, A. (2017). Theoretical Approaches for Safety Levels Measurements – Sequential Probability Ratio Test (SPRT). Logistics and Transport, 2 (34), 25–32. Available at: http://system.logistics-and-transport.eu/index.php/main/article/view/491/481
- Karpova, L. I., Nikitin, D. A. (2010). The modern forms of aviation security. Nauchniy vestnik Moskovskogo gosudarstvennogo tekhnicheskogo universiteta grazhdanskoy aviatsii, 155, 34–40. Available at: https://cyberleninka.ru/article/n/sovremennye-tehnicheskie-sredstva-aviatsionnoy-bezopasnosti
- Ovchenkov, N. I. (2011). Sistema bezopasnosti: kak ne oshibit'sya v reshenii. Transportnaya bezopasnost' i tekhnologii, 2, 82–84.
- Marintseva, K., Akmaldinova, V. (2018). Organization of the air transportation in the conditions of a terrorist threat: a problem statement. Proceeding of The Eighth World Congress “AVIATION IN THE XXI-st CENTURY - Safety in aviation and space technology''. Available at: http://conference.nau.edu.ua/index.php/Congress/Congress2018/paper/viewFile/5060/4221
- Global Aviation Security Plan. ICAO, 32. Available at: https://www.icao.int/SAM/Documents/2018-USAPCMA/Global_Aviation_Security_Plan_November_2017_en.pdf
- Rodrigues, C. C. (2021). Aviation Safety: Commercial Airlines. International Encyclopedia of Transportation, 90–97. doi: https://doi.org/10.1016/b978-0-08-102671-7.10113-7
- Ovchenkov, N. I., Elisov, L. N. (2014). Assessment of transport infrastructure and means of transport vulnerability in civil aviation. Nauchniy vestnik MGTU GA, 204, 65–68. Available at: https://avia.mstuca.ru/jour/article/download/587/505
- Buhaiko, D., Kharazyshvili, Yu., Liashenko, V., Kvilinskyi, O. (2021). Systemnyi pidkhid do vyznachennia rivnia bezpeky staloho rozvytku aviatsiynoho transportu: indykatory, riven, zahrozy». The Journal of European Economy, 20 (1 (76)), 152–190. Available at: http://jeej.wunu.edu.ua/index.php/ukjee/article/view/1523
- Kim, M. H., Park, J. W., Choi, Y. J. (2020). A Study on the Effects of Waiting Time for Airport Security Screening Service on Passengers’ Emotional Responses and Airport Image. Sustainability, 12 (24), 10634. doi: https://doi.org/10.3390/su122410634
- Lantsyski, Ye., Yanushek, Kh. et. al. (2006). Osnovy kompleksnoho upravlinnia yakistiu. Kyiv: Kyiv. nats. torh-ekon. un.-t, 289.
- Simkova, T. (2013). Factors of process control quality management services airport. Problemy pidvyshchennia efektyvnosti infrastruktury, 37. Available at: http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/PPEI/article/view/7041
- Kubicheck, V. V. (2011). Quality rating of services of airport infrastructure. Elektronnoe nauchnoe izdanie «Uchenyezametki TOGU», 2 (2), 66–79. Available at: https://pnu.edu.ru/media/ejournal/articles/2012/TGU_2_18.pdf
- Valko, A. M. (2020). Pokaznyky aviatsiynykh posluh v systemi yakosti. Problemy orhanizatsiyi aviatsiynykh, multymodalnykh perevezen i zastosuvannia aviatsiyi v haluziakh ekonomiky: Materialy VIII Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsiyi. Kyiv: NAU, 82–86. Available at: http://ftml.nau.edu.ua/images/novosti/27112020_konf_oap/tezy_27112020_60_185.pdf
- Saati, T. (1993). Prinyatie resheniy. Metod analiza ierarhiy. Moscow: «Radio i svyaz'», 278. Available at: http://pqm-online.com/assets/files/lib/books/saaty.pdf
- Besanko, D. A., Braeutigam, R. R. (2002). Microeconomics: an integrated approach. New-York: Wiley, 809. Available at: https://searchworks.stanford.edu/view/4692405
- Derzhavna sluzhba statyskyky Ukrainy. Available at: http://www.ukrstat.gov.ua/
- Rimmer, D. (2011). Does Heightened Airport Security Make Us Safer?
- Intelligent security management system. Available at: https://patents.justia.com/patent/10713914
- Miziuk, V. V. (2006). Efektyvnist systemy aviatsiynoi bezpeky – yak skladova ekonomichnoi bezpeky pidpryiemstva. Materialy nauk.-prakt. konf. «Suchasni problemy hlobalnykh protsesiv u svitovii ekonomitsi». Kyiv: НАУ, 18–20.
- Nisula, J. (2009). Operational Risk Assessment. Next Generation Methodology.
- Yun, G. M., Valko, А. М., Borets, І. V. (2019). Dimension and subjectivity of the mathematical simulation assessments for the forecast of the aviation safety level. Science-Based Technologies, 3, 385–392. doi: https://doi.org/10.18372/2310-5461.43.13990
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Alla Valko, Olena Soloviova, Ganna Volkovska, Iryna Herasymenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.