Розробка імітаційної моделі функціонування вантажного митного комплексу як ланки логістичного ланцюга поставок
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.242915Ключові слова:
логістичний ланцюг, імітаційна модель, вантажний митний комплекс, транспортний засібАнотація
Основною ланкою логістичних ланцюгів поставок є вантажний митний комплекс. На ньому відбувається митно-логістичне обслуговування вантажовласників при експорті та імпорті вантажів, комплексному обслуговуванні, розміщенні вантажів на митний склад і склад тимчасового зберігання. Для обґрунтування вибору оптимального логістичного ланцюга поставок і оптимізації роботи вантажного митного комплексу запропоновано використати імітаційне моделювання.
Наведено у загальному вигляді модель функціонування логістичного ланцюга і вантажного митного комплексу. Запропонована модель реалізована в пакеті автоматизації імітаційного моделювання GPSS World. Випробування імітаційної моделі логістичного ланцюга і вантажного митного комплексу передбачало перевірку її адекватності. Перевірка адекватності імітаційної моделі, яка показала максимальне значення t-статистики 1,424 при критичному значенні 1,85, довела її відповідність роботі реального об'єкту.
Після завершення перевірки адекватності було виконано оцінювання похибки імітації, яка склала 3 % при допустимих 5 %, зумовленої наявністю в імітаційної моделі генераторів псевдовипадкових чисел. Таким чином, похибка імітації є несуттєвою для даного дослідження.
Для вантажного митного комплексу наведено приклад результатів моделювання. За результатами імітаційного моделювання можна визначити: оптимальний тип логістичного ланцюга постачань та оптимальна структура вантажного митного комплексу. Наведено широкий спектр задач, які дозволяє вирішувати запропонована імітаційна модель. Таким чином, розроблена імітаційна модель дасть можливість аналізувати і удосконалювати режими роботи вантажного митного комплексу. Крім цього, це дозволить отримати обґрунтоване рішення щодо застосування певного типу логістичного ланцюга поставок.
Посилання
- Volpe Martincus, C., Carballo, J., Graziano, A. (2015). Customs. Journal of International Economics, 96 (1), 119–137. doi: http://doi.org/10.1016/j.jinteco.2015.01.011
- Elliott, D., Bonsignori, C. (2019). The influence of customs capabilities and express delivery on trade flows. Journal of Air Transport Management, 74, 54–71. doi: http://doi.org/10.1016/j.jairtraman.2018.09.007
- Luzhanska, N., Kravchenya, I., Lebid, I. (2021). Methodology for the multi-criteria efficiency assessment of cargo customs complexes. World Science, 1 (62). doi: http://doi.org/10.31435/rsglobal_ws/30012021/7405
- Pasichnyk, A. M., Malnov, V. S., Kravchuk, S. S. (2013). Doslidzhennia efektyvnosti stvorennia lohistychnykh transportno-mytnykh kompleksiv na osnovi metodu analizu iierarkhii. Visnyk Akademii mytnoi sluzhby Ukrainy. Ser.: Tekhnichni nauky, 2, 72–81. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vamsutn_2013_2_11
- Thiers, G., McGinnis, L. (2011). Logistics systems modeling and simulation. Proceedings of the 2011Winter Simulation Conference, 1536–1546. doi: http://doi.org/10.1109/wsc.2011.6147871
- Park, Y.-B., Kim, H.-S. (2016). Simulation-based evolutionary algorithm approach for deriving the operational planning of global supply chains from the systematic risk management. Computers in Industry, 83, 68–77. doi: http://doi.org/10.1016/j.compind.2016.09.003
- Fanti, M. P., Iacobellis, G., Ukovich, W., Boschian, V., Georgoulas, G., Stylios, C. (2015). A simulation based Decision Support System for logistics management. Journal of Computational Science, 10, 86–96. doi: http://doi.org/10.1016/j.jocs.2014.10.003
- Kotachi, M., Rabadi, G., Obeid, M. F. (2013). Simulation Modeling and Analysis of Complex Port Operations with Multimodal Transportation. Procedia Computer Science, 20, 229–234. doi: http://doi.org/10.1016/j.procs.2013.09.266
- Muravev, D., Hu, H., Rakhmangulov, A., Mishkurov, P. (2021). Multi-agent optimization of the intermodal terminal main parameters by using AnyLogic simulation platform: Case study on the Ningbo-Zhoushan Port. International Journal of Information Management, 57, 102133. doi: http://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2020.102133
- Martagan, T. G., Eksioglu, B., Eksioglu, S. D., Greenwood, A. G. (2009). A Simulation Model of Port Operations During Crisis Conditions. Proceedings of the 2009 Winter Simulation Conference, 2832–2843.
- Kravchuk, S. S. (2012). Vyznachennia stratehii rozvytku ta vdoskonalennia roboty mytno-terminalnoho kompleksu. Visnyk Akademii mytnoi sluzhby Ukrainy. Ser.: Tekhnichni nauky, 1, 64–69.
- Viunenko, L. F., Mikhailov, M. V., Pervozvanskaia, T. N.; Viunenko, L. F. (Ed.) (2016). Imitatsionnoe modelirovani. Moscow: Izdatelstvo Iurait, 283.
- Vorkut, T. A., Bilonoh, O. Ye., Dmytrychenko, A. M., Tretynychenko, Yu. O. (2017). Upravlinnia lantsiuhamy postachan: lohistychnyi aspekt. Kyiv: NTU, 288.
- Luzhanska, N., Kotsiuk, O., Lebid, I., Kravchenyа, I., Demchenko, Yе. (2019). The influence of customs and logistics service efficiency on cargo delivery time. Proceedings of the National Aviation University, 3 (80), 78–91. doi: http://doi.org/10.18372/2306-1472.80.14277
- Luzhanska, N. (2020). Simulation and optimization of freight customs complexes based on queueing systems. Transport systems and transportation technologies, 19, 37–42. doi: http://doi.org/10.15802/tstt2020/208693
- GPSS World Reference Manual / Minuteman Software (2001). Holly Springs NC, 305.
- Shevchenko, D. N., Kravchenia, I. N. (2007). Imitatsionnoe modelirovanie na GPSS. Gomel: BelGUT, 97.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Alexander Mazurenko, Andrii Kudriashov, Iryna Lebid, Nataliia Luzhanska, Irina Kravchenya, Maksym Pitsyk
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.