Розробка імітаційної моделі функціонування вантажного митного комплексу як ланки логістичного ланцюга поставок

Автор(и)

  • Александр Александрович Мазуренко Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Україна https://orcid.org/0000-0001-5591-1790
  • Андрій Вадимович Кудряшов Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Україна https://orcid.org/0000-0002-5965-3378
  • Ірина Георгіївна Лебідь Національний транспортний університет, Україна https://orcid.org/0000-0003-0707-4179
  • Наталія Олександрівна Лужанська Національний транспортний університет, Україна https://orcid.org/0000-0002-1271-8728
  • Irina Kravchenya Belarusian State University of Transport, Білорусь https://orcid.org/0000-0002-2670-639X
  • Максим Григорьевич Піцик Національний транспортний університет, Україна https://orcid.org/0000-0001-8357-2538

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.242915

Ключові слова:

логістичний ланцюг, імітаційна модель, вантажний митний комплекс, транспортний засіб

Анотація

Основною ланкою логістичних ланцюгів поставок є вантажний митний комплекс. На ньому відбувається митно-логістичне обслуговування вантажовласників при експорті та імпорті вантажів, комплексному обслуговуванні, розміщенні вантажів на митний склад і склад тимчасового зберігання. Для обґрунтування вибору оптимального логістичного ланцюга поставок і оптимізації роботи вантажного митного комплексу запропоновано використати імітаційне моделювання.

Наведено у загальному вигляді модель функціонування логістичного ланцюга і вантажного митного комплексу. Запропонована модель реалізована в пакеті автоматизації імітаційного моделювання GPSS World. Випробування імітаційної моделі логістичного ланцюга і вантажного митного комплексу передбачало перевірку її адекватності. Перевірка адекватності імітаційної моделі, яка показала максимальне значення t-статистики 1,424 при критичному значенні 1,85, довела її відповідність роботі реального об'єкту.

Після завершення перевірки адекватності було виконано оцінювання похибки імітації, яка склала 3 % при допустимих 5 %, зумовленої наявністю в імітаційної моделі генераторів псевдовипадкових чисел. Таким чином, похибка імітації є несуттєвою для даного дослідження.

Для вантажного митного комплексу наведено приклад результатів моделювання. За результатами імітаційного моделювання можна визначити: оптимальний тип логістичного ланцюга постачань та оптимальна структура вантажного митного комплексу. Наведено широкий спектр задач, які дозволяє вирішувати запропонована імітаційна модель. Таким чином, розроблена імітаційна модель дасть можливість аналізувати і удосконалювати режими роботи вантажного митного комплексу. Крім цього, це дозволить отримати обґрунтоване рішення щодо застосування певного типу логістичного ланцюга поставок.

Біографії авторів

Александр Александрович Мазуренко, Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра «Транспортні вузли»

Андрій Вадимович Кудряшов, Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра «Транспортні вузли»

Ірина Георгіївна Лебідь, Національний транспортний університет

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра «Міжнародні перевезення та митний контроль»

Наталія Олександрівна Лужанська, Національний транспортний університет

Кандидат технічних наук

Кафедра «Міжнародні перевезення та митний контроль»

Irina Kravchenya, Belarusian State University of Transport

PhD, Associate Professor

Department "Road Transport and Traffic Management"

Максим Григорьевич Піцик, Національний транспортний університет

Кандидат технічних наук

Кафедра «Транспортні технології»

Посилання

  1. Volpe Martincus, C., Carballo, J., Graziano, A. (2015). Customs. Journal of International Economics, 96 (1), 119–137. doi: http://doi.org/10.1016/j.jinteco.2015.01.011
  2. Elliott, D., Bonsignori, C. (2019). The influence of customs capabilities and express delivery on trade flows. Journal of Air Transport Management, 74, 54–71. doi: http://doi.org/10.1016/j.jairtraman.2018.09.007
  3. Luzhanska, N., Kravchenya, I., Lebid, I. (2021). Methodology for the multi-criteria efficiency assessment of cargo customs complexes. World Science, 1 (62). doi: http://doi.org/10.31435/rsglobal_ws/30012021/7405
  4. Pasichnyk, A. M., Malnov, V. S., Kravchuk, S. S. (2013). Doslidzhennia efektyvnosti stvorennia lohistychnykh transportno-mytnykh kompleksiv na osnovi metodu analizu iierarkhii. Visnyk Akademii mytnoi sluzhby Ukrainy. Ser.: Tekhnichni nauky, 2, 72–81. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vamsutn_2013_2_11
  5. Thiers, G., McGinnis, L. (2011). Logistics systems modeling and simulation. Proceedings of the 2011Winter Simulation Conference, 1536–1546. doi: http://doi.org/10.1109/wsc.2011.6147871
  6. Park, Y.-B., Kim, H.-S. (2016). Simulation-based evolutionary algorithm approach for deriving the operational planning of global supply chains from the systematic risk management. Computers in Industry, 83, 68–77. doi: http://doi.org/10.1016/j.compind.2016.09.003
  7. Fanti, M. P., Iacobellis, G., Ukovich, W., Boschian, V., Georgoulas, G., Stylios, C. (2015). A simulation based Decision Support System for logistics management. Journal of Computational Science, 10, 86–96. doi: http://doi.org/10.1016/j.jocs.2014.10.003
  8. Kotachi, M., Rabadi, G., Obeid, M. F. (2013). Simulation Modeling and Analysis of Complex Port Operations with Multimodal Transportation. Procedia Computer Science, 20, 229–234. doi: http://doi.org/10.1016/j.procs.2013.09.266
  9. Muravev, D., Hu, H., Rakhmangulov, A., Mishkurov, P. (2021). Multi-agent optimization of the intermodal terminal main parameters by using AnyLogic simulation platform: Case study on the Ningbo-Zhoushan Port. International Journal of Information Management, 57, 102133. doi: http://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2020.102133
  10. Martagan, T. G., Eksioglu, B., Eksioglu, S. D., Greenwood, A. G. (2009). A Simulation Model of Port Operations During Crisis Conditions. Proceedings of the 2009 Winter Simulation Conference, 2832–2843.
  11. Kravchuk, S. S. (2012). Vyznachennia stratehii rozvytku ta vdoskonalennia roboty mytno-terminalnoho kompleksu. Visnyk Akademii mytnoi sluzhby Ukrainy. Ser.: Tekhnichni nauky, 1, 64–69.
  12. Viunenko, L. F., Mikhailov, M. V., Pervozvanskaia, T. N.; Viunenko, L. F. (Ed.) (2016). Imitatsionnoe modelirovani. Moscow: Izdatelstvo Iurait, 283.
  13. Vorkut, T. A., Bilonoh, O. Ye., Dmytrychenko, A. M., Tretynychenko, Yu. O. (2017). Upravlinnia lantsiuhamy postachan: lohistychnyi aspekt. Kyiv: NTU, 288.
  14. Luzhanska, N., Kotsiuk, O., Lebid, I., Kravchenyа, I., Demchenko, Yе. (2019). The influence of customs and logistics service efficiency on cargo delivery time. Proceedings of the National Aviation University, 3 (80), 78–91. doi: http://doi.org/10.18372/2306-1472.80.14277
  15. Luzhanska, N. (2020). Simulation and optimization of freight customs complexes based on queueing systems. Transport systems and transportation technologies, 19, 37–42. doi: http://doi.org/10.15802/tstt2020/208693
  16. GPSS World Reference Manual / Minuteman Software (2001). Holly Springs NC, 305.
  17. Shevchenko, D. N., Kravchenia, I. N. (2007). Imitatsionnoe modelirovanie na GPSS. Gomel: BelGUT, 97.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-31

Як цитувати

Мазуренко, А. А., Кудряшов, А. В., Лебідь, І. Г., Лужанська, Н. О., Kravchenya, I., & Піцик, М. Г. (2021). Розробка імітаційної моделі функціонування вантажного митного комплексу як ланки логістичного ланцюга поставок. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5(3 (113), 19–29. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.242915

Номер

Розділ

Процеси управління