Удосконалення організаційно-економічного забезпечення розвитку підприємств індустрії гостинності в умовах використання інформаційно-комунікаційних технологій

Автор(и)

  • Ірина Олегівна Петровська Таврійський національний університет імені В. І. Вернадського, Україна https://orcid.org/0000-0003-2716-1990
  • Ольга Миколаївна Сафронова Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Україна https://orcid.org/0000-0003-3553-2050
  • Олена Георгіївна Мітал Таврійський національний університет імені В. І. Вернадського, Україна https://orcid.org/0000-0002-4101-3081
  • Наталія Вячеславівна Омецинська Таврійський національний університет імені В. І. Вернадського, Україна https://orcid.org/0000-0002-8938-7189
  • Володимир Васильович Мороз Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Україна https://orcid.org/0000-0003-4306-3741
  • Оксана Іванівна Відоменко Національний університет харчових технологій, Україна https://orcid.org/0000-0001-7646-9882
  • Ірина Сергіївна Лебединець ЗВО «Міжнародний науково-технічний університет імені академіка Юрія Бугая», Україна https://orcid.org/0000-0002-0716-2374
  • Антоніна Віталіївна Шостаковська Європейський університет, Україна https://orcid.org/0000-0001-8948-5777
  • Юлія Володимирівна Майстренко Європейський університет, Україна https://orcid.org/0000-0003-1291-016X
  • Олександр Олександрович Носирєв Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0003-4089-3336

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.247943

Ключові слова:

індустрія гостинності, інформаційно-комунікаційні технології, цифровізація, бізнес-процеси, міленіали, стратегія розвитку гостинності

Анотація

Розроблено концептуальні основи організаційно-економічного забезпечення розвитку підприємств індустрії гостинності з урахуванням рівня використання інформаційно-комунікаційних технологій. Визначено, що основними результатами впливу інформаційних технологій на індустрію гостинності є оптимізація бізнес-процесів, а також трансформація цільового споживача гостинних послуг. Систематизовано види інформаційно-комунікаційних технологій в залежності від спрямованості бізнес-процесів циклу надання послуг гостинності. Обґрунтовано, що шляхом активного використання інформаційно-комунікаційних технологій підприємства індустрії гостинності задовольняють потреби клієнтів у повному обсязі відповідно до сучасних вимог. Встановлено взаємозв’язок між результатами оцінки рівня організаційно-економічного забезпечення розвитку інформаційно-комунікаційних технологій і стратегічним вибором підприємств індустрії гостинності. Виокремлено три типи стратегій – інформаційної експансії, удосконалення, утримання і подальшого розвитку – в залежності від низького, середнього і високого рівня розвитку інформаційно-комунікаційних технологій відповідно. Запропоновано напрями щодо підвищення рівня розвитку інформаційно-комунікаційних технологій індустрії гостинності на різних рівнях. Розроблені теоретико-методичні положення можуть бути корисними при формуванні концепції стратегічного розвитку індустрії гостинності. Використання запропонованого інструментарію відображає результати, як і кількісній (підвищення попиту на послуги гостинності, покращення фінансових показників тощо), так і в якісній формі (підвищення якості обслуговування, формування позитивного іміджу тощо)

Біографії авторів

Ірина Олегівна Петровська, Таврійський національний університет імені В. І. Вернадського

Кандидат економічних наук, доцент, завідувачка кафедри

Кафедра індустрії гостинності та сталого розвитку

Ольга Миколаївна Сафронова, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

Доцент

Кафедра регіональної політики

Навчально-науковий Інститут публічного управління та державної служби

Олена Георгіївна Мітал, Таврійський національний університет імені В. І. Вернадського

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра індустрії гостинності та сталого розвитку

Наталія Вячеславівна Омецинська, Таврійський національний університет імені В. І. Вернадського

Доцент

Кафедра загально-інженерних дисциплін та теплоенергетики

Володимир Васильович Мороз, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

Доцент

Кафедра регіональної політики

Навчально-науковий Інститут публічного управління та державної служби

Оксана Іванівна Відоменко, Національний університет харчових технологій

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра економіки і права

Ірина Сергіївна Лебединець, ЗВО «Міжнародний науково-технічний університет імені академіка Юрія Бугая»

Старший викладач

Кафедра маркетингу, міжнародної економіки та бізнес-адміністрування

Антоніна Віталіївна Шостаковська, Європейський університет

Доктор економічних наук, доцент, завідувачка кафедри

Кафедра менеджменту та маркетингу

Юлія Володимирівна Майстренко, Європейський університет

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра менеджменту та маркетингу

Олександр Олександрович Носирєв, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

Кандидат географічних наук, доцент

Кафедра міжнародного бізнесу та фінансів

Посилання

  1. Morozov, M. A., Morozovа, N. S. (2016). Attractive Tourist Destinations as a Factor of its Development. Journal of Environmental Management and Tourism, 7 (1), 105–112. Available at: https://journals.aserspublishing.eu/jemt/article/view/310
  2. Vetitnev, A. M., Kovalenko, V. V., Kovalenko, V. V. (2019). Informatsionno-kommunikatsionnye tekhnologii v turizme. Moscow: Izdatel'stvo Yurayt, 340.
  3. Gonzalez, R., Gasco, J., Llopis, J. (2019). ICTs in hotel management: a research review. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 31 (9), 3583–3609. doi: https://doi.org/10.1108/ijchm-07-2017-0470
  4. Mandić, A., Garbin Praničević, D. (2019). Progress on the role of ICTs in establishing destination appeal. Journal of Hospitality and Tourism Technology, 10 (4), 791–813. doi: https://doi.org/10.1108/jhtt-06-2018-0047
  5. Hua, N. (2020). Do information technology (IT) capabilities affect hotel competitiveness? Journal of Hospitality and Tourism Technology, 11 (3), 447–460. doi: https://doi.org/10.1108/jhtt-02-2020-0036
  6. Ruel, H., Njoku, E. (2020). AI redefining the hospitality industry. Journal of Tourism Futures, 7 (1), 53–66. doi: https://doi.org/10.1108/jtf-03-2020-0032
  7. Johnson, R. D., Stone, D. L., Lukaszewski, K. M. (2020). The benefits of eHRM and AI for talent acquisition. Journal of Tourism Futures, 7 (1), 40–52. doi: https://doi.org/10.1108/jtf-02-2020-0013
  8. McCartney, G., McCartney, A. (2020). Rise of the machines: towards a conceptual service-robot research framework for the hospitality and tourism industry. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 32 (12), 3835–3851. doi: https://doi.org/10.1108/ijchm-05-2020-0450
  9. Navio-Marco, J., Ruiz-Gómez, L. M., Sevilla-Sevilla, C. (2019). Progress in wireless technologies in hospitality and tourism. Journal of Hospitality and Tourism Technology, 10 (4), 587–599. doi: https://doi.org/10.1108/jhtt-07-2018-0061
  10. Zhang, Y. (2020). A Big-Data Analysis of Public Perceptions of Service Robots Amid Covid-19. Advances in Hospitality and Tourism Research (AHTR). doi: https://doi.org/10.30519/ahtr.799210
  11. Lee, W., Ko, Y. D. (2021). Operation policy of multi-capacity logistic robots in hotel industry. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 33 (5), 1482–1506. doi: https://doi.org/10.1108/ijchm-05-2020-0372
  12. Zhong, Y., Shapoval, V., Busser, J. (2021). The role of parasocial relationship in social media marketing: testing a model among baby boomers. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 33 (5), 1870–1891. doi: https://doi.org/10.1108/ijchm-08-2020-0873
  13. Kapoor, P. S., Balaji, M. S., Jiang, Y. (2021). Effectiveness of sustainability communication on social media: role of message appeal and message source. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 33 (3), 949–972. doi: https://doi.org/10.1108/ijchm-09-2020-0974
  14. Paül i Agustí, D. (2021). Mapping gender in tourist behaviour based on instagram. Journal of Outdoor Recreation and Tourism, 35, 100381. doi: https://doi.org/10.1016/j.jort.2021.100381
  15. Dharmesti, M., Dharmesti, T. R. S., Kuhne, S., Thaichon, P. (2019). Understanding online shopping behaviours and purchase intentions amongst millennials. Young Consumers, 22 (1), 152–167. doi: https://doi.org/10.1108/yc-12-2018-0922
  16. Lata, S., Rana, K. (2021). What are the determinants of consumers' online reviews adoption for hotel bookings: a structural equation modelling approach. Enlightening tourism: a pathmaking journal, 11 (1), 171–193. doi: https://doi.org/10.33776/et.v11i1.5354
  17. Hwang, Y., Wang, X., Pașamehmetoġlu, A. (2021). Customer online reviews and hospitality employees’ helping behavior: moderating roles of self-efficacy and moral identity. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 33 (5), 1461–1481. doi: https://doi.org/10.1108/ijchm-01-2021-0056
  18. Lin, A., Ma, E., Chen, B. T. (2019). The effect of interactive IT table service on consumer’s revisit intention. Advances in Hospitality and Tourism Research (AHTR), 7 (1), 124–136. doi: https://doi.org/10.30519/ahtr.527022
  19. Mercan, S., Cain, L., Akkaya, K., Cebe, M., Uluagac, S., Alonso, M., Cobanoglu, C. (2020). Improving the service industry with hyper-connectivity: IoT in hospitality. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 33 (1), 243–262. doi: https://doi.org/10.1108/ijchm-06-2020-0621
  20. Monaco, S. (2018). Tourism and the new generations: emerging trends and social implications in Italy. Journal of Tourism Futures, 4 (1), 7–15. doi: https://doi.org/10.1108/jtf-12-2017-0053
  21. Lei, S. I., Wang, D., Law, R. (2019). Hoteliers’ service design for mobile-based value co-creation. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 31 (11), 4338–4356. doi: https://doi.org/10.1108/ijchm-03-2018-0249
  22. Wan Daud, W. A. A., Abdul Ghani, M. T., Amiruddin, A. Z., Abdul Ghani, K., Abdul Rahman, A. (2021). The usability of i-Suyyah: a mobile tourism application for Arab tourists in Malaysia. Enlightening Tourism. A Pathmaking Journal, 11 (1), 263. doi: https://doi.org/10.33776/et.v11i1.5090
  23. Doklad o tsifrovoy ekonomike: obzor (2021). Organizatsiya Obedinennyh Natsiy. Available at: https://unctad.org/system/files/official-document/der2021_overview_ru.pdf
  24. Statistics (2021). International Telecommunication Union. Available at: https://www.itu.int/en/ITU-D/Statistics/Pages/stat/default.aspx
  25. Morozov, M. A., Morozova, N. S. (2020). Innovative trends of the development of tourism and hotel business in the conditions of digitalization. Estestvenno-gumanitarnye issledovaniya, 28 (2), 196–202. doi: https://doi.org/10.24411/2309-4788-2020-10100
  26. Dostup domohospodarstv Ukrainy do Internetu u 2019 rotsi: Statystychnyi zbirnyk (2020). Kyiv: Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy, 77. Available at: https://ukrstat.org/uk/druk/publicat/kat_u/2020/zb/07/zb__dd_in19.pdf
  27. Myronova, N. (2020). Bumery, milenialy, pokolinnia Z – khto tse? Rozbyraiemos u teorii. Ukrainska pravda. Available at: https://life.pravda.com.ua/society/2020/02/9/239843/
  28. Tsyfrova hramotnist naselennia Ukrainy. Available at: https://osvita.diia.gov.ua/research
  29. Semenova, L. V., Klimova, Т. B. (2018). World hotel industry: modern trends. Researh Result. Тechnology Business and Service, 4 (4), 13–24. Available at: http://rrbusiness.ru/media/business/2018/4/4-42018-14-25.pdf
  30. Trendy gostinichnyh tekhnologiy 2021 (2020). Available at: https://welcometimes.ru/opinions/trendy-gostinichnyh-tehnologiy-2021
  31. Tarasenko, E. V., Rozanova, T. P., Ilina, E. L., Kosheleva, A. I., Latkin, A. N. (2021). Transformation of the International Hospitality Industry in the COVID-19 Era: New Risks and Opportunities on the Example of Hotel Groups. Regional economy and management: electronic scientific journal, 1 (65). doi: https://doi.org/10.24412/1999-2645-2021-165-12
  32. Amadeus Beratungsassistentin ALITA unterstützt Kundengespräche durch automatische Reisevorschläge. Available at: https://amadeus.com/de/insights/pressemitteilung/amadeus-beratungsassistentin-alita-unterstuetzt-kundengespraeche-durch-automatische-reisevorschlaege
  33. Driving Hospitality Innovation – industry report. Available at: https://hospitalityinsights.ehl.edu/industry-report-hospitality-innovation
  34. Hillmann, S., Rosenkranz, N. Is blockchain the solution to the OTA challenge or is it merely a silver bullet hope? Available at: https://hospitalityinsights.ehl.edu/blockchain-solution-ota-challenge
  35. Stringam, B. B., Gerdes, J. H.; Cobanoglu, C., Dogan, S., Berezina, K., Collins, G. (Eds.) (2021). Hotel and guest room technology. Hospitality & Tourism Information Technology, 1–60. doi: https://www.doi.org/10.5038/9781732127593
  36. Bacik, R., Kmeco, L., Fedorko, R., Olearova, M., Rigelsky, M. (2019). Marketing Instrument of Improving Hotel Management Service: Evidence of Visegrad Group Countries. Marketing and Management of Innovations, 208–220. doi: https://doi.org/10.21272/mmi.2019.1-17
  37. Digital-oteli: vchera, segodnya, zavtra... i na samom dele (2019). Available at: https://welcometimes.ru/opinions/digital-oteli-vchera-segodnya-zavtra-i-na-samom-dele
  38. Bereschak, V. (2020). Obzor rynka oteley: chto proiskhodit s gostinitsami v Ukraine. Available at: https://thepage.ua/real-estate/obzor-rynka-otelej-chto-proishodit-s-gostinicami-v-ukraine
  39. Activity of business entities (2020). Kyiv: State Statistics Service of Ukraine, 151. Available at: http://www.ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u/2020/zb/11/DSG_2019.pdf
  40. Kursy Natsionalnoho banku Ukrainy: arkhiv valiutnykh kursiv (2021). Available at: https://index.minfin.com.ua/ua/exchange/archive/nbu/

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-28

Як цитувати

Петровська, І. О., Сафронова, О. М., Мітал, О. Г., Омецинська, Н. В., Мороз, В. В., Відоменко, О. І., Лебединець, І. С., Шостаковська, А. В., Майстренко, Ю. В., & Носирєв, О. О. (2021). Удосконалення організаційно-економічного забезпечення розвитку підприємств індустрії гостинності в умовах використання інформаційно-комунікаційних технологій. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6(13 (114), 29–38. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.247943

Номер

Розділ

Трансфер технологій: промисловість, енергетика, нанотехнології