Удосконалення організаційно-економічного забезпечення розвитку підприємств індустрії гостинності в умовах використання інформаційно-комунікаційних технологій
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.247943Ключові слова:
індустрія гостинності, інформаційно-комунікаційні технології, цифровізація, бізнес-процеси, міленіали, стратегія розвитку гостинностіАнотація
Розроблено концептуальні основи організаційно-економічного забезпечення розвитку підприємств індустрії гостинності з урахуванням рівня використання інформаційно-комунікаційних технологій. Визначено, що основними результатами впливу інформаційних технологій на індустрію гостинності є оптимізація бізнес-процесів, а також трансформація цільового споживача гостинних послуг. Систематизовано види інформаційно-комунікаційних технологій в залежності від спрямованості бізнес-процесів циклу надання послуг гостинності. Обґрунтовано, що шляхом активного використання інформаційно-комунікаційних технологій підприємства індустрії гостинності задовольняють потреби клієнтів у повному обсязі відповідно до сучасних вимог. Встановлено взаємозв’язок між результатами оцінки рівня організаційно-економічного забезпечення розвитку інформаційно-комунікаційних технологій і стратегічним вибором підприємств індустрії гостинності. Виокремлено три типи стратегій – інформаційної експансії, удосконалення, утримання і подальшого розвитку – в залежності від низького, середнього і високого рівня розвитку інформаційно-комунікаційних технологій відповідно. Запропоновано напрями щодо підвищення рівня розвитку інформаційно-комунікаційних технологій індустрії гостинності на різних рівнях. Розроблені теоретико-методичні положення можуть бути корисними при формуванні концепції стратегічного розвитку індустрії гостинності. Використання запропонованого інструментарію відображає результати, як і кількісній (підвищення попиту на послуги гостинності, покращення фінансових показників тощо), так і в якісній формі (підвищення якості обслуговування, формування позитивного іміджу тощо)
Посилання
- Morozov, M. A., Morozovа, N. S. (2016). Attractive Tourist Destinations as a Factor of its Development. Journal of Environmental Management and Tourism, 7 (1), 105–112. Available at: https://journals.aserspublishing.eu/jemt/article/view/310
- Vetitnev, A. M., Kovalenko, V. V., Kovalenko, V. V. (2019). Informatsionno-kommunikatsionnye tekhnologii v turizme. Moscow: Izdatel'stvo Yurayt, 340.
- Gonzalez, R., Gasco, J., Llopis, J. (2019). ICTs in hotel management: a research review. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 31 (9), 3583–3609. doi: https://doi.org/10.1108/ijchm-07-2017-0470
- Mandić, A., Garbin Praničević, D. (2019). Progress on the role of ICTs in establishing destination appeal. Journal of Hospitality and Tourism Technology, 10 (4), 791–813. doi: https://doi.org/10.1108/jhtt-06-2018-0047
- Hua, N. (2020). Do information technology (IT) capabilities affect hotel competitiveness? Journal of Hospitality and Tourism Technology, 11 (3), 447–460. doi: https://doi.org/10.1108/jhtt-02-2020-0036
- Ruel, H., Njoku, E. (2020). AI redefining the hospitality industry. Journal of Tourism Futures, 7 (1), 53–66. doi: https://doi.org/10.1108/jtf-03-2020-0032
- Johnson, R. D., Stone, D. L., Lukaszewski, K. M. (2020). The benefits of eHRM and AI for talent acquisition. Journal of Tourism Futures, 7 (1), 40–52. doi: https://doi.org/10.1108/jtf-02-2020-0013
- McCartney, G., McCartney, A. (2020). Rise of the machines: towards a conceptual service-robot research framework for the hospitality and tourism industry. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 32 (12), 3835–3851. doi: https://doi.org/10.1108/ijchm-05-2020-0450
- Navio-Marco, J., Ruiz-Gómez, L. M., Sevilla-Sevilla, C. (2019). Progress in wireless technologies in hospitality and tourism. Journal of Hospitality and Tourism Technology, 10 (4), 587–599. doi: https://doi.org/10.1108/jhtt-07-2018-0061
- Zhang, Y. (2020). A Big-Data Analysis of Public Perceptions of Service Robots Amid Covid-19. Advances in Hospitality and Tourism Research (AHTR). doi: https://doi.org/10.30519/ahtr.799210
- Lee, W., Ko, Y. D. (2021). Operation policy of multi-capacity logistic robots in hotel industry. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 33 (5), 1482–1506. doi: https://doi.org/10.1108/ijchm-05-2020-0372
- Zhong, Y., Shapoval, V., Busser, J. (2021). The role of parasocial relationship in social media marketing: testing a model among baby boomers. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 33 (5), 1870–1891. doi: https://doi.org/10.1108/ijchm-08-2020-0873
- Kapoor, P. S., Balaji, M. S., Jiang, Y. (2021). Effectiveness of sustainability communication on social media: role of message appeal and message source. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 33 (3), 949–972. doi: https://doi.org/10.1108/ijchm-09-2020-0974
- Paül i Agustí, D. (2021). Mapping gender in tourist behaviour based on instagram. Journal of Outdoor Recreation and Tourism, 35, 100381. doi: https://doi.org/10.1016/j.jort.2021.100381
- Dharmesti, M., Dharmesti, T. R. S., Kuhne, S., Thaichon, P. (2019). Understanding online shopping behaviours and purchase intentions amongst millennials. Young Consumers, 22 (1), 152–167. doi: https://doi.org/10.1108/yc-12-2018-0922
- Lata, S., Rana, K. (2021). What are the determinants of consumers' online reviews adoption for hotel bookings: a structural equation modelling approach. Enlightening tourism: a pathmaking journal, 11 (1), 171–193. doi: https://doi.org/10.33776/et.v11i1.5354
- Hwang, Y., Wang, X., Pașamehmetoġlu, A. (2021). Customer online reviews and hospitality employees’ helping behavior: moderating roles of self-efficacy and moral identity. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 33 (5), 1461–1481. doi: https://doi.org/10.1108/ijchm-01-2021-0056
- Lin, A., Ma, E., Chen, B. T. (2019). The effect of interactive IT table service on consumer’s revisit intention. Advances in Hospitality and Tourism Research (AHTR), 7 (1), 124–136. doi: https://doi.org/10.30519/ahtr.527022
- Mercan, S., Cain, L., Akkaya, K., Cebe, M., Uluagac, S., Alonso, M., Cobanoglu, C. (2020). Improving the service industry with hyper-connectivity: IoT in hospitality. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 33 (1), 243–262. doi: https://doi.org/10.1108/ijchm-06-2020-0621
- Monaco, S. (2018). Tourism and the new generations: emerging trends and social implications in Italy. Journal of Tourism Futures, 4 (1), 7–15. doi: https://doi.org/10.1108/jtf-12-2017-0053
- Lei, S. I., Wang, D., Law, R. (2019). Hoteliers’ service design for mobile-based value co-creation. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 31 (11), 4338–4356. doi: https://doi.org/10.1108/ijchm-03-2018-0249
- Wan Daud, W. A. A., Abdul Ghani, M. T., Amiruddin, A. Z., Abdul Ghani, K., Abdul Rahman, A. (2021). The usability of i-Suyyah: a mobile tourism application for Arab tourists in Malaysia. Enlightening Tourism. A Pathmaking Journal, 11 (1), 263. doi: https://doi.org/10.33776/et.v11i1.5090
- Doklad o tsifrovoy ekonomike: obzor (2021). Organizatsiya Obedinennyh Natsiy. Available at: https://unctad.org/system/files/official-document/der2021_overview_ru.pdf
- Statistics (2021). International Telecommunication Union. Available at: https://www.itu.int/en/ITU-D/Statistics/Pages/stat/default.aspx
- Morozov, M. A., Morozova, N. S. (2020). Innovative trends of the development of tourism and hotel business in the conditions of digitalization. Estestvenno-gumanitarnye issledovaniya, 28 (2), 196–202. doi: https://doi.org/10.24411/2309-4788-2020-10100
- Dostup domohospodarstv Ukrainy do Internetu u 2019 rotsi: Statystychnyi zbirnyk (2020). Kyiv: Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy, 77. Available at: https://ukrstat.org/uk/druk/publicat/kat_u/2020/zb/07/zb__dd_in19.pdf
- Myronova, N. (2020). Bumery, milenialy, pokolinnia Z – khto tse? Rozbyraiemos u teorii. Ukrainska pravda. Available at: https://life.pravda.com.ua/society/2020/02/9/239843/
- Tsyfrova hramotnist naselennia Ukrainy. Available at: https://osvita.diia.gov.ua/research
- Semenova, L. V., Klimova, Т. B. (2018). World hotel industry: modern trends. Researh Result. Тechnology Business and Service, 4 (4), 13–24. Available at: http://rrbusiness.ru/media/business/2018/4/4-42018-14-25.pdf
- Trendy gostinichnyh tekhnologiy 2021 (2020). Available at: https://welcometimes.ru/opinions/trendy-gostinichnyh-tehnologiy-2021
- Tarasenko, E. V., Rozanova, T. P., Ilina, E. L., Kosheleva, A. I., Latkin, A. N. (2021). Transformation of the International Hospitality Industry in the COVID-19 Era: New Risks and Opportunities on the Example of Hotel Groups. Regional economy and management: electronic scientific journal, 1 (65). doi: https://doi.org/10.24412/1999-2645-2021-165-12
- Amadeus Beratungsassistentin ALITA unterstützt Kundengespräche durch automatische Reisevorschläge. Available at: https://amadeus.com/de/insights/pressemitteilung/amadeus-beratungsassistentin-alita-unterstuetzt-kundengespraeche-durch-automatische-reisevorschlaege
- Driving Hospitality Innovation – industry report. Available at: https://hospitalityinsights.ehl.edu/industry-report-hospitality-innovation
- Hillmann, S., Rosenkranz, N. Is blockchain the solution to the OTA challenge or is it merely a silver bullet hope? Available at: https://hospitalityinsights.ehl.edu/blockchain-solution-ota-challenge
- Stringam, B. B., Gerdes, J. H.; Cobanoglu, C., Dogan, S., Berezina, K., Collins, G. (Eds.) (2021). Hotel and guest room technology. Hospitality & Tourism Information Technology, 1–60. doi: https://www.doi.org/10.5038/9781732127593
- Bacik, R., Kmeco, L., Fedorko, R., Olearova, M., Rigelsky, M. (2019). Marketing Instrument of Improving Hotel Management Service: Evidence of Visegrad Group Countries. Marketing and Management of Innovations, 208–220. doi: https://doi.org/10.21272/mmi.2019.1-17
- Digital-oteli: vchera, segodnya, zavtra... i na samom dele (2019). Available at: https://welcometimes.ru/opinions/digital-oteli-vchera-segodnya-zavtra-i-na-samom-dele
- Bereschak, V. (2020). Obzor rynka oteley: chto proiskhodit s gostinitsami v Ukraine. Available at: https://thepage.ua/real-estate/obzor-rynka-otelej-chto-proishodit-s-gostinicami-v-ukraine
- Activity of business entities (2020). Kyiv: State Statistics Service of Ukraine, 151. Available at: http://www.ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u/2020/zb/11/DSG_2019.pdf
- Kursy Natsionalnoho banku Ukrainy: arkhiv valiutnykh kursiv (2021). Available at: https://index.minfin.com.ua/ua/exchange/archive/nbu/
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Iryna Petrovska, Olha Safronova, Оlena Mital, Nataliia Ometsynska, Volodymyr Moroz, Oksana Vidomenko, Iryna Lebedynets, Antonina Shostakovska, Yuliia Maistrenko, Oleksandr Nosyriev
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.