Визначення оптимального керування судновим дизельним двигуном під час нестаціонарних режимів руху

Автор(и)

  • Анатолій Васильович Усов Одеський національний політехнічний університет, Україна https://orcid.org/0000-0002-3965-7611
  • Микола Васильович Слободянюк Національний університет «Одеська морська академія», Україна https://orcid.org/0000-0003-2248-0255
  • Марк Віталійович Нікольський Національний університет «Одеська морська академія», Україна https://orcid.org/0000-0002-3387-7402

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.248960

Ключові слова:

судновий комплекс, керування судновим дизелем, критерії оптимальності, максимальна середня швидкість

Анотація

Паливна система високого тиску є основоположною системою, яка формує показник мінімальної витрати палива на одиницю шляху судна.

Виконано розрахунок оптимального керування судновим комплексом з головним дизельним двигуном за критерієм мінімальної витрати палива на одиницю шляху при заданій середній швидкості судна.

Рух судна з головним дизельним двигуном описано рівняннями. Рівняння містять значну кількість параметрів, зменшення яких виконано за рахунок введення безрозмірних величин, з подальшим приведенням рівнянь до безрозмірної форми. Це дало можливість представити рішення оптимального закону керування головним судновим дизелем у складі суднового комплексу.

Досліджено оптимальне керування судновим комплексом в умовах штормового плавання. Представлені розрахунки закону керування судновим комплексом, який забезпечує рух судна з максимальною середньою швидкістю в умовах штормового плавання. Визначено, що встановлений закон керування судновим комплексом, забезпечує мінімальну витрату палива на милю шляху під час заданої середньої швидкості його руху. Досліджено вплив паливної системи високого тиску на оптимальне керування судновим дизелем.

Таким чином, проведені розрахункові дослідження вказують, що при всіх значеннях параметрів суднового комплексу по закону керування паливною системою Ф=а+b∙C2(τ), дає економію палива до 6 % на одиницю шляху у порівнянні з законом керування судновим комплексом Ф=а+b∙(c1(τ)/c2(τ)).

Отримані співвідношення при моделюванні та оптимальне керування головним дизельним двигуном суднового комплексу дозволяють методом динамічного програмування провести аналіз витрат палива на одиницю шляху при оптимальному керуванні порівняно з відповідним постійним керуванням

Біографії авторів

Анатолій Васильович Усов, Одеський національний політехнічний університет

Доктор технічних наук, професор, завідувач кафедри

Кафедра вищої математики та моделювання систем

Микола Васильович Слободянюк, Національний університет «Одеська морська академія»

Кандидат технічних наук, старший викладач

Кафедра корабельної енергетики та електроенергетичних систем

Інститут Військово-Морських Сил

Марк Віталійович Нікольський, Національний університет «Одеська морська академія»

Кандидат технічних наук, старший викладач

Кафедра автоматизації суднових енергетичних установок

Посилання

  1. Holt, P., Nielsen, U. D. (2021). Preliminary assessment of increased main engine load as a consequence of added wave resistance in the light of minimum propulsion power. Applied Ocean Research, 108, 102543. doi: https://doi.org/10.1016/j.apor.2021.102543
  2. Perera, L. P. (2016). Marine Engine Centered Localized Models for Sensor Fault Detection under Ship Performance Monitoring. IFAC-PapersOnLine, 49 (28), 91–96. doi: https://doi.org/10.1016/j.ifacol.2016.11.016
  3. Lee, J.-H., Kim, Y., Kim, B.-S., Gerhardt, F. (2021). Comparative study on analysis methods for added resistance of four ships in head and oblique waves. Ocean Engineering, 236, 109552. doi: https://doi.org/10.1016/j.oceaneng.2021.109552
  4. Dubovoi, V. M., Kvietnyi, R. N., Mykhalov, O. I., Usov, A. V. (2017). Modeliuvannia ta optymizatsiya system. Vinnytsia: Edelveis, 804. Available at: https://www.twirpx.com/file/3385822/
  5. Fisher, A., Thomson, J., Schwendeman, M. (2021). Rapid deterministic wave prediction using a sparse array of buoys. Ocean Engineering, 228, 108871. doi: https://doi.org/10.1016/j.oceaneng.2021.108871
  6. Campanile, A., Piscopo, V., Scamardella, A. (2018). Comparative analysis among deterministic and stochastic collision damage models for oil tanker and bulk carrier reliability. International Journal of Naval Architecture and Ocean Engineering, 10 (1), 21–36. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijnaoe.2017.03.010
  7. Sun, H., Dai, C., Li, S. (2018). Modelling and Composite Control of Fuel Quantity Actuator System for Diesel Engines. IFAC-PapersOnLine, 51 (31), 807–812. doi: https://doi.org/10.1016/j.ifacol.2018.10.124
  8. Lu, Y., Zuo, Z., Zhao, C., Zhang, F., Du, M. (2018). Study on dynamic characteristics and control algorithm design for fuel metering valve of high-pressure pump. IFAC-PapersOnLine, 51 (31), 930–935. doi: https://doi.org/10.1016/j.ifacol.2018.10.061
  9. Alegret, G., Llamas, X., Vejlgaard-Laursen, M., Eriksson, L. (2015). Modeling of a Large Marine Two-Stroke Diesel Engine with Cylinder Bypass Valve and EGR System. IFAC-PapersOnLine, 48 (16), 273–278. doi: https://doi.org/10.1016/j.ifacol.2015.10.292
  10. Usov, А. V., Slobodianiuk, N. V. (2020). Design and optimal management power aggregates of ship complex on non-stationary modes. Applied questions of mathematical modeling, 3 (1), 238–248. doi: https://doi.org/10.32782/2618-0340/2020.1-3.24
  11. Lang, X., Mao, W. (2020). A semi-empirical model for ship speed loss prediction at head sea and its validation by full-scale measurements. Ocean Engineering, 209, 107494. doi: https://doi.org/10.1016/j.oceaneng.2020.107494
  12. Yum, K. K., Taskar, B., Pedersen, E., Steen, S. (2017). Simulation of a two-stroke diesel engine for propulsion in waves. International Journal of Naval Architecture and Ocean Engineering, 9 (4), 351–372. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijnaoe.2016.08.004
  13. Soloviev, A. V. (2018). The preconditions for the creation of a unified goal directed management of marine power plant. Trudy NGTU im. R. E. Alekseeva, 1 (120), 59–64. Available at: https://cyberleninka.ru/article/n/predposylki-k-sozdaniyu-edinogo-tseleorientirovannogo-upravleniya-sudovoy-energeticheskoy-ustanovkoy
  14. Obozov, A. A. Subbotenko, D. I., Tarakanov, V. V. (2014). Optimizatsiya protsessov v toplivnoy apparature dizelya s tsel'yu uluchsheniya ego ekonomicheskih i ekologicheskih harakteristik. Vestnik Bryanskogo gosudarstvennogo tekhnicheskogo universiteta, 2 (42), 45–51. Available at: https://cyberleninka.ru/article/n/optimizatsiya-protsessov-v-toplivnoy-apparature-dizelya-s-tselyu-uluchsheniya-ego-ekonomicheskih-i-ekologicheskih-harakteristik/viewer

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-29

Як цитувати

Усов, А. В., Слободянюк, М. В., & Нікольський, М. В. (2021). Визначення оптимального керування судновим дизельним двигуном під час нестаціонарних режимів руху. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6(2 (114), 136–146. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.248960