Розробка методу інтерактивної компоновки структурних елементів моделей чоловічого піджака
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.251065Ключові слова:
інтерактивна компоновка, вибірка моделей, структурний елемент, чоловічий піджак, матриця згортанняАнотація
Одним із напрямків корегування дизайнерської ідеї визначено тісноту зв’язку метричних характеристик моделі з динамікою оновлення структури форми. Необхідність згортання інформації модельних різновидів чоловічого піджака обумовлена циклічним повторенням моди. Регресійним аналізом результатів дослідження доведено вплив накопичення кількісних змін стильових ознак на перехід в якісні зміни форми на протязі 15 років. Періодична повторюваність п’ятишовної конструкції чоловічого піджака в якості типового представника свідчить про можливість застосування кластерів типових елементів. Кореляційний аналіз оновлення мобільних ознак (прибавка по лінії талії і ширина лацкана) підтверджує високий рівень зв’язку з силуетною характеристикою.
Сформовано інформаційно-аналітичний матеріал кодування класифікаційних ознак функціональних вузлів модельних конструкцій промислової колекції. Запропоновано варіант згортання множин класифікаційних ознак в процесі сортування вибірок відносно базового переліку функціональних вузлів. Розроблена матриця сумісності 24×24 дозволяє застосувати метод морфологічної скриньки для порівняння множин вибірок. Наявність однорідності середньої величини накопичуваних частот Kк.о.=0,72, Kт.о.=0,69 підтверджує належність вибірок до типологічного ряду. Наявність спільної системи кодування спрощує відбір моделей з колекцій інтернет-ресурсів.
Метод сортування моделей-пропозицій кінцевої множини компоновки підтверджено коефіцієнтом валідності Kв=0,71, який дозволяє верифікувати сприйняття образу піджака як типового представника сучасної конструкції.
Сформульовані практичні рекомендації щодо групування записів кодів моделей промислової колекції в промислові серії, що забезпечують контроль запуску виробів в технологічний процес
Посилання
- Yang, Z., Kim, C., Laroche, M., Lee, H. (2014). Parental style and consumer socialization among adolescents: A cross-cultural investigation. Journal of Business Research, 67 (3), 228–236. doi: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2013.05.008
- KHonguang, E., Disskaya, T. N., Kuz'michev, V. E. (2006). Izuchenie konstruktivnogo napravleniya mody v muzhskikh kostyumakh vtoroy poloviny XX - nachala XXI veka. Chast' II. zakonomernosti izmeneniya konstruktivnykh parametrov muzhskikh pidzhakov. Shveynaya promyshlennost', 2, 53–55. Available at: https://www.elibrary.ru/contents.asp?id=33376687
- Nayak, R., Padhye, R., Wang, L., Chatterjee, K., Gupta, S. (2015). The role of mass customisation in the apparel industry. International Journal of Fashion Design, Technology and Education, 8 (2), 162–172. doi: https://doi.org/10.1080/17543266.2015.1045041
- Nasibov, E., Demir, M., Vahaplar, A. (2019). A fuzzy logic apparel size decision methodology for online marketing. International Journal of Clothing Science and Technology, 31 (2), 299–315. doi: https://doi.org/10.1108/ijcst-06-2018-0077
- Hong, Y., Bruniaux, P., Zeng, X., Curteza, A., Liu, K. (2018). Design and evaluation of personalized garment block for atypical morphology using the knowledge-supported virtual simulation method. Textile Research Journal, 88 (15), 1721–1734. doi: https://doi.org/10.1177/0040517517708537
- Voroncova, E. A., Danilova, O. N., Slesarchuk, I. A. (2015). Combined method with 3D design for creation complex shapes of costume. Fundamental research, 7 (1), 111–115. Available at: https://s.fundamental-research.ru/pdf/2015/7-1/38735.pdf
- Slavinska, A. L., Mytsa, V. V., Syrotenko, O. P., Dombrovska, O. M. (2021). Method of optimization of geometric transformations of design surfaces of a man’s jacket. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 1031 (1), 012021. doi: https://doi.org/10.1088/1757-899x/1031/1/012021
- Elizarov, A. A. (2011). Razvitie stilisticheskikh form muzhskogo klassicheskogo kostyuma i ikh prognozirovanie. Dizayn i Tekhnologii, 26 (68), 12–24. Available at: https://www.elibrary.ru/contents.asp?id=33819779
- Zarezade, T., Payvandy, P. (2019). 3D Garment Design using Interactive Genetic Algorithm and Clustering. Trends in Textile Engineering & Fashion Technology, 5 (1). doi: https://doi.org/10.31031/tteft.2019.05.000604
- Gavish, Y., Shoham, A., Ruvio, A. (2010). A qualitative study of mother‐adolescent daughter‐vicarious role model consumption interactions. Journal of Consumer Marketing, 27 (1), 43–56. doi: https://doi.org/10.1108/07363761011012949
- Paço, A., Leal Filho, W., Ávila, L. V., Dennis, K. (2020). Fostering sustainable consumer behavior regarding clothing: Assessing trends on purchases, recycling and disposal. Textile Research Journal, 91 (3-4), 373–384. doi: https://doi.org/10.1177/0040517520944524
- Slavinskaya, A. L., Troyan, G. F. (1989). Prognozirovanie dinamiki razvitiya konstruktivnykh resheniy bytovoy odezhdy. Izvestiya vysshikh uchebnykh zavedeniy. Tekhnologiya legkoy promyshlennosti, 1, 72–75.
- Johnson, K., Lennon, S. J., Rudd, N. (2014). Dress, body and self: research in the social psychology of dress. Fashion and Textiles, 1 (1). doi: https://doi.org/10.1186/s40691-014-0020-7
- Porterfield, A., Lamar, T. A. M. (2016). Examining the effectiveness of virtual fitting with 3D garment simulation. International Journal of Fashion Design, Technology and Education, 10 (3), 320–330. doi: https://doi.org/10.1080/17543266.2016.1250290
- Slavinska, A. L., Mytsa, V. V. (2021). Innovative technologies of modular design of constructive-unified series of stable assortment. Fashion Industry, 2, 34–42. doi: https://doi.org/10.30857/2706-5898.2021.2.2
- Slavinska, A., Mytsa, V. (2021). Functional aspect of grouping unified forms of working documentation on the model of production clothing. Herald of Khmelnytskyi National University, 2 (295), 254–258. doi: https://doi.org/10.31891/2307-5732-2021-295-2-254-258
- Kozlova, T. V., Stepuchev, R. A., Petushkova, G. I., Rytvinskaya, L. B., Rybkina, E. A., Yakovleva, N. B. (1988). Osnovy teorii proektirovaniya kostyuma. Moscow: Legprombytizdat, 352.
- Mok, P. Y., Xu, J., Wu, Y. Y. (2016). Fashion design using evolutionary algorithms and fuzzy set theory – a case to realize skirt design customizations. Information Systems for the Fashion and Apparel Industry, 163–197. doi: https://doi.org/10.1016/b978-0-08-100571-2.00009-9
- Pei, J., Fan, J., Ashdown, S. P. (2020). A novel optimization approach to minimize aggregate-fit-loss for improved breast sizing. Textile Research Journal, 90 (15-16), 1823–1836. doi: https://doi.org/10.1177/0040517519901318
- Kim, Y.-K., Sullivan, P. (2019). Emotional branding speaks to consumers’ heart: the case of fashion brands. Fashion and Textiles, 6 (2). doi: https://doi.org/10.1186/s40691-018-0164-y
- Slavinska, A., Mytsa, V., Syrotenko, O., Dombrovska, O. (2021). Devising a method to parametrize the jacket style varieties through the modification of tіpological series structures. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (1 (111)), 92–105. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.232014
- Guo, M., Kuzmichev, V. E., Adolphe, D. C. (2015). Human-Friendly Design of Virtual System “female Body-dress.” Autex Research Journal, 15 (1), 19–29. doi: https://doi.org/10.2478/aut-2014-0033
- Kuz'mina, O., Silaeva, M. (2010). Pidzhak: noviy siluet. Atel'e, 4, 28–35.
- Galadaseva, G. (2007). Evolyutsiya kroya. Muzhskoy kostyum na styke vekov: klassicheskie obraztsy muzhskoy odezhdy. Atel'e, 3, 49–51.
- Cholovichyi odiah Versace – suchasni trendy v cholovichiy modi. Available at: http://crazytrend.com.ua/cholovichij-odyag-versace-suchasni-trendi-v-cholovichij-modi/
- Tsennosti potrebiteley v strategiyakh brendov: kak pokupatel'skoe povedenie menyaet litso riteyla (2020). Retail&Loyalti, 8 (95). Available at: https://retail-loyalty.org/journal_retail_loyalty/read_online/art2916238/
- Muzhskie kostyumy 2020-2021 goda - modnye tendentsii. Available at: https://www.pinterest.com/pin/834221530971602490/
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Alla Slavinska, Serhii Matiukh, Viktoriia Mytsa, Oksana Syrotenko, Oksana Dombrovska
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.