Розробка методу інтерактивної компоновки структурних елементів моделей чоловічого піджака

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.251065

Ключові слова:

інтерактивна компоновка, вибірка моделей, структурний елемент, чоловічий піджак, матриця згортання

Анотація

Одним із напрямків корегування дизайнерської ідеї визначено тісноту зв’язку метричних характеристик моделі з динамікою оновлення структури форми. Необхідність згортання інформації модельних різновидів чоловічого піджака обумовлена циклічним повторенням моди. Регресійним аналізом результатів дослідження доведено вплив накопичення кількісних змін стильових ознак на перехід в якісні зміни форми на протязі 15 років. Періодична повторюваність п’ятишовної конструкції чоловічого піджака в якості типового представника свідчить про можливість застосування кластерів типових елементів. Кореляційний аналіз оновлення мобільних ознак (прибавка по лінії талії і ширина лацкана) підтверджує високий рівень зв’язку з силуетною характеристикою.

Сформовано інформаційно-аналітичний матеріал кодування класифікаційних ознак функціональних вузлів модельних конструкцій промислової колекції. Запропоновано варіант згортання множин класифікаційних ознак в процесі сортування вибірок відносно базового переліку функціональних вузлів. Розроблена матриця сумісності 24×24 дозволяє застосувати метод морфологічної скриньки для порівняння множин вибірок. Наявність однорідності середньої величини накопичуваних частот Kк.о.=0,72, Kт.о.=0,69 підтверджує належність вибірок до типологічного ряду. Наявність спільної системи кодування спрощує відбір моделей з колекцій інтернет-ресурсів.

Метод сортування моделей-пропозицій кінцевої множини компоновки підтверджено коефіцієнтом валідності Kв=0,71, який дозволяє верифікувати сприйняття образу піджака як типового представника сучасної конструкції.

Сформульовані практичні рекомендації щодо групування записів кодів моделей промислової колекції в промислові серії, що забезпечують контроль запуску виробів в технологічний процес

Біографії авторів

Алла Людвигівна Славінська, Хмельницький національний університет

Доктор технічних наук, професор

Кафедра технології та конструювання швейних виробів

Сергій Анатолійович Матюх, Хмельницький національний університет

https://orcid.org/0000-0001-9899-109X

Кандидат економічних наук, доцент, ректор

Кафедра міжнародних економічних відносин

Вікторія Василівна Мица, Хмельницький національний університет

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра технології та конструювання швейних виробів

Оксана Петрівна Сиротенко, Хмельницький національний університет

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра технології та конструювання швейних виробів

Оксана Миколаївна Домбровська, Хмельницький національний університет

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра технології та конструювання швейних виробів

Посилання

  1. Yang, Z., Kim, C., Laroche, M., Lee, H. (2014). Parental style and consumer socialization among adolescents: A cross-cultural investigation. Journal of Business Research, 67 (3), 228–236. doi: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2013.05.008
  2. KHonguang, E., Disskaya, T. N., Kuz'michev, V. E. (2006). Izuchenie konstruktivnogo napravleniya mody v muzhskikh kostyumakh vtoroy poloviny XX - nachala XXI veka. Chast' II. zakonomernosti izmeneniya konstruktivnykh parametrov muzhskikh pidzhakov. Shveynaya promyshlennost', 2, 53–55. Available at: https://www.elibrary.ru/contents.asp?id=33376687
  3. Nayak, R., Padhye, R., Wang, L., Chatterjee, K., Gupta, S. (2015). The role of mass customisation in the apparel industry. International Journal of Fashion Design, Technology and Education, 8 (2), 162–172. doi: https://doi.org/10.1080/17543266.2015.1045041
  4. Nasibov, E., Demir, M., Vahaplar, A. (2019). A fuzzy logic apparel size decision methodology for online marketing. International Journal of Clothing Science and Technology, 31 (2), 299–315. doi: https://doi.org/10.1108/ijcst-06-2018-0077
  5. Hong, Y., Bruniaux, P., Zeng, X., Curteza, A., Liu, K. (2018). Design and evaluation of personalized garment block for atypical morphology using the knowledge-supported virtual simulation method. Textile Research Journal, 88 (15), 1721–1734. doi: https://doi.org/10.1177/0040517517708537
  6. Voroncova, E. A., Danilova, O. N., Slesarchuk, I. A. (2015). Combined method with 3D design for creation complex shapes of costume. Fundamental research, 7 (1), 111–115. Available at: https://s.fundamental-research.ru/pdf/2015/7-1/38735.pdf
  7. Slavinska, A. L., Mytsa, V. V., Syrotenko, O. P., Dombrovska, O. M. (2021). Method of optimization of geometric transformations of design surfaces of a man’s jacket. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 1031 (1), 012021. doi: https://doi.org/10.1088/1757-899x/1031/1/012021
  8. Elizarov, A. A. (2011). Razvitie stilisticheskikh form muzhskogo klassicheskogo kostyuma i ikh prognozirovanie. Dizayn i Tekhnologii, 26 (68), 12–24. Available at: https://www.elibrary.ru/contents.asp?id=33819779
  9. Zarezade, T., Payvandy, P. (2019). 3D Garment Design using Interactive Genetic Algorithm and Clustering. Trends in Textile Engineering & Fashion Technology, 5 (1). doi: https://doi.org/10.31031/tteft.2019.05.000604
  10. Gavish, Y., Shoham, A., Ruvio, A. (2010). A qualitative study of mother‐adolescent daughter‐vicarious role model consumption interactions. Journal of Consumer Marketing, 27 (1), 43–56. doi: https://doi.org/10.1108/07363761011012949
  11. Paço, A., Leal Filho, W., Ávila, L. V., Dennis, K. (2020). Fostering sustainable consumer behavior regarding clothing: Assessing trends on purchases, recycling and disposal. Textile Research Journal, 91 (3-4), 373–384. doi: https://doi.org/10.1177/0040517520944524
  12. Slavinskaya, A. L., Troyan, G. F. (1989). Prognozirovanie dinamiki razvitiya konstruktivnykh resheniy bytovoy odezhdy. Izvestiya vysshikh uchebnykh zavedeniy. Tekhnologiya legkoy promyshlennosti, 1, 72–75.
  13. Johnson, K., Lennon, S. J., Rudd, N. (2014). Dress, body and self: research in the social psychology of dress. Fashion and Textiles, 1 (1). doi: https://doi.org/10.1186/s40691-014-0020-7
  14. Porterfield, A., Lamar, T. A. M. (2016). Examining the effectiveness of virtual fitting with 3D garment simulation. International Journal of Fashion Design, Technology and Education, 10 (3), 320–330. doi: https://doi.org/10.1080/17543266.2016.1250290
  15. Slavinska, A. L., Mytsa, V. V. (2021). Innovative technologies of modular design of constructive-unified series of stable assortment. Fashion Industry, 2, 34–42. doi: https://doi.org/10.30857/2706-5898.2021.2.2
  16. Slavinska, A., Mytsa, V. (2021). Functional aspect of grouping unified forms of working documentation on the model of production clothing. Herald of Khmelnytskyi National University, 2 (295), 254–258. doi: https://doi.org/10.31891/2307-5732-2021-295-2-254-258
  17. Kozlova, T. V., Stepuchev, R. A., Petushkova, G. I., Rytvinskaya, L. B., Rybkina, E. A., Yakovleva, N. B. (1988). Osnovy teorii proektirovaniya kostyuma. Moscow: Legprombytizdat, 352.
  18. Mok, P. Y., Xu, J., Wu, Y. Y. (2016). Fashion design using evolutionary algorithms and fuzzy set theory – a case to realize skirt design customizations. Information Systems for the Fashion and Apparel Industry, 163–197. doi: https://doi.org/10.1016/b978-0-08-100571-2.00009-9
  19. Pei, J., Fan, J., Ashdown, S. P. (2020). A novel optimization approach to minimize aggregate-fit-loss for improved breast sizing. Textile Research Journal, 90 (15-16), 1823–1836. doi: https://doi.org/10.1177/0040517519901318
  20. Kim, Y.-K., Sullivan, P. (2019). Emotional branding speaks to consumers’ heart: the case of fashion brands. Fashion and Textiles, 6 (2). doi: https://doi.org/10.1186/s40691-018-0164-y
  21. Slavinska, A., Mytsa, V., Syrotenko, O., Dombrovska, O. (2021). Devising a method to parametrize the jacket style varieties through the modification of tіpological series structures. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (1 (111)), 92–105. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.232014
  22. Guo, M., Kuzmichev, V. E., Adolphe, D. C. (2015). Human-Friendly Design of Virtual System “female Body-dress.” Autex Research Journal, 15 (1), 19–29. doi: https://doi.org/10.2478/aut-2014-0033
  23. Kuz'mina, O., Silaeva, M. (2010). Pidzhak: noviy siluet. Atel'e, 4, 28–35.
  24. Galadaseva, G. (2007). Evolyutsiya kroya. Muzhskoy kostyum na styke vekov: klassicheskie obraztsy muzhskoy odezhdy. Atel'e, 3, 49–51.
  25. Cholovichyi odiah Versace – suchasni trendy v cholovichiy modi. Available at: http://crazytrend.com.ua/cholovichij-odyag-versace-suchasni-trendi-v-cholovichij-modi/
  26. Tsennosti potrebiteley v strategiyakh brendov: kak pokupatel'skoe povedenie menyaet litso riteyla (2020). Retail&Loyalti, 8 (95). Available at: https://retail-loyalty.org/journal_retail_loyalty/read_online/art2916238/
  27. Muzhskie kostyumy 2020-2021 goda - modnye tendentsii. Available at: https://www.pinterest.com/pin/834221530971602490/

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-02-24

Як цитувати

Славінська, А. Л., Матюх, С. А., Мица, В. В., Сиротенко, О. П., & Домбровська, О. М. (2022). Розробка методу інтерактивної компоновки структурних елементів моделей чоловічого піджака. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1(1 (115), 56–66. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.251065

Номер

Розділ

Виробничо-технологічні системи