Пошукове дослідження з управління інноваціями у стартапах, спроба його розробки за допомогою бізнес-моделі
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.251845Ключові слова:
інновація, бізнес-модель, стартап, ефектуація, дизайн-мислення, ощадливий стартап, підприємництвоАнотація
Стартапи працюють в умовах високої невизначеності ринку. Як наслідок, вони повинні постійно адаптувати свою бізнес-модель (БМ) до потреб та вимог зацікавлених сторін, що призводить до впровадження більш активних та гнучких методів управління.
Інновація визначається процесом впровадження винаходу на ринок. Це вимагає інтеграції ресурсів, компетенцій, партнерів, інструментів та методів управління, що дозволяють створювати, пропонувати та використовувати переваги інноваційної БМ.
У даній роботі наводяться різні методи управління інноваціями в стартапі з метою розробки комбінаторної моделі, що об'єднує три підходи, такі як ощадливий стартап, ефектуація та дизайн-мислення. Взявши на озброєння дослідницький підхід, ми розробили модель, яка використовує різні підходи до управління інноваціями, що забезпечують успішне створення, розвиток та зростання стартапів.
Наше емпіричне дослідження присвячене процесу управління інноваціями у марокканських стартапах. Завдяки інкубатору LaFactoryStartup ми змогли відібрати радикально інноваційні стартапи. Чотири з семи компаній позитивно відгукнулися на наше прохання. З міркувань конфіденційності ми провели співбесіди з чотирма стартапами.
Основними категоріями кодування є чотири розроблених етапи інновацій (ідеалізація, розробка продукту стартапу, запуск і тестування продукту, зростання бізнесу). Потім ми визначили підкатегорії кодування в результаті індуктивного способу відображення зібраних емпіричних даних.
Завдяки міжкейсовому та внутрішньокейсовому аналізу нам вдалося побудувати модель управління інноваціями в стартапах, що об'єднує три інноваційні методи: ощадливий стартап, ефектуація та дизайн-мислення.
Посилання
- How, not just Why, Startups Fail. Available at: https://seobrien.medium.com/how-not-just-why-startups-fail-4d2ee9f3f613
- Lehmann-Ortega, L. Musikas, H., Schoettl, J.-M. (2017). (Ré)inventez votre Business Model. Dunod. Available at: https://www.dunod.com/entreprise-et-economie/reinventez-votre-business-model-avec-approche-odyssee-314
- Yin, R. K. (1994). Case study research: Design and methods. Thousand Oaks: Sage Publications.
- Romdhane, E. B. (2016). Capacités dynamiques et changement du Business Model: le cas Keyrus Equinoxes Tunisie. La Revue des Sciences de Gestion, 278–279, 141–149. doi: https://doi.org/10.3917/rsg.278.0141
- Chaix, P. (2015). Innovation et Entrepreneuriat. E-thèque, 160. Available at: https://livre.fnac.com/a12433639/Pierre-Chaix-Innovation-et-Entrepreneuriat
- Dauchy, D. (2018). 7 étapes pour un business model solide - 3e éd.: Construire et réinventer une activité économique (Stratégie d'entreprise). Dunod, 236. Available at: https://www.amazon.fr/%C3%A9tapes-pour-business-model-solide-ebook/dp/B07B9J1816
- Ries, E. (2011). The Lean Startup: How Today's Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses. Currency, 336. Available at: https://www.amazon.fr/Lean-Startup-Entrepreneurs-Continuous-Innovation/dp/0307887898
- D’Andria, A. (2014). An Insight into the Entrepreneurial Processes of "Mompreneurs." An Exploratory Study of Their Effectual Dynamic. Revue de l’Entrepreneuriat, 13, 11–33. doi: https://doi.org/10.3917/entre.131.0011
- Deslauriers, J.-P. (1991). Recherche qualitative - Guide pratique. McGraw-Hill, 142. Available at: https://epdf.pub/recherche-qualitative-guide-pratique.html
- Fonrouge, C. (2008). Entrepreneuriat et innovations organisationnelles. Revue Française de Gestion, 34 (185), 107–123. doi: https://doi.org/10.3166/rfg.185.107-123
- Brosia, S. (2016). Management strategique de Start up innovantes et creation de valeurs. Gestion et management. Universite de Toulon. HAL. Available at: http://docplayer.fr/50860535-Management-strategique-de-start-up-innovantes-et-creation-de-valeurs.html
- Brown, T. (2008). Design Thinking. Harvard business review. Available at: https://readings.design/PDF/Tim%20Brown,%20Design%20Thinking.pdf
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Sara Ousghir, Miloud Daoud
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.