Пошукове дослідження з управління інноваціями у стартапах, спроба його розробки за допомогою бізнес-моделі

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.251845

Ключові слова:

інновація, бізнес-модель, стартап, ефектуація, дизайн-мислення, ощадливий стартап, підприємництво

Анотація

Стартапи працюють в умовах високої невизначеності ринку. Як наслідок, вони повинні постійно адаптувати свою бізнес-модель (БМ) до потреб та вимог зацікавлених сторін, що призводить до впровадження більш активних та гнучких методів управління.

Інновація визначається процесом впровадження винаходу на ринок. Це вимагає інтеграції ресурсів, компетенцій, партнерів, інструментів та методів управління, що дозволяють створювати, пропонувати та використовувати переваги інноваційної БМ.

У даній роботі наводяться різні методи управління інноваціями в стартапі з метою розробки комбінаторної моделі, що об'єднує три підходи, такі як ощадливий стартап, ефектуація та дизайн-мислення. Взявши на озброєння дослідницький підхід, ми розробили модель, яка використовує різні підходи до управління інноваціями, що забезпечують успішне створення, розвиток та зростання стартапів.

Наше емпіричне дослідження присвячене процесу управління інноваціями у марокканських стартапах. Завдяки інкубатору LaFactoryStartup ми змогли відібрати радикально інноваційні стартапи. Чотири з семи компаній позитивно відгукнулися на наше прохання. З міркувань конфіденційності ми провели співбесіди з чотирма стартапами.

Основними категоріями кодування є чотири розроблених етапи інновацій (ідеалізація, розробка продукту стартапу, запуск і тестування продукту, зростання бізнесу). Потім ми визначили підкатегорії кодування в результаті індуктивного способу відображення зібраних емпіричних даних.

Завдяки міжкейсовому та внутрішньокейсовому аналізу нам вдалося побудувати модель управління інноваціями в стартапах, що об'єднує три інноваційні методи: ощадливий стартап, ефектуація та дизайн-мислення.

Біографії авторів

Sara Ousghir, Entrepreneurship and Finance: LAREMEF ENCG Fez

Doctoral Student

Laboratory of Research and Studies in Management

Miloud Daoud, Entrepreneurship and Finance: LAREMEF ENCG Fez

Research Professor

Laboratory of Research and Studies in Management

Посилання

  1. How, not just Why, Startups Fail. Available at: https://seobrien.medium.com/how-not-just-why-startups-fail-4d2ee9f3f613
  2. Lehmann-Ortega, L. Musikas, H., Schoettl, J.-M. (2017). (Ré)inventez votre Business Model. Dunod. Available at: https://www.dunod.com/entreprise-et-economie/reinventez-votre-business-model-avec-approche-odyssee-314
  3. Yin, R. K. (1994). Case study research: Design and methods. Thousand Oaks: Sage Publications.
  4. Romdhane, E. B. (2016). Capacités dynamiques et changement du Business Model: le cas Keyrus Equinoxes Tunisie. La Revue des Sciences de Gestion, 278–279, 141–149. doi: https://doi.org/10.3917/rsg.278.0141
  5. Chaix, P. (2015). Innovation et Entrepreneuriat. E-thèque, 160. Available at: https://livre.fnac.com/a12433639/Pierre-Chaix-Innovation-et-Entrepreneuriat
  6. Dauchy, D. (2018). 7 étapes pour un business model solide - 3e éd.: Construire et réinventer une activité économique (Stratégie d'entreprise). Dunod, 236. Available at: https://www.amazon.fr/%C3%A9tapes-pour-business-model-solide-ebook/dp/B07B9J1816
  7. Ries, E. (2011). The Lean Startup: How Today's Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses. Currency, 336. Available at: https://www.amazon.fr/Lean-Startup-Entrepreneurs-Continuous-Innovation/dp/0307887898
  8. D’Andria, A. (2014). An Insight into the Entrepreneurial Processes of "Mompreneurs." An Exploratory Study of Their Effectual Dynamic. Revue de l’Entrepreneuriat, 13, 11–33. doi: https://doi.org/10.3917/entre.131.0011
  9. Deslauriers, J.-P. (1991). Recherche qualitative - Guide pratique. McGraw-Hill, 142. Available at: https://epdf.pub/recherche-qualitative-guide-pratique.html
  10. Fonrouge, C. (2008). Entrepreneuriat et innovations organisationnelles. Revue Française de Gestion, 34 (185), 107–123. doi: https://doi.org/10.3166/rfg.185.107-123
  11. Brosia, S. (2016). Management strategique de Start up innovantes et creation de valeurs. Gestion et management. Universite de Toulon. HAL. Available at: http://docplayer.fr/50860535-Management-strategique-de-start-up-innovantes-et-creation-de-valeurs.html
  12. Brown, T. (2008). Design Thinking. Harvard business review. Available at: https://readings.design/PDF/Tim%20Brown,%20Design%20Thinking.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-02-28

Як цитувати

Ousghir, S., & Daoud, M. (2022). Пошукове дослідження з управління інноваціями у стартапах, спроба його розробки за допомогою бізнес-моделі. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1(13(115), 20–26. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.251845

Номер

Розділ

Трансфер технологій: промисловість, енергетика, нанотехнології