Оптимізація незбалансованих грузових перевезень на транспортних сетях
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.253791Ключові слова:
транспортна сіть, оптимізація, фіктивний вузол, різницевий, коефіцієнтний, симплексний, прийняття рішеньАнотація
Проведено порівняльний аналіз відомих методів приведення відкритих транспортних завдань до збалансованого виду з метою подальшої оптимізації вантажних перевезень. В них виявлено ряд істотних недоліків, які значною мірою звужують область їх використання. Запропоновано новий метод, названий методом пропорційного перерозподілу обсягів перевезень вантажу між учасниками перевізного процесу, позбавлений виявлених недоліків.
Транспортна задача є окремим випадком загальної задачі лінійного програмування, до якої може бути застосовний один із методів її вирішення, а саме симплексний. Описано методику побудови симплексної таблиці на основі даних транспортної таблиці та алгоритм подальших симплекс-перетворень.
Найчастіше транспортне завдання задається у вигляді картосхеми розташування транспортних вузлів відправлення та призначення вантажу. Запропонована матрично-сітьова модель дозволяє звести сітьове уявлення до матричного вигляду з подальшим знаходженням оптимального плану перевезень вантажу.
З метою виявлення пріоритетності методів зведення відкритих транспортних завдань до збалансованого виду було вирішено 100 незбалансованих за обсягом перевезень вантажу транспортних задач. Це було здійснено за допомогою спроектованої системи підтримки прийняття рішень з управління вантажними перевезеннями. У якості критерія обирався найкращий план вантажних перевезень. В результаті в 48 випадках кращим виявився симплексний метод, метод коефіцієнтів у 27, метод фіктивного вузла у 16 і різницевий метод у 9 випадках. Використання системи підтримки прийняття рішень з управління вантажними перевезеннями дозволило підвищити ефективність у середньому на 25 %
Посилання
- Juman, Z. A. M. S., Nawarathne, N. G. S. A. (2019). An efficient alternative approach to solve a transportation problem. Ceylon Journal of Science, 48 (1), 19. doi: https://doi.org/10.4038/cjs.v48i1.7584
- Jamali, A. R. M. J. U., Jannat, F., Akhtar, P. (2017). Weighted Cost Opportunity Based Algorithm for Initial Basic Feasible Solution: A New Approach in Transportation Problem. Journal of Engineering, 8 (1), 63–70. Available at: https://www2.kuet.ac.bd/JES/images/files/v42/7-JES_1001.pdf
- Jamali, A. J. U., Mondal, R. R. (2021). Modified Dynamically-updated Weighted Opportunity Cost Based Algorithm for Unbalanced Transportation Problem. Journal of Engineering Science, 12 (2), 119–131. doi: https://doi.org/10.3329/jes.v12i2.54637
- Carp, D., Popa, C., Serban, C. (2016). A general iterative solver for unbalanced inconsistent transportation problems. Archives of Transport, 37 (1), 7–13. doi: https://doi.org/10.5604/08669546.1203199
- Ghazali, Z., Majid, M. A. A., Shazwani, M. (2012). Optimal Solution of Transportation Problem Using Linear Programming: A Case of a Malaysian Trading Company. Journal of Applied Sciences, 12 (23), 2430–2435. doi: https://doi.org/10.3923/jas.2012.2430.2435
- Uddin, M. S., Miah, M., Khan, M. A.-A., AlArjani, A. (2021). Goal programming tactic for uncertain multi-objective transportation problem using fuzzy linear membership function. Alexandria Engineering Journal, 60 (2), 2525–2533. doi: https://doi.org/10.1016/j.aej.2020.12.039
- Ibrahim, A. A., Lonardi, A., Bacco, C. D. (2021). Optimal Transport in Multilayer Networks for Traffic Flow Optimization. Algorithms, 14 (7), 189. doi: https://doi.org/10.3390/a14070189
- Danchuk, V., Bakulich, O., Svatko, V. (2017). An Improvement in ant Algorithm Method for Optimizing a Transport Route with Regard to Traffic Flow. Procedia Engineering, 187, 425–434. doi: https://doi.org/10.1016/j.proeng.2017.04.396
- Prokudin, G., Oliskevych, M., Chupaylenko, A., Dudnik, O. (2019). Development of vehicle speed forecasting method for intelligent highway transport system. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4 (3 (100)), 6–14. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.174255
- Prokudin, G., Lebid, I., Luzhanska, N., Chupaylenko, O. (2020). Logistics Approach to the Organization of Unbalanced Freight Transportation in Transport Networks. Proceedings of 24th International Scientific Conference. Transport Means 2020. Sustainability: Research and Solutions. Part I. Kaunas, 22–26. Available at: https://transportmeans.ktu.edu/wp-content/uploads/sites/307/2018/02/Transport-means-A4-I-dalis.pdf
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Georgii Prokudin, Alexey Chupaylenko, Tetiana Khobotnia, Inna Remekh, Andrei Lyamzin, Marina Kovalenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.