Оптимізація незбалансованих грузових перевезень на транспортних сетях

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.253791

Ключові слова:

транспортна сіть, оптимізація, фіктивний вузол, різницевий, коефіцієнтний, симплексний, прийняття рішень

Анотація

Проведено порівняльний аналіз відомих методів приведення відкритих транспортних завдань до збалансованого виду з метою подальшої оптимізації вантажних перевезень. В них виявлено ряд істотних недоліків, які значною мірою звужують область їх використання. Запропоновано новий метод, названий методом пропорційного перерозподілу обсягів перевезень вантажу між учасниками перевізного процесу, позбавлений виявлених недоліків.

Транспортна задача є окремим випадком загальної задачі лінійного програмування, до якої може бути застосовний один із методів її вирішення, а саме симплексний. Описано методику побудови симплексної таблиці на основі даних транспортної таблиці та алгоритм подальших симплекс-перетворень.

Найчастіше транспортне завдання задається у вигляді картосхеми розташування транспортних вузлів відправлення та призначення вантажу. Запропонована матрично-сітьова модель дозволяє звести сітьове уявлення до матричного вигляду з подальшим знаходженням оптимального плану перевезень вантажу.

З метою виявлення пріоритетності методів зведення відкритих транспортних завдань до збалансованого виду було вирішено 100 незбалансованих за обсягом перевезень вантажу транспортних задач. Це було здійснено за допомогою спроектованої системи підтримки прийняття рішень з управління вантажними перевезеннями. У якості критерія обирався найкращий план вантажних перевезень. В результаті в 48 випадках кращим виявився симплексний метод, метод коефіцієнтів у 27, метод фіктивного вузла у 16 і різницевий метод у 9 випадках. Використання системи підтримки прийняття рішень з управління вантажними перевезеннями дозволило підвищити ефективність у середньому на 25 %

Біографії авторів

Георгій Семенович Прокудін, Національний транспортний університет

Доктор технічних наук, професор

Кафедра міжнародних перевезень та митного контролю

Олексій Андрійович Чупайленко, Національний транспортний університет

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра міжнародних перевезень та митного контролю

Тетяна Георгіївна Хоботня, Національний транспортний університет

Кандидат технічних наук

Кафедра міжнародних перевезень та митного контролю

Інна Олександрівна Ремех, Національний транспортний університет

Асистент

Кафедра міжнародних перевезень та митного контролю

Андрій Олександрович Лямзін, Приазовський державний технічний університет

Доктор технічних наук, професор

Кафедра технології міжнародних перевезень і логістики

Марина Сергіївна Коваленко, Приазовський державний технічний університет

Асистент

Кафедра технології міжнародних перевезень і логістики

Посилання

  1. Juman, Z. A. M. S., Nawarathne, N. G. S. A. (2019). An efficient alternative approach to solve a transportation problem. Ceylon Journal of Science, 48 (1), 19. doi: https://doi.org/10.4038/cjs.v48i1.7584
  2. Jamali, A. R. M. J. U., Jannat, F., Akhtar, P. (2017). Weighted Cost Opportunity Based Algorithm for Initial Basic Feasible Solution: A New Approach in Transportation Problem. Journal of Engineering, 8 (1), 63–70. Available at: https://www2.kuet.ac.bd/JES/images/files/v42/7-JES_1001.pdf
  3. Jamali, A. J. U., Mondal, R. R. (2021). Modified Dynamically-updated Weighted Opportunity Cost Based Algorithm for Unbalanced Transportation Problem. Journal of Engineering Science, 12 (2), 119–131. doi: https://doi.org/10.3329/jes.v12i2.54637
  4. Carp, D., Popa, C., Serban, C. (2016). A general iterative solver for unbalanced inconsistent transportation problems. Archives of Transport, 37 (1), 7–13. doi: https://doi.org/10.5604/08669546.1203199
  5. Ghazali, Z., Majid, M. A. A., Shazwani, M. (2012). Optimal Solution of Transportation Problem Using Linear Programming: A Case of a Malaysian Trading Company. Journal of Applied Sciences, 12 (23), 2430–2435. doi: https://doi.org/10.3923/jas.2012.2430.2435
  6. Uddin, M. S., Miah, M., Khan, M. A.-A., AlArjani, A. (2021). Goal programming tactic for uncertain multi-objective transportation problem using fuzzy linear membership function. Alexandria Engineering Journal, 60 (2), 2525–2533. doi: https://doi.org/10.1016/j.aej.2020.12.039
  7. Ibrahim, A. A., Lonardi, A., Bacco, C. D. (2021). Optimal Transport in Multilayer Networks for Traffic Flow Optimization. Algorithms, 14 (7), 189. doi: https://doi.org/10.3390/a14070189
  8. Danchuk, V., Bakulich, O., Svatko, V. (2017). An Improvement in ant Algorithm Method for Optimizing a Transport Route with Regard to Traffic Flow. Procedia Engineering, 187, 425–434. doi: https://doi.org/10.1016/j.proeng.2017.04.396
  9. Prokudin, G., Oliskevych, M., Chupaylenko, A., Dudnik, O. (2019). Development of vehicle speed forecasting method for intelligent highway transport system. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4 (3 (100)), 6–14. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.174255
  10. Prokudin, G., Lebid, I., Luzhanska, N., Chupaylenko, O. (2020). Logistics Approach to the Organization of Unbalanced Freight Transportation in Transport Networks. Proceedings of 24th International Scientific Conference. Transport Means 2020. Sustainability: Research and Solutions. Part I. Kaunas, 22–26. Available at: https://transportmeans.ktu.edu/wp-content/uploads/sites/307/2018/02/Transport-means-A4-I-dalis.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-28

Як цитувати

Прокудін, Г. С., Чупайленко, О. А., Хоботня, Т. Г., Ремех, І. О., Лямзін, А. О., & Коваленко, М. С. (2022). Оптимізація незбалансованих грузових перевезень на транспортних сетях. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2(3 (116), 22–32. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.253791

Номер

Розділ

Процеси управління