Розробка моделі дуополії логістичних ланцюгів поставок з врахуванням маркетингової та інноваційної активності виробничих підприємств

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.253821

Ключові слова:

ланцюг постачання, дуополія, рівноважне рішення, маркетингова активність, інноваційна діяльність, промислове підприємство, конкурентне середовище

Анотація

На основі моделі оптимізації планів випуску та доставки багатономенклатурної продукції побудовано та проаналізовано економіко-математичну модель дуополії ланцюгів поставок з урахуванням маркетингової та інноваційної активностей виробничих підприємств. Вважається, що попит на продукцію є зростаючою функцією від розмірів витрат за рекламу. При цьому маркетингові вкладення впливають лише на базові продажні ціни продукції та не впливають на конкурентні знижки. Явний вид цієї залежності може бути встановлений у результаті маркетингових досліджень. Також передбачається, що інвестиції в інноваційні технологічні проекти дозволяють зменшити витрати на виробництво, і витрати на випуск продукції є спадними функціями від обсягу інвестицій. Вважається, що функція попиту лінійно залежить від сумарних обсягів виробленої продукції. Критерієм оптимальності для ланцюгів поставок є максимум сумарного прибутку від продажу та доставки готової продукції до пунктів споживання з урахуванням додаткових витрат. В результаті дослідження знайдено рівноважні рішення дуополії за Курно та Стекельбергом. Це дало можливість визначити оптимальні значення обсягів продукції для випуску, розміри інвестиційних вкладень та витрат на рекламу продукції. Модель дозволила дослідити вплив інвестиційних відрахувань і витрат на рекламу на придбання виробничими підприємствами конкурентних переваг. Наведено чисельну ілюстрацію отриманих результатів. Запропонований підхід може бути використаний для побудови та аналізу динамічних моделей оптимізації з урахуванням інноваційної та маркетингової активностей підприємств, а також для дослідження інших ринкових структур

Біографії авторів

Юлія Володимирівна Куруджи, Одеський національний морський університет

Кандидат економічних наук

Кафедра менеджменту і маркетингу

Ірина Олександрівна Майорова, Одеський національний морський університет

Старший викладач

Кафедра менеджменту і маркетингу

Ірина Михайлівна Москвіченко, Одеський національний морський університет

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра менеджменту і маркетингу

Посилання

  1. Ji, Y., Li, M., Qu, S. (2018). Multi-objective linear programming games and applications in supply chain competition. Future Generation Computer Systems, 86, 591–597. doi: https://doi.org/10.1016/j.future.2018.04.041
  2. Li, S., Lai, M., Xue, W. (2018). Bundling Strategy and Channel Competition in Supply Chains with Complementary Products. Procedia Computer Science, 126, 1730–1739. doi: https://doi.org/10.1016/j.procs.2018.08.104
  3. Mahmoodi, A. (2020). Stackelberg–Nash equilibrium of pricing and inventory decisions in duopoly supply chains using a nested evolutionary algorithm. Applied Soft Computing, 86, 105922. doi: https://doi.org/10.1016/j.asoc.2019.105922
  4. Sjoerdsma, M., van Weele, A. J. (2015). Managing supplier relationships in a new product development context. Journal of Purchasing and Supply Management, 21 (3), 192–203. doi: https://doi.org/10.1016/j.pursup.2015.05.002
  5. Gualandris, J., Kalchschmidt, M. (2014). Customer pressure and innovativeness: Their role in sustainable supply chain management. Journal of Purchasing and Supply Management, 20 (2), 92–103. doi: https://doi.org/10.1016/j.pursup.2014.03.001
  6. Krykavskyy, Y., Yakymyshyn, L. (2018). Complexity of marketing and logistics strategies in the supply chain of fast moving consumer goods. Marketing and digital technologies, 2 (1), 21–32. doi: https://doi.org/10.15276/mdt.2.1.2018.2
  7. Klepikova, O. (2020). On influence of supply firm’s market policy on optimization of its ordering policy within supply chain. Herald of Khmelnytskyi National University, 288 (6), 130–133. doi: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2020-288-6-20
  8. Peng, Y., Lu, Q., Xiao, Y., Wu, X. (2019). Complex dynamics analysis for a remanufacturing duopoly model with nonlinear cost. Physica A: Statistical Mechanics and Its Applications, 514, 658–670. doi: https://doi.org/10.1016/j.physa.2018.09.143
  9. Sinha, A., Malo, P., Frantsev, A., Deb, K. (2014). Finding optimal strategies in a multi-period multi-leader–follower Stackelberg game using an evolutionary algorithm. Computers & Operations Research, 41, 374–385. doi: https://doi.org/10.1016/j.cor.2013.07.010
  10. Yue, D., You, F. (2017). Stackelberg-game-based modeling and optimization for supply chain design and operations: A mixed integer bilevel programming framework. Computers & Chemical Engineering, 102, 81–95. doi: https://doi.org/10.1016/j.compchemeng.2016.07.026
  11. Zijm, H., Klumpp, M., Clausen, U., Hompel, M. ten (Eds.) (2016). Logistics and Supply Chain Innovation. Lecture Notes in Logistics. Springer, 431. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-319-22288-2
  12. Malinovskiy, D. A., Postan, M. Ya. (2012). Ob odnoy veroyatnostnoy modeli funktsionirovaniya portovo-promyshlennogo kompleksa. Metody ta zasoby upravlinnia rozvytkom transportnykh system, 19 (1), 41–54. Available at: https://www.researchgate.net/publication/317021619_Ob_odnoj_veroatnostnoj_modeli_funkcionirovania_portovo-promyslennogo_kompleksa
  13. Kurudzhi, Y., Moskvichenko, I., Postan, M. (2017). Method of finding equilibrium solutions for duopoly of supply chains taking into account the innovation activity of enterprises. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (4 (87)), 25–30. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.103989
  14. Postan, M., Kurudzhy, Y. (2021). Model of optimal of manufacturing and delivering of final product to consumers taking into account costfor marketing. Development of Management and Entrepreneurship Methods on Transport, 2 (75), 65–76. doi: https://doi.org/10.31375/2226-1915-2021-2-65-76
  15. Postan, M. Ya., Malynovs’kiy, D. A. (2009). Model of Optimal Planning of Commodities Production and Their Delivery to Consumers by Distribution Channels. Metody ta zasoby upravlinnia rozvytkom transportnykh system, 15, 19–28. Available at: https://www.researchgate.net/publication/318508334_Model_optimalnogo_planirovania_proizvodstva_i_dostavki_produkcii_predpriatia_po_raspredelitelnym_kanalam
  16. Struchenkov, V. I. (2016). Prikladnye zadachi optimizatsii. Moscow: Solon-Press, 314.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-28

Як цитувати

Куруджи, Ю. В., Майорова, І. О., & Москвіченко, І. М. (2022). Розробка моделі дуополії логістичних ланцюгів поставок з врахуванням маркетингової та інноваційної активності виробничих підприємств. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2(3 (116), 15–21. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.253821

Номер

Розділ

Процеси управління