Розробка моделі дуополії логістичних ланцюгів поставок з врахуванням маркетингової та інноваційної активності виробничих підприємств
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.253821Ключові слова:
ланцюг постачання, дуополія, рівноважне рішення, маркетингова активність, інноваційна діяльність, промислове підприємство, конкурентне середовищеАнотація
На основі моделі оптимізації планів випуску та доставки багатономенклатурної продукції побудовано та проаналізовано економіко-математичну модель дуополії ланцюгів поставок з урахуванням маркетингової та інноваційної активностей виробничих підприємств. Вважається, що попит на продукцію є зростаючою функцією від розмірів витрат за рекламу. При цьому маркетингові вкладення впливають лише на базові продажні ціни продукції та не впливають на конкурентні знижки. Явний вид цієї залежності може бути встановлений у результаті маркетингових досліджень. Також передбачається, що інвестиції в інноваційні технологічні проекти дозволяють зменшити витрати на виробництво, і витрати на випуск продукції є спадними функціями від обсягу інвестицій. Вважається, що функція попиту лінійно залежить від сумарних обсягів виробленої продукції. Критерієм оптимальності для ланцюгів поставок є максимум сумарного прибутку від продажу та доставки готової продукції до пунктів споживання з урахуванням додаткових витрат. В результаті дослідження знайдено рівноважні рішення дуополії за Курно та Стекельбергом. Це дало можливість визначити оптимальні значення обсягів продукції для випуску, розміри інвестиційних вкладень та витрат на рекламу продукції. Модель дозволила дослідити вплив інвестиційних відрахувань і витрат на рекламу на придбання виробничими підприємствами конкурентних переваг. Наведено чисельну ілюстрацію отриманих результатів. Запропонований підхід може бути використаний для побудови та аналізу динамічних моделей оптимізації з урахуванням інноваційної та маркетингової активностей підприємств, а також для дослідження інших ринкових структур
Посилання
- Ji, Y., Li, M., Qu, S. (2018). Multi-objective linear programming games and applications in supply chain competition. Future Generation Computer Systems, 86, 591–597. doi: https://doi.org/10.1016/j.future.2018.04.041
- Li, S., Lai, M., Xue, W. (2018). Bundling Strategy and Channel Competition in Supply Chains with Complementary Products. Procedia Computer Science, 126, 1730–1739. doi: https://doi.org/10.1016/j.procs.2018.08.104
- Mahmoodi, A. (2020). Stackelberg–Nash equilibrium of pricing and inventory decisions in duopoly supply chains using a nested evolutionary algorithm. Applied Soft Computing, 86, 105922. doi: https://doi.org/10.1016/j.asoc.2019.105922
- Sjoerdsma, M., van Weele, A. J. (2015). Managing supplier relationships in a new product development context. Journal of Purchasing and Supply Management, 21 (3), 192–203. doi: https://doi.org/10.1016/j.pursup.2015.05.002
- Gualandris, J., Kalchschmidt, M. (2014). Customer pressure and innovativeness: Their role in sustainable supply chain management. Journal of Purchasing and Supply Management, 20 (2), 92–103. doi: https://doi.org/10.1016/j.pursup.2014.03.001
- Krykavskyy, Y., Yakymyshyn, L. (2018). Complexity of marketing and logistics strategies in the supply chain of fast moving consumer goods. Marketing and digital technologies, 2 (1), 21–32. doi: https://doi.org/10.15276/mdt.2.1.2018.2
- Klepikova, O. (2020). On influence of supply firm’s market policy on optimization of its ordering policy within supply chain. Herald of Khmelnytskyi National University, 288 (6), 130–133. doi: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2020-288-6-20
- Peng, Y., Lu, Q., Xiao, Y., Wu, X. (2019). Complex dynamics analysis for a remanufacturing duopoly model with nonlinear cost. Physica A: Statistical Mechanics and Its Applications, 514, 658–670. doi: https://doi.org/10.1016/j.physa.2018.09.143
- Sinha, A., Malo, P., Frantsev, A., Deb, K. (2014). Finding optimal strategies in a multi-period multi-leader–follower Stackelberg game using an evolutionary algorithm. Computers & Operations Research, 41, 374–385. doi: https://doi.org/10.1016/j.cor.2013.07.010
- Yue, D., You, F. (2017). Stackelberg-game-based modeling and optimization for supply chain design and operations: A mixed integer bilevel programming framework. Computers & Chemical Engineering, 102, 81–95. doi: https://doi.org/10.1016/j.compchemeng.2016.07.026
- Zijm, H., Klumpp, M., Clausen, U., Hompel, M. ten (Eds.) (2016). Logistics and Supply Chain Innovation. Lecture Notes in Logistics. Springer, 431. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-319-22288-2
- Malinovskiy, D. A., Postan, M. Ya. (2012). Ob odnoy veroyatnostnoy modeli funktsionirovaniya portovo-promyshlennogo kompleksa. Metody ta zasoby upravlinnia rozvytkom transportnykh system, 19 (1), 41–54. Available at: https://www.researchgate.net/publication/317021619_Ob_odnoj_veroatnostnoj_modeli_funkcionirovania_portovo-promyslennogo_kompleksa
- Kurudzhi, Y., Moskvichenko, I., Postan, M. (2017). Method of finding equilibrium solutions for duopoly of supply chains taking into account the innovation activity of enterprises. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (4 (87)), 25–30. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.103989
- Postan, M., Kurudzhy, Y. (2021). Model of optimal of manufacturing and delivering of final product to consumers taking into account costfor marketing. Development of Management and Entrepreneurship Methods on Transport, 2 (75), 65–76. doi: https://doi.org/10.31375/2226-1915-2021-2-65-76
- Postan, M. Ya., Malynovs’kiy, D. A. (2009). Model of Optimal Planning of Commodities Production and Their Delivery to Consumers by Distribution Channels. Metody ta zasoby upravlinnia rozvytkom transportnykh system, 15, 19–28. Available at: https://www.researchgate.net/publication/318508334_Model_optimalnogo_planirovania_proizvodstva_i_dostavki_produkcii_predpriatia_po_raspredelitelnym_kanalam
- Struchenkov, V. I. (2016). Prikladnye zadachi optimizatsii. Moscow: Solon-Press, 314.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Yuliia Kurudzhy, Iryna Mayorova, Iryna Moskvichenko
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.