Виявлення особливостей деформованого стану залізобетонних балок автодорожніх мостів при підсиленні прогонових будов

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.254315

Ключові слова:

ремонт мостів, бетонні автодорожні балки, плита підсилення, деформації, структура бетону

Анотація

Технологія виконання ремонту залізобетонних мостів, зазвичай, передбачає закриття руху на одній половині споруди та виконання робіт на ній, при можливості подальшого руху автомобільного навантаження на другій частині споруди. Основний процес, що цікавить практиків в плані твердіння бетону, який відбувається в балках прогонової будови при проходженні тимчасового рухомого навантаження, – це деформації. До моменту закінчення схоплювання цементу свіжоукладеного бетону накладної плити підсилення потрібно створити необхідні умови для цього (температура, вологість, нерухомість в часі та інше). Коли бетон ще не має міцності, переміщення, що виникають в прогоновій будові, спричиняють руйнування цементного каменю на стадії формування. Необхідно дослідити наявність деформацій, та їх вплив на неможливість утворення цілісної структури бетону і зчеплення його з арматурними елементами, що об’єднують існуючу плиту з новою.

Дослідженням встановлені деформації від тимчасового навантаження від 1,61 до 5,83 мм, що мають негативний вплив на процес застигання бетону плити підсилення для прогонової будови під час ремонту автодорожнього мосту. Виконується програмне обчислення об’ємних моделей на прикладі моста автомобільної дороги М-04. Із наочно отриманих результатів формулюються висновки, що технологія виконання ремонтних робіт не враховує необхідних умов для якісного набору міцності бетону додаткової плити.

В результаті досліджень встановлено, що роботи з бетонування додаткової накладної плити підсилення при наявності вібраційних впливів від тимчасового навантаження на прогонову будову, через руйнування бетону на стадії твердіння, виконувати не можна.

На підставі виникнення вищеописаної проблеми сформовано і проаналізовано декілька шляхів її вирішення та запропоновано найкращий із них

Біографії авторів

Сергій Владиславович Ключник, Український державний університет науки і технологій

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра «Транспортна інфраструктура»

Дмитро Сергійович Співак, Український державний університет науки і технологій

Аспірант

Кафедра «Транспортна інфраструктура»

Ігор Федорович Горюшкін, ТОВ "БК "АДАМАНТ"

Головний інженер

Посилання

  1. Bodnar, L., Koval, P., Stepanov, S., Panibratets, L. (2019). Operational state of bridges of Ukraine. Avtoshliakhovyk Ukrayiny, 2 (258), 57–68. doi: https://doi.org/10.33868/0365-8392-2019-2-258-57-68
  2. Shen, L., Soliman, M., Ahmed, S. A. (2021). A probabilistic framework for life-cycle cost analysis of bridge decks constructed with different reinforcement alternatives. Engineering Structures, 245, 112879. doi: https://doi.org/10.1016/j.engstruct.2021.112879
  3. Kazaryan, V. Yu., Sakharova, I. D. (2018). Modern methods of reconstruction of bridge structures. Mosty ta tuneli: teoriya, doslidzhennia, praktyka, 14, 6–14. Available at: http://bttrp.diit.edu.ua/article/view/152845/152034
  4. Borshchov, V. I., Soldatov, K. I., Tarasenko, V. P., Popovych, M. M., Solomka, V. I. (2003). Pravyla vyznachennia vantazhopidiomnosti balkovykh zalizobetonnykh prohonovykh budov zaliznychnykh mostiv. Dnipro, 404.
  5. Baloch, W. L., Siad, H., Lachemi, M., Sahmaran, M. (2021). A review on the durability of concrete-to-concrete bond in recent rehabilitated structures. Journal of Building Engineering, 44, 103315. doi: https://doi.org/10.1016/j.jobe.2021.103315
  6. Pshinko, O. M., Krasniuk, A. V., Hromova, O. V. (2015). Vybir materialiv dlia remontu ta vidnovlennia betonnykh ta zalizobetonnykh konstruktsiy transportnykh sporud z urakhuvanniam kryteriyu sumisnosti. Dnipropetrovsk, 195. Available at: https://docplayer.net/86071361-Vibir-materialiv-dlya-remontu-ta-vidnovlennya-betonnih-ta-zalizobetonnih-konstrukciy-transportnih-sporud-z-urahuvannyam-kriteriyu-sumisnosti.html
  7. Žiogas, V. A., Juočiūnas, S., Medelienė, V., Žiogas, G. (2012). Concreting and early hardening processes in monolithic reinforced concrete structures / Procesai, vykstantys betonavimo ir pradinio kietėjimo metu gelžbetoninėse monolitinėse konstrukcijose. Engineering Structures and Technologies, 4 (2), 67–75. doi: https://doi.org/10.3846/2029882x.2012.699258
  8. He, Y., Zhang, X., Hooton, R. D., Zhang, X. (2017). Effects of interface roughness and interface adhesion on new-to-old concrete bonding. Construction and Building Materials, 151, 582–590. doi: https://doi.org/10.1016/j.conbuildmat.2017.05.049
  9. Senchenko, I. O. Nabir mitsnosti betonu - stadiyi, hrafik narostannia v zalezhnosti vid temperatury po dobi. Available at: http://stroytechnology.net/schkola-remonty/7998-nabir-miznosti-betony.html
  10. DBN V.1.2-15:2009. Sporudy transportu. Navantazhennia ta vplyvy. Mosty ta truby. Kyiv. Available at: http://kbu.org.ua/assets/app/documents/dbn2/48.1.%20ДБН%20В.1.2-15~2009.%20Споруди%20транспорту.%20Мости%20та%20тр.pdf
  11. Seriya 3.503.1-81. Proletnye stroeniya sbornye zhelezobetonnye dlinoy 12, 15, 18, 21, 24, 33 m iz balok dvutavrovogo secheniya s predvaritel'no napryagaemoy armaturoy dlya mostov i puteprovodov, raspolozhennykh na avtomobil'nykh dorogakh obschego pol'zovaniya, na ulitsakh i dorogakh v gorodakh. Available at: https://www.eruditor.io/file/3335826/
  12. Seriya 3.503.1-81. Proletnye stroeniya sbornye zhelezobetonnye dlinoy 12, 15, 18, 21, 24, 33 m iz balok dvutavrovogo secheniya s predvaritel'no napryagaemoy armaturoy dlya mostov i puteprovodov, raspolozhennykh na avtomobil'nykh dorogakh obschego pol'zovaniya, na ulitsakh i dorogakh v gorodakh. Available at: https://docs.cntd.ru/document/1200006844
  13. DSTU-N B V.2.6-203:2015. Nastanova z vykonannia robit pry vyhotovlenni ta montazhi budivelnykh konstruktsiy. Available at: https://dbn.co.ua/load/normativy/dstu/dstu_n_b_v_2_6_203/5-1-0-1833
  14. Morozova, L. M., Samosvat, V. V. (2012). Analiz vplyvu ruinuvannia poperechnoho obiednannia zalizobetonnykh balok prohonovoi budovy rozriznykh mostiv na rozpodilennia navantazhennia. Donetsk, 165.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-28

Як цитувати

Ключник, С. В., Співак, Д. С., & Горюшкін, І. Ф. (2022). Виявлення особливостей деформованого стану залізобетонних балок автодорожніх мостів при підсиленні прогонових будов. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2(7 (116), 22–28. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.254315

Номер

Розділ

Прикладна механіка