Виявлення особливостей деформованого стану залізобетонних балок автодорожніх мостів при підсиленні прогонових будов
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.254315Ключові слова:
ремонт мостів, бетонні автодорожні балки, плита підсилення, деформації, структура бетонуАнотація
Технологія виконання ремонту залізобетонних мостів, зазвичай, передбачає закриття руху на одній половині споруди та виконання робіт на ній, при можливості подальшого руху автомобільного навантаження на другій частині споруди. Основний процес, що цікавить практиків в плані твердіння бетону, який відбувається в балках прогонової будови при проходженні тимчасового рухомого навантаження, – це деформації. До моменту закінчення схоплювання цементу свіжоукладеного бетону накладної плити підсилення потрібно створити необхідні умови для цього (температура, вологість, нерухомість в часі та інше). Коли бетон ще не має міцності, переміщення, що виникають в прогоновій будові, спричиняють руйнування цементного каменю на стадії формування. Необхідно дослідити наявність деформацій, та їх вплив на неможливість утворення цілісної структури бетону і зчеплення його з арматурними елементами, що об’єднують існуючу плиту з новою.
Дослідженням встановлені деформації від тимчасового навантаження від 1,61 до 5,83 мм, що мають негативний вплив на процес застигання бетону плити підсилення для прогонової будови під час ремонту автодорожнього мосту. Виконується програмне обчислення об’ємних моделей на прикладі моста автомобільної дороги М-04. Із наочно отриманих результатів формулюються висновки, що технологія виконання ремонтних робіт не враховує необхідних умов для якісного набору міцності бетону додаткової плити.
В результаті досліджень встановлено, що роботи з бетонування додаткової накладної плити підсилення при наявності вібраційних впливів від тимчасового навантаження на прогонову будову, через руйнування бетону на стадії твердіння, виконувати не можна.
На підставі виникнення вищеописаної проблеми сформовано і проаналізовано декілька шляхів її вирішення та запропоновано найкращий із них
Посилання
- Bodnar, L., Koval, P., Stepanov, S., Panibratets, L. (2019). Operational state of bridges of Ukraine. Avtoshliakhovyk Ukrayiny, 2 (258), 57–68. doi: https://doi.org/10.33868/0365-8392-2019-2-258-57-68
- Shen, L., Soliman, M., Ahmed, S. A. (2021). A probabilistic framework for life-cycle cost analysis of bridge decks constructed with different reinforcement alternatives. Engineering Structures, 245, 112879. doi: https://doi.org/10.1016/j.engstruct.2021.112879
- Kazaryan, V. Yu., Sakharova, I. D. (2018). Modern methods of reconstruction of bridge structures. Mosty ta tuneli: teoriya, doslidzhennia, praktyka, 14, 6–14. Available at: http://bttrp.diit.edu.ua/article/view/152845/152034
- Borshchov, V. I., Soldatov, K. I., Tarasenko, V. P., Popovych, M. M., Solomka, V. I. (2003). Pravyla vyznachennia vantazhopidiomnosti balkovykh zalizobetonnykh prohonovykh budov zaliznychnykh mostiv. Dnipro, 404.
- Baloch, W. L., Siad, H., Lachemi, M., Sahmaran, M. (2021). A review on the durability of concrete-to-concrete bond in recent rehabilitated structures. Journal of Building Engineering, 44, 103315. doi: https://doi.org/10.1016/j.jobe.2021.103315
- Pshinko, O. M., Krasniuk, A. V., Hromova, O. V. (2015). Vybir materialiv dlia remontu ta vidnovlennia betonnykh ta zalizobetonnykh konstruktsiy transportnykh sporud z urakhuvanniam kryteriyu sumisnosti. Dnipropetrovsk, 195. Available at: https://docplayer.net/86071361-Vibir-materialiv-dlya-remontu-ta-vidnovlennya-betonnih-ta-zalizobetonnih-konstrukciy-transportnih-sporud-z-urahuvannyam-kriteriyu-sumisnosti.html
- Žiogas, V. A., Juočiūnas, S., Medelienė, V., Žiogas, G. (2012). Concreting and early hardening processes in monolithic reinforced concrete structures / Procesai, vykstantys betonavimo ir pradinio kietėjimo metu gelžbetoninėse monolitinėse konstrukcijose. Engineering Structures and Technologies, 4 (2), 67–75. doi: https://doi.org/10.3846/2029882x.2012.699258
- He, Y., Zhang, X., Hooton, R. D., Zhang, X. (2017). Effects of interface roughness and interface adhesion on new-to-old concrete bonding. Construction and Building Materials, 151, 582–590. doi: https://doi.org/10.1016/j.conbuildmat.2017.05.049
- Senchenko, I. O. Nabir mitsnosti betonu - stadiyi, hrafik narostannia v zalezhnosti vid temperatury po dobi. Available at: http://stroytechnology.net/schkola-remonty/7998-nabir-miznosti-betony.html
- DBN V.1.2-15:2009. Sporudy transportu. Navantazhennia ta vplyvy. Mosty ta truby. Kyiv. Available at: http://kbu.org.ua/assets/app/documents/dbn2/48.1.%20ДБН%20В.1.2-15~2009.%20Споруди%20транспорту.%20Мости%20та%20тр.pdf
- Seriya 3.503.1-81. Proletnye stroeniya sbornye zhelezobetonnye dlinoy 12, 15, 18, 21, 24, 33 m iz balok dvutavrovogo secheniya s predvaritel'no napryagaemoy armaturoy dlya mostov i puteprovodov, raspolozhennykh na avtomobil'nykh dorogakh obschego pol'zovaniya, na ulitsakh i dorogakh v gorodakh. Available at: https://www.eruditor.io/file/3335826/
- Seriya 3.503.1-81. Proletnye stroeniya sbornye zhelezobetonnye dlinoy 12, 15, 18, 21, 24, 33 m iz balok dvutavrovogo secheniya s predvaritel'no napryagaemoy armaturoy dlya mostov i puteprovodov, raspolozhennykh na avtomobil'nykh dorogakh obschego pol'zovaniya, na ulitsakh i dorogakh v gorodakh. Available at: https://docs.cntd.ru/document/1200006844
- DSTU-N B V.2.6-203:2015. Nastanova z vykonannia robit pry vyhotovlenni ta montazhi budivelnykh konstruktsiy. Available at: https://dbn.co.ua/load/normativy/dstu/dstu_n_b_v_2_6_203/5-1-0-1833
- Morozova, L. M., Samosvat, V. V. (2012). Analiz vplyvu ruinuvannia poperechnoho obiednannia zalizobetonnykh balok prohonovoi budovy rozriznykh mostiv na rozpodilennia navantazhennia. Donetsk, 165.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Serhii Kliuchnyk, Dmytro Spivak, Igor Goryushkin
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.