Економічна оцінка управління цифровим маркетингом на підприємстві

Автор(и)

  • Yuliia Tataryntseva Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0003-2910-9280
  • Олександр Іванович Пушкар Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, Україна https://orcid.org/0000-0003-3592-3684
  • Олена Сергіївна Другова Харківський національний університет будівництва та архітектури, Україна https://orcid.org/0000-0002-2404-1910
  • Світлана Костянтинівна Осипова Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0002-2381-1901
  • Анастасія Борисівна Макаренко Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0002-1816-130X
  • Олександр Сергійович Мордовцев Харківський національний університет будівництва та архітектури, Україна https://orcid.org/0000-0003-1653-5440

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.254485

Ключові слова:

управління цифровим маркетингом, економічна оцінка, рекламна кампанія, SWOT-аналіз

Анотація

Уточнено сутність поняття «управління цифровим маркетингом» з урахуванням ролі вражень і емоційного відгуку клієнтів, як передумови активізації їх цільових дій.Доведено, що одним з найважливіших критеріїв ефективності управління цифровим маркетингом є формування вражень користувачів.

Узагальнено проблеми оцінки управління цифровим маркетингом. Виявлено що сучасні методи економічної оцінки не враховують емоційну складову сприйняття контенту. Запропоновано поряд із кількісними методами оцінки управління цифровими маркетингом ввести якісні – оцінку вражень. Систематизовано формати цифрового маркетингу відповідно до можливості відстежити зворотній зв'язок від клієнта після взаємодії із певним форматом. Виявлено, що до найбільш популярних форматів цифрового маркетингу у 2021 р. відносяться формати із можливістю врахування зворотного відгуку, зокрема підприємства витрачають бюджети на SMM– 75 %, банерну рекламу – 71 %, а для її поширення – здебільшого обирають соціальні мережі: Facebook– 88 %, Instagram– 78 %, Google– 75 % та YouTube– 71 %.

Запропоновано методичні рекомендації щодо обґрунтування економічної оцінки управління цифровим маркетингом на підприємстві. Базуючись на концепції економіки вражень обґрунтовано спосіб оцінки вражень користувачів шляхом врахування їх реакцій у соціальних мережах. Побудовано матрицю SWOT-аналізу вражень користувачів, на основі чого пропонується здійснювати вибір на користь більш емоційного цифрового контенту.

Використання запропонованих методичних рекомендацій відображають результати ефективності управління цифровим маркетингом як у кількісній (оцінка за абсолютними і відносними показниками), так і в якісній формах (оцінка вражень)

Біографії авторів

Yuliia Tataryntseva, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра обліку і фінансів

Олександр Іванович Пушкар, Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця

Доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри

Кафедра комп'ютерних систем та технологій

Олена Сергіївна Другова, Харківський національний університет будівництва та архітектури

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра фінансів та кредиту

Світлана Костянтинівна Осипова, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра обліку і фінансів

Анастасія Борисівна Макаренко, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

Старший викладач

Кафедра обліку і фінансів

Олександр Сергійович Мордовцев, Харківський національний університет будівництва та архітектури

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра менеджменту та адміністративного управління

Посилання

  1. Kak izmenilsya rynok e-grocery v Ukraine i mire v 2021 godu. Dannye Zakaz.ua. Available at: https://retailers.ua/news/mneniya/13090-kak-izmenilsya-ryinok-e-grocery-v-ukraine-i-mire-v-2021-godu-dannyie-zakazua
  2. Dunayev, I., Kud, A., Latynin, M., Kosenko, A., Kosenko, V., Kobzev, I. (2021). Improving methods for evaluating the results of digitizing public corporations. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (13 (114)), 17–28. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.248122
  3. Vasyl’tsiv, N. M., Rozhko, N. Ya. (2018). Modern trends of digital marketing. Ekonomika i suspilstvo, 15, 232–236. Available at: https://economyandsociety.in.ua/journals/15_ukr/36.pdf
  4. Pain, Dzh., Hilmor, H. (2020). Ekonomika vrazhen: bytva za chas, uvahu ta hroshi klienta. Alpina pablisher, 368.
  5. Pushkar, O., Kurbatova, Y., Druhova, O. (2017). Innovative methods of managing consumer behaviour in the economy of impressions, or the experience economy. Economic Annals-ХХI, 165 (5-6), 114–118. doi: https://doi.org/10.21003/ea.v165-23
  6. Ugolkov, I., Karyy, O., Skybinskyi, O., Ugolkova, O., Zhezhukha, V. (2020). The evaluation of content effectiveness within online and offline marketing communications of an enterprise. Innovative Marketing, 16 (3), 26–36. doi: https://doi.org/10.21511/im.16(3).2020.03
  7. Xiao, L., Zhang, Y., Fu, B. (2019). Exploring the moderators and causal process of trust transfer in online-to-offline commerce. Journal of Business Research, 98, 214–226. doi: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2019.01.069
  8. Hrabovskyi, Y., Yevsyeyev, O., Pandorin, A. (2018). Development of a method for the creation of 3D advertising printing products. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (2 (96)), 6–18. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.147325
  9. Davidaviciene, V., Meidute-Kavaliauskiene, I., Paliulis, R. (2019). Research on the Influence of Social Media on Generation Y Consumer Purchase Decisions. Marketing and Management of Innovations, 4, 39–49. doi: https://doi.org/10.21272/mmi.2019.4-04
  10. Hitka, M., Pajtinkova-Bartakova, G., Lorincova, S., Palus, H., Pinak, A., Lipoldova, M. et. al. (2019). Sustainability in Marketing through Customer Relationship Management in a Telecommunication Company. Marketing and Management of Innovations, 4, 194–215. doi: https://doi.org/10.21272/mmi.2019.4-16
  11. Epstein, M. J., Yuthas, K. (2007). Evaluating the effectiveness of Internet marketing initiatives. Management Strategy. Available at: https://www.cimaglobal.com/Documents/ImportedDocuments/Tech_MAG_Evaluating_Internet_Marketing_April06.pdf
  12. Blyzniuk, V. (2021). Metrics in digital marketing of trade enterprises. Marketing and Digital Technologies, 5 (2), 36–47. doi: https://doi.org/10.15276/mdt.5.2.2021.4
  13. Raudeliūnienė, J., Davidavičienė, V., Tvaronavičienė, M., Jonuška, L. (2018). Evaluation of Advertising Campaigns on Social Media Networks. Sustainability, 10 (4), 973. doi: https://doi.org/10.3390/su10040973
  14. Krizanova, A., Lăzăroiu, G., Gajanova, L., Kliestikova, J., Nadanyiova, M., Moravcikova, D. (2019). The Effectiveness of Marketing Communication and Importance of Its Evaluation in an Online Environment. Sustainability, 11 (24), 7016. doi: https://doi.org/10.3390/su11247016
  15. Hartman, K. (2020). Digital marketing analytics: in theory and in practice. Ostmen Bennettsbridge Publishing Services, 265.
  16. Oklander, M. A., Romanenko, O. O. (2015). Specific differences in digital marketing from internet marketing. Ekonomichnyi visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu Ukrainy "Kyivskyi politekhnichnyi instytut", 12, 362–371. Available at: http://dspace.opu.ua/jspui/bitstream/123456789/6799/1/evntukpi_2015_12_54.pdf
  17. Biloš, A., Ružić, I., Kelić, I. (2014). Online and Offline Media Effectiveness Based on Shopping Center Communication Objectives. International Conference “An Enterprise Odyssey: Leadership, Innovation and Development for Responsible Economy”. Zadar. Available at: https://www.researchgate.net/publication/262955424_Online_And_Offline_Media_Effectiveness_Based_On_Shopping_Center_Communication_Objectives
  18. García, D. A., García, S. G., Blanco, T. P., Sánchez, J. (2019). Integrated marketing communication in the digital environment. Advertiser attitudes towards online communication techniques. Estudos em Comunicação, 29, 241–258. doi: https://doi.org/10.25768/fal.ec.n29.a15
  19. Baranauskas, G. (2020). Digitalization Impact on Transformations of Mass Customization Concept: Conceptual Modelling of Online Customization Frameworks. Marketing and Management of Innovations, 3, 120–132. doi: https://doi.org/10.21272/mmi.2020.3-09
  20. Koob, C. (2021). Determinants of content marketing effectiveness: Conceptual framework and empirical findings from a managerial perspective. PLOS ONE, 16 (4), e0249457. doi: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0249457
  21. Bennett, P. (2021). Marketing effectiveness: how to measure it & present to external stakeholders. HubSpot. Available at: https://blog.hubspot.com/marketing/easy-ways-to-measure-the-effectiveness-of-your-content
  22. John, S. P., De’Villiers, R. (2020). Elaboration of marketing communication through visual media: An empirical analysis. Journal of Retailing and Consumer Services, 54, 102052. doi: https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2020.102052
  23. Indzhiyev, A. A. (2021). Modern methodology for assessing the effectiveness of enterprise management in the IT sector. Innovatsii i investitsii, 2, 55–57. Available at: https://cyberleninka.ru/article/n/sovremennaya-metodologiya-otsenki-effektivnosti-upravleniya-predpriyatiyami-v-sfere-it
  24. Creating digital experiences for anxious audiences (2017). Available at: https://www.velir.com/ideas/2017/07/27/creating-digital-experiences-for-anxious-audiences
  25. Shkalova, A. (2021). Doslidzhennia digital-reklamy: khto ta kudy napravliav reklamni biudzhety. Available at: https://vctr.media/ua/doslidzhennya-digital-reklami-khto-ta-kudi-napryavlyav-reklamni-byudzheti-112543/
  26. Bondareva, O. (2021). Kak social selling pomogaet kompaniyam privlekat' klientov. Available at: https://admitad.academy/kak-social-selling-pomogaet-kompaniyam-privlekat-klientov/
  27. Savytska, O. M., Salabaj, V. O. (2019). Efficiency of activity and management of the enterprise: features of application of theory, methodology and performance of analytical researches. Efektyvna Ekonomika, 6. doi: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2019.6.55

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-28

Як цитувати

Tataryntseva, Y., Пушкар, О. І., Другова, О. С., Осипова, С. К., Макаренко, А. Б., & Мордовцев, О. С. (2022). Економічна оцінка управління цифровим маркетингом на підприємстві. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2(13 (116), 24–30. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.254485

Номер

Розділ

Трансфер технологій: промисловість, енергетика, нанотехнології