Економічна оцінка управління цифровим маркетингом на підприємстві
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.254485Ключові слова:
управління цифровим маркетингом, економічна оцінка, рекламна кампанія, SWOT-аналізАнотація
Уточнено сутність поняття «управління цифровим маркетингом» з урахуванням ролі вражень і емоційного відгуку клієнтів, як передумови активізації їх цільових дій.Доведено, що одним з найважливіших критеріїв ефективності управління цифровим маркетингом є формування вражень користувачів.
Узагальнено проблеми оцінки управління цифровим маркетингом. Виявлено що сучасні методи економічної оцінки не враховують емоційну складову сприйняття контенту. Запропоновано поряд із кількісними методами оцінки управління цифровими маркетингом ввести якісні – оцінку вражень. Систематизовано формати цифрового маркетингу відповідно до можливості відстежити зворотній зв'язок від клієнта після взаємодії із певним форматом. Виявлено, що до найбільш популярних форматів цифрового маркетингу у 2021 р. відносяться формати із можливістю врахування зворотного відгуку, зокрема підприємства витрачають бюджети на SMM– 75 %, банерну рекламу – 71 %, а для її поширення – здебільшого обирають соціальні мережі: Facebook– 88 %, Instagram– 78 %, Google– 75 % та YouTube– 71 %.
Запропоновано методичні рекомендації щодо обґрунтування економічної оцінки управління цифровим маркетингом на підприємстві. Базуючись на концепції економіки вражень обґрунтовано спосіб оцінки вражень користувачів шляхом врахування їх реакцій у соціальних мережах. Побудовано матрицю SWOT-аналізу вражень користувачів, на основі чого пропонується здійснювати вибір на користь більш емоційного цифрового контенту.
Використання запропонованих методичних рекомендацій відображають результати ефективності управління цифровим маркетингом як у кількісній (оцінка за абсолютними і відносними показниками), так і в якісній формах (оцінка вражень)
Посилання
- Kak izmenilsya rynok e-grocery v Ukraine i mire v 2021 godu. Dannye Zakaz.ua. Available at: https://retailers.ua/news/mneniya/13090-kak-izmenilsya-ryinok-e-grocery-v-ukraine-i-mire-v-2021-godu-dannyie-zakazua
- Dunayev, I., Kud, A., Latynin, M., Kosenko, A., Kosenko, V., Kobzev, I. (2021). Improving methods for evaluating the results of digitizing public corporations. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (13 (114)), 17–28. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.248122
- Vasyl’tsiv, N. M., Rozhko, N. Ya. (2018). Modern trends of digital marketing. Ekonomika i suspilstvo, 15, 232–236. Available at: https://economyandsociety.in.ua/journals/15_ukr/36.pdf
- Pain, Dzh., Hilmor, H. (2020). Ekonomika vrazhen: bytva za chas, uvahu ta hroshi klienta. Alpina pablisher, 368.
- Pushkar, O., Kurbatova, Y., Druhova, O. (2017). Innovative methods of managing consumer behaviour in the economy of impressions, or the experience economy. Economic Annals-ХХI, 165 (5-6), 114–118. doi: https://doi.org/10.21003/ea.v165-23
- Ugolkov, I., Karyy, O., Skybinskyi, O., Ugolkova, O., Zhezhukha, V. (2020). The evaluation of content effectiveness within online and offline marketing communications of an enterprise. Innovative Marketing, 16 (3), 26–36. doi: https://doi.org/10.21511/im.16(3).2020.03
- Xiao, L., Zhang, Y., Fu, B. (2019). Exploring the moderators and causal process of trust transfer in online-to-offline commerce. Journal of Business Research, 98, 214–226. doi: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2019.01.069
- Hrabovskyi, Y., Yevsyeyev, O., Pandorin, A. (2018). Development of a method for the creation of 3D advertising printing products. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (2 (96)), 6–18. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.147325
- Davidaviciene, V., Meidute-Kavaliauskiene, I., Paliulis, R. (2019). Research on the Influence of Social Media on Generation Y Consumer Purchase Decisions. Marketing and Management of Innovations, 4, 39–49. doi: https://doi.org/10.21272/mmi.2019.4-04
- Hitka, M., Pajtinkova-Bartakova, G., Lorincova, S., Palus, H., Pinak, A., Lipoldova, M. et. al. (2019). Sustainability in Marketing through Customer Relationship Management in a Telecommunication Company. Marketing and Management of Innovations, 4, 194–215. doi: https://doi.org/10.21272/mmi.2019.4-16
- Epstein, M. J., Yuthas, K. (2007). Evaluating the effectiveness of Internet marketing initiatives. Management Strategy. Available at: https://www.cimaglobal.com/Documents/ImportedDocuments/Tech_MAG_Evaluating_Internet_Marketing_April06.pdf
- Blyzniuk, V. (2021). Metrics in digital marketing of trade enterprises. Marketing and Digital Technologies, 5 (2), 36–47. doi: https://doi.org/10.15276/mdt.5.2.2021.4
- Raudeliūnienė, J., Davidavičienė, V., Tvaronavičienė, M., Jonuška, L. (2018). Evaluation of Advertising Campaigns on Social Media Networks. Sustainability, 10 (4), 973. doi: https://doi.org/10.3390/su10040973
- Krizanova, A., Lăzăroiu, G., Gajanova, L., Kliestikova, J., Nadanyiova, M., Moravcikova, D. (2019). The Effectiveness of Marketing Communication and Importance of Its Evaluation in an Online Environment. Sustainability, 11 (24), 7016. doi: https://doi.org/10.3390/su11247016
- Hartman, K. (2020). Digital marketing analytics: in theory and in practice. Ostmen Bennettsbridge Publishing Services, 265.
- Oklander, M. A., Romanenko, O. O. (2015). Specific differences in digital marketing from internet marketing. Ekonomichnyi visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu Ukrainy "Kyivskyi politekhnichnyi instytut", 12, 362–371. Available at: http://dspace.opu.ua/jspui/bitstream/123456789/6799/1/evntukpi_2015_12_54.pdf
- Biloš, A., Ružić, I., Kelić, I. (2014). Online and Offline Media Effectiveness Based on Shopping Center Communication Objectives. International Conference “An Enterprise Odyssey: Leadership, Innovation and Development for Responsible Economy”. Zadar. Available at: https://www.researchgate.net/publication/262955424_Online_And_Offline_Media_Effectiveness_Based_On_Shopping_Center_Communication_Objectives
- García, D. A., García, S. G., Blanco, T. P., Sánchez, J. (2019). Integrated marketing communication in the digital environment. Advertiser attitudes towards online communication techniques. Estudos em Comunicação, 29, 241–258. doi: https://doi.org/10.25768/fal.ec.n29.a15
- Baranauskas, G. (2020). Digitalization Impact on Transformations of Mass Customization Concept: Conceptual Modelling of Online Customization Frameworks. Marketing and Management of Innovations, 3, 120–132. doi: https://doi.org/10.21272/mmi.2020.3-09
- Koob, C. (2021). Determinants of content marketing effectiveness: Conceptual framework and empirical findings from a managerial perspective. PLOS ONE, 16 (4), e0249457. doi: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0249457
- Bennett, P. (2021). Marketing effectiveness: how to measure it & present to external stakeholders. HubSpot. Available at: https://blog.hubspot.com/marketing/easy-ways-to-measure-the-effectiveness-of-your-content
- John, S. P., De’Villiers, R. (2020). Elaboration of marketing communication through visual media: An empirical analysis. Journal of Retailing and Consumer Services, 54, 102052. doi: https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2020.102052
- Indzhiyev, A. A. (2021). Modern methodology for assessing the effectiveness of enterprise management in the IT sector. Innovatsii i investitsii, 2, 55–57. Available at: https://cyberleninka.ru/article/n/sovremennaya-metodologiya-otsenki-effektivnosti-upravleniya-predpriyatiyami-v-sfere-it
- Creating digital experiences for anxious audiences (2017). Available at: https://www.velir.com/ideas/2017/07/27/creating-digital-experiences-for-anxious-audiences
- Shkalova, A. (2021). Doslidzhennia digital-reklamy: khto ta kudy napravliav reklamni biudzhety. Available at: https://vctr.media/ua/doslidzhennya-digital-reklami-khto-ta-kudi-napryavlyav-reklamni-byudzheti-112543/
- Bondareva, O. (2021). Kak social selling pomogaet kompaniyam privlekat' klientov. Available at: https://admitad.academy/kak-social-selling-pomogaet-kompaniyam-privlekat-klientov/
- Savytska, O. M., Salabaj, V. O. (2019). Efficiency of activity and management of the enterprise: features of application of theory, methodology and performance of analytical researches. Efektyvna Ekonomika, 6. doi: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2019.6.55
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Yuliia Tataryntseva, Oleksandr Pushkar, Olena Druhova, Svitlana Osypova, Anastasiya Makarenko, Aleksandr Mordovtsev
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.