Визначення впливу геометричних параметрів рами тягово-транспортної машини на тягово-енергетичні показники

Автор(и)

  • Роман Вікторович Антощенков Державний біотехнологічний університет, Україна https://orcid.org/0000-0003-0769-7464
  • Іван Васильович Галич Державний біотехнологічний університет, Україна https://orcid.org/0000-0002-9137-036X
  • Антон Олексійович Никифоров Державний біотехнологічний університет, Україна https://orcid.org/0000-0001-7788-8878
  • Галина Ігорівна Череватенко Державний біотехнологічний університет, Україна https://orcid.org/0000-0002-8972-3875
  • Іван Олександрович Чижиков Таврійський державний агротехнологічний університет імені Дмитра Моторного, Україна https://orcid.org/0000-0002-3022-4828
  • Сергій Леонідович Сушко Таврійський державний агротехнологічний університет імені Дмитра Моторного, Україна https://orcid.org/0000-0002-2933-2573
  • Наталія Олександрівна Пономаренко Дніпровський державний аграрно-економічний університет, Україна https://orcid.org/0000-0001-8263-2914
  • Сергій Михайлович Дюндик Національна академія Національної гвардії України, Україна https://orcid.org/0000-0003-3558-0028
  • Іван Вікторович Цебрюк Національна академія Національної гвардії України, Україна https://orcid.org/0000-0002-4246-8854

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.254688

Ключові слова:

тягова потужність, сила тяги, нормальна реакція, геометричні параметри, тягово-транспортна машина

Анотація

Наведено результати дослідження впливу геометричних параметрів рами тягово-транспортної машини на тягово-енергетичні показники. Обґрунтовано метод оцінки впливу геометричних параметрів рами тягово-транспортної машини на тягово-енергетичні показники, що базується на тяговому розрахунку трактора та враховує зміну відстані від шарніру тягово-транспортної машини до передньої та задньої ведучих осей. Метод дозволяє визначити нормальні реакції, дотичні сили тяги та тягові потужності на колесах машини. Наведений метод дозволяє визначати оптимальні геометричні параметри для підвищення тягово-зчіпних та паливо-економічних показників тягово-транспортної машини. Теоретично визначено нормальні реакції на передніх колесах досліджуваної тягово-транспортної машини складають 27800 Н та перевищують в 1,95 рази нормальні реакції на задніх колесах 14200 Н. Це відбувається внаслідок того, що відстані від шарніру до відповідних осей коліс дорівнюють 1,89 м та 0,97 м. Збільшення відстані від шарніру до осі задніх коліс до 1,17 м позитивно впливає на підвищення тягових показників тягово-транспортної машини. Відбувається підвищення тягової потужності на задніх колесах до 24,39 кВт. Експериментальні дослідження тягово-транспортної машини виконані на прикладі повнопривідної машини з шарнірно-з’єднаною рамою. Максимальна тягова потужність складає 121 кВт, яка досягається при швидкості 12 км/год, тяговому ККД 0,68 та силі тяги на гаку 30,2 кН. Розбіжність між результатами отриманими теоретично та експериментально складає 8 %. Застосування методу дозволить надати конструкторам та виробникам рекомендації щодо створення та удосконалення тягово-транспортної машини, підвищити тягово-зчіпні властивості та знизити техногенний вплив на ґрунт

Біографії авторів

Роман Вікторович Антощенков, Державний біотехнологічний університет

Доктор технічних наук, доцент, завідувач кафедри

Кафедра мехатроніки та деталей машин

Іван Васильович Галич, Державний біотехнологічний університет

Кандидат технічних наук, старший викладач

Кафедра мехатроніки та деталей машин

Антон Олексійович Никифоров, Державний біотехнологічний університет

Старший викладач

Кафедра мехатроніки та деталей машин

Галина Ігорівна Череватенко, Державний біотехнологічний університет

Aспірант

Кафедра мехатроніки та деталей машин

Іван Олександрович Чижиков, Таврійський державний агротехнологічний університет імені Дмитра Моторного

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра сільськогосподарських машин

Сергій Леонідович Сушко, Таврійський державний агротехнологічний університет імені Дмитра Моторного

Кандидат технічних наук, старший викладач

Кафедра сільськогосподарських машин

Наталія Олександрівна Пономаренко, Дніпровський державний аграрно-економічний університет

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра тракторів і сільськогосподарських машин

Сергій Михайлович Дюндик, Національна академія Національної гвардії України

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра автобронетанкової техніки

Іван Вікторович Цебрюк , Національна академія Національної гвардії України

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра автобронетанкової техніки

Посилання

  1. Antoshchenkov, R. V. (2017). Dynamika ta enerhetyka rukhu bahatoelementnykh mashynno-traktornykh ahrehativ. Kharkiv: KhNTUSH, 244.
  2. Rekhlitskiy, O. V., Chuprynin, Yu. V. (2013). Ratsional'noe raspredelenie massy po oporam samokhodnogo kormouborochnogo kombayna. Vestnik Gomel'skogo gosudarstvennogo tekhnicheskogo universiteta imeni P. O. Sukhogo, 4, 49–57. Available at: https://cyberleninka.ru/article/n/ratsionalnoe-raspredelenie-massy-po-oporam-samohodnogo-kormouborochnogo-kombayna
  3. Galych, I., Antoshchenkov, R., Antoshchenkov, V., Lukjanov, I., Diundik, S., Kis, O. (2021). Estimating the dynamics of a machine-tractor assembly considering the effect of the supporting surface profile. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (7 (109)), 51–62. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.225117
  4. Kondratiev, A. (2019). Improving the mass efficiency of a composite launch vehicle head fairing with a sandwich structure. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (7 (102)), 6–18. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.184551
  5. Panchenko, A., Voloshina, A., Luzan, P., Panchenko, I., Volkov, S. (2021). Kinematics of motion of rotors of an orbital hydraulic machine. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 1021 (1), 012045. doi: https://doi.org/10.1088/1757-899x/1021/1/012045
  6. Nazarova, O. (2020). Computer Modeling of Multi-Mass Electromechanical Systems. The Third International Workshop on Computer Modeling and Intelligent Systems (CMIS-2020). Zaporizhzhia. Available at: http://ceur-ws.org/Vol-2608/paper36.pdf
  7. Nazarova, O., Osadchyy, V., Brylystyi, V. (2020). Research on the Influence of the Position of the Electric Vehicles Mass Center on Their Characteristics. 2020 IEEE Problems of Automated Electrodrive. Theory and Practice (PAEP). doi: https://doi.org/10.1109/paep49887.2020.9240824
  8. Antoshchenkov, R., Nikiforov, А., Galych, I., Tolstolutskyi, V., Antoshchenkova, V., Diundik, S. (2020). Solution of the system of gas-dynamic equations for the processes of interaction of vibrators with the air. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2 (7 (104)), 67–73. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.198501
  9. Nikiforov, А., Nykyforova, А., Antoshchenkov, R., Antoshchenkova, V., Diundik, S., Mazanov, V. (2021). Development of a mathematical model of vibratory non-lift movement of light seeds taking into account the aerodynamic forces and moments. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (1 (111)), 70–78. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.232508
  10. Adamchuk, V., Petrychenko, I., Korenko, M., Beloev, H., Borisov, B. (2015). Study plane-parallel motion movement combined seeding unit. III International scientific and technical congress agricultural machinery proceedings. Varna, 7–11.
  11. Tajanowskij, G., Tanas, W., Pawlowski, T. (2007). Distribution of loadings in transmission of traction power means with all driving wheels and with system of pumping of tyres at work with mounted instruments. Journal of Research and Applications in Agricultural Engineering, 52 (2), 30–34.
  12. Artiomov, N., Antoshchenkov, R., Antoshchenkov, V., Ayubov, A. (2021). Innovative approach to agricultural machinery testing. 20th International Scientific Conference Engineering for Rural Development Proceedings. doi: https://doi.org/10.22616/erdev.2021.20.tf150
  13. Bulgakov, V., Ivanovs, S., Adamchuk, V., Antoshchenkov, R. (2019). Investigations of the Dynamics of a Four-Element Machine-and-Tractor Aggregate. Acta Technologica Agriculturae, 22 (4), 146–151. doi: https://doi.org/10.2478/ata-2019-0026
  14. Tajanowskij, G., Tanaś, W. (2012). Analysis of movement kinematics at turn of wheel tractor with semi-trailer with articulated operated draught bar. Journal of Research and Applications in Agricultural Engineering, 57, 190–196.
  15. Bulgakov, V., Ivanovs, S., Nadykto, V., Kuvachov, V., Masalabov, V. (2018). Research on the turning ability of a two-machine aggregate. INMATEH-Agricultural Engineering, 54 (1), 139–146.
  16. Padureanu, V., Lupu, M. I., Canja, C. M. (2013). Theoretical research to improve traction performance of wheeled tractors by using a suplementary driven axle. 5th International Conference: Computational Mechanics and Virtual Engineering. Brasov, 410–415. Available at: http://aspeckt.unitbv.ro/jspui/bitstream/123456789/415/1/410%20-%20415%2c%20Padureanu%201.pdf
  17. Bulgakov, V., Pascuzzi, S., Santoro, F., Anifantis, A. (2018). Mathematical Model of the Plane-Parallel Movement of the Self-Propelled Root-Harvesting Machine. Sustainability, 10 (10), 3614. doi: https://doi.org/10.3390/su10103614
  18. Tajanowskij, G. A. (2001). The conception and tasks structure system of the analysis and approval of tractors transport units. News of Mogilev State Technical University, 1, 173–178.
  19. Macmillan, R. H. (2002). The mechanics of tractor-implement performance: theory and worked examples: a textbook for students and engineers. The University of Melbourne, 166. Available at: https://rest.neptune-prod.its.unimelb.edu.au/server/api/core/bitstreams/1fb33cfd-03a2-523e-9958-bfcceebc9ef5/content
  20. Dzyuba, O., Dzyuba, A., Polyakov, A., Volokh, V., Antoshchenkov, R., Mykhailov, A. (2019). Studying the influence of structural-mode parameters on energy efficiency of the plough PLN-3-35. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (1 (99)), 55–65. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.169903

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-28

Як цитувати

Антощенков, Р. В., Галич, І. В., Никифоров, А. О., Череватенко, Г. І., Чижиков, І. О., Сушко, С. Л., Пономаренко, Н. О., Дюндик, С. М., & Цебрюк , І. В. (2022). Визначення впливу геометричних параметрів рами тягово-транспортної машини на тягово-енергетичні показники. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2(7 (116), 60–67. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.254688

Номер

Розділ

Прикладна механіка