Вплив деформованого стану автодорожнього мосту на експлуатаційну безпеку
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.255275Ключові слова:
безпека, автодорожній міст, напружений стан, техогляд, статичні та динамічні випробуванняАнотація
У статті розглядаються питання щодо забезпечення безпеки руху транспортних засобів на штучних спорудах. Забезпечення безпеки у сфері залізничного транспорту є найважливішим елементом діяльності всіх суб'єктів ринку залізничних послуг, зокрема пасажирських перевізників. Для повного вивчення питань деформованого стану балкових прогонових будов необхідно проведення статичних та динамічних випробувань. Перед початком випробувань обов'язково перевіряється технічний стан штучної споруди:
1) візуальний огляд, спеціальні перевірки із перевіркою необхідних параметрів;
2) проведення контрольних лінійних вимірів;
3) вибіркове визначення міцності бетону неруйнівними способами.
Спочатку проводять статичні випробування для визначення сумарних деформацій кожної балки прогону в контрольній точці з максимальними деформаціями ½ L. Потім проводять динамічні випробування з визначенням періодів власних коливань і деформацій (напружень). Обробка результатів обстежень та випробувань шляхопроводу з оцінкою можливості проходження розрахункових навантажень на автодорожній міст, після чого складається динамічний паспорт транспортної споруди. Вивчення напруженого стану транспортних засобів дає чітке уявлення про причини виникнення деформацій в елементах конструкції при аналізі роботи прогонової будови автодорожнього мосту в умовах зростаючих осьових навантажень та швидкостей транспортних потоків. Деформаційні процеси призводять до дефектів, конструктивних руйнувань та аварій на транспортному засобі, що призводить до передчасного зносу, матеріальних збитків та збитків навколишньому середовищу. Періодичні виміри деформацій (напруження) конструкції надбудови протягом декількох років дозволять спрогнозувати зміну її стану в часі і визначити залишковий ресурс по несучій здатності та вантажопідйомності. В результаті експериментальних досліджень було доведено, що представлена методика, розроблена в класичному варіанті для виявлення структурних дефектів між одношаровим покриттям та основою різних типів, може ефективно працювати і у разі неруйнівного контролю багатошарових конструкцій
Посилання
- Kvashnin, M. Y., Bekzhanova, S. E., Akbayevа, A. S., Bondary, I. S., Kurbenov, A. (2021). On the question of safe operation of artificial structures of railways. Bulletin of Kazakh Leading Academy of Architecture and Construction, 1 (79), 229–240. doi: https://doi.org/10.51488/1680-080x/2021.1-30
- Kaloop, M. R., Hu, J. W. (2016). Dynamic Performance Analysis of the Towers of a Long-Span Bridge Based on GPS Monitoring Technique. Journal of Sensors, 2016, 1–14. doi: https://doi.org/10.1155/2016/7494817
- Sansyzbay, K. M., Kuandykov, A. A., Bakhtiyarova, Ye. A., Vlasenko, S. V., Mamyrbaev, O. Zh. (2020). Radio communication channel interaction method, maintaining train performance information security. Journal of Theoretical and Applied Information Technology, 98 (06), 957–969.
- Bonessio, N., Lomiento, G., Benzoni, G. (2011). Damage identification procedure for seismically isolated bridges. Structural Control and Health Monitoring, 19 (5), 565–578. doi: https://doi.org/10.1002/stc.448
- Yang, Y., Li, Q., Yan, B. (2017). Specifications and applications of the technical code for monitoring of building and bridge structures in China. Advances in Mechanical Engineering, 9 (1), 168781401668427. doi: https://doi.org/10.1177/1687814016684272
- Maystrenko, I., Ovchinnikov, I., Ovchinnikov, I., Kokodeev, A. (2017). Failures and collapses of bridge constructions, analysis of their causes. Part 1. Russian Journal of Transport Engineering, 4 (4). doi: https://doi.org/10.15862/13ts417
- Zhangabylova, A. M. (2016). Express-analysis of dynamic operation of rail fasteners PANDROL FASTCLIP and KPP-5. Proceedings with International participation. Engineering structures on transport. Moscow: Moscow State University of Railway Transport (MIIT), 77–78.
- Aktan, A. E., Necati Catbas, F. (2002). Modal analysis for damage identification: past experiences and Swiss Z-24 bridge. Proceedings of 20th International Modal Analysis Conference, 448–456.
- Abdullayev, S. S., Bondar, I. S., Bakyt, G. B., Ashirbayev, G. K., Budiukin, A. M., Baubekov, Y. Y. (2021). Interaction of frame structures with rolling stock. Series of Geology and Technical Sciences, 445 (1), 22–28. doi: https://doi.org/10.32014/2021.2518-170x.3
- Fryba, L. (1973). Vibration of Solids and Structures Under Moving Loads. Prague: Academia Prague, 484. doi: https://doi.org/10.1007/978-94-011-9685-7
- Law, S. S., Zhu, X. Q. (2004). Dynamic behavior of damaged concrete bridge structures under moving vehicular loads. Engineering Structures, 26(9), 1279–1293. doi: https://doi.org/10.1016/j.engstruct.2004.04.007
- Liu, X. (1995). Global Monitoring System on Lantau Fixed Crossing in Hong Kong. IABSE Symposium. San Francisco, 929–934. doi: https://doi.org/10.5169/seals-55290
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Ivan Bondar, Mikhail Kvashnin, Dinara Aldekeeva, Saule Bekzhanova, Aliya Izbairova, Assem Akbaeva
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.