Вплив деформованого стану автодорожнього мосту на експлуатаційну безпеку

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.255275

Ключові слова:

безпека, автодорожній міст, напружений стан, техогляд, статичні та динамічні випробування

Анотація

У статті розглядаються питання щодо забезпечення безпеки руху транспортних засобів на штучних спорудах. Забезпечення безпеки у сфері залізничного транспорту є найважливішим елементом діяльності всіх суб'єктів ринку залізничних послуг, зокрема пасажирських перевізників. Для повного вивчення питань деформованого стану балкових прогонових будов необхідно проведення статичних та динамічних випробувань. Перед початком випробувань обов'язково перевіряється технічний стан штучної споруди:

1) візуальний огляд, спеціальні перевірки із перевіркою необхідних параметрів;

2) проведення контрольних лінійних вимірів;

3) вибіркове визначення міцності бетону неруйнівними способами.

Спочатку проводять статичні випробування для визначення сумарних деформацій кожної балки прогону в контрольній точці з максимальними деформаціями ½ L. Потім проводять динамічні випробування з визначенням періодів власних коливань і деформацій (напружень). Обробка результатів обстежень та випробувань шляхопроводу з оцінкою можливості проходження розрахункових навантажень на автодорожній міст, після чого складається динамічний паспорт транспортної споруди. Вивчення напруженого стану транспортних засобів дає чітке уявлення про причини виникнення деформацій в елементах конструкції при аналізі роботи прогонової будови автодорожнього мосту в умовах зростаючих осьових навантажень та швидкостей транспортних потоків. Деформаційні процеси призводять до дефектів, конструктивних руйнувань та аварій на транспортному засобі, що призводить до передчасного зносу, матеріальних збитків та збитків навколишньому середовищу. Періодичні виміри деформацій (напруження) конструкції надбудови протягом декількох років дозволять спрогнозувати зміну її стану в часі і визначити залишковий ресурс по несучій здатності та вантажопідйомності. В результаті експериментальних досліджень було доведено, що представлена методика, розроблена в класичному варіанті для виявлення структурних дефектів між одношаровим покриттям та основою різних типів, може ефективно працювати і у разі неруйнівного контролю багатошарових конструкцій

Біографії авторів

Ivan Bondar, Academy of Logistics and Transport

PhD, Associate Professor

Department of Backbone Engineering

Mikhail Kvashnin, Academy of Logistics and Transport

Candidate of Technical Sciences, Docent

Department of Backbone Engineering

Dinara Aldekeyeva, Academy of Logistics and Transport

Candidate of Technical Sciences, Associate Professor

Department of Energy

Saule Bekzhanova, Academy of Logistics and Transport

Doctor of Technical Sciences, Professor

Department of Organization of Transportation and Operation of Transport

Aliya Izbairova, Academy of Logistics and Transport

Candidate of Technical Sciences, Associate Professor

Department of Organization of Transportation and Operation of Transport

Assem Akbayeva, Academy of Logistics and Transport

Doctoral Student

Department of Organization of Transportation and Operation of Transport

Посилання

  1. Kvashnin, M. Y., Bekzhanova, S. E., Akbayevа, A. S., Bondary, I. S., Kurbenov, A. (2021). On the question of safe operation of artificial structures of railways. Bulletin of Kazakh Leading Academy of Architecture and Construction, 1 (79), 229–240. doi: https://doi.org/10.51488/1680-080x/2021.1-30
  2. Kaloop, M. R., Hu, J. W. (2016). Dynamic Performance Analysis of the Towers of a Long-Span Bridge Based on GPS Monitoring Technique. Journal of Sensors, 2016, 1–14. doi: https://doi.org/10.1155/2016/7494817
  3. Sansyzbay, K. M., Kuandykov, A. A., Bakhtiyarova, Ye. A., Vlasenko, S. V., Mamyrbaev, O. Zh. (2020). Radio communication channel interaction method, maintaining train performance information security. Journal of Theoretical and Applied Information Technology, 98 (06), 957–969.
  4. Bonessio, N., Lomiento, G., Benzoni, G. (2011). Damage identification procedure for seismically isolated bridges. Structural Control and Health Monitoring, 19 (5), 565–578. doi: https://doi.org/10.1002/stc.448
  5. Yang, Y., Li, Q., Yan, B. (2017). Specifications and applications of the technical code for monitoring of building and bridge structures in China. Advances in Mechanical Engineering, 9 (1), 168781401668427. doi: https://doi.org/10.1177/1687814016684272
  6. Maystrenko, I., Ovchinnikov, I., Ovchinnikov, I., Kokodeev, A. (2017). Failures and collapses of bridge constructions, analysis of their causes. Part 1. Russian Journal of Transport Engineering, 4 (4). doi: https://doi.org/10.15862/13ts417
  7. Zhangabylova, A. M. (2016). Express-analysis of dynamic operation of rail fasteners PANDROL FASTCLIP and KPP-5. Proceedings with International participation. Engineering structures on transport. Moscow: Moscow State University of Railway Transport (MIIT), 77–78.
  8. Aktan, A. E., Necati Catbas, F. (2002). Modal analysis for damage identification: past experiences and Swiss Z-24 bridge. Proceedings of 20th International Modal Analysis Conference, 448–456.
  9. Abdullayev, S. S., Bondar, I. S., Bakyt, G. B., Ashirbayev, G. K., Budiukin, A. M., Baubekov, Y. Y. (2021). Interaction of frame structures with rolling stock. Series of Geology and Technical Sciences, 445 (1), 22–28. doi: https://doi.org/10.32014/2021.2518-170x.3
  10. Fryba, L. (1973). Vibration of Solids and Structures Under Moving Loads. Prague: Academia Prague, 484. doi: https://doi.org/10.1007/978-94-011-9685-7
  11. Law, S. S., Zhu, X. Q. (2004). Dynamic behavior of damaged concrete bridge structures under moving vehicular loads. Engineering Structures, 26(9), 1279–1293. doi: https://doi.org/10.1016/j.engstruct.2004.04.007
  12. Liu, X. (1995). Global Monitoring System on Lantau Fixed Crossing in Hong Kong. IABSE Symposium. San Francisco, 929–934. doi: https://doi.org/10.5169/seals-55290

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-28

Як цитувати

Bondar, I., Kvashnin, M., Aldekeyeva, D., Bekzhanova, S., Izbairova, A., & Akbayeva, A. (2022). Вплив деформованого стану автодорожнього мосту на експлуатаційну безпеку . Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2(7 (116), 29–34. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.255275

Номер

Розділ

Прикладна механіка