Реалізація концепції управління корпоративною соціальною відповідальністю компаній квазідержавного сектору

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.256147

Ключові слова:

фінансові показники, суспільство, економічна ситуація, макроекономіка, принципи управління, квазідержавні компанії

Анотація

Корпоративна соціальна відповідальність впливає на фінансову ефективність компанії, але даний вплив є найбільш істотним за певних умов зовнішнього середовища, демонструючи тенденцію до поліпшення макроекономічної ситуації. Однак сам механізм такого впливу залишається невивченим. Для практичного застосування корпоративної соціальної відповідальності в інтересах компанії важливо пов'язати показники корпоративної соціальної відповідальності, параметри зовнішнього середовища з фінансовими показниками. Метою дослідження є обґрунтування концепції адаптивного управління корпоративною соціальною відповідальністю компаній квазідержавного сектору у контексті мінливих макроекономічних факторів. Методологія дослідження: загальнонаукові методи пізнання: порівняння, аналіз та синтез, а також системно-ситуаційні, діалектичні, абстрактно-теоретичні, структурно-функціональні та системні. У дослідженні висунуто гіпотезу про те, що за рахунок впровадження впливу якості управління КСВ на фінансові показники компанії квазідержавного сектору можна забезпечити високі темпи зростання валового внутрішнього продукту. Розроблено концепцію управління корпоративною соціальною відповідальністю компаній квазідержавного сектору. Встановлено, що найбільші числові значення коефіцієнтів за 2018 та 2019 роки становлять понад 0,7 одиниць. Саме в ці роки, згідно з результатами досліджень, мали місце низька (менше 6 %) інфляція та високі темпи зростання ВВП (більше 5 %). Використання концепції дозволить реалізувати системний підхід в управлінні корпоративною соціальною відповідальністю та забезпечити умови для досягнення цілей у компанії квазідержавного сектору

Біографії авторів

Nurdaulet Bekenov, Satbayev University

Doctoral Student

Institute of Project Management

Senymgul Dossova, Satbayev University

PhD, Professor

Institute of Project Management

Посилання

  1. Budget Code of the Republic of Kazakhstan. Available at: https://adilet.zan.kz/eng/docs/K080000095_
  2. Kernebaev, A. S. (2017). Strategic management in the quasi-public sector: Evidence from Kazakhstan. International Journal of Economic Perspectives, 11 (2), 5–8. Available at: https://www.proquest.com/openview/86a33b7221281a2563773ff268c57d22/1?pq-origsite=gscholar&cbl=51667
  3. Wood, D. J. (1991). Corporate Social Performance Revisited. Academy of Management Review, 16 (4), 691–718. doi: https://doi.org/10.5465/amr.1991.4279616
  4. Chowdhury, H., Hodgson, A., Hasan, M. M. (2022). Does a competitive external labour market affect corporate social responsibility? Evidence from industry tournament incentives. Journal of Behavioral and Experimental Finance, 33, 100617. doi: https://doi.org/10.1016/j.jbef.2021.100617
  5. Liu, W., Wei, W., Choi, T.-M., Yan, X. (2022). Impacts of leadership on corporate social responsibility management in multi-tier supply chains. European Journal of Operational Research, 299 (2), 483–496. doi: https://doi.org/10.1016/j.ejor.2021.06.042
  6. Pfajfar, G., Shoham, A., Małecka, A., Zalaznik, M. (2022). Value of corporate social responsibility for multiple stakeholders and social impact – Relationship marketing perspective. Journal of Business Research, 143, 46–61. doi: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.01.051
  7. Final rule: Conditions for use of Non-GAAP financial measures. Available at: https://www.sec.gov/rules/final/33-8176.htm
  8. Khan, M., Lockhart, J. (2019). Embedding Corporate Social Responsibility into Business Practice: Lessons Learned from New Zealand. CSR, Sustainability, Ethics & Governance, 87–105. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-030-21436-4_6
  9. Latapí Agudelo, M. A., Jóhannsdóttir, L., Davídsdóttir, B. (2019). A literature review of the history and evolution of corporate social responsibility. International Journal of Corporate Social Responsibility, 4 (1). doi: https://doi.org/10.1186/s40991-018-0039-y
  10. Zorinova, A. K., Sorokina, E. V. (2017). Implementation of corporate social responsibility within the concept of sustainable development of organization. Economics, 11 (32), 11–14. Available at: https://cyberleninka.ru/article/n/realizatsiya-korporativnoy-sotsialnoy-otvetstvennosti-v-ramkah-ustoychivogo-razvitiya-organizatsii
  11. Chandler, D. (2016). Strategic corporate social responsibility: sustainable value creation. Thousand Oaks: SAGE Publications. Available at: https://us.sagepub.com/en-us/nam/strategic-corporate-social-responsibility/book258527
  12. Chandler, D., Werther, W. B. (2019). Strategic corporate social responsibility: stakeholders, globalization, and sustainable value creation. Thousand Oaks: SAGE Publications. Available at: https://www.amazon.com/Strategic-Corporate-Social-Responsibility-Globalization/dp/1452217793
  13. Griffin, A. (2009). New Strategies for Reputation Management: Gaining Control of Issues, Crises & Corporate Social Responsibility. London: Kogan Page. Available at: https://www.abebooks.com/9780749456337/New-Strategies-Reputation-Management-Gaining-0749456337/plp
  14. Kalinskiy, O. I. (2019). Formation of a mechanism for managing an industrial enterprise based on an assessment of its business reputation. Moscow: National University of Science and Technology (MISiS). Available at: https://misis.ru/science/dissertations/2019/3455/
  15. Mack, A. (2009). Working smarter: The need for a new CSR in our changing economy. Available at: https://cutt.ly/qOJ34jf
  16. Agency for Strategic planning and reforms of the Republic of Kazakhstan Bureau of National statistics. Available at: https://stat.gov.kz/
  17. Inflation index from 2015 to 2022. Available at: https://cutt.ly/QOKu6ny
  18. Gullo, A. A., Filimonova, N. G. (2018). Analysis of methods for evaluating the efficiency of corporate social responsibility of enterprises. Socio-economic and Humanitarian Journal of Krasnoyarsk State University, 1, 92–106. Available at: https://cyberleninka.ru/article/n/analiz-metodik-otsenki-effektivnosti-korporativnoy-sotsialnoy-otvetstvennosti-predpriyatiy
  19. ISO 26000:2010. Guidance on social responsibility. Available at: https://www.iso.org/standard/42546.html
  20. Frederick, W. C. (2018). Corporate social responsibility: From founders to millennials. Corporate social responsibility. Business and Society, 2, 3–38. doi: https://doi.org/10.1108/S2514-175920180000002001
  21. Abed, I. A., Hussin, N., Haddad, H., Al-Ramahi, N. M., Ali, M. A. (2022). The Moderating Effects of Corporate Social Responsibility on the Relationship between Creative Accounting Determinants and Financial Reporting Quality. Sustainability, 14 (3), 1195. doi: https://doi.org/10.3390/su14031195
  22. Lu, H., Liu, X., Falkenberg, L. (2020). Investigating the Impact of Corporate Social Responsibility (CSR) on Risk Management Practices. Business & Society, 61 (2), 496–534. doi: https://doi.org/10.1177/0007650320928981
  23. Bekenov, N., Dossova, S. (2021). Corporate social responsibility of the quasi-public sector: principles and processes. Central Asian Economic Review, 2, 92–106. doi: https://doi.org/10.52821/2224-5561-2021-2-92-106

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-30

Як цитувати

Bekenov, N., & Dossova, S. . (2022). Реалізація концепції управління корпоративною соціальною відповідальністю компаній квазідержавного сектору . Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(13 (117), 17–23. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.256147

Номер

Розділ

Трансфер технологій: промисловість, енергетика, нанотехнології