Реалізація концепції управління корпоративною соціальною відповідальністю компаній квазідержавного сектору
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.256147Ключові слова:
фінансові показники, суспільство, економічна ситуація, макроекономіка, принципи управління, квазідержавні компаніїАнотація
Корпоративна соціальна відповідальність впливає на фінансову ефективність компанії, але даний вплив є найбільш істотним за певних умов зовнішнього середовища, демонструючи тенденцію до поліпшення макроекономічної ситуації. Однак сам механізм такого впливу залишається невивченим. Для практичного застосування корпоративної соціальної відповідальності в інтересах компанії важливо пов'язати показники корпоративної соціальної відповідальності, параметри зовнішнього середовища з фінансовими показниками. Метою дослідження є обґрунтування концепції адаптивного управління корпоративною соціальною відповідальністю компаній квазідержавного сектору у контексті мінливих макроекономічних факторів. Методологія дослідження: загальнонаукові методи пізнання: порівняння, аналіз та синтез, а також системно-ситуаційні, діалектичні, абстрактно-теоретичні, структурно-функціональні та системні. У дослідженні висунуто гіпотезу про те, що за рахунок впровадження впливу якості управління КСВ на фінансові показники компанії квазідержавного сектору можна забезпечити високі темпи зростання валового внутрішнього продукту. Розроблено концепцію управління корпоративною соціальною відповідальністю компаній квазідержавного сектору. Встановлено, що найбільші числові значення коефіцієнтів за 2018 та 2019 роки становлять понад 0,7 одиниць. Саме в ці роки, згідно з результатами досліджень, мали місце низька (менше 6 %) інфляція та високі темпи зростання ВВП (більше 5 %). Використання концепції дозволить реалізувати системний підхід в управлінні корпоративною соціальною відповідальністю та забезпечити умови для досягнення цілей у компанії квазідержавного сектору
Посилання
- Budget Code of the Republic of Kazakhstan. Available at: https://adilet.zan.kz/eng/docs/K080000095_
- Kernebaev, A. S. (2017). Strategic management in the quasi-public sector: Evidence from Kazakhstan. International Journal of Economic Perspectives, 11 (2), 5–8. Available at: https://www.proquest.com/openview/86a33b7221281a2563773ff268c57d22/1?pq-origsite=gscholar&cbl=51667
- Wood, D. J. (1991). Corporate Social Performance Revisited. Academy of Management Review, 16 (4), 691–718. doi: https://doi.org/10.5465/amr.1991.4279616
- Chowdhury, H., Hodgson, A., Hasan, M. M. (2022). Does a competitive external labour market affect corporate social responsibility? Evidence from industry tournament incentives. Journal of Behavioral and Experimental Finance, 33, 100617. doi: https://doi.org/10.1016/j.jbef.2021.100617
- Liu, W., Wei, W., Choi, T.-M., Yan, X. (2022). Impacts of leadership on corporate social responsibility management in multi-tier supply chains. European Journal of Operational Research, 299 (2), 483–496. doi: https://doi.org/10.1016/j.ejor.2021.06.042
- Pfajfar, G., Shoham, A., Małecka, A., Zalaznik, M. (2022). Value of corporate social responsibility for multiple stakeholders and social impact – Relationship marketing perspective. Journal of Business Research, 143, 46–61. doi: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.01.051
- Final rule: Conditions for use of Non-GAAP financial measures. Available at: https://www.sec.gov/rules/final/33-8176.htm
- Khan, M., Lockhart, J. (2019). Embedding Corporate Social Responsibility into Business Practice: Lessons Learned from New Zealand. CSR, Sustainability, Ethics & Governance, 87–105. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-030-21436-4_6
- Latapí Agudelo, M. A., Jóhannsdóttir, L., Davídsdóttir, B. (2019). A literature review of the history and evolution of corporate social responsibility. International Journal of Corporate Social Responsibility, 4 (1). doi: https://doi.org/10.1186/s40991-018-0039-y
- Zorinova, A. K., Sorokina, E. V. (2017). Implementation of corporate social responsibility within the concept of sustainable development of organization. Economics, 11 (32), 11–14. Available at: https://cyberleninka.ru/article/n/realizatsiya-korporativnoy-sotsialnoy-otvetstvennosti-v-ramkah-ustoychivogo-razvitiya-organizatsii
- Chandler, D. (2016). Strategic corporate social responsibility: sustainable value creation. Thousand Oaks: SAGE Publications. Available at: https://us.sagepub.com/en-us/nam/strategic-corporate-social-responsibility/book258527
- Chandler, D., Werther, W. B. (2019). Strategic corporate social responsibility: stakeholders, globalization, and sustainable value creation. Thousand Oaks: SAGE Publications. Available at: https://www.amazon.com/Strategic-Corporate-Social-Responsibility-Globalization/dp/1452217793
- Griffin, A. (2009). New Strategies for Reputation Management: Gaining Control of Issues, Crises & Corporate Social Responsibility. London: Kogan Page. Available at: https://www.abebooks.com/9780749456337/New-Strategies-Reputation-Management-Gaining-0749456337/plp
- Kalinskiy, O. I. (2019). Formation of a mechanism for managing an industrial enterprise based on an assessment of its business reputation. Moscow: National University of Science and Technology (MISiS). Available at: https://misis.ru/science/dissertations/2019/3455/
- Mack, A. (2009). Working smarter: The need for a new CSR in our changing economy. Available at: https://cutt.ly/qOJ34jf
- Agency for Strategic planning and reforms of the Republic of Kazakhstan Bureau of National statistics. Available at: https://stat.gov.kz/
- Inflation index from 2015 to 2022. Available at: https://cutt.ly/QOKu6ny
- Gullo, A. A., Filimonova, N. G. (2018). Analysis of methods for evaluating the efficiency of corporate social responsibility of enterprises. Socio-economic and Humanitarian Journal of Krasnoyarsk State University, 1, 92–106. Available at: https://cyberleninka.ru/article/n/analiz-metodik-otsenki-effektivnosti-korporativnoy-sotsialnoy-otvetstvennosti-predpriyatiy
- ISO 26000:2010. Guidance on social responsibility. Available at: https://www.iso.org/standard/42546.html
- Frederick, W. C. (2018). Corporate social responsibility: From founders to millennials. Corporate social responsibility. Business and Society, 2, 3–38. doi: https://doi.org/10.1108/S2514-175920180000002001
- Abed, I. A., Hussin, N., Haddad, H., Al-Ramahi, N. M., Ali, M. A. (2022). The Moderating Effects of Corporate Social Responsibility on the Relationship between Creative Accounting Determinants and Financial Reporting Quality. Sustainability, 14 (3), 1195. doi: https://doi.org/10.3390/su14031195
- Lu, H., Liu, X., Falkenberg, L. (2020). Investigating the Impact of Corporate Social Responsibility (CSR) on Risk Management Practices. Business & Society, 61 (2), 496–534. doi: https://doi.org/10.1177/0007650320928981
- Bekenov, N., Dossova, S. (2021). Corporate social responsibility of the quasi-public sector: principles and processes. Central Asian Economic Review, 2, 92–106. doi: https://doi.org/10.52821/2224-5561-2021-2-92-106
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Nurdaulet Bekenov, Senymgul Dossova
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.