Розробка моделі управління вартістю та тривалістю проектів автомобільних доріг
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.256213Ключові слова:
управління вартістю та тривалістю, проект експлуатаційного утримання, довгострокове утримання, модель управління, срібний трикутникАнотація
Розглянуто процеси управління вартістю та тривалістю проектів експлуатаційного утримання автомобільних доріг. Запропонована концептуальна модель для опису взаємозв’язку часу, вартості та якості проектів, яка базується на теорії «срібного трикутника». За результатами дослідження впливу факторів розроблено модель визначення вартості та тривалості проектів експлуатаційного утримання доріг. Використано підходи множинної оптимізації до складових «срібного трикутника» проектів. Розроблена модель на стадії ініціації проектів з експлуатаційного утримання доріг, на відміну від попередніх, заснована на завданому передпроектному рівні якісних показників.
За рахунок введення додаткових параметрів та коефіцієнтів відкалібровано запропоновану модель управління вартістю, якістю та тривалістю проектів автомобільних доріг. Побудовано граф моделі та виконано оптимізацію на прикладі проекту довготривалої експлуатації автомобільної дороги. Розроблено алгоритм застосування моделі управління вартістю та тривалістю проектів автомобільних доріг в умовах невизначеності, який перевірено на адекватність з розрахунковою похибкою біля 3 %. Це дає можливість стверджувати про ефективність розробленої моделі для вирішення задач управління проектами з експлуатаційного утримання.
Виконані розрахунки за моделлю на основі реального прикладу проекту показали, що оптимізація параметрів довгострокових контрактів на експлуатаційне утримання автомобільних доріг має мультиплікативний ефект. Це виражається у зменшенні адміністративних витрат замовника, зменшенні відповідальності дорожніх служб, створенні передумов до стабільного фінансування дорожніх робіт, задоволеності користувачів доріг, створенні міцних партнерських відносин між замовником та підрядником
Посилання
- Piryonesi, S. M., El-Diraby, T. E. (2020). Role of Data Analytics in Infrastructure Asset Management: Overcoming Data Size and Quality Problems. Journal of Transportation Engineering, Part B: Pavements, 146 (2), 04020022. doi: https://doi.org/10.1061/jpeodx.0000175
- Le, C., Jeong, H. D., Damnjanovic, I. (2021). Network Theory–Driven Construction Logic Knowledge Network: Process Modeling and Application in Highway Projects. Journal of Construction Engineering and Management, 147 (10), 04021114. doi: https://doi.org/10.1061/(asce)co.1943-7862.0002143
- Haghighi, M. H., Mousavi, S. M., Antuchevičienė, J., Mohagheghi, V. (2019). A new analytical methodology to handle time-cost trade-off problem with considering quality loss cost under interval-valued fuzzy uncertainty. Technological and Economic Development of Economy, 25 (2), 277–299. doi: https://doi.org/10.3846/tede.2019.8422
- Bai, Q., Miralinaghi, M., Labi, S., Sinha, K. C. (2020). Methodology for analyzing the trade‐offs associated with multi‐objective optimization in transportation asset management under uncertainty. Computer-Aided Civil and Infrastructure Engineering, 36 (4), 381–401. doi: https://doi.org/10.1111/mice.12637
- Luo, X., Wang, F., Wang, N., Qiu, X., Amini, F., Tao, J. (2020). Factor analysis of maintenance decisions for warranty pavement projects using mixed-effects logistic regression. International Journal of Pavement Engineering, 23 (3), 683–694. doi: https://doi.org/10.1080/10298436.2020.1766039
- Qiao, Y., Saeed, T. U., Chen, S., Nateghi, R., Labi, S. (2018). Acquiring insights into infrastructure repair policy using discrete choice models. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 113, 491–508. doi: https://doi.org/10.1016/j.tra.2018.04.020
- Barnes, M. (2007). Some origins of modern project management A personal history. PM World Today, II (XI). Available at: https://pmworldlibrary.net/wp-content/uploads/2018/11/Nov2007-Barnes-history-of-modern-project-management.pdf
- San Cristóbal, J. R., Carral, L., Diaz, E., Fraguela, J. A., Iglesias, G. (2018). Complexity and Project Management: A General Overview. Complexity, 2018, 1–10. doi: https://doi.org/10.1155/2018/4891286
- Zheng, D. X. M., Ng, S. T. (2005). Stochastic Time–Cost Optimization Model Incorporating Fuzzy Sets Theory and Nonreplaceable Front. Journal of Construction Engineering and Management, 131 (2), 176–186. doi: https://doi.org/10.1061/(asce)0733-9364(2005)131:2(176)
- Harrison, F., Lock, D. (2017). Advanced project management: a structured approach. Routledge, 336. doi: https://doi.org/10.4324/9781315263328
- Wright, A., Lawlor-Wright, T. (2018). Project Success and Quality. Balancing the Iron Triangle. Routledge, 218. doi: https://doi.org/10.4324/9781351213271
- Harchenko, A. M., Zavorotniy, S. M., Cybul's'kiy, V. M. (2021). Informaciyna model' upravlinnya vartistyu, tryvalistyu ta yakistyu proektiv z ekspluataciynogo utrymannya dorig. Technical sciences: the analysis of trends and development prospects. doi: https://doi.org/10.30525/978-9934-26-109-1-4
- Kharchenko, A., Zaviyskyy, O., Tsybulskyi, V., Zavorotnyi, S. (2021). Development of methods for parameters of long-term contracts optimization for operational road maintenance. Technology Audit and Production Reserves, 1 (2 (57)), 49–53. doi: https://doi.org/10.15587/2706-5448.2021.225532
- Zavorotnyi, S. M. (2019). Algorithm justification of dependence "time-cost-quality" into long-term contracts with maintenance of roads. Automobile roads and road construction, 106, 87–96. Available at: http://publications.ntu.edu.ua/avtodorogi_i_stroitelstvo/106/87.pdf
- Magalhães-Mendes, J. (2015). Multiobjective Genetic Algorithm-Based for Time-Cost Optimization. New Developments in Pure and Applied Mathematics, 88–95. Available at: http://www.inase.org/library/2015/vienna/bypaper/MAPUR/MAPUR-12.pdf
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Anna Kharchenko, Vitalii Tsybulskyi, Oleksandr Chechuha, Sergei Zavorotnii, Ivan Shuliak
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.