Розробка моделі управління вартістю та тривалістю проектів автомобільних доріг

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.256213

Ключові слова:

управління вартістю та тривалістю, проект експлуатаційного утримання, довгострокове утримання, модель управління, срібний трикутник

Анотація

Розглянуто процеси управління вартістю та тривалістю проектів експлуатаційного утримання автомобільних доріг. Запропонована концептуальна модель для опису взаємозв’язку часу, вартості та якості проектів, яка базується на теорії «срібного трикутника». За результатами дослідження впливу факторів розроблено модель визначення вартості та тривалості проектів експлуатаційного утримання доріг. Використано підходи множинної оптимізації до складових «срібного трикутника» проектів. Розроблена модель на стадії ініціації проектів з експлуатаційного утримання доріг, на відміну від попередніх, заснована на завданому передпроектному рівні якісних показників.

За рахунок введення додаткових параметрів та коефіцієнтів відкалібровано запропоновану модель управління вартістю, якістю та тривалістю проектів автомобільних доріг. Побудовано граф моделі та виконано оптимізацію на прикладі проекту довготривалої експлуатації автомобільної дороги. Розроблено алгоритм застосування моделі управління вартістю та тривалістю проектів автомобільних доріг в умовах невизначеності, який перевірено на адекватність з розрахунковою похибкою біля 3 %. Це дає можливість стверджувати про ефективність розробленої моделі для вирішення задач управління проектами з експлуатаційного утримання.

Виконані розрахунки за моделлю на основі реального прикладу проекту показали, що оптимізація параметрів довгострокових контрактів на експлуатаційне утримання автомобільних доріг має мультиплікативний ефект. Це виражається у зменшенні адміністративних витрат замовника, зменшенні відповідальності дорожніх служб, створенні передумов до стабільного фінансування дорожніх робіт, задоволеності користувачів доріг, створенні міцних партнерських відносин між замовником та підрядником

Біографії авторів

Анна Миколаївна Харченко, Національний транспортний університет

Доктор технічних наук, доцент

Кафедра транспортного будівництва та управління майном

Віталій Миколайович Цибульський, Національний транспортний університет

Кандидат технічних наук, старший викладач

Кафедра опору матеріалів та машинознавства

Олександр Сергійович Чечуга, Національний транспортний університет

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра транспортного будівництва та управління майном

Сергій Миколайович Заворотний, Приватне підприємство "ЕЛІТЗЕМ"

Кандидат технічних наук, інженер-землевпорядник

Іван Станіславович Шуляк, Національний транспортний університет

Кандидат технічних наук

Кафедра проектування доріг, геодезії та землеустрою

Посилання

  1. Piryonesi, S. M., El-Diraby, T. E. (2020). Role of Data Analytics in Infrastructure Asset Management: Overcoming Data Size and Quality Problems. Journal of Transportation Engineering, Part B: Pavements, 146 (2), 04020022. doi: https://doi.org/10.1061/jpeodx.0000175
  2. Le, C., Jeong, H. D., Damnjanovic, I. (2021). Network Theory–Driven Construction Logic Knowledge Network: Process Modeling and Application in Highway Projects. Journal of Construction Engineering and Management, 147 (10), 04021114. doi: https://doi.org/10.1061/(asce)co.1943-7862.0002143
  3. Haghighi, M. H., Mousavi, S. M., Antuchevičienė, J., Mohagheghi, V. (2019). A new analytical methodology to handle time-cost trade-off problem with considering quality loss cost under interval-valued fuzzy uncertainty. Technological and Economic Development of Economy, 25 (2), 277–299. doi: https://doi.org/10.3846/tede.2019.8422
  4. Bai, Q., Miralinaghi, M., Labi, S., Sinha, K. C. (2020). Methodology for analyzing the trade‐offs associated with multi‐objective optimization in transportation asset management under uncertainty. Computer-Aided Civil and Infrastructure Engineering, 36 (4), 381–401. doi: https://doi.org/10.1111/mice.12637
  5. Luo, X., Wang, F., Wang, N., Qiu, X., Amini, F., Tao, J. (2020). Factor analysis of maintenance decisions for warranty pavement projects using mixed-effects logistic regression. International Journal of Pavement Engineering, 23 (3), 683–694. doi: https://doi.org/10.1080/10298436.2020.1766039
  6. Qiao, Y., Saeed, T. U., Chen, S., Nateghi, R., Labi, S. (2018). Acquiring insights into infrastructure repair policy using discrete choice models. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 113, 491–508. doi: https://doi.org/10.1016/j.tra.2018.04.020
  7. Barnes, M. (2007). Some origins of modern project management A personal history. PM World Today, II (XI). Available at: https://pmworldlibrary.net/wp-content/uploads/2018/11/Nov2007-Barnes-history-of-modern-project-management.pdf
  8. San Cristóbal, J. R., Carral, L., Diaz, E., Fraguela, J. A., Iglesias, G. (2018). Complexity and Project Management: A General Overview. Complexity, 2018, 1–10. doi: https://doi.org/10.1155/2018/4891286
  9. Zheng, D. X. M., Ng, S. T. (2005). Stochastic Time–Cost Optimization Model Incorporating Fuzzy Sets Theory and Nonreplaceable Front. Journal of Construction Engineering and Management, 131 (2), 176–186. doi: https://doi.org/10.1061/(asce)0733-9364(2005)131:2(176)
  10. Harrison, F., Lock, D. (2017). Advanced project management: a structured approach‎. Routledge, 336. doi: https://doi.org/10.4324/9781315263328
  11. Wright, A., Lawlor-Wright, T. (2018). Project Success and Quality. Balancing the Iron Triangle. Routledge, 218. doi: https://doi.org/10.4324/9781351213271
  12. Harchenko, A. M., Zavorotniy, S. M., Cybul's'kiy, V. M. (2021). Informaciyna model' upravlinnya vartistyu, tryvalistyu ta yakistyu proektiv z ekspluataciynogo utrymannya dorig. Technical sciences: the analysis of trends and development prospects. doi: https://doi.org/10.30525/978-9934-26-109-1-4
  13. Kharchenko, A., Zaviyskyy, O., Tsybulskyi, V., Zavorotnyi, S. (2021). Development of methods for parameters of long-term contracts optimization for operational road maintenance. Technology Audit and Production Reserves, 1 (2 (57)), 49–53. doi: https://doi.org/10.15587/2706-5448.2021.225532
  14. Zavorotnyi, S. M. (2019). Algorithm justification of dependence "time-cost-quality" into long-term contracts with maintenance of roads. Automobile roads and road construction, 106, 87–96. Available at: http://publications.ntu.edu.ua/avtodorogi_i_stroitelstvo/106/87.pdf
  15. Magalhães-Mendes, J. (2015). Multiobjective Genetic Algorithm-Based for Time-Cost Optimization. New Developments in Pure and Applied Mathematics, 88–95. Available at: http://www.inase.org/library/2015/vienna/bypaper/MAPUR/MAPUR-12.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-30

Як цитувати

Харченко, А. М., Цибульський, В. М., Чечуга, О. С., Заворотний, С. М., & Шуляк, І. С. (2022). Розробка моделі управління вартістю та тривалістю проектів автомобільних доріг. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(3 (117), 13–22. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.256213

Номер

Розділ

Процеси управління