Визначення закономірностей напружено-деформованого стану гнучкої оболонки пневморесори з полімерного матеріалу

Автор(и)

  • Вячеслав Георгійович Маслієв National Technical University «Kharkiv Politechnic Institute», Україна https://orcid.org/0000-0003-4575-7077
  • Владислав Васильович Дущенко Кафедра «Інформаційні технології і системи колісних та гусеничних машин ім. О. О. Морозова», Україна https://orcid.org/0000-0001-6308-7068
  • Віталій Валерійович Єпіфанов Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0002-6240-9771
  • Олег Миколайович Агапов Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0002-0652-2593
  • Антон Олегович Маслієв https://orcid.org/0000-0002-1120-0660
  • Роман Антонович Нанівський Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного, Україна https://orcid.org/0000-0001-6504-1178

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.256954

Ключові слова:

пневмопідвіска транспортного засобу, міцність гнучкої оболонки пневморесори, напруження у полімерному матеріалі гнучкої оболонки пневморесори

Анотація

Пневморесори дозволяють реалізувати «м’яку» характеристику підвіски транспортних засобів, що забезпечує комфортні умови для пасажирів та зменшення динамічного навантаження на дорожнє покриття. Актуальним залишається питання міцності гнучких оболонок пневморесор, які виготовляють із гумо корду. Деформації розтягування гнучких оболонок, що виникають в процесі руху, викликають розриви гумо корду, що знижує їх надійність. На часі спостерігається світова тенденція до заміни гумо корду на полімерні матеріали. Представлено дослідження міцності двогофрової гнучкої оболонки балонного типу при різних режимах роботи пневморесори. Дослідження проведено з використанням методу скінчених елементів. Особливістю конструкції пневморесори є те, що діаметри днищ та міжгофрового кільця збільшено до величини зовнішнього діаметра гнучкої оболонки, щоб підвищити стійкість та демпфіруючи властивості пневмопідвіски. Гнучка оболонка пневморесори виготовлена із полімерного матеріалу. Доведено, що напруження у матеріалі гнучкої оболонки зростають пропорційне до тиску повітря у її порожнині, а найбільші їх значення спостерігаються у місцях, де гнучка оболонка закріплена до днищ. При наближенні до екватора оболонки вони поступово зменшуються в середньому на 20 % у обох гофрах. Збільшення радіуса екватора у обох гофрах гнучкої оболонки не перевищувало 20 мм. При взаємному поперечному зміщенні днищ на 40 мм і надлишковому тиску повітря 0,5 та 1,0 МПа напруження у матеріалі гнучкої оболонки склали 2,9 МПа та 5,9 МПа – відповідно. Це майже у п’ять разів менше за межу міцності матеріалу на розрив (30 МПа). Отже, обрані параметри забезпечують міцність гнучкої оболонки пневморесори: її можна рекомендувати для використання на транспортних засобах

Біографії авторів

Вячеслав Георгійович Маслієв, National Technical University «Kharkiv Politechnic Institute»

Доктор технічних наук, професор

Кафедра «Електричний транспорт та тепловозобудування»

Владислав Васильович Дущенко, Кафедра «Інформаційні технології і системи колісних та гусеничних машин ім. О. О. Морозова»

Доктор технічних наук, професор

Кафедра «Інформаційні технології і системи колісних та гусеничних машин ім. О. О. Морозова»

Віталій Валерійович Єпіфанов, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

Кандидат технічних наук, професор, директор навчально-наукового інституту

Навчально-науковий інститут механічної інженерії і транспорту

Олег Миколайович Агапов, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

Кандидат технічних наук

Кафедра «Автомобіле- і тракторобудування»

Антон Олегович Маслієв

Доктор філософії, фізична особа – підприємець

Роман Антонович Нанівський, Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного

Кандидат технічних наук, начальник науково-організаційного відділу

Посилання

  1. Zhai, W., Liu, P., Lin, J., Wang, K. (2015). Experimental investigation on vibration behaviour of a CRH train at speed of 350 km/h. International Journal of Rail Transportation, 3 (1), 1–16. doi: https://doi.org/10.1080/23248378.2014.992819
  2. Sugahara, Y., Kazato, A., Takigami, T., Koganei, R. (2008). Suppression of Vertical Vibration in Railway Vehicles by Controlling the Damping Force of Primary and Secondary Suspensions. Quarterly Report of RTRI, 49 (1), 7–15. doi: https://doi.org/10.2219/rtriqr.49.7
  3. Lee, J.-H., Kim, K.-J. (2007). Modeling of nonlinear complex stiffness of dual-chamber pneumatic spring for precision vibration isolations. Journal of Sound and Vibration, 301 (3-5), 909–926. doi: https://doi.org/10.1016/j.jsv.2006.10.029
  4. Toyofuku, K. (1999). Study on dynamic characteristic analysis of air spring with auxiliary chamber. JSAE Review, 20 (3), 349–355. doi: https://doi.org/10.1016/s0389-4304(99)00032-6
  5. Karimi Eskandary, P., Khajepour, A., Wong, A., Ansari, M. (2016). Analysis and optimization of air suspension system with independent height and stiffness tuning. International Journal of Automotive Technology, 17 (5), 807–816. doi: https://doi.org/10.1007/s12239-016-0079-9
  6. Abid, H. J., Chen, J., Nassar, A. A. (2015). Equivalent Air Spring Suspension Model for Quarter-Passive Model of Passenger Vehicles. International Scholarly Research Notices, 2015, 1–6. doi: https://doi.org/10.1155/2015/974020
  7. Fomin, O., Lovska, A., Masliyev, V., Tsymbaliuk, A., Burlutski, O. (2019). Determining strength indicators for the bearing structure of a covered wagon's body made from round pipes when transported by a railroad ferry. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (7 (97)), 33–40. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.154282
  8. Fomin, O., Lovska, A., Melnychenko, O., Shpylovyi, I., Masliyev, V., Bambura, O., Klymenko, M. (2019). Determination of dynamic load features of tank containers when transported by rail ferry. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5 (7 (101)), 19–26. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.177311
  9. Korneyev, V. S., Shalay, V. V. (2019). Mathematical model of the rubber-cord shell of rotation for pneumatic dampers. Omsk Scientific Bulletin. Series Aviation-Rocket and Power Engineering, 3 (1), 22–41. doi: https://doi.org/10.25206/2588-0373-2019-3-1-22-41
  10. Akopyan, R. A. (1970). Rabochie protsessy i teoriya prochnosti pnevmaticheskoy podveski. Lviv: Izd-vo L'vovskogo un-ta, 222.
  11. Slipchenko, I. N., Masliev, V. G. (2014). Issledovanie prochnosti gibkoy obolochki pnevmoressory dlya dizel'-poezda. VIII Universytetska naukovo-praktychna studentska konferentsiya mahistrantiv Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu «Kharkivskyi politekhnichnyi instytut»: materialy konf. Ch. 1. Kharkiv: NTU «KhPI», 219–220.
  12. Masliev, V. G., Fomin, A. V., Lovskaya, A. A., Masliev, A. O., Gorbunov, N. I., Duschenko, V. V. (2021). Strength of Flexible Shell of Pneumatic Springs. Science & Technique, 20 (4), 302–309. doi: https://doi.org/10.21122/2227-1031-2021-20-4-302-309
  13. Masliew, A. O., Makarenko, Y. V., Masliew, V. G. (2015). Damping the bodies of vehicles that are equipped with air springs. Bulletin of NTU “KhPI”. Series: Transport mashine building, 43 (1152), 59–64.
  14. Korobka, B. A., Shkabrov, O. A., Kovalenko, Yu. N., Nazarenko, V. F. (2010). Otechestvennaya passazhirskaya telezhka na pnevmopodveske. Vagonniy park, 6, 48–51.
  15. Rayt, P., Kamming, A.; Apukhtina, N. P. (Ed.) (1973). Poliuretanovye elastomery. Leningrad: Khimiya, 304.
  16. Alyamovskiy, A. A. (2004). SolidWorks. Inzhenerniy analiz metodom konechnykh elementov. Moscow: DMK Press, 432.
  17. Masliev, V. G., Shevchenko, P. M., Evstratov, A. S., Alekseev, A. O. (1981). Pnevmaticheskoe ressornoe podveshivanie teplovoza 2TE116. Transportnoe mashinostroenie. Moscow: NIIINFORMTYAZHMASH, 5-81-17, 15–17.
  18. Masliev, A. O., Dushchenko, V. V., Masliev, V. H. (2016). Pat. No. 113641 UA. Pnevmatychna pidviska. No. u201607535; declareted: 11.07.2016; published: 10.02.2017, Bul. No. 3. Available at: https://base.uipv.org/searchINV/search.php?action=viewdetails&IdClaim=232105
  19. Issledovaniya i proektnye raboty po sozdaniyu pnevmopodveshivaniya telezhki dlya dizel'-elektropoezdov s povyshennymi dinamicheskimi i ekspluatatsionnymi pokazatelyami: otchet o NIR 0108U010504 (2004).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-30

Як цитувати

Маслієв, В. Г., Дущенко, В. В., Єпіфанов, В. В., Агапов, О. М., Маслієв, А. О., & Нанівський, Р. А. (2022). Визначення закономірностей напружено-деформованого стану гнучкої оболонки пневморесори з полімерного матеріалу. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(1 (117), 42–49. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.256954

Номер

Розділ

Виробничо-технологічні системи