Аналіз аварійності геометричних елементів доріг з використанням методу функціональної придатності

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.257977

Ключові слова:

аварійність, геометричні параметри дороги, план, профіль, моделювання

Анотація

Проектування геометричних елементів доріг має ґрунтуватися на критеріях проектування та вимогах, що містяться в керівництві з проектування. Однак обмеження природних умов та міркування, прийняті при проектуванні, роблять конструкцію дороги не ідеальною відповідно до рекомендацій. Відхилення від рекомендацій можуть вказувати на те, що дорога є нестандартною та потенційно аварійною. Дане дослідження спрямоване на аналіз аварійності з геометричної точки зору дороги. Метою дослідження є з’ясувати, наскільки рівень аварійності зумовлений геометричними умовами дороги. Метод, що використовується в цьому аналізі, полягає у функціональній придатності, при якій кожен елемент дороги порівнюється з польовими даними та рекомендаціями щодо проектування. Збір даних здійснювався шляхом вимірювання геометричних елементів дороги, які включали план та профіль. Місцем збору даних були національні дороги в провінції Джамбі загальною протяжністю 1,095 км. Для проведення аналізу дорожні дані розділені на 82 сегменти. Використовуваний аналітичний метод являє собою множинну регресію з різними статистичними параметрами, пов’язаними з цими результатами. Результати моделювання показують, що коефіцієнти регресії для кожної змінної плану, профілю і комбінації плану та профілю складають 0,248, 0,349 і 1,170 відповідно. Тоді як постійна в цій моделі рівняння регресії дорівнює 3,366. Найбільше значення аварійності припадає на змінні плану та профілю з коефіцієнтом 1,170. Результати статистичних випробувань показують, що взаємозв’язок між аварійністю та геометричним аспектом дороги має сильну лінійну залежність

Спонсор дослідження

  • Expressions of gratitude were conveyed to the University of Gadjah Mada (UGM) Research Directorate and UGM Reputation Improvement Team towards the World Class of UGM -Quality Assurance Office, allowing me to participate in the Post-doctoral Program. This Post-doctoral research scheme is under the Rector's Letter of Assignment of the UGM No: 6144/UNI.P.III/DIT-LIT/PT/2021 dated September 27, 2021.

Біографії авторів

Aji Suraji, Universitas Widyagama Malang

Doctor of Civil Engineering, Associate Professor

Department of Civil Engineering

Agus Taufik Mulyono, University of Gadjah Mada

Professor

Department of Civil Engineering

Посилання

  1. Mitra, S., Haque, M., King, M. J. (2017). Effects of access, geometric design, and heterogeneous traffic on safety performance of divided multilane highways in India. Journal of Transportation Safety & Security, 9, 216–235. doi: https://doi.org/10.1080/19439962.2016.1237600
  2. Pedoman Desain Geometrik Jalan No 13/P/BM/2021 (2021). Direktorat Jenderal Bina Marga, 354. Available at: http://103.211.51.97/file_uploads/ketentuan/PEDOMAN_DESAIN_GEOMETRIK_JALAN_FINAL__pdf_04-11-2021_06-44-13.pdf
  3. Oktopianto, Y., Shofiah, S., Rokhman, F. A., Wijayanthi, K. P., Krisdayanti, E. (2021). Analisis Daerah Rawan Kecelakaan (Black Site) Dan Titik Rawan Kecelakaan (Black Spot) Provinsi Lampung. Borneo Engineering: Jurnal Teknik Sipil, 5 (1), 40–51. doi: https://doi.org/10.35334/be.v5i1.1777
  4. Wilches, F. J., Burbano, J. L. A., Millán-Páramo, C. (2020). Influence of the inconsistency of the geometric layout on the road accident rate in a stretch of road with mountainous topography in southern Colombia. International Journal of Engineering Research and Technology, 13 (11), 3893. doi: https://doi.org/10.37624/ijert/13.11.2020.3893-3898
  5. Ng, J. C. W., Sayed, T. (2004). Effect of geometric design consistency on road safety. Canadian Journal of Civil Engineering, 31 (2), 218–227. doi: https://doi.org/10.1139/l03-090
  6. Wedajo, T., Quezon, E. T., Mohammed, M. (2017). Analysis of Road Traffic Accident Related of Geometric Design Parameters in Alamata-Mehoni- Hewane Section. International Journal of Scientific & Engineering Research, 8 (1), 874–881. doi: https://doi.org/10.20372/nadre/4277
  7. Miaou, S.-P. (1994). The relationship between truck accidents and geometric design of road sections: Poisson versus negative binomial regressions. Accident Analysis & Prevention, 26 (4), 471–482. doi: https://doi.org/10.1016/0001-4575(94)90038-8
  8. Llopis-Castelló, D., Findley, D. J., García, A. (2020). Comparison of the highway safety manual predictive method with safety performance functions based on geometric design consistency. Journal of Transportation Safety & Security, 13 (12), 1365–1386. doi: https://doi.org/10.1080/19439962.2020.1738612
  9. Driss, M., Benabdeli, K., Saint-Gerand, T., Hamadouche, M. A. (2014). Traffic safety prediction model for identifying spatial degrees of exposure to the risk of road accidents based on fuzzy logic approach. Geocarto International, 30 (3), 243–257. doi: https://doi.org/10.1080/10106049.2014.883554
  10. Suraji, A., Djakfar, L., Wicaksono, A. (2021). Analysis of bus performance on the risk of traffic accidents in East Java-Indonesia. EUREKA: Physics and Engineering, 3, 111–118. doi: https://doi.org/10.21303/2461-4262.2021.001820
  11. AlKheder, S., Gharabally, H. A., Mutairi, S. A., Mansour, R. A. (2022). An Impact study of highway design on casualty and non-casualty traffic accidents. Injury, 53 (2), 463–474. doi: https://doi.org/10.1016/j.injury.2021.09.042
  12. Purwanto, D., Kusuma Indriastuti, A., Hari Basuki, K. (2016). Hubungan antara Kecepatan dan Kondisi Geometrik Jalan yang Berpotensi Menyebabkan Kecelakaan Lalu Lintas pada Tikungan. MEDIA KOMUNIKASI TEKNIK SIPIL, 21 (2), 83. doi: https://doi.org/10.14710/mkts.v21i2.11234
  13. Šenk, P., Ambros, J., Pokorný, P., Striegler, R. (2012). Use of Accident Prediction Models in Identifying Hazardous Road Locations. Transactions on Transport Sciences, 5 (4), 223–232. doi: https://doi.org/10.2478/v10158-012-0025-0
  14. Peraturan Menteri Pekerjaan Umum. Nomor: 11/PRT/M/2010. Tentang Tata Cara Persyaratan Laik Fungsi Jalan (2010). Menteri Pekerjaan Umum. Available at: https://docplayer.info/30698674-Peraturan-menteri-pekerjaan-umum-nomor-11-prt-m-2010-tentang-tata-cara-dan-persyaratan-laik-fungsi-jalan-dengan-rahmat-tuhan-yang-maha-esa.html
  15. Mulyono, A. T. (2021). Uji Laik Fungsi Jalan Berkeselamatan dan Berkepastian Hukum. Yogyakarta: Gadjah Mada University Press.
  16. Rautela, P., Shikher Pant, S. (2007). Delineating road accident risk along mountain roads. Disaster Prevention and Management: An International Journal, 16 (3), 334–343. doi: https://doi.org/10.1108/09653560710758288
  17. Llopis-Castelló, D., Findley, D. J. (2019). Influence of Calibration Factors on Crash Prediction on Rural Two-Lane Two-Way Roadway Segments. Journal of Transportation Engineering, Part A: Systems, 145 (6), 04019024. doi: https://doi.org/10.1061/jtepbs.0000245
  18. Mohamed, A. I. Z., Ci, Y., Tan, Y. (2020). Safety Performance Evaluation of the New Mega Elliptical Roundabout Interchanges Using the Surrogate Safety Assessment Model. Journal of Transportation Engineering, Part A: Systems, 146 (12), 04020137. doi: https://doi.org/10.1061/jtepbs.0000463
  19. Vaiana, R., Iuele, T., Gallelli, V., Rogano, D. (2017). Demanded versus assumed friction along horizontal curves: An on-the-road experimental investigation. Journal of Transportation Safety & Security, 10 (4), 318–344. doi: https://doi.org/10.1080/19439962.2016.1277290
  20. Pembuain, A., Priyanto, S., Suparma, L. B. (2019). The Weighting of Risk Factors for Road Infrastructure Accidents Using Analytic Hierarchy Process Method. International Journal on Advanced Science, Engineering and Information Technology, 9 (4), 1275. doi: https://doi.org/10.18517/ijaseit.9.4.7523
  21. Peraturan Menteri Pekerjaan Umum Nomor: 19/PRT/M/2011. Tentang Persyaratan Teknis Jalan dan Kriteria Perencanaan Teknis Jalan (2011). Menteri Pekerjaan Umum. Available at: https://keselamatanjalan.files.wordpress.com/2016/10/permen-pu-19-2011-persyaratan-teknis-jalan-dan-kriteria-perencanaan-teknis-jalan.pdf
  22. Zhang, H., Zhang, M., Zhang, C., Hou, L. (2021). Formulating a GIS-based geometric design quality assessment model for Mountain highways. Accident Analysis & Prevention, 157, 106172. doi: https://doi.org/10.1016/j.aap.2021.106172
  23. Elfandari, A., Siregar, M. L. (2021). The Relationship Between Frequency of Accident and Roads Geometric Design Consistency in NTB Province. Journal of Physics: Conference Series, 1858 (1), 012061. doi: https://doi.org/10.1088/1742-6596/1858/1/012061
  24. Michel, M., Francois, W. J., George ELAMBO, N., Gilles Delore, W. T. (2020). Impact of road geometric design elements on road traffic accidents in the city of Yaounde Cameroon. International Journal of Engineering and Innovative Technology, 10 (2), 1–7. doi: https://doi.org/10.51456/ijeit.2020.v10i02.001
  25. Suraji, A., Djakfar, L., Wicaksono, A., Marjono, M., Putranto, L. S., Susilo, S. H. (2021). Analysis of intercity bus public transport safety perception modeling using conjoint. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4 (3 (112)), 36–42. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.239255
  26. Karimi, A., Kashi, E. (2018). Investigating the effect of geometric parameters influencing safety promotion and accident reduction (Case study: Bojnurd-Golestan National Park road). Cogent Engineering, 5 (1), 1525812. doi: https://doi.org/10.1080/23311916.2018.1525812
  27. Kriswardhana, W., Hasanuddin, A., Palestine, I. M. (2020). Modelling road traffic accident rate and road geometric parameters relationship. HIGH-ENERGY PROCESSES IN CONDENSED MATTER (HEPCM 2020): Proceedings of the XXVII Conference on High-Energy Processes in Condensed Matter, Dedicated to the 90th Anniversary of the Birth of RI Soloukhin. doi: https://doi.org/10.1063/5.0014530
  28. Dhankute, A., Mnoranjan, P. (2019). Risk analysis of rural four lane divided highway based on risk index determination by road safety audit. Journal of the Eastern Asia Society for Transportation Studies, 13, 1927–1947. doi: https://doi.org/10.11175/easts.13.1927
  29. Machsus, M., Sulistio, H., Wicaksono, A., Djakfar, L. (2013). The Prediction Models of Motorcycle Accidents on Surabaya Arterial Roads Using Generalized Linear Models. Middle-East Journal of Scientific Research, 18 (12), 1859–1866. Available at: https://www.idosi.org/mejsr/mejsr18(12)13/32.pdf
  30. Wicaksono, A., Arifin, M. Z., Nugroho, M. W., Utomo, Y. R. (2021). Truck Accident Risk Model for East Java, Indonesia. ICCOEE2020, 828–835. doi: https://doi.org/10.1007/978-981-33-6311-3_94
  31. Suraji, A., Harnen, S., Wicaksono, A., Djakfar, L. (2017). Driver Performance Problems of Intercity Bus Public Transportation Safety in Indonesia. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 267, 012026. doi: https://doi.org/10.1088/1757-899x/267/1/012026
  32. Ebrahimi, M. H., Sadeghi, M., Dehghani, M., Niiat, K. S. (2015). Sleep habits and road traffic accident risk for Iranian occupational drivers. International Journal of Occupational Medicine and Environmental Health. doi: https://doi.org/10.13075/ijomeh.1896.00360
  33. Mulyono, A. T., Antameng, M., Budiarto, A. A. T. (2010). Audit Defisiensi Keselamatan Infrastruktur Jalan Nasional KM 29-KM 30 Jalur Pantura Jawa. Konferensi Regional Teknik Jalan. Available at: https://www.academia.edu/9310838/Audit_Defisiensi_Keselamatan_Infrastruktur_Jalan_Nasional_KM_29_KM_30_Jalur_Pantura_Jawa

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-30

Як цитувати

Suraji, A., & Mulyono, A. T. (2022). Аналіз аварійності геометричних елементів доріг з використанням методу функціональної придатності . Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(1 (117), 6–14. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.257977

Номер

Розділ

Виробничо-технологічні системи