Розробка та оцінка ефективності інтеграційного шлюзу для взаємодії системи управління навчанням із зовнішніми системами та службами державних інформаційних систем

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.258089

Ключові слова:

інтеграційний шлюз, система управління навчанням, служба інтеграції, технологія передачі репрезентативного стану

Анотація

У роботі представлені результати розробки інформаційної технології взаємодії системи управління навчанням з державними інформаційними системами Республіки Казахстан у сфері вищої освіти. Інтеграція з даними системами здійснюється на основі інтеграційного шлюзу, що входить до освітнього порталу Східно-Казахстанського технічного університету імені Д. Серікбаєва. Проаналізовано та описано підходи до організації обміну даними із зовнішніми інформаційними системами, визначено механізми інтеграції національної бази даних Республіки Казахстан з єдиною системою управління вищою освітою. Створений інтеграційний шлюз в рамках освітнього порталу взаємодіє з інформаційними системами за технологією передачі репрезентативного стану, передача даних здійснюється у текстовому форматі. Реалізований шлюз дозволяє отримувати необхідні дані з бази даних освітнього порталу, формувати пакети даних для передачі, підключатися до зовнішньої системи та передавати дані. Для оцінки ефективності роботи шлюзу були проведені обчислювальні експерименти, в ході яких дані різного обсягу передавалися через створений шлюз у державні інформаційні системи та фіксувався час їхньої передачі. На основі отриманих даних були отримані залежності часу передачі від обсягу переданих даних для кожної інформаційної системи, з якою здійснюється взаємодія, та побудовано їхнє графічне відображення. За результатами експериментів показано, що час передачі має поліноміальну залежність від обсягу даних, що дозволяє взаємодіяти із зазначеними інформаційними системами в режимі реального часу

Спонсор дослідження

  • The study is carried out within the framework of the project funded by the Ministry of Education and Science of the Republic of Kazakhstan AP08856846

Біографії авторів

Yevgeniy Fedkin, D. Serikbayev East Kazakhstan Technical University

Doctoral Student

Department of Information Technology

Saule Kumargazhanova, D. Serikbayev East Kazakhstan Technical University

Candidate of Technical Sciences, Associate Professor

School of Information Technology and Intelligent Systems

Natalya Denissova, D. Serikbayev East Kazakhstan Technical University

Candidate of Physical and Mathematical Sciences, Associate Professor, Member of the Board ‑ Vice-Rector for Research and Digitalization

Saule Smailova, D. Serikbayev East Kazakhstan Technical University

PhD, Associate Professor

School of Information Technology and Intelligent Systems

Saule Rakhmetullina, D. Serikbayev East Kazakhstan Technical University

Candidate of Technical Sciences, Associate Professor, Member of the Board ‑ Vice-Rector for Development Strategy

Lazzat Kakisheva, D. Serikbayev East Kazakhstan Technical University

Department of Information Technology

Юрій Васильович Крак, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

Доктор фізико-математичних наук, професор

Кафедра теоретичної кібернетики

Посилання

  1. Calvert, C. E. (2014). Developing a model and applications for probabilities of student success: a case study of predictive analytics. Open Learning: The Journal of Open, Distance and e-Learning, 29 (2), 160–173. doi: https://doi.org/10.1080/02680513.2014.931805
  2. Kuzilek, J., Hlosta, M., Herrmannova, D., Zdrahal, Z., Vaclavek, J., Wolff, A. (2015). OU Analyse: analysing at-risk students at The Open University. Learning Analytics Review, LAK15-1, 1–16. Available at: http://oro.open.ac.uk/42529/
  3. Herodotou, C., Rienties, B., Hlosta, M., Boroowa, A., Mangafa, C., Zdrahal, Z. (2020). The scalable implementation of predictive learning analytics at a distance learning university: Insights from a longitudinal case study. The Internet and Higher Education, 45, 100725. doi: https://doi.org/10.1016/j.iheduc.2020.100725
  4. IHEP. Available at: https://www.ihep.org/about-ihep/
  5. Wolf, M., Taimuty, M., Patel, M., Meteyer, J. (2016). The Dean’s information challenge: from data to dashboard. EduCause Review. Available at: https://er.educause.edu/articles/2016/11/the-deans-information-challenge-from-data-to-dashboard
  6. The Ed Tech Revolution is About to Become the Learner Revolution (2014). Education Design Lab. Available at: https://eddesignlab.org/resources/the-ed-tech-revolution-is-about-to-become-the-learner-revolution-2014/
  7. Adams, B. S., Cummins, M., Davis, A., Freeman, A., Hall Giesinger, C., Anantha-Narayanan, V. (2017). NMC horizon report: 2017 higher education edition. Austin, Texas: The New Media Consortium.
  8. Williamson, B. (2018). The hidden architecture of higher education: building a big data infrastructure for the “smarter university.” International Journal of Educational Technology in Higher Education, 15 (1). doi: https://doi.org/10.1186/s41239-018-0094-1
  9. Heidi Plus: Higher education business intelligence. Available at: https://www.hesa.ac.uk/services/heidi-plus
  10. Roberson, A. J., Roriso, J., Voight, M. (2017). A blueprint for better information: Recommendations for a federal postsecondary student-level data network. Washington, DC: Institute for Higher Education Policy. Available at: https://www.ihep.org/publication/a-blueprint-for-better-information-recommendations-for-a-federal-postsecondary-student-level-data-network/
  11. Serikbayeva, S., Tussupov, J., Sambetbayeva, M., Yerimbetova, A., Sadirmekova, Z., Tungatarova, A. et. al. (2021). Development of a model and technology of access to documents in scientific and educational activities. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (2 (114)), 44–58. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.248506
  12. Fedkin, E., Denissova, N., Krak, I., Dyomina, I. (2021). Automation of Scheduling Training Sessions in Educational Institutions using Genetic Algorithms. 2021 11th IEEE International Conference on Intelligent Data Acquisition and Advanced Computing Systems: Technology and Applications (IDAACS). doi: https://doi.org/10.1109/idaacs53288.2021.9660939
  13. Shor, A. M. (2020). Comparative analysis of approaches in the development of API web applications. StudNet, 3 (9), 533–540.
  14. Kuznetsova, R. V. (2020). Problems of integration of information systems on the platform "1C: Enterprise 8" with external information systems. Russian science: trends and opportunities: collection of scientific articles. Moscow: Publishing House "Pero", 100–104.
  15. Zuev, V., Kakisheva, L., Denissova, N., Kumargazhanova, S., Smailova, S. (2021). Development of a Set of Requirements for the Hardware and Software of LMS Services of the University. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), 16 (21), 210. doi: https://doi.org/10.3991/ijet.v16i21.25239
  16. Kumargazhanova, S., Erulanova, A., Soltan, G., Suleimenova, L., Zhomartkyzy, G. (2018). System of indicators for monitoring the activities of an educational institution. 2018 Ural Symposium on Biomedical Engineering, Radioelectronics and Information Technology (USBEREIT). doi: https://doi.org/10.1109/usbereit.2018.8384580

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-30

Як цитувати

Fedkin, Y., Kumargazhanova, S., Denissova, N., Smailova, S., Rakhmetullina, S., Kakisheva, L., & Крак, Ю. В. (2022). Розробка та оцінка ефективності інтеграційного шлюзу для взаємодії системи управління навчанням із зовнішніми системами та службами державних інформаційних систем . Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(2 (117), 30–38. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.258089