Формування механізму інноваційного розвитку страхових компаній у ринковому середовищі
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.260372Ключові слова:
інноваційний розвиток, страхова компанія, страхові продукти, трендова модель, страхові преміїАнотація
Забезпечення ефективної діяльності та розвитку компаній на ринку страхових послуг в умовах глобалізації та зростання міжнародної конкуренції можливе лише за умов розробки та впровадження інновацій.
Об’єктом дослідження є послуги страхових компаній.
Досліджено теоретико-методологічні основи формування механізму інноваційного розвитку компаній на ринку страхових послуг у сучасних умовах господарювання.
Проведено рейтинговий аналіз страхових компаній України та обґрунтовано їх інноваційний розвиток у ринковому середовищі. На основі системи забезпечення страхового захисту, здійснено аналіз використання ресурсів страхової компанії та рівня цільового призначення коштів. Аналіз досліджень довів, що лідируючі страхові компанії є фінансово стабільними і надають високі гарантії збереження, накопичення та своєчасних виплат коштів.
Розглянута діяльність лідируюча на ринку страхових послуг компанії ПрАТ «Страхова група «ТАС» (Україна). Проведений аналіз експертів та позиції її на ринку страхових послуг. Результати аналізу дозволяють констатувати стабільне підвищення її позицій на ринку за страховими преміями, виплатами та резервами.
Проведено прогнозування економічних показників на основі трендових моделей, засноване на ідеї екстраполяції, результати якого свідчать, що величина валової суми страхової компанії у плановому році підвищиться на 21,09 % порівняно із 2019 роком.
Запропоновано забезпечити інноваційний розвиток страхової компанії шляхом впровадження програми «Повний бізнес-захист». Доведено, що її впровадження дозволить страховій компанії забезпечити безперервну і стабільну роботу. Сформовані складові стратегії інноваційного розвитку страхової компанії.
Сформовано механізм стратегічного інноваційного розвитку страхових компаній, до складу якого входять 4 блоки: планування, реалізація, аналіз і контроль
Посилання
- Bednarczyk, T. H., Jańska, A. (2015). Product and Process Innovations in Property Insurance for Individuals. Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, Sectio H, Oeconomia, 49 (4), 45. doi: https://doi.org/10.17951/h.2015.49.4.45
- Szymańska, A., Bednarczyk, T. H., Klapkiv, J. (2018). Rozwój dystrybucji ubezpieczeń majątkowych online w Polsce w latach 2005-2016. Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 5, 82–94. Available at: http://bazekon.icm.edu.pl/bazekon/element/bwmeta1.element.ekon-element-000171537387
- Klapkiv, L., Klapkiv, J. (2017). Technological innovations in the insurance industry. University in Lublin, University of Łόdź. Journal of Insurance, Financial Markets and Consumer Protection, 26 (4), 67–78. Available at: https://depot.ceon.pl/bitstream/handle/123456789/14333/RU26-5.pdf?sequence=1&isAllowed=y
- Karapiperis, D., Brandenburg, A., Birnbaum, B., Brande, A., Castagna, S., Greenberg, A. et. al. (2015). Usage-Based Insurance and Vehicle Telematics: Insurance Market and Regulatory Implications. National Association of Insurance Commissioners.
- Telematics Update. Insurance Telematics Report (2014). Available at: http://saiv.espaceweb.usherbrooke.ca/References/236_2014_InsuranceTelematicsReportExtract_19p.pdf
- Global Insurance Telematics Subscriptions to Exceed 100 million by 2018, but Auto Insurance Faces Dramatic Changes (2013). Research, ABI. Available at: https://www.abiresearch.com/press/global-insurance-telematics-subscriptions-to-excee/
- Eckert, J., Gatzert, N., Martin, M. (2016). Valuation and risk assessment of participating life insurance in the presence of credit risk. Insurance: Mathematics and Economics, 71, 382–393. doi: https://doi.org/10.1016/j.insmatheco.2016.10.006
- Ballotta, L., Haberman, S., Wang, N. (2006). Guarantees in With-Profit and Unitized With-Profit Life Insurance Contracts: Fair Valuation Problem in Presence of the Default Option. Journal of Risk and Insurance, 73 (1), 97–121. doi: https://doi.org/10.1111/j.1539-6975.2006.00167.x
- Zhuravka, О. S., Vasylchuk, A. Y. (2017). Analysis of the insurance market in Ukraine. Efektyvna ekonomika, 3. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5493
- Kneysler, O., Kryvytska, O., Shupa, L., Huzela, I. (2019). Assessment of the competitive environment of the health insurance market. Problems and Perspectives in Management, 17 (2), 541–549. doi: https://doi.org/10.21511/ppm.17(2).2019.42
- Reitynh strakhovykh kompaniy Ukrainy. Available at: https://forinsurer.com/ratings%20/nonlife/19/12/38
- Zavoyskykh, Yu. A. (2018). Metodychni vkazivky do vykorystannia ekonomiko-matematychnykh metodiv u dyplomniy roboti studentiv spetsialnosti 051 «Ekonomika». Rubizhne: IHT SNU them. V.Dalia, 184
- Litvinova, I. M., Makarenko, I. O., Protsenko, A. V. (2021). Pozytsiyi na rynku PrAT «Strakhova hrupa «TAS»» ta vybir napriamkiv innovatsiynoho rozvytku. The XV International Science Conference «Modern approaches to the introduction of science into practice». San Francisco, 79–81. Available at: https://eu-conf.com/events/modern-approaches-to-the-introduction-of-science-into-practice/
- Usluha byznes strakhovanyia "povnyi biznes-zakhyst". Available at: https://sgtas.ua/ru/zashita-imushestva/povniy-biznes-zahyst/
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Іryna Litvinova, Oksana Davydova, Viktoria Kozub, Serhiy Kozub, Tetiana Chernukha
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.