Обґрунтування доцільності застосування композиційних складових в довгобазному вагоні-платформі
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.261585Ключові слова:
транспортна механіка, вагон-платформа, контейнер, несуча конструкція, композитний матеріал, опір втоміАнотація
Проведено удосконалення несучої конструкції довгобазного вагона-платформи для перевезення контейнерів. Дане удосконалення полягає у створенні надбудов для розміщення фітингових упорів із композитного матеріалу. Конструкція надбудов забезпечує можливість зменшення динамічних навантажень між контейнерами та вагоном-платформою за рахунок пружно-фрикційних зв’язків.
Проведено визначення динамічної навантаженості несучої конструкції вагона-платформи. Для цього сформовано математичну модель, яка враховує його переміщення у вертикальній площині. Результати розв’язку математичної моделі встановили, що отримані величини прискорень, відповідно, на 5,3 % та 6,2 % нижче за ті, що діють на вагон-платформу та контейнер з урахуванням типової схеми їх взаємодії.
Для забезпечення міцності надбудови проведено розрахунок за методом скінчених елементів. Встановлено, що максимальні напруження виникають у похилих частинах надбудови і складають 113,6 МПа, що значно нижче за допустимі.
Також в рамках дослідження проведено визначення динамічної навантаженості удосконаленої конструкції вагона-платформи при русі у порожньому стані. Результати проведених розрахунків показали, що визначені показники динаміки знаходяться в межах допустимих, а хід руху вагона-платформи є “добрим”.
Визначено коефіцієнт опору втоми несучої конструкції вагона-платформи з урахуванням нової схеми взаємодії з контейнерами. З урахуванням запропонованих рішень стає можливим збільшити коефіцієнт опору втоми несучої конструкції вагона-платформи на 8 % у порівнянні з типовою схемою.
Проведені дослідження сприятимуть зменшенню витрат на утримання засобів комбінованого транспорту, а також підвищенню ефективності їх функціонування
Посилання
- Pospelov, B., Rybka, E., Meleshchenko, R., Borodych, P., Gornostal, S. (2019). Development of the method for rapid detection of hazardous atmospheric pollution of cities with the help of recurrence measures. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (10 (97)), 29–35. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.155027
- Danchenko, Y., Andronov, V., Barabash, E., Obigenko, T., Rybka, E., Meleshchenko, R., Romin, A. (2017). Research of the intramolecular interactions and structure in epoxyamine composites with dispersed oxides. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (19 (90)), 4–12. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.118565
- Bhattacharyya, R., Hazra, A. (2013). A study on stress analysis of ISO tank container. 58th Congress of The Indian Society of Theoretical and Applied Mechanics. Available at: https://www.researchgate.net/publication/316320046_A_study_on_stress_analysis_of_ISO_tank_container
- Lisowski, E., Czyzycki, W. (2011). Transport and storage of LNG in container. Journal of KONES Powertrain and Transport, 18 (3), 193–201. Available at: https://ilot.lukasiewicz.gov.pl/kones/2011/3_2011/2011_lisowski_czyzycki_transport_and_storage.pdf
- Liguori, A., Formato, A., Pellegrino, A., Villecco, F. (2021). Study of Tank Containers for Foodstuffs. Machines, 9, 44. doi: https://doi.org/10.3390/machines9020044
- Bekturov, K. B., Zaripov, R. Yu., Medvedev, A., Kaerbekov, D. (2017). Perspektivy primeneniya kompozitsionnykh materialov v gruzovom vagonostroenii. Nauka i tekhnika Kazakhstana, 1-2, 25–33. Available at: https://cyberleninka.ru/article/n/perspektivy-primeneniya-kompozitsionnyh-materialov-v-gruzovom-vagonostroenii
- Mistry, P. J., Johnson, M. S., Galappaththi, U. I. K. (2021). Selection and ranking of rail vehicle components for optimal lightweighting using composite materials. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F: Journal of Rail and Rapid Transit, 235 (3), 390–402. doi: https://doi.org/10.1177/0954409720925685
- Street, G. E., Mistry, P. J., Johnson, M. S. (2021). Impact Resistance of Fibre Reinforced Composite Railway Freight Tank Wagons. Journal of Composites Science, 5, 152. doi: https://doi.org/10.3390/jcs5060152
- Płaczek, M., Wróbel, A., Olesiejuk, M. (2017). Modelling and arrangement of composite panels in modernized freight cars. MATEC Web of Conferences, 112, 06022. doi: https://doi.org/10.1051/matecconf/201711206022
- Wróbel, A., Płaczek, M., Buchacz, A. (2017). An Endurance Test of Composite Panels. Solid State Phenomena, 260, 241–248. doi: https://doi.org/10.4028/www.scientific.net/ssp.260.241
- Lang, D., Radford, D. W. (2021). Design Optimization of a Composite Rail Vehicle Anchor Bracket. Urban Rail Transit, 7 (2), 84–100. doi: https://doi.org/10.1007/s40864-021-00144-9
- Jagadeesh, P., Puttegowda, M., Oladijo, O. P., Lai, C. W., Gorbatyuk, S., Matykiewicz, D. et. al. (2022). A comprehensive review on polymer composites in railway applications. Polymer Composites, 43 (3), 1238–1251. doi: https://doi.org/10.1002/pc.26478
- Han, Y., Sun, W., Zhou, J., Gong, D. (2019). Vibration Analysis of Composite Multilayer Floor of High-Speed Train. Shock and Vibration, 2019, 1–13. doi: https://doi.org/10.1155/2019/6276915
- Lovska, A., Fomin, O., Pistek, V., Kucera, P. (2020). Dynamic load modelling within combined transport trains during transportation on a railway ferry. Applied Sciences, 10 (16), 5710. doi: https://doi.org/10.3390/app10165710
- Fomin, O., Gorbunov, M., Gerlici, J., Vatulia, G., Lovska, A., Kravchenko, K. (2021). Research into the Strength of an Open Wagon with Double Sidewalls Filled with Aluminium Foam. Materials, 14 (12), 3420. doi: https://doi.org/10.3390/ma14123420
- Domin, Yu. V., Cherniak, H. Yu. (2003). Osnovy dynamiky vahoniv. Kyiv: KUETT, 269.
- Fomin, O., Lovska, A. (2021). Determination of dynamic loading of bearing structures of freight wagons with actual dimensions. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2 (7 (110)), 6–14. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.220534
- Lovska, A. (2015). Computer simulation of wagon body bearing structure dynamics during transportation by train ferry. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (7 (75)), 9–14. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2015.43749
- Kir'yanov, D. V. (2006). Mathcad 13. Sankt-Peterburg: BKHV. Peterburg, 608.
- D'yakonov, V. (2000). MATHCAD 8/2000. Sankt-Peterburg: Piter, 592.
- Pistek, V., Kucera, P., Fomin, O., Lovska, A. (2020). Effective Mistuning Identification Method of Integrated Bladed Discs of Marine Engine Turbochargers. Journal of Marine Science and Engineering, 8 (5), 379. doi: https://doi.org/10.3390/jmse8050379
- Lovska, A., Fomin, O., Kucera, P., Pistek, V. (2020). Calculation of loads on carrying structures of articulated circular-tube wagons equipped with new draft gear concepts. Applied Sciences, 10 (21), 7441. doi: https://doi.org/10.3390/app10217441
- Krol, O., Sokolov, V. (2020). Modeling of Spindle Node Dynamics Using the Spectral Analysis Method. Advances in Design, Simulation and Manufacturing III, 35–44. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-030-50794-7_4
- Krol, O., Porkuian, O., Sokolov, V., Tsankov, P. (2019). Vibration stability of spindle nodes in the zone of tool equipment optimal parameters. Comptes rendus de l’Acade'mie bulgare des Sciences, 72 (11), 1546–1556. doi: https://doi.org/10.7546/crabs.2019.11.12
- Gallager, R. (1984). Metod konechnykh elementov. Osnovy. Moscow: Mir, 428.
- Alyamovskiy, A. A. (2007). SolidWorks/COSMOSWorks 2006–2007. Inzhenerniy analiz metodom konechnykh elementov. Moscow: DMK, 784.
- Alyamovskiy, A. A. (2010). COSMOSWorks. Osnovy rascheta konstruktsiy v srede SolidWorks. Moscow: DMK, 784.
- Sepe, R., Pozzi, A. (2015). Static and modal numerical analyses for the roof structure of a railway freight refrigerated car. Frattura ed Integrità Strutturale, 9 (33), 451–462. doi: https://doi.org/10.3221/igf-esis.33.50
- Kondratiev, А. (2019). Improving the mass efficiency of a composite launch vehicle head fairing with a sandwich structure. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (7 (102)), 6–18. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.184551
- Kondratiev, A., Gaidachuk, V., Nabokina, T., Kovalenko, V. (2019). Determination of the influence of deflections in the thickness of a composite material on its physical and mechanical properties with a local damage to its wholeness. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4 (1 (100)), 6–13. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.174025
- Turpak, S. M., Taran, I. O., Fomin, O. V., Tretiak, O. O. (2018). Logistic technology to deliver raw material for metallurgical production. Scientific Bulletin of National Mining University, 1, 162–169. doi: https://doi.org/10.29202/nvngu/2018-1/3
- Lovska, A. (2015). Peculiarities of computer modeling of strength of body bearing construction of gondola car during transportation by ferry-bridge. Metallurgical and Mining Industry, 1, 49–54. Available at: https://www.metaljournal.com.ua/assets/Journal/english-edition/MMI_2015_1/10%20Lovska.pdf
- Tkachenko, V., Sapronova, S., Kulbovskiy, I., Fomin, O. (2017). Research into resistance to the motion of railroad undercarriages related to directing the wheelsets by a rail track. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5 (7 (89)), 65–72. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.109791
- Fomin, O. (2014). Modern requirements to carrying systems of railway general-purpose gondola cars. Metallurgical and Mining Industry, 5, 40–44. Available at: https://www.metaljournal.com.ua/assets/Journal/9-Fomin.pdf
- Vatulia, G. L., Petrenko, D. H., Novikova, M. A. (2017). Experimental estimation of load-carrying capacity of circular, square and rectangular CFTS columns. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 6, 97–102. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvngu_2017_6_16
- Vatulia, G., Lobiak, A., Orel, Y. (2017). Simulation of performance of circular CFST columns under short-time and long-time load. MATEC Web of Conferences, 116, 02036. doi: https://doi.org/10.1051/matecconf/201711602036
- Lovska, A., Fomin, O., Píštěk, V., Kučera, P. (2020). Dynamic load and strength determination of carrying structure of wagons transported by ferries. Journal of Marine Science and Engineering, 8, 902. doi: https://doi.org/10.3390/jmse8110902
- Lovska, A. (2018). Simulation of loads on the carrying structure of an articulated flat car in combined transportation. International Journal of Engineering & Technology, 7 (4.3), 140. doi: https://doi.org/10.14419/ijet.v7i4.3.19724
- Ustich, P. A., Karpych, V. A., Ovechnikov, M. N. (1999). Nadezhnost' rel'sovogo netyagovogo podvizhnogo sostava. Moscow, 415.
- Senko, V. I., Makeev, S. V., Komissarov, V. V., Skorokhodov, S. A. (2018). Features of determination of coefficient of the stock resistance of fatigue of designs of the rolling stock. Vestnik Belorusskogo gosudarstvennogo universiteta transporta: Nauka i transport, 1 (36), 5–9.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Oleksij Fomin, Alyona Lovska, Anna Fomina, Gregori Boyko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.