Визначення закономірностей зміни ефективності функціонування регульованого перехрестя залежно від дозволених напрямків руху
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.262250Ключові слова:
транспортний потік, регульоване перехрестя, імітаційне моделювання, довжина черги, безпека рухуАнотація
Об’єктом дослідження є регульоване перехрестя міських вулиць. Головною проблемою, яка вирішується, є зменшення довжин черг на підходах до таких перехресть за рахунок організаційних заходів. В результаті досліджень виявлено закономірності зміни довжин черг перед стоп-лінією з урахуванням спеціалізації смуг руху та розподілу транспортних потоків за напрямками. Встановлено, що при збільшенні частки лівоповоротних транспортних засобів по смузі руху на 15 % і вище, спостерігається ріст довжин черги перед перехрестям від 45 до 80 м. Отримані результати вказують на те, що при виборі схеми руху на перехресті необхідно враховувати не лише інтенсивність руху самого потоку, але й частку транспортних засобів, які виконують певні маневри (в цій роботі розглядається поворот ліворуч).
Особливістю результатів є те, що вони отримані за допомогою засобів імітаційного моделювання. Такий метод досліджень дозволив отримати значення довжини черги перед перехрестям, змінюючи навантаження на підхід від 200 до 1000 авто/год. та частку лівоповоротних транспортних засобів від 5 до 15 %. Також за рахунок використання імітаційної моделі перевірено, як функціонує перехрестя за різних схем організації руху на ньому при зміні вхідних параметрів транспортних потоків.
Результати досліджень рекомендовано використовувати при розробленні схем організації дорожнього руху на регульованих перехрестях. При визначенні дозволених напрямків руху по смугах необхідно враховувати закономірності зміни дожин черг перед перехрестям, оскільки за певних обставин вони можуть перевищувати критичні значення
Посилання
- Fornalchyk, Y., Kernytskyy, I., Hrytsun, O., Royko, Y. (2021). Choice of the rational regimes of traffic light control for traffic and pedestrian flows. Scientific Review Engineering and Environmental Studies (SREES), 30 (1), 38–50. doi: https://doi.org/10.22630/pniks.2021.30.1.4
- Kalašová, A., Krchová, Z. (2013). Telematics applications and their influence on the human factor. Transport Problems, 8 (2), 89–94.
- Fornalchyk, Y., Vikovych, I., Royko, Y., Hrytsun, O. (2021). Improvement of methods for assessing the effectiveness of dedicated lanes for public transport. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (3 (109)), 29–37. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.225397
- Wang, Y., Yang, X., Liang, H., Liu, Y. (2018). A Review of the Self-Adaptive Traffic Signal Control System Based on Future Traffic Environment. Journal of Advanced Transportation, 2018, 1–12. doi: https://doi.org/10.1155/2018/1096123
- Datta, S., Rokade, S., Rajput, S. P. S. (2020). Delay and driver turning time evaluation for uncontrolled intersections under diverse traffic operational situations. Transportation Engineering, 2, 100031. doi: https://doi.org/10.1016/j.treng.2020.100031
- Guler, S. I., Menendez, M. (2016). Methodology for estimating capacity and vehicle delays at unsignalized multimodal intersections. International Journal of Transportation Science and Technology, 5 (4), 257–267. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijtst.2017.03.002
- Wu, N. (2011). Modelling Blockage Probability and Capacity of Shared Lanes at Signalized Intersections. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 16, 481–491. doi: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.04.469
- Abdy, Z. R., Hellinga, B. R. (2008). Use of Microsimulation to Model Day-to-Day Variability of Intersection Performance. Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board, 2088 (1), 18–25. doi: https://doi.org/10.3141/2088-03
- Chen, P., Liu, H., Qi, H., Wang, F. (2013). Analysis of delay variability at isolated signalized intersections. Journal of Zhejiang University SCIENCE A, 14 (10), 691–704. doi: https://doi.org/10.1631/jzus.a1300208
- Jin, S., Wang, J., Jiao, J. (2013). The Study in Diamond Interchange Traffic Organization. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 96, 591–598. doi: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.08.069
- PTV Vissim 10 User manual. Available at: https://usermanual.wiki/Document/Vissim20102020Manual.1098038624.pdf
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Mykola Boikiv, Taras Postranskyy, Maksym Afonin
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.