Визначення закономірностей зміни ефективності функціонування регульованого перехрестя залежно від дозволених напрямків руху

Автор(и)

  • Микола Васильович Бойків Національний університет «Львівська політехніка», Україна https://orcid.org/0000-0002-4997-3677
  • Тарас Миколайович Постранський Національний університет «Львівська політехніка», Україна https://orcid.org/0000-0001-6120-9914
  • Максим Олександрович Афонін Національний університет «Львівська політехніка», Україна https://orcid.org/0000-0001-5850-7478

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.262250

Ключові слова:

транспортний потік, регульоване перехрестя, імітаційне моделювання, довжина черги, безпека руху

Анотація

Об’єктом дослідження є регульоване перехрестя міських вулиць. Головною проблемою, яка вирішується, є зменшення довжин черг на підходах до таких перехресть за рахунок організаційних заходів. В результаті досліджень виявлено закономірності зміни довжин черг перед стоп-лінією з урахуванням спеціалізації смуг руху та розподілу транспортних потоків за напрямками. Встановлено, що при збільшенні частки лівоповоротних транспортних засобів по смузі руху на 15 % і вище, спостерігається ріст довжин черги перед перехрестям від 45 до 80 м. Отримані результати вказують на те, що при виборі схеми руху на перехресті необхідно враховувати не лише інтенсивність руху самого потоку, але й частку транспортних засобів, які виконують певні маневри (в цій роботі розглядається поворот ліворуч).

Особливістю результатів є те, що вони отримані за допомогою засобів імітаційного моделювання. Такий метод досліджень дозволив отримати значення довжини черги перед перехрестям, змінюючи навантаження на підхід від 200 до 1000 авто/год. та частку лівоповоротних транспортних засобів від 5 до 15 %. Також за рахунок використання імітаційної моделі перевірено, як функціонує перехрестя за різних схем організації руху на ньому при зміні вхідних параметрів транспортних потоків.

Результати досліджень рекомендовано використовувати при розробленні схем організації дорожнього руху на регульованих перехрестях. При визначенні дозволених напрямків руху по смугах необхідно враховувати закономірності зміни дожин черг перед перехрестям, оскільки за певних обставин вони можуть перевищувати критичні значення

Біографії авторів

Микола Васильович Бойків, Національний університет «Львівська політехніка»

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра транспортних технологій

Тарас Миколайович Постранський, Національний університет «Львівська політехніка»

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра транспортних технологій

Максим Олександрович Афонін, Національний університет «Львівська політехніка»

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра транспортних технологій

Посилання

  1. Fornalchyk, Y., Kernytskyy, I., Hrytsun, O., Royko, Y. (2021). Choice of the rational regimes of traffic light control for traffic and pedestrian flows. Scientific Review Engineering and Environmental Studies (SREES), 30 (1), 38–50. doi: https://doi.org/10.22630/pniks.2021.30.1.4
  2. Kalašová, A., Krchová, Z. (2013). Telematics applications and their influence on the human factor. Transport Problems, 8 (2), 89–94.
  3. Fornalchyk, Y., Vikovych, I., Royko, Y., Hrytsun, O. (2021). Improvement of methods for assessing the effectiveness of dedicated lanes for public transport. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (3 (109)), 29–37. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.225397
  4. Wang, Y., Yang, X., Liang, H., Liu, Y. (2018). A Review of the Self-Adaptive Traffic Signal Control System Based on Future Traffic Environment. Journal of Advanced Transportation, 2018, 1–12. doi: https://doi.org/10.1155/2018/1096123
  5. Datta, S., Rokade, S., Rajput, S. P. S. (2020). Delay and driver turning time evaluation for uncontrolled intersections under diverse traffic operational situations. Transportation Engineering, 2, 100031. doi: https://doi.org/10.1016/j.treng.2020.100031
  6. Guler, S. I., Menendez, M. (2016). Methodology for estimating capacity and vehicle delays at unsignalized multimodal intersections. International Journal of Transportation Science and Technology, 5 (4), 257–267. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijtst.2017.03.002
  7. Wu, N. (2011). Modelling Blockage Probability and Capacity of Shared Lanes at Signalized Intersections. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 16, 481–491. doi: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.04.469
  8. Abdy, Z. R., Hellinga, B. R. (2008). Use of Microsimulation to Model Day-to-Day Variability of Intersection Performance. Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board, 2088 (1), 18–25. doi: https://doi.org/10.3141/2088-03
  9. Chen, P., Liu, H., Qi, H., Wang, F. (2013). Analysis of delay variability at isolated signalized intersections. Journal of Zhejiang University SCIENCE A, 14 (10), 691–704. doi: https://doi.org/10.1631/jzus.a1300208
  10. Jin, S., Wang, J., Jiao, J. (2013). The Study in Diamond Interchange Traffic Organization. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 96, 591–598. doi: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.08.069
  11. PTV Vissim 10 User manual. Available at: https://usermanual.wiki/Document/Vissim20102020Manual.1098038624.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-08-31

Як цитувати

Бойків, М. В., Постранський, Т. М., & Афонін, М. О. (2022). Визначення закономірностей зміни ефективності функціонування регульованого перехрестя залежно від дозволених напрямків руху. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4(3(118), 17–26. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.262250

Номер

Розділ

Процеси управління