Моделювання і оптимізація форми твірної ролика здвоєного залізничного підшипника кочення

Автор(и)

  • Валерий Львович Хавин Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» Вул. Фрунзе, 21, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-4827-6474
  • Дмитрий Сергеевич Ягудин Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» Вул. Фрунзе, 21, м. Харків, Україна, 61002, Україна

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2014.26245

Ключові слова:

ролик підшипника, контактний тиск, оптимізація, радіус кривізни, метод скінчених елементів

Анотація

Розроблена параметрична модель підшипника кочення і визначена оптимальна геометрія контактної поверхні ролика з метою мінімізації рівня контактних тисків. Для вирішення контактної задачі використовувався метод скінчених елементів і модифікований метод Лагранжа. Отримано оптимальні радіуси кривизни твірної ролика, що забезпечує зниження рівня максимального контактного тиску на 8 %.

Біографії авторів

Валерий Львович Хавин, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» Вул. Фрунзе, 21, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат технічних наук, професор, завідувач кафедри

Кафедра опору матеріалів

Дмитрий Сергеевич Ягудин, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» Вул. Фрунзе, 21, м. Харків, Україна, 61002

Викладач - стажист

Кафедра опору матеріалів

Посилання

  1. Felkening, B. (1998). Rolling in machine tools. Industiantsayger, 36/37, 534–539.
  2. Barszcz, T., Sawalhi, N. (2012). Fault Detection Enhancement in Rolling Element Bearings Using the Minimum Entropy Deconvolution. Archives of Acoustics, 37 (2), 131–141. doi:10.2478/v10168-012-0019-2
  3. Sehgal, R. (Ed.) (2012). Performance Evaluation of Bearings, 240. doi:10.5772/2421
  4. Nagatani, H. (2010). Improved Method of Roller Bearing Fatigue Life Prediction under Edge Loading Conditions. Tribology Transactions, 53 (5), 695–702. doi:10.1080/10402001003699593
  5. Tudose, L., Tudose, L., Stanescu, C. (2011). Optimal design of rolling-contact bearings via evolutionary algorithms. RKB technology review, 13.
  6. Gupta, S., Tiwari, R., Nair, S. B. (2007). Multi-objective design optimisation of rolling bearings using genetic algorithms. Mechanism and Machine Theory, 42 (10), 1418–1443. doi:10.1016/j.mechmachtheory.2006.10.002
  7. Fujiwara, H., Kawase, T. (2007). Logarithmic profiles of rollers in roller bearings and optimization of the profiles. Proceedings of the Japan Society of Mechanical Engineers Part C, 75, 3022–3029.
  8. Hasegawa, H. (2008). Fatigue life estimation for roller bearings under edge load occurrence. Transactions of the Japan Society of Mechanical Engineers C, 74 (742), 1609–1616.
  9. Bogomolov, S. I., Simson, E. A. (1983). Optimization of mechanical systems in resonant modes. Kharkiv, Graduate School, 152.
  10. Vanderplaats, G. N. (1983). Optimization designs - past, present and future. Aerospace, 129–140.
  11. Rekleytis, G., Reyvindran, A., Regsdel, K. (1986). Optimization in Technics. Moscow; Mir, 349.
  12. Yildirim, E. A. (2004). Unifying Optimal Partition Approach to Sensitivity Analysis in Conic Optimization. Journal of Optimization Theory and Applications, 122 (2), 405–423. doi:10.1023/b:jota.0000042528.76868.22
  13. Mudrov, A. E. (1991). Numerical methods for the PC in the languages BASIC, FORTRAN and Pascal. Tomsk; MP "Rasco", 272.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-07-24

Як цитувати

Хавин, В. Л., & Ягудин, Д. С. (2014). Моделювання і оптимізація форми твірної ролика здвоєного залізничного підшипника кочення. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4(7(70), 8–12. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2014.26245

Номер

Розділ

Прикладна механіка