Принцип оцінки готовності автотранспортних підприємств до економічного розвитку на основі двокомпонентного методичного підходу
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.263041Ключові слова:
економічний розвиток, автотранспортні підприємства, індикатор інвестиційної достатності, рівень матеріальної витратностіАнотація
Об’єктом дослідження є оцінювання фінансової стійкості та готовності автотранспортних підприємств до економічного розвитку. Запропонований двокомпонентний методичний підхід дає можливість оптимізувати оцінку готовності підприємств до розвитку на основі розрахунку інтегрального індикатора інвестиційної достатності та рівня матеріальної витратності.
Проведено апробацію запропонованого методичного підходу, яка показала низьку ресурсну спроможність підприємств. Динаміка інтегрального індикатора інвестиційної достатності засвідчила, що в цілому для підприємств, які займаються автомобільними вантажними перевезеннями, його рівень значно нижчий, ніж нормативне значення, яке дорівнює 3. Його значення в середньому коливалось на рівні 1,2–1,7, тобто він перебував в діапазоні відсутності або ж обмеженості ресурсів для економічного розвитку.
Це свідчить про домінування серед автотранспортних підприємств стратегій виживання, а не розвитку, та слабку державну політику, що не стимулює до інвестиційної активності в легальному прозорому середовищі. Запропоновано враховувати розроблений підхід в реалізації державної політики підтримки та стимулювання підприємств, які активно інвестують, нарощують легальні обороти, доходи і витрати на оплату праці.
Отримані результати можуть використовуватися як на рівні окремих автотранспортних підприємств, так і для агрегованої оцінки в цілому по галузі. Додатковою перевагою розробленого двокомпонентного методичного підходу оцінки стану та готовності підприємства до розвитку є можливість застосування різних складових для кожного компоненту, диференціювання їх вагомості в інтегральній оцінці, можливість коригування цільових діапазонів
Посилання
- Alkema, V. G., Darushyn, O. V., Vorkut, T. A., Bilonog, O. Ye., Tretinichenko, Y. O. (2020). Theoretical base of modeling the project team with a service technical systems by simulation. International Journal of Management (IJM), 11 (4), 453–465. Available at: http://iaeme.com/MasterAdmin/Journal_uploads/IJM/VOLUME_11_ISSUE_4/IJM_11_04_044.pdf
- Vorkut, T. A., Lushchai, Yu. V., Kharuta, V. (2021). Conceptual model of precedent formation of a portfolio of logistics service providers in logistics outsourcing projects. World Science, 5 (66). doi: https://doi.org/10.31435/rsglobal_ws/30052021/7586
- Vorkut, T., Volynets, L., Bilonog, O., Sopotsko, O., Levchenko, I. (2019). The model to optimize deliveries of perishable food products in supply chains. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5 (3 (101)), 43–50. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.177903
- Gurnak, V., Volynets, L., Khalatska, I. (2019). Intellectualization of logistic supply chains on the basis of forecasting volumes of cargo transportation. MATEC Web of Conferences, 294, 04013. doi: https://doi.org/10.1051/matecconf/201929404013
- Volynets, L., Sopotsko, O., Sevostianova, A., Levchenko, I., Khrutba, Y., (2021). Optimization of international road transportation of cargoes in the management of enterprises of agricultural sector and road transport enterprises. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (3 (114)), 57–63. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.248191
- Stepanov, V. (2016). State regulation of transport sphere. Bulletin of the National University of Civil Protection of Ukraine. Series: Public Administration, 1, 97–103.
- Gorobinska, I. (2022). Creation of a motivational environment as a prerequisite for the development of motor transport enterprises. Collection of theses of scientific and methodical reports of scientific and pedagogical internship. Bala Mare, 68–71.
- Volynets, L., Gorobinska, I. (2021). Means of implementation of the economic mechanism of regulation of activity of transport enterprises. Věda a perspektivy, 1 (1), 328–335. doi: https://doi.org/10.52058/2695-1592-2021-1(1)-328-335
- Milani, L., Mohr, D., Sandri, N. (2021). Built to last: Making sustainability a priority in transport infrastructure. McKinsey & Company. Available at: https://www.mckinsey.com/industries/travel-logistics-and-infrastructure/our-insights/built-to-last-making-sustainability-a-priority-in-transport-infrastructure
- The future of the EU transport sector (2021-2024) – four trends. Available at: https://dr2consultants.eu/the-future-of-the-eu-transport-sector-2021-2024-four-trends/
- Rozporiadzhennia KMU «Pro zatverdzhennia planu zakhodiv z realizatsiyi Natsionalnoi transportnoi stratehiyi Ukrainy na period do 2030 roku» vid 07 kvitnia 2021 r. No. 321-r. Available at: https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-zatverdzhennya-planu-zahodiv-z-realizaciyi-nacionalnoyi-transportnoyi-strategiyi-ukrayini-na-period-do-2030-roku-321-070421
- Marynenko, N. Yu. (2016). Approaches to the enterprises’ development: a methodological analysis. Ekonomika i Suspilstvo, 4, 164–170. Available at: https://economyandsociety.in.ua/journals/4_ukr/26.pdf
- Yankovyi, O. H. (Ed.) (2013). Konkurentospromozhnist pidpryiemstva: otsinka rivnia ta napriamy pidvyshchennia. Odessa: Atlant, 470. Available at: http://oneu.edu.ua/wp-content/uploads/2018/01/monografiya_ep_2013.pdf
- Yemelianov, O. Yu. (2020). Pryntsypy ta metody otsiniuvannia potentsialu ekonomichnoho rozvytku pidpryiemstv. Naukovyi prostir: aktualni pytannia, dosiahnennia ta innovatsiyi, 1, 32–34. Available at: https://ojs.ukrlogos.in.ua/index.php/mcnd/article/view/4798/4752
- Dorofieiev, O. V. (2018). Modern directions for the provision of economic development of agri-manufacturing subjects. Ukrainian Journal of Applied Economics, 3 (3), 195–200. Available at: http://ujae.wunu.edu.ua/index.php/ujae/article/view/304/298
- Markova, S. (2020). Strategic vectors of life support management of the enterprise activity in a changing environment. Economic Analysis, 30 (3), 276–283. Available at: https://www.econa.org.ua/index.php/econa/article/view/1943/
- State Statistics Service of Ukraine. Available at: https://ukrstat.gov.ua/
- YouControl. Available at: https://youcontrol.com.ua/
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Lyudmila Volynets, Iryna Gorobinska, Svitlana Nakonechna, Andrii Petunin, Svitlana Romanyuk, Inna Khomenko, Nataliia Zachosova
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.