Розробка моделей і вдосконалення методів формалізації проектних завдань та автоматизації техніко-експлуатаційних робот залізничних станцій
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.263167Ключові слова:
автоматизація проектування, залізнична станція, техніко-експлуатаційна оцінка, технологічні процеси, автоматизована система керуванняАнотація
Об’єктом дослідження є процеси автоматизації техніко-експлуатаційної оцінки залізничних станцій (ЗС).
Дослідження вирішують завдання розробки моделей, методів та інформаційних технологій для автоматизації процесу техніко-експлуатаційної оцінки роботи ЗС.
У результаті дослідження було отримано такі результати: Аналіз наукових праць з проблем автоматизації роботи ЗС. Розробка нового методу та математичних моделей для автоматизації завдання. Розробка нових описів технологічних процесів (ТП) ЗС на основі методів візуального програмування. Розробка імітаційних моделей для вирішення задач автоматизації управління залізничною інфраструктурою.
Діаграми стану та активності UML були адаптовані для представлення технології роботи ЗС. При формалізації опису ЗС діаграми станів представляються з урахуванням специфіки опису зміни фаз обслуговування об’єктів в процесі ТП обслуговування окремих об’єктів.
Показано, що діаграма станів для ЗС є кінцевим автоматом (КА), моделюючий послідовність зміни станів об’єкта. Виконано деталізацію поведінки об’єктів, що обслуговуються на ЗС. Деталізація здійснюється з допомогою діаграм діяльності. Схеми діяльності використовуються для формального опису технічного забезпечення об’єктів та виконавців робіт на залізниці.
Наукові результати, отримані у статті, а також нові та вдосконалені моделі та методи можуть бути використані при розробці, удосконаленні та формалізації ТП ЗС, методів дослідження об’єктів інформатизації та автоматизації на залізницях Республіки Казахстан.
Посилання
- Kozachenko, D. M., Hermaniuk, Y. N., Manafov, E. K. (2019). Control organization of technological processes of railway stations on the basis of statistical methods. Science and Transport Progress. Bulletin of Dnipropetrovsk National University of Railway Transport, 4 (82), 47–60. doi: https://doi.org/10.15802/stp2019/178426
- Giua, A., Seatzu, C. (2008). Modeling and supervisory control of railway networks using Petri nets. IEEE Transactions on Automation Science and Engineering, 5 (3), 431–445. doi: https://doi.org/10.1109/tase.2008.916925
- Kozachenko, D. N. (2013). Object – oriented model of railway stations operation, Science and Transport Progress. Bulletin of Dnipropetrovsk National University of Railway Transport, 46, 47–55. doi: https://doi.org/10.15802/stp2013/16570
- Kyrychenko, H. I. (2017). Creation principles of intelligent automated delivery management systems at the railway. Science and progress in transport. Bulletin of the Dnipropetrovsk National University of Railway Transport, 2 (68), 46–55. doi: https://doi.org/10.15802/stp2017/99950
- Ning, B., Dong, H., Gao, S., Tang, T., Zheng, W. (2018). Distributed cooperative control of multiple high-speed trains under a moving block system by nonlinear mapping-based feedback. Science China Information Sciences, 61 (12). doi: https://doi.org/10.1007/s11432-018-9563-y
- Voevoda, A. A., Romannikov, D. O. (2017). A Binary Array Asynchronous Sorting Algorithm with Using Petri Nets. Journal of Physics: Conference Series, 803, 012178. doi: https://doi.org/10.1088/1742-6596/803/1/012178
- Bobrovskiy, V., Kozachenko, D., Vernigora, R. (2014). Functional simulation of railway stations on the basis of finite-state automate. Transport Problems, 9 (3), 57–65. Available at: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/3262/1/Bobrovskiy_Kozachenko.pdf
- Ashki, M., Vaghei, B. (2010). Modeling and supervisory control of a railway signaling systems using color Petri Net. Quarterly Journal of Transportation Engineering, 10 (1), 103–118. Available at: http://jte.sinaweb.net/article_50924.html
- Milinković, S., Marković, M., Vesković, S., Ivić, M., Pavlović, N. (2013). A fuzzy Petri net model to estimate train delays. Simulation Modelling Practice and Theory, 33, 144–157. doi: https://doi.org/10.1016/j.simpat.2012.12.005
- Мailybayev, Y., Umbetov, U., Lakhno, V., Оmarov, А., Аbuova, А., Аmanova, М., Sauanova, K. (2021). Development of mathematical and information support for solving prediction tasks of a railway station development. Journal of Theoretical and Applied Information Technology, 99 (3), 583–593. Available at: http://www.jatit.org/volumes/Vol99No3/3Vol99No3.pdf
- Markov, A. V., Voevoda, A. A., Romannikov, D. O. (2014). Description of industrial control system of pump station with using of UML diagrams. 2014 12th International Conference on Actual Problems of Electronics Instrument Engineering (APEIE). doi: https://doi.org/10.1109/apeie.2014.7040777
- Borisenko, V., Ustenko, S., Ustenko, I. (2022). Devising an approach to the geometric modeling of railroad tracks along curvilinear sections. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (1 (115)), 29–35. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.251983
- Kozachenko, D. M. (2013). Mathematical model for estimating of technical and technological indicators of railway stations operation. Science and Transport Progress. Bulletin of Dnipropetrovsk National University of Railway Transport, 3 (45), 22–28. doi: https://doi.org/10.15802/stp2013/14540
- Szűcs, G. (2001). Railway Simulation with the CASSANDRA Simulation System. Journal of Computing and Information Technology, 9 (2), 133. doi: https://doi.org/10.2498/cit.2001.02.04
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Yersaiyn Mailybayev, Gulzhan Muratbekova, Zhanar Altayeva, Orazbay Zhatkanbayev
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.