Визначення особливостей напруженого стану рами пасажирського вагона з енергопоглинальним матеріалом в хребтовій балці
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.265043Ключові слова:
хребтова балка, енергопоглинальний наповнювач, рама з наповнювачем, концепт енергопоглинальної рамиАнотація
Об’єктом дослідження є процеси виникнення, сприйняття та перерозподілу навантажень в удосконаленій конструкції рами пасажирського вагона. Науково-прикладною проблемою, якій присвячено дослідження, є забезпечення міцності несучої конструкції пасажирського вагона в умовах експлуатаційних навантажень. У зв’язку з цим запропоновано удосконалення рами пасажирського вагона шляхом створення хребтової балки з двох прямокутних труб, заповнених матеріалом з енергопоглинальними властивостями. Визначено закономірності навантаженості рами з урахуванням запропонованих рішень. Встановлено, що максимальні еквівалентні напруження в рамі з урахуванням її удосконалення на 11,2 % нижчі ніж у конструкції без наповнювача та на 11,7 % – ніж у типовій конструкції. Отримані результати пояснюються тим, що використання прямокутних труб, заповнених енергопоглинальним матеріалом, сприяє збільшенню моменту опору рами, а відповідно і зменшенню напружень.
Також в рамках дослідження визначено власні частоти коливань рами. Наведено результати розрахунку на міцність зварювального шва в зоні взаємодії хребтової балки зі шворневими.
Особливістю отриманих результатів є те, що покращення міцності рами здійснюється не шляхом посилення її складових, а зменшенням навантаженості.
Сферою практичного використання отриманих результатів є залізничний транспорт, а також інші галузі машинобудування. Умовами практичного використання результатів є впровадження замкнених профілів в конструкції транспортних засобів на стадії їх проектування та модернізацій.
Проведені дослідження сприятимуть зменшенню витрат на утримання пасажирських вагонів та підвищенню ефективності їх експлуатації. Також проведені дослідження можуть бути корисними напрацюваннями при проектуванні сучасних конструкцій вагонів
Посилання
- Olaby, O., Hamadache, M., Soper, D., Winship, P., Dixon, R. (2022). Development of a Novel Railway Positioning System Using RFID Technology. Sensors, 22 (6), 2401. doi: https://doi.org/10.3390/s22062401
- Bouraima, M. B., Qiu, Y., Yusupov, B., Ndjegwes, C. M. (2020). A study on the development strategy of the railway transportation system in the West African Economic and Monetary Union (WAEMU) based on the SWOT/AHP technique. Scientific African, 8, e00388. doi: https://doi.org/10.1016/j.sciaf.2020.e00388
- Nerubatskyi, V., Plakhtii, O., Hordiienko, D. (2021). Control and Accounting of Parameters of Electricity Consumption in Distribution Networks. 2021 XXXI International Scientific Symposium Metrology and Metrology Assurance (MMA). doi: https://doi.org/10.1109/mma52675.2021.9610907
- Nerubatskyi, V., Plakhtii, O., Hordiienko, D., Podnebenna, S. (2021). Synthesis of a Regulator Recuperation Mode a DC Electric Drive by Creating a Process of Finite Duration. 2021 IEEE 3rd Ukraine Conference on Electrical and Computer Engineering (UKRCON). doi: https://doi.org/10.1109/ukrcon53503.2021.9575792
- Skrucany, T., Kendra, M., Skorupa, M., Grencik, J., Figlus, T. (2017). Comparison of Chosen Environmental Aspects in Individual Road Transport and Railway Passenger Transport. Procedia Engineering, 192, 806–811. doi: https://doi.org/10.1016/j.proeng.2017.06.139
- Benjamin, A. A. (2022). Air transport and rail transport impact on environment: evidence from India, China, Brazil, Mexico, Indonesia, Turkey and Russia. Environmental Science and Pollution Research, 29 (22), 32959–32966. doi: https://doi.org/10.1007/s11356-022-18575-7
- Nerubatskyi, V., Plakhtii, O., Hordiienko, D., Mykhalkiv, S., Ravluyk, V. (2021). A method for calculating the parameters of the sine filter of the frequency converter, taking into account the criterion of starting current limitation and pulse-width modulation frequency. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (8 (109)), 6–16. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.225327
- Nerubatskyi, V. P., Plakhtii, O. A., Tugay, D. V., Hordiienko, D. A. (2021). Method for optimization of switching frequency in frequency converters. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 1, 103–110. doi: https://doi.org/10.33271/nvngu/2021-1/103
- Plakhtii, O. A., Nerubatskyi, V. P., Kavun, V. Ye., Hordiienko, D. A. (2019). Active single-phase four-quadrant rectifier with improved hysteresis modulation algorithm. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 5. doi: https://doi.org/10.29202/nvngu/2019-5/16
- Myamlin, S. V., Reidemeister, O. H., Pulariia, A. L., Kalashnyk, V. O. (2015). Development of recommendations for extending the useful life of passenger cars. Science and Transport Progress. Bulletin of Dnipropetrovsk National University of Railway Transport, 6 (60), 118–126. doi: https://doi.org/10.15802/stp2015/57096
- Radkevich, N., Sapronova, S., Tkachenko, V. (2021). Investigation of residual resource of special railway vagon. Collection of Scientific Works of the State University of Infrastructure and Technologies Series “Transport Systems and Technologies,” 37, 50–58. doi: https://doi.org/10.32703/2617-9040-2021-37-6
- Kuczek, T., Szachniewicz, B. (2015). Topology optimisation of railcar composite structure. International Journal of Heavy Vehicle Systems, 22 (4), 375. doi: https://doi.org/10.1504/ijhvs.2015.073206
- Prykhodko, V. I., Shkabrov, O. O., Myamlin, S. V., Yagoda, P. O. (2007). Improving the design of the bodies of passenger cars for high-speed transportation. Science and Transport Progress, 14, 152–156. Available at: http://stp.diit.edu.ua/article/view/17870/
- Zairova, D., Kadirov, M. A., Khojiev, N., Khikmatov, F., Shokuchkorov, K. (2021). Running quality assessment of a passenger car produced in the Republic of Uzbekistan. E3S Web of Conferences, 264, 05058. doi: https://doi.org/10.1051/e3sconf/202126405058
- Kuczek, T. (2015). Application of manufacturing constraints to structural optimization of thin-walled structures. Engineering Optimization, 48 (2), 351–360. doi: https://doi.org/10.1080/0305215x.2015.1017350
- Matsika, E., O’Neill, C., Grasso, M., De Iorio, A. (2016). Selection and ranking of the main beam geometry of a freight wagon for lightweighting. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F: Journal of Rail and Rapid Transit, 232 (2), 495–513. doi: https://doi.org/10.1177/0954409716677075
- Lovska, A., Fomin, O., Horban, A., Radkevych, V., Skok, P., Skliarenko, I. (2019). Investigation of the dynamic loading of a body of passenger cars during transportation by rail ferry. EUREKA: Physics and Engineering, 4, 91–100. doi: https://doi.org/10.21303/2461-4262.2019.00950
- Wang, Y. Y., Sun, L. P., Zhang, J. (2009). The Parametric Finite Element Analysis Optimization Technique of Car body Structure Based on APDL and Its Applications. 2009 International Conference on Information Engineering and Computer Science. doi: https://doi.org/10.1109/iciecs.2009.5363927
- Malzacher, G., Takagaki, M., Gomes, A. C. (2022). Methodical development of a lightweight car body for a high-speed train. World Congress on Railway Research. World Congress of Railway Research (WCRR). Available at: https://elib.dlr.de/187037/
- Hu, H. C., Gong, D. (2014). Study on the Optimization of Bending Frequencies of Railway Vehicle Car Body. Applied Mechanics and Materials, 543-547, 303–306. doi: https://doi.org/10.4028/www.scientific.net/amm.543-547.303
- Lee, H.-A., Jung, S.-B., Jang, H.-H., Shin, D.-H., Lee, J. U., Kim, K. W., Park, G.-J. (2015). Structural-optimization-based design process for the body of a railway vehicle made from extruded aluminum panels. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F: Journal of Rail and Rapid Transit, 230 (4), 1283–1296. doi: https://doi.org/10.1177/0954409715593971
- Lovska, A., Fomin, O., Kučera, P., Píštěk, V. (2020). Calculation of Loads on Carrying Structures of Articulated Circular-Tube Wagons Equipped with New Draft Gear Concepts. Applied Sciences, 10 (21), 7441. doi: https://doi.org/10.3390/app10217441
- Fomin, O., Gorbunov, M., Gerlici, J., Vatulia, G., Lovska, A., Kravchenko, K. (2021). Research into the Strength of an Open Wagon with Double Sidewalls Filled with Aluminium Foam. Materials, 14 (12), 3420. doi: https://doi.org/10.3390/ma14123420
- Lovska, A., Fomin, O., Píštěk, V., Kučera, P. (2020). Dynamic Load and Strength Determination of Carrying Structure of Wagons Transported by Ferries. Journal of Marine Science and Engineering, 8 (11), 902. doi: https://doi.org/10.3390/jmse8110902
- Lovskaya, A. (2014). Assessment of dynamic efforts to bodies of wagons at transportation with railway ferries. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (4 (69)), 36–41. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2014.24997
- Talu, M. (2017). The Influence of the Corrosion and Temperature on the Von Mises Stress in the Lateral Cover of a Pressurized Fuel Tank. Hidraulica, 4, 89–97. Available at: https://hidraulica.fluidas.ro/2017/nr4/89-97.pdf
- Shukla, C. P., Bharti, P. K. (2015). Study and Analysis of Doors of BCNHL Wagons. International Journal of Engineering Research & Technology (IJERT)., V4 (04). doi: https://doi.org/10.17577/ijertv4is041031
- Fomin, O., Lovska, A. (2021). Determination of dynamic loading of bearing structures of freight wagons with actual dimensions. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2 (7 (110)), 6–14. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.220534
- Sepe, R., Pozzi, A. (2015). Static and modal numerical analyses for the roof structure of a railway freight refrigerated car. Frattura Ed Integrità Strutturale, 9 (33), 451–462. doi: https://doi.org/10.3221/igf-esis.33.50
- Fang, Z., Han, M. (2014). Strength Analysis of the Railway Truck Body Based on ANSYS. Applied Mechanics and Materials, 615, 329–334. doi: https://doi.org/10.4028/www.scientific.net/amm.615.329
- Fomin, O., Lovska, A., Melnychenko, O., Shpylovyi, I., Masliyev, V., Bambura, O., Klymenko, M. (2019). Determination of dynamic load features of tank containers when transported by rail ferry. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5 (7 (101)), 19–26. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.177311
- Stoilov, V., Simić, G., Purgić, S., Milković, D., Slavchev, S., Radulović, S., Maznichki, V. (2019). Comparative analysis of the results of theoretical and experimental studies of freight wagon Sdggmrss-twin. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 664 (1), 012026. doi: https://doi.org/10.1088/1757-899x/664/1/012026
- Vatulia, G. L., Petrenko, D. H., Novikova, M. A. (2017). Experimental estimation of load-carrying capacity of circular, square and rectangular CFTS columns. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 6, 97–102. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvngu_2017_6_16
- Vatulia, G., Lobiak, A., Orel, Y. (2017). Simulation of performance of circular CFST columns under short-time and long-time load. MATEC Web of Conferences, 116, 02036. doi: https://doi.org/10.1051/matecconf/201711602036
- Qin, S., Zhong, Y., Yang, X., Zhao, M. (2008). Optimization and static strength test of carbody of light rail vehicle. Journal of Central South University of Technology, 15 (S2), 288–292. doi: https://doi.org/10.1007/s11771-008-0473-1
- Wang, N., An, Z., Bai, D., Liu, S., Yu, X. (2021). Structural Optimization of Subway Aluminum Alloy Car Body Analyzed by Optistruct Software. IOP Conference Series: Earth and Environmental Science, 791 (1), 012082. doi: https://doi.org/10.1088/1755-1315/791/1/012082
- Fomin, O. V. (2013). Optymizatsiyne proektuvannia elementiv kuzoviv zaliznychnykh napivvahoniv ta orhanizatsiya yikh vyrobnytstva. Donetsk: DonIZT-UkrDAZT, 251.
- Kelrykh, M., Fomin, A. (2015). Intregration of the circular pipes in the supporting system of boxcar to ensure the rational strength indexes. Technology Audit and Production Reserves, 5 (7 (25)), 41–44. doi: https://doi.org/10.15587/2312-8372.2015.51521
- Chykhladze, E. D. (2011). Opir materialiv. Kharkiv: UkrDAZT, 366.
- Shvabiuk, V. I. (2016). Opir materialiv. Kyiv: Znannia, 400.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Alyona Lovska, Iraida Stanovska, Volodymyr Nerubatskyi, Denys Hordiienko, Olena Zinchenko, Nadiia Karpenko, Yurii Semenenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.