Цифрова трансформація банківських послуг: сценарії розвитку і механізми управління

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.266542

Ключові слова:

банківські інновації, банківська система, інформаційні технології, конкурентні переваги, економічна ефективність

Анотація

Пошук нових економічних інструментів, технологій та напрямів розвитку банківських послуг за умов загострення конкуренції обумовлений наявністю низки проблем, які можна позначити так. По-перше, казахстанський ринок банківських послуг, що розвивається, дуже привабливий для іноземних фінансових організацій, вихід яких на фінансові ринки призводить до збільшення концентрації ринку, і, як наслідок, посилення конкурентного тиску. По-друге, тенденція зростання казахстанської економіки та розвитку її реального сектора, що намітилася останнім часом, призвела до зниження прибутковості спекулятивних інструментів, які традиційно служили для банків основним джерелом прибутку. По-третє, в ході реформування казахстанської економіки відбулася істотна зміна системи цінностей споживачів банківських послуг, зміщення акцентів з цінових показників товару на сервісні, що підвищує значущість розробки та впровадження сучасних технологій для задоволення споживчого попиту. По-четверте, за нинішніх умов важливо визначити перспективи збереження банками стратегічних конкурентних переваг на національному фінансовому ринку, незважаючи на посилення присутності іноземних компаній. Для цього необхідно вивчити особливості формування ринку банківських послуг, виявити основні тенденції розвитку, обґрунтувати комплекс технологій підвищення ефективності роботи з клієнтами в умовах конкуренції. В результаті авторського дослідження обґрунтовуються практичні аспекти та значущість управління банківськими послугами, на підставі чого робляться відповідні висновки

Біографії авторів

Kasiya Kirdasinova, L. N. Gumilyov Eurasian National University

PhD in Economics, Professor

Department of Management

Nazerke Omarbekova, L. N. Gumilyov Eurasian National University

Doctoral Student

Department of Management

Baurzhan Tolysbaev, L. N. Gumilyov Eurasian National University

Doctor of Economic Sciences, Professor

Department of Management

Zhuldyz Utegenova, Sh. Ualikhanov Kokshetau University

PhD, Associate Professor

Department of Management

Indira Ashimova, Sh. Ualikhanov Kokshetau University

PhD, Associate Professor

Department of Management

Посилання

  1. Barkhatov, I. V. (2011). Osobennosti innovatcionnykh bankovskikh uslug. Vestnik Cheliabinskogo gosudarstvennogo universiteta, 32 (247), 130–135.
  2. Benić-Penava, M. (2013). Banking of Croatia in the kingdom of Yugoslavia. Development Economics, 2, 10–15.
  3. Dolan, E. Dzh., Kempbell, K. D., Kempbell, R. Dzh. (1993). Dengi, bankovskoe delo i denezhno-kreditnaia politik. Moscow-Saint-Petersburg: Avtokomp; Profiko, 448.
  4. Ibraeva, Zh. N., Meirmanova, N. T. (2018). Development of the system for evaluating the effectiveness of active operations in the banking risk management system. Transit Economy, 2 (114), 77–87.
  5. Kaliyev, K., Nurmakhanova, M. (2020). Bank risk evaluation through Z-score measure and its effect on financial health of the industry of transitional economy of Kazakhstan. The Journal of Economic Research & Business Administration, 133, (3), 40–50. doi: https://doi.org/10.26577/be.2020.v133.i3.04
  6. Kalsina, E. A. (2012). Classification of bank of innovations. Scientific Works of the Free Economic Society of Russia, 163, 318–326.
  7. Kasymbekova, G. R., Markelova, M. A., Dzharikbaeva, D. T., Abdildin, S. S. (2019). Actual assessment of the equity capital of second-tier banks in Kazakhstan from the standpoint of various criteria. Bulletin of Turan University, 4 (84), 135–140.
  8. Kirdasinova, K. А., Sabirova, R. K., Aibossynova, D. A., Kabdullina, G. K. (2020). Contemporary management of commercial banks. The Bulletin the National Academy of Sciences of the Republic of Kazakhstan, 1 (383), 226–234. doi: https://doi.org/10.32014/2020.2518-1467.28
  9. Korobeynikova, O. M. (2020). Prospects of digital banking, blockchain guarantees. Scientific Bulletin of BelSU, 47(1), 110-116.
  10. Kunitcyna, N. N., Sitnikova, E. V. (20160. Regionalnyi rynok bankovskikh uslug: problemy i perspektivy razvitiia. Stavropol: SKFU, 191.
  11. Lambekova, A. N., Nurgalieva, A. M. (2017). Content, purpose and tasks of internal control in banks. Reports of the National Academy of Sciences of the Republic of Kazakhstan, 3, 24–27.
  12. Mobile banking on smartphones-review of mobile applications of Kazakhstan banks in 2019 (2020). Available at: https://www.deloitte.com
  13. Nesterov, L. V., Kupriianova, G. Ia. (2014). Bankovskie innovatcii na sovremennom etape. Voprosy ekonomiki, 11, 102–103.
  14. Parusimova, N. I. (2015). Bankovskoe delo v usloviiakh rosta neopredelennosti. Vestnik Orenburgskogo gosudarstvennogo universiteta, 4, 318–321.
  15. Poryadina, I. V. (2012). Measures to improve the assessment of the effectiveness of customer service of the bank. Banks of Kazakhstan, 2, 21–27.
  16. Shabanova, Yu. N., Chaikin, D. S. (2019). Institutional analysis of the structure of the regional banking system of the Russian Federation. Research Result. Economic Research, 5 (3), 52–65. doi: https://doi.org/10.18413/2409-1634-2019-5-3-0-6
  17. Tleuzhanova, M., Dzhaparova, K., Kodasheva, G. (2017). On the development of banking activity in Kazakhstan. Economics and Statistics, 2, 127–131.
Цифрова трансформація банківських послуг: сценарії розвитку і механізми управління

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-30

Як цитувати

Kirdasinova, K., Omarbekova, N., Tolysbaev, B., Utegenova, Z., & Ashimova, I. (2022). Цифрова трансформація банківських послуг: сценарії розвитку і механізми управління. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6(13 (120), 107–113. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.266542

Номер

Розділ

Трансфер технологій: промисловість, енергетика, нанотехнології