Розробка методики безпеки на штучних спорудах залізничних ліній

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.269964

Ключові слова:

безпека руху, дорожнє полотно, згинальна деформація, власні частоти, форми вібрації, вібродіагностика

Анотація

Численні випадки деформування техногенних об’єктів у транспортній галузі при зростаючих осьових навантаженнях та швидкостях руху загострюють необхідність вирішення проблем раннього розпізнавання характеру та причин деформацій елементів конструкцій. Необхідність цього обумовлена тим, що руйнації та аварії, що виникають внаслідок деформаційних процесів, завдають величезних економічних, соціальних та екологічних збитків, несумісних із витратами коштів на захисні заходи.

Об’єктом дослідження у статті є залізнична естакада, що складається з двох прольотів ребристої залізобетонної балки. Визначення залишкового ресурсу за несучою здатністю та вантажопідйомністю залізничної естакади є основним завданням. Авторами отримані згинальні деформації (напруги), частоти власних коливань та режими роботи конструкцій прогонових будов залізничних естакад. Про ступінь пошкодження прогонових будов залізничної естакади можна судити з відхилення розрахункових значень амплітудно-фазочастотних характеристик (АФЧХ) від нормативних значень. Особливістю даного дослідження є те, що власні частоти коливань залізничної естакади визначаються або за «хвостами» експериментальних віброграм (осцилограм) після зняття навантаження з прогонової будови. При експрес-діагностиці залізничних шляхопроводів як параметри, що характеризують технічний стан, використовують відносні деформації (напруги) балкових прольотів у середині прольоту, першу частоту (період) власних коливань балкових залізобетонних прольотів залізничних шляхопроводів. із прольотів. Наведено результати випробувань та оглядів шляхопроводів для забезпечення їх безпечної експлуатації

Біографії авторів

Assem Akbayeva, Academy of Logistics and Transport

Doctoral Student

Department of Organization of Transportation and Operation of Transport

Gulzhan Muratbekova, Academy of Logistics and Transport

Candidate of Technical Sciences, Assistant Professor

Department of Organization of Transportation and Operation of Transport

Zhanar Altayeva, Academy of Logistics and Transport

Candidate of Technical Sciences, Associate Professor

Department of Organization of Transportation and Operation of Transport

Ivan Bondar, Academy of Logistics and Transport

Candidate of Technical Sciences, Associate Professor

Department of Backbone Engineering

Serik Abibullayev, Academy of Logistics and Transport

Candidate of Technical Sciences, Assistant Professor

Department of Organization of Transportation and Operation of Transport

Saule Bekzhanova, Satbayev University

Doctor of Technical Sciences, Professor

Department of Logistics

Mikhail Kvashnin, Academy of Logistics and Transport

Candidate of Technical Sciences, Associate Professor

Department of Backbone Engineering

Посилання

  1. Capozucca, R., Magagnini, E. (2020). RC beam models damaged and strengthened with GFRP strips under bending loading and free vibration. Composite Structures, 253, 112730. doi: https://doi.org/10.1016/j.compstruct.2020.112730
  2. Lim, T., Park, H. W. (2022). Investigating the modal behaviors of a beam with a transverse crack on a high-frequency bending node. International Journal of Mechanical Sciences, 221, 107217. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijmecsci.2022.107217
  3. Cicmancová, S. (2013). Safety of Railway System. Perner’s Contacts, 8 (2), 27–32. Available at: https://pernerscontacts.upce.cz/index.php/perner/article/view/728
  4. Solonenko, V., Makhmetova, N., Musayev, J., Bekzhanova, S., Kvashnin, M. (2019). Stresses in elements of metal railway bridges under the action of the crew. NEWS of National Academy of Sciences of the Republic of Kazakhstan, 2 (434), 159–165. doi: https://doi.org/10.32014/2019.2518-170x.50
  5. Solonenko, V. G., Makhmetova, N. M., Nikolaev, V. A., Kvashnin, M. Ya., Bekzhanova, S. E., Bondar, I. S., Mirzabaev, S. A. (2020). Analysis of the stress-strain state of travel pipes with the use of hardware and software complex. NEWS of National Academy of Sciences of the Republic of Kazakhstan, 1 (439), 181–188. doi: https://doi.org/10.32014/2020.2518-170x.22
  6. Abdullayev, S. S., Bakyt, G. B., Aikumbekov, M. N., Bondar, I. S., Auyesbayev, Y. T. (2021). Determination of natural modes of railway overpasses. Journal of Applied Research and Technology, 19 (1), 1–10. doi: https://doi.org/10.22201/icat.24486736e.2021.19.1.1487
  7. Kosenko, S. A., Bondar, I. S., Kvashnin, M. Y., Chekmareva, G. I. (2022). Ensuring the Passage of Freight Trains with Increased Axle Loads on Railway Bridges. Transportation Research Procedia, 61, 627–635. doi: https://doi.org/10.1016/j.trpro.2022.01.101
  8. Schneider, S., Marx, S. (2018). Design of railway bridges for dynamic loads due to high-speed traffic. Engineering Structures, 174, 396–406. doi: https://doi.org/10.1016/j.engstruct.2018.07.030
  9. Bondar, I., Kvashnin, M., Aldekeyeva, D., Bekzhanova, S., Izbairova, A., Akbayeva, A. (2022). Influence of the deformed state of a road bridge on operational safety. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2 (7 (116)), 29–34. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.255275
  10. OBrien, E. J., Lipari, A., Caprani, C. C. (2015). Micro-simulation of single-lane traffic to identify critical loading conditions for long-span bridges. Engineering Structures, 94, 137–148. doi: https://doi.org/10.1016/j.engstruct.2015.02.019
  11. Yang, Y.-B., Lin, B.-H. (1995). Vehicle-Bridge Interaction Analysis by Dynamic Condensation Method. Journal of Structural Engineering, 121 (11), 1636–1643. doi: https://doi.org/10.1061/(asce)0733-9445(1995)121:11(1636)
  12. Apandi, N., Ma, C.-K., Awang, A. Z., Omar, W. (2021). Structural behaviour of pre-damaged RC columns immediate repaired employing pre-tensioned steel straps. Structures, 34, 964–978. doi: https://doi.org/10.1016/j.istruc.2021.08.039
  13. Pap, Z. B., Kollár, L. P. (2021). The dynamic response of infinitely long constrained bars and its application for modelling SSI. Structures, 34, 875–885. doi: https://doi.org/10.1016/j.istruc.2021.07.082
  14. Li, S., Lu, W., Sun, H., Luan, Y. (2021). Experimental and numerical research on fabricated joint for CFST set in underground construction. Structures, 34, 1291–1299. doi: https://doi.org/10.1016/j.istruc.2021.08.075
  15. Zhu, Z., Quiel, S. E., Khorasani, N. E. (2023). Bivariate structural-fire fragility curves for simple-span overpass bridges with composite steel plate girders. Structural Safety, 100, 102294. doi: https://doi.org/10.1016/j.strusafe.2022.102294
  16. Han, H., Liu, L., Cao, D. (2020). Dynamic modeling for rotating composite Timoshenko beam and analysis on its bending-torsion coupled vibration. Applied Mathematical Modelling, 78, 773–791. doi: https://doi.org/10.1016/j.apm.2019.09.056
  17. Hadj-Mabrouk, H. (2019). Contribution of artificial intelligence and machine learning to the assessment of the safety of critical software used in railway transport. AIMS Electronics and Electrical Engineering, 3 (1), 33–70. doi: https://doi.org/10.3934/electreng.2019.1.33
  18. Moreno Delgado, R., dos Santos R.C., S. M. (1997). Modelling of railway bridge-vehicle interaction on high speed tracks. Computers & Structures, 63 (3), 511–523. doi: https://doi.org/10.1016/s0045-7949(96)00360-4
Розробка методики безпеки на штучних спорудах залізничних ліній

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-30

Як цитувати

Akbayeva, A., Muratbekova, G., Altayeva, Z., Bondar, I., Abibullayev, S., Bekzhanova, S., & Kvashnin, M. (2022). Розробка методики безпеки на штучних спорудах залізничних ліній . Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6(1 (120), 43–52. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.269964

Номер

Розділ

Виробничо-технологічні системи