Визначення ролі емоцій у споживчому шляху для культурних індустрій в умовах розвитку інформаційно-комунікаційних технологій

Автор(и)

  • Юлія Вікторівна Тимченко Київський національний університет культури і мистецтв, Україна https://orcid.org/0000-0003-2573-322X
  • Марія Олегівна Проскуріна Київський університет культури, Україна https://orcid.org/0000-0002-7701-9784
  • Тарас Васильович Григорчук Київський національний університет культури і мистецтв, Україна https://orcid.org/0000-0002-0395-1966
  • Леся Іванівна Червінська Київський національний університет культури і мистецтв, Україна https://orcid.org/0000-0002-0930-898X
  • Вадим Віталійович Ратинський Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Україна https://orcid.org/0000-0001-9283-6371
  • Світлана Василівна Шпилик Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Україна https://orcid.org/0000-0002-9321-7596
  • Ольга Ігорівна Краузе Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Україна https://orcid.org/0000-0002-0374-2582
  • Ірина Любомирівна Піняк Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Україна https://orcid.org/0000-0002-3938-7367
  • Ірина Сергіївна Лебединець Міжнародний науково-технічний університет імені академіка Юрія Бугая, Україна https://orcid.org/0000-0002-0716-2374
  • Олександр Олександрович Носирєв Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0003-4089-3336

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.275614

Ключові слова:

емоційна цінність, культурні індустрії, маркетинг, споживче рішення, Інтернет, цифрові платформи

Анотація

Об’єкт дослідження – купівельна поведінка споживачів культурних продуктів. Метою дослідження є визначення моделі прийняття споживчого рішення про покупку культурних продуктів з урахуванням емоційної складової в умовах розвитку інформаційно-комунікаційних технологій. Встановлено, що макроекономічні чинники формування маркетингу культурних індустрій характеризуються низкою особливостей, серед яких ключовою є розвиток інформаційно-комунікаційних технологій. Прийняття споживчого рішення щодо культурного продукту залежить від його економічної та культурної цінностей, але визначається емоційною цінністю. Запропонована модель впливу емоційної цінності дозволяє визначити вірогідність позитивного споживчого рішення по відношенню до певного культурного продукту або бренду. Оцінка впливу розповсюдження інформаційно-комунікаційних технологій на споживання культурних продуктів довела наявність зв’язку між кількістю абонентів мережі Інтернет та витратами домогосподарств на культуру та відпочинок. Проте, більшість культурних продуктів, споживаних через мережу Інтернет або телебачення, є безкоштовною або отриманою безкоштовно з неофіційних джерел (так званий «піратський» контент). Виявлено, що половина споживачів взагалі не відвідують культурних заходів через нестачу коштів, часу або віддаленість заходу. В той же час, основними каналами та джерелами інформації споживачів культурних продуктів є Інтернет та телебачення. Встановлено, що максимально повно емоційний маркетинг реалізовує себе через петлеподібну модель доведення комерційно-важливої інформації до кінцевого споживача культурних продуктів. В цьому процесі в якості інструменту ключову роль грають цифрові маркетингові технології, особливо – цифрові платформи. Практичне значення полягає в можливостях застосування отриманих даних в процесі розробки маркетингових програм суб’єктів культурних індустрій

Біографії авторів

Юлія Вікторівна Тимченко, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра фешн- і шоу-бізнесу

Марія Олегівна Проскуріна, Київський університет культури

Доктор економічних наук, професор

Кафедра івент-менеджменту, фешн та шоу-бізнесу

Тарас Васильович Григорчук, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат педагогічних наук, доцент

Кафедра фешн- і шоу-бізнесу

Леся Іванівна Червінська, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат мистецтвознавства, доцент

Кафедра фешн- і шоу-бізнесу

Вадим Віталійович Ратинський, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра бухгалтерського обліку та аудиту

Світлана Василівна Шпилик, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра промислового маркетингу

Ольга Ігорівна Краузе, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра промислового маркетингу

Ірина Любомирівна Піняк, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра промислового маркетингу

Ірина Сергіївна Лебединець, Міжнародний науково-технічний університет імені академіка Юрія Бугая

Старший викладач

Кафедра менеджменту, маркетингу та публічного адміністрування

Олександр Олександрович Носирєв, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

Кандидат географічних наук, доцент

Кафедра туризму і готельно-ресторанного бізнесу

Посилання

  1. Lindskov, A. (2021). Hypercompetition: a review and agenda for future research. Competitiveness Review: An International Business Journal, 32 (3), 391–427. doi: https://doi.org/10.1108/cr-06-2021-0097
  2. The 2009 UNESCO Framework for Cultural Statistics (FCS) (2009). UNESCO. Available at: https://uis.unesco.org/en/file/392/download?token=jnTw6dAe
  3. Bolotna, O. (2013). Emotional marketing as a technology of consumers behavior administration. Efektyvna ekonomika, 8. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=2257
  4. Petrychenko, P. (2014). Upravlinnia emotsiyamy ta vrazhenniamy klientiv. Visnyk sotsialno-ekonomichnykh doslidzhen, 2 (53), 232–237. Available at: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3545
  5. Lee, D., Hosanagar, K., Nair, H. S. (2018). Advertising Content and Consumer Engagement on Social Media: Evidence from Facebook. Management Science, 64 (11), 5105–5131. doi: https://doi.org/10.1287/mnsc.2017.2902
  6. Hudson, S., Roth, M. S., Madden, T. J., Hudson, R. (2015). The effects of social media on emotions, brand relationship quality, and word of mouth: An empirical study of music festival attendees. Tourism Management, 47, 68–76. doi: https://doi.org/10.1016/j.tourman.2014.09.001
  7. McColl-Kennedy, J. R., Zaki, M., Lemon, K. N., Urmetzer, F., Neely, A. (2018). Gaining Customer Experience Insights That Matter. Journal of Service Research, 22 (1), 8–26. doi: https://doi.org/10.1177/1094670518812182
  8. Nowacki, M., Kruczek, Z. (2020). Experience marketing at Polish museums and visitor attractions: the co-creation of visitor experiences, emotions and satisfaction. Museum Management and Curatorship, 36 (1), 62–81. doi: https://doi.org/10.1080/09647775.2020.1730228
  9. Bastiaansen, M., Straatman, S., Mitas, O., Stekelenburg, J., Jansen, S. (2020). Emotion Measurement in Tourism Destination Marketing: A Comparative Electroencephalographic and Behavioral Study. Journal of Travel Research, 61 (2), 252–264. doi: https://doi.org/10.1177/0047287520981149
  10. Voorhees, C. M., Fombelle, P. W., Gregoire, Y., Bone, S., Gustafsson, A., Sousa, R., Walkowiak, T. (2017). Service encounters, experiences and the customer journey: Defining the field and a call to expand our lens. Journal of Business Research, 79, 269–280. doi: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2017.04.014
  11. Yachin, J. M. (2018). The ‘customer journey’: Learning from customers in tourism experience encounters. Tourism Management Perspectives, 28, 201–210. doi: https://doi.org/10.1016/j.tmp.2018.09.002
  12. Nam, H., Kannan, P. K. (2020). Digital Environment in Global Markets: Cross-Cultural Implications for Evolving Customer Journeys. Journal of International Marketing, 28 (1), 28–47. doi: https://doi.org/10.1177/1069031x19898767
  13. Li, J., Abbasi, A., Cheema, A., Abraham, L. B. (2020). Path to Purpose? How Online Customer Journeys Differ for Hedonic Versus Utilitarian Purchases. Journal of Marketing, 84 (4), 127–146. doi: https://doi.org/10.1177/0022242920911628
  14. Shen, S., Sotiriadis, M., Zhang, Y. (2020). The Influence of Smart Technologies on Customer Journey in Tourist Attractions within the Smart Tourism Management Framework. Sustainability, 12 (10), 4157. doi: https://doi.org/10.3390/su12104157
  15. Lylyk, I., Saychuk, I. (2008). Mega-trends of the societal development and the marketing. Economic Annals-XXI, 89 (9-10), 12–15. Available at: http://ea21journal.world/index.php/98_9-10_2008/
  16. Baudrillard, J. (2017). The Consumer Society: Myths and Structures. SAGE Publications Ltd. doi: https://doi.org/10.4135/9781526401502
  17. Throsby, D. (2001). Economics and Culture. Cambridge University Press. doi: https://doi.org/10.1017/cbo9781107590106
  18. Proskurina, M. O. (2018). Orhanizatsiyno-ekonomichnyi mekhanizm kulturnoi industriyi Ukrainy. Kyiv, 222. Available at: https://nam.kiev.ua/files/publications/kniga-ostan.pdf
  19. Solso, R., MacLin, M., Maclin, O. (2013). Cognitive Psychology. Pearson. Available at: https://www.pearson.de/9781292055497
  20. Krykun, V. A. (2020). Cognitive marketing as a modern management strategy. Actual Problems of International Relations, 143, 96–103. doi: https://doi.org/10.17721/apmv.2020.143.1.96-103
  21. Consoli, D. (2010). A New Concept of Marketing: The Emotional Marketing. BRAND. Broad Research in Accounting, Negotiation, and Distribution, 1 (1). Available at: https://www.edusoft.ro/brain/index.php/brand/article/view/76
  22. Bohdan, O. (2019). Deiaki aspekty kulturnykh praktyk i kulturnoi infrastruktury Ukrainy: rezultaty vseukrainskoho opytuvannia. Odesa, 75. Available at: https://uccs.org.ua/wp-content/uploads/2019/03/deiaki-aspekty-kulturnykh-praktyk-i-kulturnoi-infrastruktury.pdf
  23. Burakovskyi, I. et al. (2019). Ekonomichna pryvablyvist ukrainskoi kultury. Analitychna dopovid. Kyiv: FOP Lopatina O. O., 112. Available at: https://uaculture.org/wp-content/uploads/2020/01/203377_analitychna-dopovid-povna-versiya_ekonomichna-pryvablyvist-ukrayinskoyi-kultury.pdf
  24. Vyvchennia interesiv tsilovykh audytoriy ukrainskoho kulturnoho fondu. Analitychnyi zvit (2020). Vox Populi Agency. Available at: https://uaculture.org/wp-content/uploads/2020/12/potreby-cza-doslidzhennya-dlya-ukf.pdf
  25. Structure of household total expenditure. Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy. Available at: https://ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2021/gdvdg/ssv/ssv_20ue.xls
  26. Kilkist abonentiv zviazku. Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy. Available at: https://ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2019/zv/az/az_u/az0119_u.htm
  27. Doslidzhennia muzychnoho rynku Ukrainy ta yoho zovnishnoekonomichnykh perspektyv. Available at: https://ucf.in.ua/archive/6061e988502ac70507276595
  28. Court, D., Elzinga, D., Mulder, S., Vetvik, O. J. (2009). The consumer decision journey. McKinsey Quarterly. Available at: https://www.mckinsey.com/capabilities/growth-marketing-and-sales/our-insights/the-consumer-decision-journey
  29. Hoelck, K., Engin, E., Airaghi, E. et al. (2017). Mapping the creative value chains: a study on the economy of culture in the digital age: final report. European Commission. doi: https://doi.org/10.2766/868748
Визначення ролі емоцій у споживчому шляху для культурних індустрій в умовах розвитку інформаційно-комунікаційних технологій

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-29

Як цитувати

Тимченко, Ю. В., Проскуріна, М. О., Григорчук, Т. В., Червінська, Л. І., Ратинський, В. В., Шпилик, С. В., Краузе, О. І., Піняк, І. Л., Лебединець, І. С., & Носирєв, О. О. (2023). Визначення ролі емоцій у споживчому шляху для культурних індустрій в умовах розвитку інформаційно-комунікаційних технологій. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2(13 (122), 62–72. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.275614

Номер

Розділ

Трансфер технологій: промисловість, енергетика, нанотехнології