Виявлення визначальних факторів, що впливають на поведінковий намір користувача використовувати Traveloka Paylater

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.275735

Ключові слова:

комп'ютерна самоефективність, сприймана простота використання, фінансові витрати, соціальний вплив

Анотація

Платіжна функція paylater широко обговорюється в якості альтернативної платіжної системи, що забезпечує простоту і гнучкість при проведенні цифрових бізнес-операцій з щорічним зростанням від 28 % до 38 %. Незважаючи на популярність додатків Traveloka як найбільшої туристичної бізнес-платформи, яку завантажили понад 100 мільйонів разів, число користувачів Traveloka Paylater обмежена всього 8,6 % від загального числа користувачів. Метою цього дослідження є обговорити, які фактори впливають на поведінковий намір користувача використовувати Traveloka Paylater.

У дослідженні взяли участь 360 респондентів-користувачів Traveloka віком від 17 років, які знали про модель оплати Paylater, але ніколи не використовували Traveloka PayLater.

Дослідження показало, що комп'ютерна самоефективність впливає на сприйману простоту використання, безпека здійснює вплив на довіру, а соціальний вплив впливає на поведінковий намір використовувати Traveloka Paylater. Тим часом, комп'ютерна самоефективність, сприймана простота використання, сприймані фінансові витрати, безпека та довіра не мають позитивного впливу на поведінкові наміри використовувати Traveloka Paylater.

Користувачам з більш високим рівнем комп'ютерної самоефективності простіше користуватися сервісами і вони більше довіряють платформі з більш високим рівнем безпеки. Доведено, що соціальні мережі мають найбільший вплив на потенційних користувачів, заохочуючи їх користуватися послугами Traveloka Paylater. Оскільки сервіси Traveloka Paylater також пропонують привабливі акції, включаючи знижки, користувачі не заперечуватимуть проти додаткових витрат.

Дослідження показує, що Traveloka Paylater стає привабливим сервісом цифрових платежів завдяки своєму взаємозв'язку з механізмом кредитної системи, який дозволяє покупцям здійснювати покупки зараз, а платити пізніше в розстрочку. Traveloka Paylater демонструє перспективу зростання, оскільки індонезійці вже знайомі з кредитною системою. Оскільки більшість користувачів Traveloka Paylater складають молоде покоління, такий спосіб оплати приносить задоволення від імпульсивних покупок.

Для збільшення кількості цільових користувачів старшого покоління, дослідження виявило необхідність надання більш інтегрованих простих методів реєстрації, а також створення привабливих функцій живого чату, регулярного моніторингу системи та роботи з відомими впливовими особами для підвищення грамотності.

Спонсор дослідження

  • The authors gratefully acknowledge to Universitas Multimedia Nusantara, Indonesia that provided support for this research.

Біографії авторів

Florentina Kurniasari, Universitas Multimedia Nusantara

Doctor of Economics, Associate Professor, Dean

Department of Technology Management

Johny Natu Prihanto, Universitas Multimedia Nusantara

Doctor of Research in Management, Assistant Professor, Lecturer

Department of Technology Management

Nikolaus Andre, Universitas Multimedia Nusantara

Bachelor of Management, Student

Department of Management

Посилання

  1. Asosiasi Penyelenggara Jasa Internet Indonesia. Laporan Survei Internet APJII and Indonesia Survey Center 2019–2022 (Q2).
  2. Kurniasari, F., Riyadi, W. T. (2021). Determinants of Indonesian E-Grocery Shopping Behavior After Covid-19 Pandemic Using the Technology Acceptance Model Approach. United International Journal for Research & Technology (UIJRT), 3 (1), 12–18. Available at: https://uijrt.com/articles/v3/i1/UIJRTV3I10003.pdf
  3. Layanan Paylater untuk Liburan, Jalan-jalan Dulu Bayar Kemudian (2022). Kompas. Available at: https://travel.kompas.com/read/2022/07/22/181742427/4-layanan-paylater-untuk-liburan-jalan-jalan-dulu-bayar-kemudian?page=all
  4. Shofa, J. N. (2020). Ini Perbedaan Layanan Paylater dan Kartu Kredit. Available at: https://www.beritasatu.com/digital-life/665965/ini-perbedaan-layanan-paylater-dan-kartu-kredit
  5. Gharaibeh, M. K., Arshad, M. R., Gharaibeh, N. K. (2018). Using the UTAUT2 Model to Determine Factors Affecting Adoption of Mobile Banking Services: A Qualitative Approach. International Journal of Interactive Mobile Technologies (iJIM), 12 (4), 123–134. doi: https://doi.org/10.3991/ijim.v12i4.8525
  6. Duke, P., Andy, M., Andrew, C. (2019). Insights into Payments Payment Methods Report 2019 Innovations in the Way We Pay. The Paypers, 144, 1–143.
  7. Arslan, B. (2015). The influence of credit card usage on impulsive buying. International Journal of Physical and Social Sciences, 5 (7), 235–251.
  8. Chauhan, M., Shingari, I. (2017). Future of e-Wallets: A Perspective From Under Graduates’. International Journal of Advanced Research in Computer Science and Software Engineering, 7 (8), 146. doi: https://doi.org/10.23956/ijarcsse.v7i8.42
  9. Kurniasari, F., Gunardi, A., Putri, F. P., Firmansyah, A. (2021). The role of financial technology to increase financial inclusion in Indonesia. International Journal of Data and Network Science, 5, 391–400. doi: https://doi.org/10.5267/j.ijdns.2021.5.004
  10. Alalwan, A. A., Dwivedi, Y. K., Rana, N. P. (2017). Factors influencing adoption of mobile banking by Jordanian bank customers: Extending UTAUT2 with trust. International Journal of Information Management, 37 (3), 99–110. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2017.01.002
  11. Gulati, S., Nadeau, M.-C., Rajgopal, K. (2015). McKinsey on Payments. McKinsey&Company, 8 (21). Available at: https://www.mckinsey.com/~/media/mckinsey/industries/financial%20services/our%20insights/gauging%20the%20disruptive%20potential%20of%20digital%20wallets/gauging%20the%20disruptive%20potential%20of%20digital%20wallets.ashx
  12. Macedo, I. M. (2017). Predicting the acceptance and use of information and communication technology by older adults: An empirical examination of the revised UTAUT2. Computers in Human Behavior, 75, 935–948. doi: https://doi.org/10.1016/j.chb.2017.06.013
  13. Nurcahyani, I. (2022). Transformasi Traveloka Dalam Satu Dekade. Antaranews. Available at: https://www.antaranews.com/berita/2756569/transformasi-traveloka-dalam-satu-dekade?#:~:text=Hingga%20saat%20ini%2C%20aplikasi%20Traveloka,populer%20di%20kawasan%20Asia%20Tenggara
  14. Choshaly, S. H., Tih, S. (2017). The factors associated with the behavioural intention of ecolabelled products. Journal of Social Sciences & Humanities, 25, 196–206.
  15. Adams, P., Farrell, M., Dalgarno, B., Oczkowski, E. (2017). Household Adoption of Technology: The Case of High-Speed Broadband Adoption in Australia. Technology in Society, 49, 37–47. doi: https://doi.org/10.1016/j.techsoc.2017.03.001
  16. E-commerce Payments Trends: Indonesia’s e-commerce market trends: Major growth boosted by economic gains (2023). J.P. Morgan Global Payment Trends.
  17. Kemppainen, K. (2017). Digitalisation: Shaping the retail payment markets while posing new challenges to authorities. Journal of Payments Strategy & Systems, 11 (1), 42–47.
  18. Ng, D. (2018). Evolution of digital payments: Early learnings from Singapore’s cash-less payment drive. Journal of Payments Strategy & Systems, 11 (4), 306–312.
  19. Bandura, A. (1977). Self-efficacy: Toward a unifying theory of behavioral change. Psychological Review, 84 (2), 191–215. doi: https://doi.org/10.1037/0033-295x.84.2.191
  20. Prabhakaran, S., Vasantha, S. (2020). Effect of Social Influence on Intention to Use Mobile Wallet with the Mediating Effect of Promotional Benefits. Journal of Xi’an University of Architecture & Technology, XII (II), 3003–3019.
  21. Palm, M. (2017). Then press enter: digital payment technology and the history of telephone interface. Cultural Studies, 32 (4), 582–599. doi: https://doi.org/10.1080/09502386.2017.1384034
  22. Gangwani, R., Cain, A., Collins, A., Cassidy, J. M. (2022). Leveraging Factors of Self-Efficacy and Motivation to Optimize Stroke Recovery. Frontiers in Neurology, 13. doi: https://doi.org/10.3389/fneur.2022.823202
  23. Ariff, M. S. M., Yeow, S. M., Zakuan, N., Jusoh, A., Bahari, A. Z. (2012). The Effects of Computer Self-Efficacy and Technology Acceptance Model on Behavioral Intention in Internet Banking Systems. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 57, 448–452. doi: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.09.1210
  24. Review of buy now pay later arrangements (2018). ASIC.
  25. McGowan, M. (2017). Afterpay: buy-now pay-later scheme soars in popularity but experts sound warning. Available at: https://www.theguardian.com/australia-news/2017/sep/21/afterpay-buy-now-pay-later-scheme-soars-in-popularity-but-experts-sound-warning
  26. Mitchell, S., Qadar, S. (2019). Afterpay, PayPal and Zip Pay: The shopping tech making us buy more. Available at:: https://www.abc.net.au/everyday/afterpay-paypal-and-zip-pay-making-us-buy-more/11604216
  27. Chatterjee, P., Rose, R. L. (2012). Do Payment Mechanisms Change the Way Consumers Perceive Products? Journal of Consumer Research, 38 (6), 1129–1139. doi: https://doi.org/10.1086/661730
  28. Damghanian, H., Zarei, A., Siahsarani Kojuri, M. A. (2016). Impact of Perceived Security on Trust, Perceived Risk, and Acceptance of Online Banking in Iran. Journal of Internet Commerce, 15 (3), 214–238. doi: https://doi.org/10.1080/15332861.2016.1191052
  29. Soman, D. (2001). Effects of Payment Mechanism on Spending Behavior: The Role of Rehearsal and Immediacy of Payments. Journal of Consumer Research, 27 (4), 460–474. doi: https://doi.org/10.1086/319621
  30. Kurniasari, F., Abd Hamid, N., Qinghui, C. (2020). The effect of perceived usefulness, perceived ease of use, trust, attitude and satisfaction into continuance intention in using alipay. Management & Accounting Review, 19 (2).
  31. Prastiwi, I. E., Fitria, T. N. (2021). Konsep Paylater Online Shopping dalam Pandangan Ekonomi Islam. Jurnal Ilmiah Ekonomi Islam, 7 (1), 425. doi: https://doi.org/10.29040/jiei.v7i1.1458
  32. Abdullah, F., Ward, R., Ahmed, E. (2016). Investigating the influence of the most commonly used external variables of TAM on students’ Perceived Ease of Use (PEOU) and Perceived Usefulness (PU) of e-portfolios. Computers in Human Behavior, 63, 75–90. doi: https://doi.org/10.1016/j.chb.2016.05.014
  33. Mwiya, B., Chikumbi, F., Shikaputo, C., Kabala, E., Kaulung’ombe, B., Siachinji, B. (2017). Examining Factors Influencing E-Banking Adoption: Evidence from Bank Customers in Zambia. American Journal of Industrial and Business Management, 07 (06), 741–759. doi: https://doi.org/10.4236/ajibm.2017.76053
  34. Saprikis, V., Avlogiaris, G., Katarachia, A. (2022). A Comparative Study of Users versus Non-Users’ Behavioral Intention towards M-Banking Apps’ Adoption. Information, 13 (1), 30. doi: https://doi.org/10.3390/info13010030
  35. Chua, E. L., Chiu, J. L., Chiu, C. L. (2020). Factors influencing trust and behavioral intention to use Airbnb service innovation in three ASEAN countries. Asia Pacific Journal of Innovation and Entrepreneurship, 14 (2), 175–188. doi: https://doi.org/10.1108/apjie-12-2019-0095
  36. Riffai, M. M. M. A., Grant, K., Edgar, D. (2012). Big TAM in Oman: Exploring the promise of on-line banking, its adoption by customers and the challenges of banking in Oman. International Journal of Information Management, 32 (3), 239–250. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2011.11.007
  37. Agrawal, A. (2018). The Effects of Immediate and Delayed Payments on Consumption Behavior. ETD collection for University of Nebraska - Lincoln. Available at: https://digitalcommons.unl.edu/dissertations/AAI10837673/
  38. Singh, S., Srivastava, R. K. (2018). Predicting the intention to use mobile banking in India. International Journal of Bank Marketing, 36 (2), 357–378. doi: https://doi.org/10.1108/ijbm-12-2016-0186
  39. Folkinshteyn, D., Lennon, M. (2016). Braving Bitcoin: A technology acceptance model (TAM) analysis. Journal of Information Technology Case and Application Research, 18 (4), 220–249. doi: https://doi.org/10.1080/15228053.2016.1275242
  40. Vejačka, M., Štofa, T. (2017). Influence of security and trust on electronic banking adoption in Slovakia. E+M Ekonomie a Management, 20 (4), 135–150. doi: https://doi.org/10.15240/tul/001/2017-4-010
  41. Cheng, F. M., Phou, S., Phuong, S. (2018). Factors Influencing on Consumer’s Digital Payment Adaptation – A Comparison of Technology Acceptance Model and Brand Knowledge. Proceedings of the 21st Asia-Pacific Conference on Global Business, Economics, Finance & Social Sciences (AP18Taiwan Conference). Taipei.
  42. Yao, M., Di, H., Zheng, X., Xu, X. (2018). Impact of payment technology innovations on the traditional financial industry: A focus on China. Technological Forecasting and Social Change, 135, 199–207. doi: https://doi.org/10.1016/j.techfore.2017.12.023
  43. Yap, L., Khoo, G. L. (2022). An Investigation to Examine Factors Influencing University Students’ Behavioral Intention Towards the Acceptance of Brightspace LMS: Using SEM Approach. ACE Official Conference Proceedings. doi: https://doi.org/10.22492/issn.2186-5892.2022.24
  44. Ho, J. C., Wu, C.-G., Lee, C.-S., Pham, T.-T. T. (2020). Factors affecting the behavioral intention to adopt mobile banking: An international comparison. Technology in Society, 63, 101360. doi: https://doi.org/10.1016/j.techsoc.2020.101360
  45. Garg, N., Garg, N. (2019). Blockchain Revolutionizing Industry 4.0 (Decentralize Technology for Industries Automation). Global Journal of Enterprise Information System, 11 (4), 70–72.
  46. Fang, S., Xu, L. D., Zhu, Y., Ahati, J., Pei, H., Yan, J., Liu, Z. (2014). An Integrated System for Regional Environmental Monitoring and Management Based on Internet of Things. IEEE Transactions on Industrial Informatics, 10 (2), 1596–1605. doi: https://doi.org/10.1109/tii.2014.2302638
  47. Yeboah, A., Owusu-Prempeh, V. (2017). Exploring the Consumer Impulse Buying Behaviour from a Range of Consumer and Product Related Factors. International Journal of Marketing Studies, 9 (2), 146. doi: https://doi.org/10.5539/ijms.v9n2p146
  48. Hair, J. F., Risher, J. J., Sarstedt, M., Ringle, C. M. (2019). When to use and how to report the results of PLS-SEM. European Business Review, 31 (1), 2–24. doi: https://doi.org/10.1108/ebr-11-2018-0203
Виявлення визначальних факторів, що впливають на поведінковий намір користувача використовувати Traveloka Paylater

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-29

Як цитувати

Kurniasari, F., Prihanto, J. N., & Andre, N. (2023). Виявлення визначальних факторів, що впливають на поведінковий намір користувача використовувати Traveloka Paylater. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2(13 (122), 52–61. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.275735

Номер

Розділ

Трансфер технологій: промисловість, енергетика, нанотехнології