Вплив енерго-екологічних факторів на конкурентоздатність водню як моторного палива (в транспортних енергоустановках)
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2014.27657Ключові слова:
водень, моторне паливо, відновлювальні джерела енергії, життєвий цикл автомобіля, енерго-екологічні факториАнотація
Розглянуто техніко-технологічні рішення, які забезпечують отримання водню на базі використання відновлювальних джерел енергії з метою його застосування в якості моторного палива. Проведено аналіз впливу енерго-екологічних факторів на конкурентоздатність водню як моторного палива на основі оцінки основних складових життєвого циклу автомобіля. Встановлена доцільність використання вітроенергетичного потенціалу на автономних автозаправних станціях.
Посилання
1. Kanilo, P. M., Solovey, V. V., Kostenko, K. V. (2011). Urban air pollution problems carcinogenic, mutagenic supertoxicants. Bulletin KhNADU, 52, 47–53.
2. Kanilo, P. M., Bey, I. S., Rovenskiy, A. I. (2000). Automobile and environment. Kharkov: Prapor, 304.
3. Petrov, R. L. (2001). Ecological rating of automobiles. Automobile industry, 7, 35–39.
4. Pochay, E., Kostenko, K., Kanilo, P., Besedina, V. (2010). Performance analysis of applying of oil and alternative fuels in automobile transport, Automobile transport, 27, 127– 133
5. Volkov, V. S., Tarasova, V. (2014). Level of development and prospects of using alternative energy sources for automobile transport / Edited volume of conferences, 50–53
6. Cammack, R., Frey, M., Robson, R. (Ed.). (2001). Hydrogen as a Fuel. http://dx.doi.org/10.1201/9780203471043
7. Golybev, V. А., Yhanov, A. P. (2010). Advanced motor fuel for diesel. Edited volume of conferences, 24–27.
8. Kanavina, M. A., Sydorenko, V. F. (2004) Factors evaluating the performance of alternative energy sources. Edited volume of conferences, 98–100.
9. Filipova, I. A. (2014). Life Cycle Management innovation. Edited volume of conferences, 305–308.
10. Solovey, V. V., Grytsenko, A. V., Vnukova, N. V. (2011). Risks of technogenic and ecological character in operation of road transport infrastructure. Ecology and industry, 3 (28), 37–40.
11. Matveev, S. G., Orlov, M. U., Chechet, I. V. (2007). Influence of fuel chemical composition on the emissions of benz(a)pyrene by car. Bulletin Samara State Aerospace University, 2 (13), 134–136.
12. Rachin, E. (1995). Theoretical prediction of carcinogenic activity polycyclic aromatic hydrocarbons. Bulg. Chem Common, 5, 353–357.
13. Vasiliev, A. I., Solovey, V. V., Emry, I., Zipunnikov, M. M. (2014). Usege of helio- and wind energy systems to reduce anthropogenic load in recreation areas. Bulletin Engineering Academy of Ukraine, 1, 209–214.
14. Naegeli, D. M., Moses, C. A. (1991). Effects of fuel properties un soot formation in turbine combustion Jbid., 781026, 3–9.
15. Sinyak, U. V., Petrov, V. U. (2008). Predictive estimates of water conduit cost under its centralized production. Problems of forecasting, 3, 41–48.
16. Taeko, Sano (1992). NOx formation in laminar flames. Combustion Science and technjlogy. 29, 261–275.
17. Caton, J. A. (2002). Detailed results for nitric oxide emissions as determined from a multiple – zone cycle simulation for a spark-ignition engine. Proceedings of 2002 Fall Technical Conference of the ASME, 1–18. http://dx.doi.org/10.1115/icef2002-491
18. Solovey, V. V., Shevchenko, A. A., Kotenko, A. L., Makarov, O. O. (2013). Patent № 103681 Ukraine МПК С25В 1/12, С25В 1/03. Device to obtain high pressure hydrogen. Published 11.11.2013, 21.
19. Solovey, V. V., Shmal'ko, Yu. F., Ivanovsky, A. I., Kennedy, L. A. (1996). Metal hydride thermosorption compressors with improved dynamic characteristics. Int. J. of Hydrogen Energy, 21 (11-12), 1053–1055. http://dx.doi.org/10.1016/s0360-3199(96)00041-9
20. Matsevity, U. M., Solovey, V. V., Goloshapov, V. N., Rusanov, A. V. (2011). Scientific bases of gas turbines with thermochemical compression of working body; NAS of Ukraine, Institute of Problems of Mechanical Engineering. Kiev: Scientific Thought, 251.
21. H2Mobility: Hydrogen Vehicles. Available at: http://www.h2mobility.org.
22. Petrov, V. U. (2008). Competitiveness of hydrogen as motor fuel for the motor transport. Proceedings of the Institute of Economic Forecasting RAS. 38–44. P�n �ol x�Dpt>. Taeko, Sano NOxformation in laminar flames [Text] / Sano Taeko // Combustion Science and technjlogy. – 1992. – Vol. 29. – P. 261–275.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2014 Віктор Васильович Соловей, Наталія Володимірівна Внукова, Анатолій Володимирович Гриценко, Павло Макарович Каніло
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.