Координація двоканального ланцюга постачання зі стратегіями ціноутворення та розширеної гарантії в умовах заміщення попиту
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.277293Ключові слова:
механізм координації, теорія ігор, цінове рішення, дизайн ланцюга поставокАнотація
З огляду на технологічні інновації та складність ринку, у цій статті розглядається двоканальний ланцюжок поставок з одним виробником і одним продавцем. Виробник здійснює посягання, продаючи продукцію через офлайн-роздрібну торгівлю та прямі онлайн-канали. Він також надає розширене гарантійне обслуговування на продукт, що продається в обох каналах. У цьому дослідженні визначено найкращі стратегії ціноутворення та розширеної гарантії як змінні для прийняття рішень для максимізації прибутку для двоканального ланцюга постачання в умовах ефекту заміни попиту. Незважаючи на централізований сценарій, модель прийняття рішень у децентралізованому сценарії також розробляється з використанням гри Штакельберга для визначення оптимальних змінних рішень. Результати демонструють, що централізований сценарій стабільно перевершує децентралізований сценарій. Таким чином, пропонуються контракти на координацію, які враховують структуру прибутку, контракти про розподіл доходу та розподіл витрат для координації та сприяння безпрограшній ситуації для учасників ланцюга постачання. Крім того, досліджуються ефекти заміщення попиту для параметрів каналу, представлених у початковому розмірі ринку, коефіцієнті чутливості до ціни та коефіцієнті чутливості до тривалості гарантії щодо змінних оптимального рішення. З аналізу чутливості ці параметри мають різний вплив заміни на оптимальне рішення в кожному каналі. Ціна та тривалість розширеної гарантії, запропоновані в подвійному каналі, позитивно корелюють з розміром ринку та коефіцієнтом чутливості тривалості гарантії відповідного каналу. Однак вони негативно корелюють з коефіцієнтом цінової чутливості. Відповідно, аналогічна ситуація відбувається і з прибутком кожного каналу. Нарешті, обговорення підтверджує теоретичні результати та генерує управлінські ідеї для практичного прийняття рішень
Спонсор дослідження
- The authors thank National Central University, Taiwan, and Brawijaya University, Indonesia, for their support.
Посилання
- Sheth, J. N. (2021). Post-pandemic marketing: when the peripheral becomes the core. Journal of Research in Interactive Marketing, 16 (1), 37–44. doi: https://doi.org/10.1108/jrim-03-2021-0074
- Tahirov, N., Glock, C. H. (2022). Manufacturer encroachment and channel conflicts: A systematic review of the literature. European Journal of Operational Research, 302 (2), 403–426. doi: https://doi.org/10.1016/j.ejor.2021.12.006
- Giri, B. C., Roy, B. (2015). Dual-channel competition: the impact of pricing strategies, sales effort and market share. International Journal of Management Science and Engineering Management, 11 (4), 203–212. doi: https://doi.org/10.1080/17509653.2015.1055342
- Hosseini-Motlagh, S.-M., Johari, M., Pazari, P. (2022). Coordinating pricing, warranty replacement and sales service decisions in a competitive dual-channel retailing system. Computers & Industrial Engineering, 163, 107862. doi: https://doi.org/10.1016/j.cie.2021.107862
- Zhang, Y., He, Z., He, S., Cai, K., Wang, D. (2020). Manufacturer warranty service outsourcing strategies in a dual‐channel supply chain. International Transactions in Operational Research, 27 (6), 2899–2926. doi: https://doi.org/10.1111/itor.12769
- Bian, Y., Xie, J., Archibald, T. W., Sun, Y. (2019). Optimal extended warranty strategy: Offering trade-in service or not? European Journal of Operational Research, 278 (1), 240–254. doi: https://doi.org/10.1016/j.ejor.2019.04.015
- He, Z., Huang, D., He, S. (2018). Design of extended warranty service in a dual supply channel. Total Quality Management & Business Excellence, 29 (9-10), 1089–1107. doi: https://doi.org/10.1080/14783363.2018.1486555
- Hu, J., Sun, S., Zhang, X.Meng, Q. (2022). Optimal Extended Warranty Strategy: Provided by Manufacturer or E-Commerce Platform? Sustainability, 14 (19), 12157. doi: https://doi.org/10.3390/su141912157
- Wang, Y., Yu, Z., Ji, X. (2018). Coordination of e-commerce supply chain when e-commerce platform providing sales service and extended warranty service. Journal of Control and Decision, 7 (3), 241–261. doi: https://doi.org/10.1080/23307706.2018.1549515
- Feng, L., Jin, M. (2022). Platform vs. Manufacturer: Who should implement innovation in e-commerce supply chains? Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review, 166, 102858. doi: https://doi.org/10.1016/j.tre.2022.102858
- Kurudzhy, Y., Mayorova, I., Moskvichenko, I. (2022). Building a model of supply chains duopoly taking into account the marketing and innovative activities of manufacturing enterprises. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2 (3 (116)), 15–21. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.253821
- Liu, A., Li, D., Jie, M., Li, Z. (2022). Coordination through revenue sharing contract in an E‐commerce supply chain with consumer preference. Managerial and Decision Economics, 43 (6), 2467–2479. doi: https://doi.org/10.1002/mde.3538
- Liu, X., Du, W., Sun, Y. (2020). Green Supply Chain Decisions Under Different Power Structures: Wholesale Price vs. Revenue Sharing Contract. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17 (21), 7737. doi: https://doi.org/10.3390/ijerph17217737
- Zhang, R., Liu, J., Qian, Y. (2022). Wholesale-price vs cost-sharing contracts in a green supply chain with reference price effect under different power structures. Kybernetes, 52 (5), 1879–1902. doi: https://doi.org/10.1108/k-11-2021-1096
- Yi, S., Yu, L., Zhang, Z. (2020). Research on Pricing Strategy of Dual-Channel Supply Chain Based on Customer Value and Value-Added Service. Mathematics, 9 (1), 11. doi: https://doi.org/10.3390/math9010011
- Qin, X., Su, Q., Huang, S. H. (2017). Extended warranty strategies for online shopping supply chain with competing suppliers considering component reliability. Journal of Systems Science and Systems Engineering, 26 (6), 753–773. doi: https://doi.org/10.1007/s11518-017-5355-3
- Zhu, X., Ding, L., Guo, Y., Zhu, H. (2022). Decision and coordination analysis of extended warranty service in a remanufacturing closed-loop supply chain with dual price sensitivity under different channel power structures. RAIRO - Operations Research, 56 (3), 1149–1166. doi: https://doi.org/10.1051/ro/2022046
- Matsui, K. (2017). When should a manufacturer set its direct price and wholesale price in dual-channel supply chains? European Journal of Operational Research, 258 (2), 501–511. doi: https://doi.org/10.1016/j.ejor.2016.08.048
- Panda, S., Modak, N. M., Cárdenas-Barrón, L. E. (2020). Does extended warranty depict competitive advantage to a retailer in a retail-e-tail channel supply chain. Computers & Industrial Engineering, 149, 106770. doi: https://doi.org/10.1016/j.cie.2020.106770
- Ma, J., Ai, X., Yang, W., Pan, Y. (2018). Decentralization versus coordination in competing supply chains under retailers’ extended warranties. Annals of Operations Research, 275 (2), 485–510. doi: https://doi.org/10.1007/s10479-018-2871-6
- Erkoc, M., Gurnani, H., Ray, S., Jin, M. (2022). Quality investment, inspection policy, and pricing decisions in a decentralized supply chain. Production and Operations Management, 32 (1), 207–226. doi: https://doi.org/10.1111/poms.13831
- Li, J., Hu, Z., Shi, V., Wang, Q. (2021). Manufacturer’s encroachment strategy with substitutable green products. International Journal of Production Economics, 235, 108102. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijpe.2021.108102
- Lan, C., Yu, X. (2022). Revenue sharing-commission coordination contract for community group buying supply chain considering promotion effort. Alexandria Engineering Journal, 61 (4), 2739–2748. doi: https://doi.org/10.1016/j.aej.2021.07.043
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Debrina Puspita Andriani, Fu-Shiang Tseng
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.