Визначення залишкового строку служби модифікованого полімером асфальтобетонного покриття на автодорожніх мостах

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.279006

Ключові слова:

автомобільна дорога, автомобільний міст, залишковий ресурс, тріщиностійкість, асфальтобетонне покриття, полімери

Анотація

Об’єктом дослідження є асфальтобетонне покриття автодорожніх мостів. Проведено оцінку залишкового строку покриття із врахуванням спільної дії температури навколишнього середовища та транспортних засобів.

Встановлено, що на зменшення строку служби (залишкового ресурсу) асфальтобетонного покриття на мостах впливає комплекс негативних факторів. Такі як: різні модулі пружності залізобетонної основи та асфальтобетонного покриття і різниця коефіцієнтів лінійного температурного розширення. А також навантаження від коліс транспортних засобів, коливання температури, перемінне заморожування-відтавання води в порах і ушкоджених місцях.

Встановлено, що однією із причин зменшення залишкового ресурсу асфальтобетонного покриття на залізобетонних автодорожніх мостах є недостатнє вивчення та застосування полімерів з метою направленого регулювання властивостей асфальтобетону.

Врахування спільного впливу дії температури та транспорту при оцінці тріщиностійкості асфальтобетонного покриття на залізобетонних автодорожніх мостах, дозволило б більш об’єктивно проводити оцінку залишкового ресурсу таких покриттів та їхній строк служби. Улаштування асфальтобетонного покриття з покращеними його властивостями, за рахунок полімерних латексів, дозволить підвищити його залишковий ресурс. Це у свою чергу призведе до зменшення грошових витрат при ремонті та утриманні не лише асфальтобетонного покриття, а й автодорожнього мосту в цілому

Біографії авторів

Артур Миколайович Онищенко, Національний транспортний університет

Доктор технічних наук, професор

Кафедра «Мости, тунелі і гідротехнічні споруди»

Віталій Володимирович Ковальчук, Національний університет «Львівська політехніка»

Доктор технічних наук, доцент

Кафедра залізничного транспорту

Олексій Вікторович Загородній, Національний транспортний університет

Кафедра «Мости, тунелі і гідротехнічні споруди»

Вадим Сергійович Мороз, Національний транспортний університет

Доктор технічних наук, професор

Кафедра «Мости, тунелі і гідротехнічні споруди»

Посилання

  1. DSTU 4044:2019. Viscous petroleum road bitumens. Specification (2019). Kyiv. Available at: http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page.html?id_doc=84291
  2. DSTU 8959:2019. Asphalt concrete mixtures and asphalt concrete roads based on bitumes of modified polymers. Specifications (2019). Kyiv. Available at: http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page.html?id_doc=86571
  3. Onyshchenko, A. M., Kuzminets, M. P., Nevinhlovskyi, V. F., Harkusha, M. V. (2015). Teoretychni ta praktychni doslidzhennia resursu asfaltobetonnoho pokryttia na zalizobetonnykh transportnykh sporudakh. Kyiv: NTU, 334.
  4. Zolotareva, V. A., Bratchun, V. I. (Eds.) (2003). Modified bituminous waters, special bitums and bitums with additives in a road construction. Movie Road Association. Technical Commate "Non-Roads" (C8). Kharkiv: Education Knife.
  5. DSTU 9116:2021. Bitumen and bituminous binders. Polymer modified road bitumen. Specification (2021). Kyiv. Available at: http://online.budstandart.com/ru/catalog/doc-page.html?id_doc=96264
  6. Onischenko, A., Aksenov, S., Nevynhlovskyy, V., Garkusha, M., Riznichenko, O. (2014). Method of preparation and test results of bitumen modified with polymers using laboratory blade mixer. Proceeding of the 17th Conference for Junior Researchers “Science – Future of Lithuania” Transport engineering and management. Vilnius, 41–44.
  7. Onyshchenko, A. M., Nevinhlovskyi, V. F., Harkusha, M. V. (2012). Pidvyshchennia zalyshkovoho resursu asfaltobetonnoho pokryttia za rakhunok polimernykh lateksiv na zalizobetonnykh mostovykh sporudakh. Naukovi notatky, 36, 227–232.
  8. Makarchev, O. O., Mozghovyi, V. V., Besarab, O. M., Onyshchenko, A. M. (2006). Otsinka vplyvu modyfikatora bitumu Butonal NS 198 na pidvyshchennia dovhovichnosti asfaltobetonnoho pokryttia. Dorohy i mosty, 5, 275–288.
  9. Sidun, I., Solodkyy, S., Vollis, O., Stanchak, S., Bidos, V. (2021). Adhesion of bituminous binders with aggregates in the context of surface dressing technology for road pavements treatment. Theory and Building Practice, 1, 92–99. doi: https://doi.org/10.23939/jtbp2021.01.092
  10. Luchko, Y. Y., Koval, P. M., Korniev, M. M., Lantukh-Liashchenko, A. I., Kharkhalis, M. R. (2005). Mosty: konstruktsiyi ta nadiynist. Lviv: Kameniar, 989.
  11. Barksdale, R. D. (1972). Laboratory Evaluation of Rutting in Base Course Materials. Third International Conference on the Structural Design of Asphalt Pavements, 1, 161–174. Available at: https://trid.trb.org/view/138844
  12. Stuart, K. D., Mogawer, W. S., Romero, P. (2000). Validation of asphalt binder and mixture tests that measure rutting. FHWA-RD-99-204. Available at: https://www.fhwa.dot.gov/publications/research/infrastructure/pavements/ppub/99204/index.cfm
  13. Materials testing manual / Department of Transport and Main Roads. Queensland Department of Transport and Main Roads. Available at: https://nla.gov.au/nla.obj-1744784729/view
  14. Zhou, F., Li, H., Chen, P., Scullion, T. (2014). Research Report No. FHWA/TX-14/0-6674-1: Laboratory Evaluation of Asphalt Binder Rutting, Fracture, and Adhesion tests. Available at: https://rosap.ntl.bts.gov/view/dot/27289
  15. Kovalchuk, V., Onyshchenko, A., Fedorenko, O., Habrel, M., Parneta, B., Voznyak, O. et al. (2021). A comprehensive procedure for estimating the stressed-strained state of a reinforced concrete bridge under the action of variable environmental temperatures. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2 (7 (110)), 23–30. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.228960
  16. Kovalchuk, V., Sobolevska, Y., Onyshchenko, A., Fedorenko, O., Tokin, O., Pavliv, A. et al. (2021). Procedure for determining the thermoelastic state of a reinforced concrete bridge beam strengthened with methyl methacrylate. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4 (7 (112)), 26–33. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.238440
  17. Vyrozhemskyi, V., Kopynets, I., Kischynskyi, S., Bidnenko, N. (2017). Epoxy asphalt concrete is a perspective material for the construction of roads. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 236, 012022. doi: https://doi.org/10.1088/1757-899x/236/1/012022
  18. Mozgovyi, V., Baran, S., Kutsman, A. (2017). Improvement in strength calculation for pavement structure of rail station areas. MATEC Web of Conferences, 116, 01009. doi: https://doi.org/10.1051/matecconf/201711601009
  19. Gustelev, O. O., Gulyaev, V. I., Haydachuk, V. V., Mozgovy, V. V., Zayets, Yu. O., Shevchuk, L. V., Shlyun, N. V. (2018). Thermoelastic state of multilayer road surfaces. Kharkiv: NTU, 252.
  20. Gustelev, O. O., Haydaichuk, V. V., Mozgovy, V. V., Shevchuk, L. V. (2019). Deformation analysis road surface on the metal plate of the Southern Bridge. Industrial construction and engineering facilities: scientific and industrial magazine, 1, 31–38.
Визначення залишкового строку служби модифікованого полімером асфальтобетонного покриття на автодорожніх мостах

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-30

Як цитувати

Онищенко, А. М., Ковальчук, В. В., Загородній, О. В., & Мороз, В. С. (2023). Визначення залишкового строку служби модифікованого полімером асфальтобетонного покриття на автодорожніх мостах. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(1 (123), 41–51. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.279006

Номер

Розділ

Виробничо-технологічні системи