Розробка системного підходу до впровадження інноваційних технологій щодо формування стійкості транспортних підприємств
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.279100Ключові слова:
інноваційні технології, системний підхід, стійкість транспортних підприємств, інноваційна діяльністьАнотація
Проведено дослідження основних ключових складових впливу на стійкість транспортних підприємств на ринку. Сформовано модель оцінки ефективності інноваційної діяльності в транспортній галузі, яка враховує показники витрат на інновації. Вона дає змогу визначити ефективність від впроваджених інновацій, що свідчить про відповідний рівень інноваційного потенціалу та шляхи, які має здійснити підприємство для його підвищення. Досліджено основні напрямки інноваційного розвитку транспортних підприємств.
Проведення оцінювання економічної стійкості транспортних підприємств на ринку встановило, що сучасний стан розвитку підприємств характеризується слабким рівнем їх інноваційної активності.
Сформовано системний підхід до впровадження інноваційних технологій транспортним підприємством на ринку. Даний підхід дозволяє визначити необхідний рівень стійкість підприємства та сформувати співвідношення між рівнем інноваційних технологій та їх етапами впровадження в умовах мінливості зовнішнього середовища. Це дає змогу наростити конкурентні переваги, покращити ефективність виробничо-господарської діяльності підприємств.
Проведена практична реалізація запропонованої моделі оцінки ефективності інноваційної діяльності в транспортній галузі, що дозволило виокремити найбільш важливі для підприємства показники інноваційної діяльності. До яких відносять: питома ефективність інновацій; питомі витрати на інновації; інноваційний потенціал підприємства (визначається як питома кількість власних інноваційних розробок). За результатами дослідження визначено, що найбільший вплив має питома ефективність інновацій (ПЕІ), яка при збільшенні на 1 %, забезпечує збільшення фінансової стійкості на 1,48 %
Посилання
- Maliarets, L. M., Smoliakova, O. M. (2015). Optymizatsiya znachen pokaznykiv ekonomichnoi stiykosti pidpryiemstva. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky, 1 (220), 11–23.
- Vorona, A. (2020). Innovative activity of enterprises as a prospect of development of the national economy of Ukraine. Efektyvna ekonomika, 3. doi: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2020.3.155
- Kreidych, I., Bielova, A., Olijnyk, G. (2019). Forming the conditions of innovative development of enterprises in the transformation economy. Baltic Journal of Economic Studies, 5 (4), 122. doi: https://doi.org/10.30525/2256-0742/2019-5-4-122-129
- Rakhman, M. (2021). Marketing Analysis of Transport Services of Ukraine in the Foreign Market. Modern Economics, 29 (1), 143–150. doi: https://doi.org/10.31521/modecon.v29(2021)-22
- Kushnir, N., Syusko, O. (2019). Analysis of the current state of the world market of transport services. Geopolitics of Ukraine: History and Modernity, 2 (23), 135–146. doi: https://doi.org/10.24144/2078-1431.2019.2(23).135-146
- Braykovska, A. (2012). Research of transport services’ market as operation environment for transport companies. Ekonomist, 9, 50–54. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/econ_2012_9_14
- Komchatnykh, O. V. (2018). Financing innovative development of Ukrainian transport enterprises. Hlobalni ta natsionalni problemy ekonomiky, 22, 402–407. Available at: http://global-national.in.ua/archive/22-2018/78.pdf
- Stovba, T., Zhuk, T., Tsercovna, A., Slatvinska, V. (2021). Innovative development of transport sphere: economic, marketing, educational aspects. LAPLAGE EM REVISTA, 7 (3), 423–434. doi: https://doi.org/10.24115/s2446-62202021731321p.423-434
- Dmytriieva, O. I. (2020). National innovative transport HUB as a system of state regulation of innovative development of transport infrastructure. Management, 31 (1), 38–48. doi: https://doi.org/10.30857/2415-3206.2020.1.3
- Jović, M., Tijan, E., Perić Hadžić, A., Karanikić, P. (2020). Economic aspects of automation innovations in electronic transportation management systems. Pomorstvo, 34 (2), 417–427. doi: https://doi.org/10.31217/p.34.2.22
- Honcharenko, O. M. (2012). Vplyv innovatsiynykh tekhnolohiy na stiykist funktsionuvannia pidpryiemstva. Visnyk sotsialno-ekonomichnykh doslidzhen, 1, 167–174.
- Ameen, N., Choudrie, J., Jones, P., Anand, A. (2022). Innovative Technologies and Small-Medium Sized Enterprises in Times of Crisis. Information Systems Frontiers, 24 (4), 1055–1060. doi: https://doi.org/10.1007/s10796-022-10353-7
- Borowski, P. F. (2021). Innovation strategy on the example of companies using bamboo. Journal of Innovation and Entrepreneurship, 10 (1). doi: https://doi.org/10.1186/s13731-020-00144-2
- Polischuk, O. M. (2015). Innovative transformation as a factor for transport modernization of traffic management in large cities. Formuvannia rynkovykh vidnosyn v Ukraini, 7, 45–49. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/frvu_2015_7_13
- Seniv, L. (2022). Organizational issues with urban passenger transportation. Economy and Society, 44. doi: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-44-96
- Danylkiv, K. P., Horbova, K. V., Poburko, O. Y. (2018). Innovative Development of the Transport System of Ukraine. Scientific Bulletin of UNFU, 28 (4), 31–35. doi: http://dx.doi.org/10.15421/40280405
- Smerichevskyi, S., Gura, S. (2021). System economic dynamics of passenger air transport and institutional mechanisms of its regulation. Problems of systemic approach in the economy, 2 (82), 46–53. doi: https://doi.org/10.32782/2520-2200/2021-2-6
- Dmytriieva, O. (2021). Forming a scientific paradigm of state regulation for innovative development of transport infrastructure. Problemy i perspektyvy rozvytku pidpryiemnytstva, 1 (26), 34–44. doi: https://doi.org/10.30977/PPB.2226-8820.2021.26.34
- Smerichevskyi, S., Raicheva, L., MykhalchenkoО. (2022). Problems and prospects of modernization of the transport complex of the national economy. Economy and Society, 38. doi: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-38-76
- Yannis, G., Chaziris, A. (2022). Transport System and Infrastructure. Transportation Research Procedia, 60, 6–11. doi: https://doi.org/10.1016/j.trpro.2021.12.002
- Mashkantseva, S., Sclar, L. (2019). Nnovative development of the region transport system: problems and prospects. Ukrainskyi zhurnal prykladnoi ekonomiky, 4 (1), 48–54.
- Pysarenko, T. V., Kvasha, T. K., Rozhkova, L. V., Kovalenko, O. V. (2020). Innovatsiina diialnist v Ukraini u 2019 rotsi. Kyiv: UkrINTEI, 45. Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/innovatsii-transfer-tehnologiy/2020/08/za-2019-1-1.pdf
- Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy. Available at: https://www.ukrstat.gov.ua/
- Kharazishvili, Yu. M. (2007). Teoretychni osnovy systemnoho modeliuvannia sotsialno-ekonomichnoho rozvytku Ukrainy. Kyiv: TOV “Polihraf-Konsaltynh”, 324.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Serhii Smerichevskyi, Oleksii Mykhalchenko, Zarina Poberezhna, Igor Kryvovyazyuk
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.