Розвиток інформаційно-комунікаційних технологій дослідження споживчої поведінки в процесі управління брендом

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.279615

Ключові слова:

інформаційно-комунікаційні технології, споживча поведінка, цінність бренду, бренд-менеджмент, життєвий цикл бренду

Анотація

Досліджено тенденції розвитку інформаційно-комунікаційних технологій дослідження споживчої поведінки в процесі управління брендом. Визначено тренди поведінки споживачів – посилення екологічної свідомості і етичності, поширення електронної комерції, зростання мобільного досвіду, посилення ролі персоніфікації тощо. Обґрунтовано вплив зміни в поведінці споживачів на процес позиціонування і просування брендів. Охарактеризовано очікування та дії споживачів та напрями процесу управління брендами внаслідок трансформації споживання. Акцентовано увагу на ролі, яку відіграють інформаційно-комунікаційні технології при дослідженні поведінки споживачів в процесі управління брендом. Систематизовано основні інструменти за типами інформаційно-комунікаційних технологій. Встановлено, що основним типом інформаційно-комунікаційних технологій, завдяки якому забезпечується високий ступінь персоналізації, виступають соціальні мережі. Крім того, для дослідження поведінки споживачів використовуються технології аналізу веб-даних, електронної пошти, даних мобільних пристроїв. Запропоновано тривимірну модель дослідження поведінки споживачів в процесі управління брендом, яка враховує компоненти поведінки споживачів, яку необхідно дослідити, етап життєвого циклу бренду, технології дослідження поведінки споживачів. Сформовано матрицю вибору доцільних інформаційно-комунікаційних технологій дослідження поведінки споживачів на різних етапах життєвого циклу бренду. Практичне використання запропонованого методичного підходу забезпечить отримання більш достовірної інформації за різними компонентами поведінки споживачів. Це створить передумови для розробки ефективної стратегії позиціонування і просування бренду

Біографії авторів

Катерина Юріївна Ягельська, Державний торговельно-економічний університет

Доктор економічних наук, професор

Кафедра маркетингу

Любов Миколаївна Василишина, Державний торговельно-економічний університет

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра маркетингу

Євген Владленович Шкуров, Державний торговельно-економічний університет

Кандидат філологічних наук, доцент

Кафедра журналістики та реклами

Посилання

  1. Digital Marketing and Its Impact on Consumer Behaviour (2022). Available at: https://heydiscount.co.uk/consumer-research/digital-marketing-and-its-impact-on-consumer-behaviour
  2. Taranenko, A., Kovshova, I. (2020). Consumer behavior research in creating a company’s brand. International scientific e-journal ΛΌГOΣ. ONLINE, 9. Available at: https://ekmair.ukma.edu.ua/server/api/core/bitstreams/20b97b70-0b67-467a-9b34-abfcd8492ab6/content
  3. Rodrigues, D., Sousa, B., Gomes, S., Oliveira, J., Lopes, E. (2023). Exploring Consumer Behavior and Brand Management in the Automotive Sector: Insights from a Digital and Territorial Perspective. Administrative Sciences, 13 (2), 36. doi: https://doi.org/10.3390/admsci13020036
  4. Rangaswamy, E., Nawaz, N., Changzhuang, Z. (2022). The impact of digital technology on changing consumer behaviours with special reference to the home furnishing sector in Singapore. Humanities and Social Sciences Communications, 9 (1). doi: https://doi.org/10.1057/s41599-022-01102-x
  5. Bonilla-Jurado, D. M., Lalaleo-Analuisa, F. R., Robles-Salguero, R. E. (2021). Information and Communication Technologies exclusively for consumer behavior from a theoretical pers-pective. Retos, 11 (21), 147–163. doi: https://doi.org/10.17163/ret.n21.2021.09
  6. Frąckiewicz, E. (2021). Information and Communication Technologies as a Source of Customer Value in the Context of Balancing the Positions of Younger and Older Consumers. Sustainability, 13 (9), 4722. doi: https://doi.org/10.3390/su13094722
  7. Dwivedi, Y. K., Ismagilova, E., Hughes, D. L., Carlson, J., Filieri, R., Jacobson, J., Jain, V. et al. (2021). Setting the future of digital and social media marketing research: Perspectives and research propositions. International Journal of Information Management, 59, 102168. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2020.102168
  8. Shah, S. K., Zhongjun, T. (2021). Elaborating on the consumer’s intention–behavior gap regarding 5G technology: The moderating role of the product market-creation ability. Technology in Society, 66, 101657. doi: https://doi.org/10.1016/j.techsoc.2021.101657
  9. Hoffman, D. L., Moreau, C. P., Stremersch, S., Wedel, M. (2021). The Rise of New Technologies in Marketing: A Framework and Outlook. Journal of Marketing, 86 (1), 1–6. doi: https://doi.org/10.1177/00222429211061636
  10. Kim, H.-S., Noh, Y. (2019). Elicitation of design factors through big data analysis of online customer reviews for washing machines. Journal of Mechanical Science and Technology, 33 (6), 2785–2795. doi: https://doi.org/10.1007/s12206-019-0525-5
  11. Tupikovskaja-Omovie, Z., Tyler, D. (2021). Eye tracking technology to audit google analytics: Analysing digital consumer shopping journey in fashion m-retail. International Journal of Information Management, 59, 102294. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2020.102294
  12. Top-100 onlain-marketplesiv 2022 (2022). Available at: https://handmade-hub.com.ua/blog/top-100-marketpleisiv-2022
  13. Bauerné Gáthy, A., Kovácsné Soltész, A., Szűcs, I. (2022). Sustainable consumption – examining the environmental and health awareness of students at the University of Debrecen. Cogent Business & Management, 9 (1). doi: https://doi.org/10.1080/23311975.2022.2105572
  14. Jain, V., Malviya, B., Arya, S. (2021). An Overview of Electronic Commerce (e-Commerce). Journal of Contemporary Issues in Business and Government, 27 (3). doi: https://doi.org/10.47750/cibg.2021.27.03.090
  15. Zavdannia marketoloha – zrobyty kontakt spozhyvacha z brendom maksymalno prostym i zrozumilym (2021). Available at: https://bazilik.media/zavdannia-marketoloha-zrobyty-kontakt-spozhyvacha-z-brendom-maksymalno-prostym-i-zrozumilym/
  16. Melović, B., Jocović, M., Dabić, M., Vulić, T. B., Dudic, B. (2020). The impact of digital transformation and digital marketing on the brand promotion, positioning and electronic business in Montenegro. Technology in Society, 63, 101425. doi: https://doi.org/10.1016/j.techsoc.2020.101425
  17. Kolomytseva O. V., Vasilchenko L. S. (2022). Features of consumer behavior in the conditions of the modern market. Zbirnyk naukovykh prats Cherkaskoho derzhavnoho tekhnolohichnoho universytetu. Seriya: Ekonomichni nauky, 64, 90–98. Available at: http://ven.chdtu.edu.ua/article/view/255971
  18. Park, H. Y., Chang, S. R. (2022). When and how brands affect importance of product attributes in consumer decision process. European Journal of Marketing, 56 (13), 1–25. doi: https://doi.org/10.1108/ejm-09-2020-0650
  19. Alsharif, A. H., Md Salleh, N. Z., Baharun, R., Yusoff, M. E. (2021). Consumer Behaviour Through Neuromarketing Approach. Journal of Contemporary Issues in Business and Government, 27 (03). doi: https://doi.org/10.47750/cibg.2021.27.03.048
  20. Social listening. Available at: https://sendpulse.ua/ru/support/glossary/social-media-listening
  21. Parsons, A. L., Lepkowska-White, E. (2018). Social Media Marketing Management: A Conceptual Framework. Journal of Internet Commerce, 17 (2), 81–95. doi: https://doi.org/10.1080/15332861.2018.1433910
  22. Lim, W. M., Rasul, T. (2022). Customer engagement and social media: Revisiting the past to inform the future. Journal of Business Research, 148, 325–342. doi: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.04.068
  23. Ivanyna, R. (2023). Instrumenty veb-analityky: optymalni rishennia dlia vashoho saitu. Available at: https://elit-web.ua/ua/blog/web-analytics-tools
  24. Veb - analityka ta yii instrumentarii: z choho pochaty? (2022). Available at: https://handmade-hub.com.ua/blog/instrumenty-dlia-analityky-saitu
  25. Lepilkina, D. (2021). Email Client Testing Explained. Available at: https://mailtrap.io/blog/email-client-testing/
  26. Spurny, F. (2023). 11 free and paid mobile app analytics tools for 2023 (2023). Available at: https://www.smartlook.com/blog/mobile-app-analytics-tools/
  27. Krasnokutska, N. S., Kabanets, I. A. (2017). Stratehichne upravlinnia. Kharkiv: NTU «KhPI», 460. Available at: https://repository.kpi.kharkov.ua/items/01885d6f-229e-4b8e-a4b8-a59d28bd74a0
  28. Burlitska, O. P. (2019). Povedinka spozhyvachiv. Ternopil: TNTU im. I. Puliuia, 111.
  29. Prykhodko, D. O. (2013). Modyfikatsiya zhyttievoho tsyklu brendu. Kul'tura narodov Prichernomor'ya, 258, 11–14. Available at: http://dspace.nbuv.gov.ua/bitstream/handle/123456789/92817/02-Prikhodko.pdf?sequence=1
  30. Saliuk, A. P. (2020). Methodological framework for creating and evaluating a company brand. Bulletin of the Kyiv National University of Technologies and Design. Series: Economic sciences, 5 (151), 104–112. doi: https://doi.org/10.30857/2413-0117.2020.5.11
  31. Raievnieva, O. V., Aksonova, I. V., Brovko, O. I. (2019). Statystyka. Kharkiv: KhNEU im. S. Kuznetsia, 389. Available at: http://repository.hneu.edu.ua/bitstream/123456789/24523/1/2019%20-%20%D0%A0%D0%B0%D1%94%D0%B2%D0%BD%D1%94%D0%B2%D0%B0%20%D0%9E%20%D0%92.pdf
  32. Mohylova, A., Shybun, M. (2020). Management of assortment of the trading enterprise. Efektyvna Ekonomika, 6. doi: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2020.6.3
  33. Shvachych, H. H., Tolstoi, V. V., Petrechuk, L. M., Ivashchenko, Yu. S., Huliaieva, O. A., Sobolenko, O. V. (2017). Suchasni informatsiyno-komunikatsiyni tekhnolohiyi. Dnipro: NMetAU, 230. Available at: https://nmetau.edu.ua/file/ikt_tutor.pdf
  34. Eslami, S. P., Ghasemaghaei, M., Hassanein, K. (2022). Understanding consumer engagement in social media: The role of product lifecycle. Decision Support Systems, 162, 113707. doi: https://doi.org/10.1016/j.dss.2021.113707
  35. Mandarić, D., Hunjet, A., Vuković, D. (2022). The Impact of Fashion Brand Sustainability on Consumer Purchasing Decisions. Journal of Risk and Financial Management, 15 (4), 176. doi: https://doi.org/10.3390/jrfm15040176
  36. Zharska, I. O. (2014). Methodological principles for study of consumer behavior in the sphere of education. Marketynh i menedzhment innovatsiy, 2, 81–94. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mimi_2014_2_9
Розвиток інформаційно-комунікаційних технологій дослідження споживчої поведінки в процесі управління брендом

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-30

Як цитувати

Ягельська, К. Ю., Василишина, Л. М., & Шкуров, Є. В. (2023). Розвиток інформаційно-комунікаційних технологій дослідження споживчої поведінки в процесі управління брендом. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(13 (123), 34–41. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.279615

Номер

Розділ

Трансфер технологій: промисловість, енергетика, нанотехнології