Розвиток інформаційно-комунікаційних технологій дослідження споживчої поведінки в процесі управління брендом
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.279615Ключові слова:
інформаційно-комунікаційні технології, споживча поведінка, цінність бренду, бренд-менеджмент, життєвий цикл брендуАнотація
Досліджено тенденції розвитку інформаційно-комунікаційних технологій дослідження споживчої поведінки в процесі управління брендом. Визначено тренди поведінки споживачів – посилення екологічної свідомості і етичності, поширення електронної комерції, зростання мобільного досвіду, посилення ролі персоніфікації тощо. Обґрунтовано вплив зміни в поведінці споживачів на процес позиціонування і просування брендів. Охарактеризовано очікування та дії споживачів та напрями процесу управління брендами внаслідок трансформації споживання. Акцентовано увагу на ролі, яку відіграють інформаційно-комунікаційні технології при дослідженні поведінки споживачів в процесі управління брендом. Систематизовано основні інструменти за типами інформаційно-комунікаційних технологій. Встановлено, що основним типом інформаційно-комунікаційних технологій, завдяки якому забезпечується високий ступінь персоналізації, виступають соціальні мережі. Крім того, для дослідження поведінки споживачів використовуються технології аналізу веб-даних, електронної пошти, даних мобільних пристроїв. Запропоновано тривимірну модель дослідження поведінки споживачів в процесі управління брендом, яка враховує компоненти поведінки споживачів, яку необхідно дослідити, етап життєвого циклу бренду, технології дослідження поведінки споживачів. Сформовано матрицю вибору доцільних інформаційно-комунікаційних технологій дослідження поведінки споживачів на різних етапах життєвого циклу бренду. Практичне використання запропонованого методичного підходу забезпечить отримання більш достовірної інформації за різними компонентами поведінки споживачів. Це створить передумови для розробки ефективної стратегії позиціонування і просування бренду
Посилання
- Digital Marketing and Its Impact on Consumer Behaviour (2022). Available at: https://heydiscount.co.uk/consumer-research/digital-marketing-and-its-impact-on-consumer-behaviour
- Taranenko, A., Kovshova, I. (2020). Consumer behavior research in creating a company’s brand. International scientific e-journal ΛΌГOΣ. ONLINE, 9. Available at: https://ekmair.ukma.edu.ua/server/api/core/bitstreams/20b97b70-0b67-467a-9b34-abfcd8492ab6/content
- Rodrigues, D., Sousa, B., Gomes, S., Oliveira, J., Lopes, E. (2023). Exploring Consumer Behavior and Brand Management in the Automotive Sector: Insights from a Digital and Territorial Perspective. Administrative Sciences, 13 (2), 36. doi: https://doi.org/10.3390/admsci13020036
- Rangaswamy, E., Nawaz, N., Changzhuang, Z. (2022). The impact of digital technology on changing consumer behaviours with special reference to the home furnishing sector in Singapore. Humanities and Social Sciences Communications, 9 (1). doi: https://doi.org/10.1057/s41599-022-01102-x
- Bonilla-Jurado, D. M., Lalaleo-Analuisa, F. R., Robles-Salguero, R. E. (2021). Information and Communication Technologies exclusively for consumer behavior from a theoretical pers-pective. Retos, 11 (21), 147–163. doi: https://doi.org/10.17163/ret.n21.2021.09
- Frąckiewicz, E. (2021). Information and Communication Technologies as a Source of Customer Value in the Context of Balancing the Positions of Younger and Older Consumers. Sustainability, 13 (9), 4722. doi: https://doi.org/10.3390/su13094722
- Dwivedi, Y. K., Ismagilova, E., Hughes, D. L., Carlson, J., Filieri, R., Jacobson, J., Jain, V. et al. (2021). Setting the future of digital and social media marketing research: Perspectives and research propositions. International Journal of Information Management, 59, 102168. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2020.102168
- Shah, S. K., Zhongjun, T. (2021). Elaborating on the consumer’s intention–behavior gap regarding 5G technology: The moderating role of the product market-creation ability. Technology in Society, 66, 101657. doi: https://doi.org/10.1016/j.techsoc.2021.101657
- Hoffman, D. L., Moreau, C. P., Stremersch, S., Wedel, M. (2021). The Rise of New Technologies in Marketing: A Framework and Outlook. Journal of Marketing, 86 (1), 1–6. doi: https://doi.org/10.1177/00222429211061636
- Kim, H.-S., Noh, Y. (2019). Elicitation of design factors through big data analysis of online customer reviews for washing machines. Journal of Mechanical Science and Technology, 33 (6), 2785–2795. doi: https://doi.org/10.1007/s12206-019-0525-5
- Tupikovskaja-Omovie, Z., Tyler, D. (2021). Eye tracking technology to audit google analytics: Analysing digital consumer shopping journey in fashion m-retail. International Journal of Information Management, 59, 102294. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2020.102294
- Top-100 onlain-marketplesiv 2022 (2022). Available at: https://handmade-hub.com.ua/blog/top-100-marketpleisiv-2022
- Bauerné Gáthy, A., Kovácsné Soltész, A., Szűcs, I. (2022). Sustainable consumption – examining the environmental and health awareness of students at the University of Debrecen. Cogent Business & Management, 9 (1). doi: https://doi.org/10.1080/23311975.2022.2105572
- Jain, V., Malviya, B., Arya, S. (2021). An Overview of Electronic Commerce (e-Commerce). Journal of Contemporary Issues in Business and Government, 27 (3). doi: https://doi.org/10.47750/cibg.2021.27.03.090
- Zavdannia marketoloha – zrobyty kontakt spozhyvacha z brendom maksymalno prostym i zrozumilym (2021). Available at: https://bazilik.media/zavdannia-marketoloha-zrobyty-kontakt-spozhyvacha-z-brendom-maksymalno-prostym-i-zrozumilym/
- Melović, B., Jocović, M., Dabić, M., Vulić, T. B., Dudic, B. (2020). The impact of digital transformation and digital marketing on the brand promotion, positioning and electronic business in Montenegro. Technology in Society, 63, 101425. doi: https://doi.org/10.1016/j.techsoc.2020.101425
- Kolomytseva O. V., Vasilchenko L. S. (2022). Features of consumer behavior in the conditions of the modern market. Zbirnyk naukovykh prats Cherkaskoho derzhavnoho tekhnolohichnoho universytetu. Seriya: Ekonomichni nauky, 64, 90–98. Available at: http://ven.chdtu.edu.ua/article/view/255971
- Park, H. Y., Chang, S. R. (2022). When and how brands affect importance of product attributes in consumer decision process. European Journal of Marketing, 56 (13), 1–25. doi: https://doi.org/10.1108/ejm-09-2020-0650
- Alsharif, A. H., Md Salleh, N. Z., Baharun, R., Yusoff, M. E. (2021). Consumer Behaviour Through Neuromarketing Approach. Journal of Contemporary Issues in Business and Government, 27 (03). doi: https://doi.org/10.47750/cibg.2021.27.03.048
- Social listening. Available at: https://sendpulse.ua/ru/support/glossary/social-media-listening
- Parsons, A. L., Lepkowska-White, E. (2018). Social Media Marketing Management: A Conceptual Framework. Journal of Internet Commerce, 17 (2), 81–95. doi: https://doi.org/10.1080/15332861.2018.1433910
- Lim, W. M., Rasul, T. (2022). Customer engagement and social media: Revisiting the past to inform the future. Journal of Business Research, 148, 325–342. doi: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.04.068
- Ivanyna, R. (2023). Instrumenty veb-analityky: optymalni rishennia dlia vashoho saitu. Available at: https://elit-web.ua/ua/blog/web-analytics-tools
- Veb - analityka ta yii instrumentarii: z choho pochaty? (2022). Available at: https://handmade-hub.com.ua/blog/instrumenty-dlia-analityky-saitu
- Lepilkina, D. (2021). Email Client Testing Explained. Available at: https://mailtrap.io/blog/email-client-testing/
- Spurny, F. (2023). 11 free and paid mobile app analytics tools for 2023 (2023). Available at: https://www.smartlook.com/blog/mobile-app-analytics-tools/
- Krasnokutska, N. S., Kabanets, I. A. (2017). Stratehichne upravlinnia. Kharkiv: NTU «KhPI», 460. Available at: https://repository.kpi.kharkov.ua/items/01885d6f-229e-4b8e-a4b8-a59d28bd74a0
- Burlitska, O. P. (2019). Povedinka spozhyvachiv. Ternopil: TNTU im. I. Puliuia, 111.
- Prykhodko, D. O. (2013). Modyfikatsiya zhyttievoho tsyklu brendu. Kul'tura narodov Prichernomor'ya, 258, 11–14. Available at: http://dspace.nbuv.gov.ua/bitstream/handle/123456789/92817/02-Prikhodko.pdf?sequence=1
- Saliuk, A. P. (2020). Methodological framework for creating and evaluating a company brand. Bulletin of the Kyiv National University of Technologies and Design. Series: Economic sciences, 5 (151), 104–112. doi: https://doi.org/10.30857/2413-0117.2020.5.11
- Raievnieva, O. V., Aksonova, I. V., Brovko, O. I. (2019). Statystyka. Kharkiv: KhNEU im. S. Kuznetsia, 389. Available at: http://repository.hneu.edu.ua/bitstream/123456789/24523/1/2019%20-%20%D0%A0%D0%B0%D1%94%D0%B2%D0%BD%D1%94%D0%B2%D0%B0%20%D0%9E%20%D0%92.pdf
- Mohylova, A., Shybun, M. (2020). Management of assortment of the trading enterprise. Efektyvna Ekonomika, 6. doi: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2020.6.3
- Shvachych, H. H., Tolstoi, V. V., Petrechuk, L. M., Ivashchenko, Yu. S., Huliaieva, O. A., Sobolenko, O. V. (2017). Suchasni informatsiyno-komunikatsiyni tekhnolohiyi. Dnipro: NMetAU, 230. Available at: https://nmetau.edu.ua/file/ikt_tutor.pdf
- Eslami, S. P., Ghasemaghaei, M., Hassanein, K. (2022). Understanding consumer engagement in social media: The role of product lifecycle. Decision Support Systems, 162, 113707. doi: https://doi.org/10.1016/j.dss.2021.113707
- Mandarić, D., Hunjet, A., Vuković, D. (2022). The Impact of Fashion Brand Sustainability on Consumer Purchasing Decisions. Journal of Risk and Financial Management, 15 (4), 176. doi: https://doi.org/10.3390/jrfm15040176
- Zharska, I. O. (2014). Methodological principles for study of consumer behavior in the sphere of education. Marketynh i menedzhment innovatsiy, 2, 81–94. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mimi_2014_2_9
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Kateryna Yahelska, Liubov Vasylyshyna, Yevhen Shkurov
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.