Встановлення принципу групування публічних послуг на основі аналізу коефіцієнтів подібності

Автор(и)

  • Олена Валеріївна Гавриленко Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0003-0413-6274
  • Олександр Миколайович Хоменко Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0003-1964-1097
  • Оксана Сергіївна Жураковська Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0002-2804-5556
  • Алла Вікторівна Коган Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0003-2342-8475
  • Роман Михайлович Матвійчук «EU4DigitalUA» Академії електронного управління (EGA), Україна https://orcid.org/0000-0002-8778-5298
  • Андрій Михайлович Піскун «EU4DigitalUA» Академії електронного управління (EGA), Україна https://orcid.org/0000-0001-8662-3257
  • Юлія Ігорівна Хавікова «EU4DigitalUA» Академії електронного управління (EGA), Україна https://orcid.org/0000-0003-1017-3602

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.280218

Ключові слова:

інформаційна технологія інтелектуального аналізу, алгоритм групування публічних послуг, портфель послуг, коефіцієнт подібності Жаккара, коефіцієнт подібності Соренсена

Анотація

Об’єктом дослідження є процес виявлення неявних взаємозв’язків між публічними послугами та процес формування портфелів та груп послуг, визначених на основі сформульованого принципу об’єднання послуг. Вирішувалась проблема виявлення груп взаємопов’язаних послуг, яка є актуальною з огляду на процеси цифрової трансформації в сфері публічних послуг. Розширення портфелів публічних послуг за рахунок сформованих груп взаємопов’язаних послуг дозволить більше врахувати інтереси користувачів, а також спростити процес розробки та реінжинірингу публічних послуг. Запропонований підхід формування груп послуг дозволить зменшити вартість та складність реінжинірингу послуг або переведення їх в електронний вигляд.

         Результатом досліджень є новий принцип об’єднання або групування послуг, який базується на методах інтелектуального аналізу. В основі запропонованого принципу формування груп послуг лежить простий та ефективний математичний апарат застосування коефіцієнтів подібності для встановлення подібності множин, який досі не застосовувався в області публічних послуг. Наявність взаємозв’язків між послугами встановлюється на підставі аналізу коефіцієнтів подібності Жаккара та Соренсена. Розроблено алгоритм формування груп послуг на основі нового принципу. Взаємозв’язок між послугами встановлюється в результаті аналізу складу послуг, тобто документів або даних, необхідних для надання цих послуг. Це дозволяє застосовувати запропонований підхід без  обмежень та додаткових умов. Розроблений алгоритм дозволяє також здійснювати «What-if»-аналіз отриманих результатів. Розглянуто ілюстративний приклад: для множини з 10 послуг сформовано 4 групи послуг. Надано пропозиції щодо застосування запропонованого підходу

Біографії авторів

Олена Валеріївна Гавриленко, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»

Кандидат фізико-математичних наук, доцент

Кафедра інформаційних систем та технологій

Олександр Миколайович Хоменко, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»

Аспірант

Кафедра інформаційних систем та технологій

Оксана Сергіївна Жураковська, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра інформаційних систем та технологій

Алла Вікторівна Коган, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра інформаційних систем та технологій

Посилання

  1. Pro administratyvni posluhy: Zakon Ukrainy vid 06.09.2012 No. 5203-VI. Verkhovna Rada Ukrainy. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/go/5203-17
  2. Pro osoblyvosti nadannia publichnykh (elektronnykh publichnykh) posluh: Zakon Ukrainy vid 15.07.2021 No. 1689-IX. Verkhovna Rada Ukrainy. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/go/1689-20
  3. Persaud, A., Persaud, P. (2013). Rethinking E-Government Adoption: A User-Centered Model. International Journal of Electronic Government Research, 9 (4), 56–74. doi: https://doi.org/10.4018/ijegr.2013100104
  4. Gavrilenko, O., Zhurakovska, O., Kohan, A., Matviychuk, R., Piskun, A., Khavikova, Y., Khalus, O. (2022). The principle for forming a portfolio of public services based on the analysis of statistical information. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (3 (117)), 57–64. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.260136
  5. Gavrilenko, O., Khomenko, O., Zhurakovska, O., Kohan, A., Piskun, A., Khalus, O. (2022). Application of association rules for formation of public (administrative) services portfolio. Advanced Information Systems, 6 (4), 63–68. doi: https://doi.org/10.20998/2522-9052.2022.4.09
  6. Najafli, E. (2021). Understanding the concept of “digitalization” in the context of government. Law and Society, 5, 201–214. doi: https://doi.org/10.32842/2078-3736/2021.5.27
  7. Zhosan, H. (2020). Development of digitalization in Ukraine. Economic Analysis, 30 (1), 44–52. doi: https://doi.org/10.35774/econa2020.01.02.044
  8. Ivanovych, L. M. (2020). Digitalization in Ukraine: concept, problems, prospects and tasks of public administration. Naukovyi visnyk: Derzhavne upravlinnia, 2 (4), 202–213. doi: https://doi.org/10.32689/2618-0065-2020-2(4)-202-213
  9. Digital Economy and Society Index (DESI) 2020. Available at: https://digital-strategy.ec.europa.eu/en/library/digital-economy-and-society-index-desi-2020
  10. Digital Economy and Society Index 2021: overall progress in digital transition but need for new EU-wide effort. Available at: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_21_5481
  11. Digitalisation in Europe 2021-2022: Evidence from the EIB Investment Survey. European Investment Bank. Available at: https://www.eib.org/en/publications/digitalisation-in-europe-2021-2022.htm
  12. How broadband, digitization and ICT regulation impact the global economy. Available at: https://www.itu.int/hub/publication/d-pref-ef-bdr-2020/
  13. Tyshchenkova, I. O. (2017). Elektronni posluhy u diyalnosti publichnoi administratsiyi Ukrainy. Dnipro: DDUVS, 156. Available at: https://er.dduvs.in.ua/bitstream/123456789/935/1/Монография_Тищенкова%20І.О.pdf
  14. EU4DigitalUA. Available at: https://eu4digitalua.eu/
  15. Hid z derzhavnykh posluh. Available at: https://guide.diia.gov.ua/
  16. Leskovec, J., Rajaraman, A., Ullman, J. D. (2014). Mining of Massive Datasets. Cambridge University Press. doi: https://doi.org/10.1017/cbo9781139924801
  17. Magurran, A. (2013). Measuring Biological Diversity. Wiley. Available at: https://www.perlego.com/book/1006601/measuring-biological-diversity-pdf
Встановлення принципу групування публічних послуг на основі аналізу коефіцієнтів подібності

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-30

Як цитувати

Гавриленко, О. В., Хоменко, О. М., Жураковська, О. С., Коган, А. В., Матвійчук, Р. М., Піскун, А. М., & Хавікова, Ю. І. (2023). Встановлення принципу групування публічних послуг на основі аналізу коефіцієнтів подібності. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(3 (123), 22–29. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.280218

Номер

Розділ

Процеси управління