Розробка системи мотиваціі працівників відділу маркетингу підприємства щодо просування продукції з використанням інструментів інформаційної взаємодіі віртуального простору

Автор(и)

  • Діана Валеріївна Райко Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0002-9307-103X
  • Юлія Сергіївна Шипуліна Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0002-8133-578X
  • Світлана Олександрівна Васильцова Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0002-3750-9922
  • Анастасія Юріївна Оборіна ФОП «Оборіна Анастасія Юріївна», Україна https://orcid.org/0009-0005-7138-179X
  • Ірина Анатоліівна Федоренко Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0001-7826-7248

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.282056

Ключові слова:

маркетингові інструменти, інформаційна взаємодія, віртуальний простір, веб-сайт, система мотивації маркетологів

Анотація

Роботу присвячено проблемі щодо розробки підходу з підвищення мотивації співробітників відділу маркетингу підприємства з просування продукції (веб-сайтів) партнерам та споживачам у віртуальному просторі за допомогою використання маркетингових інструментів інформаційної взаємодії. Запропоновані підходи до покращення системи управління підприємством та підвищення його бізнес-діяльності. Перший – для формування обґрунтованих пропозицій щодо розробки системи мотивації маркетологів при просуванні продукції за системою бальної оцінки на визначеній кількості сайтів, де розміщено інформацію щодо діяльності підприємства. Другий – для розробки рекомендацій з просування продукції маркетологами у віртуальному просторі для підвищення бізнес-діяльністі підприємства. Запропоновані методичні рекомендації, на відміну від існуючих підходів, які базуються на впровадженні системи мотивації маркетологів (лінкбілдери та атричери). Характерними відмінностями є обґрунтування саме мотивації працівників щодо просування продукції підприємства (веб-сайтів) та покращення структури відділу аутригерів. Це відбувається за рахунок впровадження системи підгруп, якими керують аутригери під головуванням тім-лідеру. Особливостями, що дозволили вирішити зазначену проблему, є те, що за результатами роботи кожної підгрупи всі учасники мають змогу отримати бонуси, мотивуючи один одного до більш плідної праці. Було визначено, що саме така система на прикладі аутригерів є найбільш вдалою для сталого розвитку сайту. Система мотивації використана на практиці і полягає в тому, щоб розділити всі показники сайту та призначити їм відповідні бали, згідно з найважливішими критеріями. Результати пояснюються тим що, чим кращі показники сайту, тим вищий бал буде наданий, тим вище буде бонус за виконання або перевиконання плану аутричерами. З іншої ж сторони, сайт буде отримувати якісніші та різноманітніші посилання, що також є важливим фактором для пошукових систем

Біографії авторів

Діана Валеріївна Райко, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

https://orcid.org/0000-0002-9307-103X

Юлія Сергіївна Шипуліна, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

Доктор економічних наук, професор

Кафедра маркетингу

Світлана Олександрівна Васильцова, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра маркетингу

Ірина Анатоліівна Федоренко, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

Доктор економічних наук, професор

Кафедра маркетингу

Посилання

  1. Shen, B., Tan, W., Guo, J., Zhao, L., Qin, P. (2021). How to Promote User Purchase in Metaverse? A Systematic Literature Review on Consumer Behavior Research and Virtual Commerce Application Design. Applied Sciences, 11 (23), 11087. doi: https://doi.org/10.3390/app112311087
  2. Malchyk, M., Popko, O., Martyniuk, O., Adasiuk, I., Oplachko, I. (2021). Brand Promotion Strategy in the Internet Services Market. Scientific Horizons, 24 (7), 100–108. doi: https://doi.org/10.48077/scihor.24(7).2021.100-108
  3. Yekimov, S., Kucherenko, D., Bavykin, O., Philippov, V. (2021). Using social media to boost sales of organic food. IOP Conference Series: Earth and Environmental Science, 699 (1), 012061. doi: https://doi.org/10.1088/1755-1315/699/1/012061
  4. Cinar, D. (2021). New Event Trends as a Tool of Digital Marketing Communication. Impact of ICTs on Event Management and Marketing, 216–241. doi: https://doi.org/10.4018/978-1-7998-4954-4.ch013
  5. Maidiana, K., Hidayat, Z. (2021). Distributing Goods and Information Flow: Factors Influencing Online Purchasing Behavior of Indonesian Consumers. Journal of Distribution Science, 19 (7), 5–17. doi: https://doi.org/10.15722/jds.19.7.202107.5
  6. Anis, M. S., Tan, M. L. (2023). Exploring OTC drug consumers’ perception towards online shopping and digital marketing through qualitative interviews: A sample from Malaysia. International Journal of Healthcare Management. doi: https://doi.org/10.1080/20479700.2022.2163865
  7. Camilleri, M. A. (2021). E-commerce websites, consumer order fulfillment and after-sales service satisfaction: the customer is always right, even after the shopping cart check-out. Journal of Strategy and Management, 15 (3), 377–396. doi: https://doi.org/10.1108/jsma-02-2021-0045
  8. Phaisangittisagul, E., Koobkrabee, Y., Wirojborisuth, K., Ratanasrimetha, T., Aummaro, S. (2019). Target Advertising Classification using Combination of Deep Learning and Text model. 2019 10th International Conference of Information and Communication Technology for Embedded Systems (IC-ICTES). doi: https://doi.org/10.1109/ictemsys.2019.8695956
  9. Drivas, I. C., Sakas, D. P., Reklitis, P. (2019). Improving Website Usability and Traffic Based on Users Perceptions and Suggestions––A User-Centered Digital Marketing Approach. Springer Proceedings in Business and Economics, 255–266. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-030-16099-9_30
  10. Singh, D., Shivamurthaiah, M., Samanta, D., Bhattacharya, A., Dutta, S. (2022). Applicability of Search Engine Optimization for WordPress (WP) Website. Smart Innovation, Systems and Technologies, 227–237. doi: https://doi.org/10.1007/978-981-19-5403-0_19
  11. Dumitriu, D., Popescu, M. A.-M. (2020). Artificial Intelligence Solutions for Digital Marketing. Procedia Manufacturing, 46, 630–636. doi: https://doi.org/10.1016/j.promfg.2020.03.090
  12. Singh, P., Arora, L., Choudhry, A. (2022). Consumer Behavior in the Service Industry: An Integrative Literature Review and Research Agenda. Sustainability, 15 (1), 250. doi: https://doi.org/10.3390/su15010250
  13. Ilgaz Sümer, S. (2019). A New Marketing Trend in the Digital Age: Social Media Marketing. Digital Business Strategies in Blockchain Ecosystems, 133–151. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-030-29739-8_7
  14. He, J., Zhang, J. (2022). Human Capital Digital Incentive Mechanism Construction Based on Deep Learning. Mathematical Problems in Engineering, 2022, 1–12. doi: https://doi.org/10.1155/2022/6180883
  15. Szulc, J. M. (2022). AMO model for neuro-inclusive remote workplace. Personnel Review, 51 (8), 1867–1882. doi: https://doi.org/10.1108/pr-02-2022-0085
  16. Zelinska, H., Andrusiv, U., Protsyshyn, A., Vyshnevska, O., Dovgal, O., Sydor, H. (2022). Innovative development of Ukraine: competitiveness of enterprise staff in the context of globalization changes. Journal of Hygienic Engineering and Design, 40, 294–303.
  17. Radu, R., Ioana, S., Maria, B. C. (2022). The Impact of Knowledge Assets in Motivating Employees and its Role in Business Performance. Studies in Business and Economics, 17 (2), 227–238. doi: https://doi.org/10.2478/sbe-2022-0035
  18. Mykola V., M., Oleksandr V., H., Yurii, V., Nadiia V., H., Nadiia P., R. (2022). Improvement of the personnel management system in the process of employment as a factor of increasing the competitiveness of enterprises. AIP Conference Proceedings. doi: https://doi.org/10.1063/5.0091674
  19. Alavi, S., Böhm, E., Habel, J., Wieseke, J., Schmitz, C., Brüggemann, F. (2021). The ambivalent role of monetary sales incentives in service innovation selling. Journal of Product Innovation Management, 39 (3), 445–463. doi: https://doi.org/10.1111/jpim.12600
  20. Pak, J., Chang, H. (2023). Personal disposition as the source of variability in the hrm-performance relationship: the moderating effects of conscientiousness on the relationship between high-commitment work system and employee outcome. The International Journal of Human Resource Management. doi: https://doi.org/10.1080/09585192.2022.2163464
  21. Raiko, D. V. (2011). Assessment of results of functional units department of marketing. Marketynh i menedzhment innovatsiy, ІІ (4), 155–166. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mimi_2011_4%282%29__23
  22. Raiko, D. V. (2012). Assessment of results of functional units department of marketing. Marketynh i menedzhment innovatsiy, 1, 123–131. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mimi_2012_1_15
  23. Raiko, D., Cherepanova, V. (2019). Creation of the image and brand of the enterprise on the basis of marketing as a philosophy of management. Baltic Journal of Economic Studies, 5 (2), 191. doi: https://doi.org/10.30525/2256-0742/2019-5-2-191-205
  24. Similarweb: web site. Similarweb LTD. Available at: https://www.similarweb.com/
  25. Borysova, T. M. (2022). Kompleksnyi Internet-marketynh. Ternopil: ZUNU, 272. Available at: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/45458
  26. Linkbildinh: kryteriyi vidboru donoriv (2021). Para: shkola tsyfrovykh navychok. Available at: https://para.school/blog/seo/linkbilding-kriterii-vubora-donorov
  27. Shcho take sait-donor? (2022). ITsider. Available at: https://itsider.com.ua/shho-take-sajt-donor/
  28. Raiko, D. V., Tseytlin, L. M., Kyrylenko, V. I. (2017). Developing the classification of non-traditional marketing communication tools. Marketing and Management of Innovations, 2, 36–46. doi: https://doi.org/10.21272/mmi.2017.2-03
  29. Raiko, D. (2017). Marketing Communications as Tools for Information Interaction of the Company, Partners, and Consumers. Marketing and Digital technologies, 1 (2), 102–122. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/mardigt_2017_1_2_9
  30. Melnik, Yu. M., Saher, L. Yu., Illiashenko, N. S., Ryazantseva, Yu. M. (2016). Classification of basic forms and types of marketing on-line communications. Marketynh i menedzhment innovatsiy, 4, 43–55. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mimi_2016_4_5
  31. Baer, J. (2012). A field guide to the 4 types of content marketing metrics. Slideshare.net. Available at: https://www.slideshare.net/jaybaer/a-field-guide-to-the-4-types-of-content-marketing-metrics
  32. Mavridu, V. (2016). Internet technologies in marketing activities of enterprises. Sotsialno-ekonomichnyi rozvytok rehioniv v konteksti mizhnarodnoi intehratsiyi, 22 (11), 39–42. Available at: http://www.repository.hneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16266
  33. Illiashenko, S. M. (2011). Modern lines of application of Internet technologies in marketing. Marketynh i menedzhment innovatsiy, ІІ (4), 64–74. Available at: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/22722
  34. Melnyk, Y. M., Saher, L. Y., Cherkas, I. Y. (2016). The transformation of marketing communications: non-traditional types. Ekonomichni nauky, 1 (2), 164–168. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vchnu_ekon_2016_2%281%29__32
  35. Senyshyn, O. S., Kryveshko, O. V. (2020). Marketynh. Lviv: Lvivskyi natsionalnyi universytet imeni Ivana Franka, 347. Available at: https://econom.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2016/10/MARKETING_NAVCH.POSIBNYK_SENYSHYN-KRYVESHKO_FINAL_ALL.pdf
  36. Facebook ta yoho alhorytmy: yak NUO ne pasty zadnikh (2021). Hromadskyi prostir. Available at: https://www.prostir.ua/?kb=facebook-ta-joho-alhorytmy-yak-nuo-ne-pasty-zadnih
  37. Use the internet to effectively market your business (2020). Wolters Kluwer. Available at: https://www.wolterskluwer.com/en/expert-insights/use-the-internet-to-effectively-market-your-business
  38. Vynohradova, O. V., Drokina, N. I. (2019). Marketynhovi tekhnolohiyi upravlinnia Internet-proiektamy. Kyiv: DUT, 351. Available at: https://dut.edu.ua/uploads/l_1706_33529123.pdf
Розробка системи мотиваціі працівників відділу маркетингу підприємства щодо просування продукції з використанням інструментів інформаційної взаємодіі віртуального простору

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-30

Як цитувати

Райко, Д. В., Шипуліна, Ю. С., Васильцова, С. О., Оборіна, А. Ю., & Федоренко, І. А. (2023). Розробка системи мотиваціі працівників відділу маркетингу підприємства щодо просування продукції з використанням інструментів інформаційної взаємодіі віртуального простору. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(13 (123), 59–75. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.282056

Номер

Розділ

Трансфер технологій: промисловість, енергетика, нанотехнології