Оптимізація використання конструктивних ресурсів динамічних стендів авіаційних тренажерів

Автор(и)

  • Володимир Володимирович Кабанячий Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського", Україна https://orcid.org/0000-0003-0170-3923
  • Сергій Вадимович Грицан Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського", Україна https://orcid.org/0000-0002-4731-9292

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.282129

Ключові слова:

силові гідроприводи, динамічний стенд, конструктивні ресурси, авіаційний тренажер, імітація акселераційних дій

Анотація

Об’єктом дослідження є шестистепеневий динамічний стенд опорного типу авіаційного тренажера. Останній є основним технічним засобом навчання пілотів та засобом дослідження й розробки повітряних суден. Вирішувалася проблема оптимального використання його конструктивних ресурсів, що надає можливість поліпшення якості імітації акселераційних дій. Отримані результати полягають у розробленому методі, що забезпечує оптимальне використання конструктивних ресурсів динамічних стендів авіаційних тренажерів. Це пояснюється, по-перше, використанням розробленого спрощеного оператора перетворення переміщень гідроциліндрів у переміщення динамічного стенду за окремими степенями вільності на засадах квадратичної апроксимації. Завдяки цьому з'явилась можливість описати координати центрів осей обертання динамічного стенда кубічними сплайн-функціями. По-друге, розв'язання задачі оцінки конструктивних ресурсів динамічного стенду за лінійними степенями вільності на засадах розробленого критерію здійснювалось ефективним модифікованим методом деформованого багатогранника. Цей метод поєднує метод випадкового пошуку на перших кроках пошуку і градієнтний метод при визначенні глобального екстремума. По-третє, була сформульована й розв'язана задача визначення залежностей координат осей тангажу й рискання від кута тангажу. Завдяки оптимальному використанню конструктивних ресурсів динамічних стендів координати осі їхнього обертання за тангажем максимально можливо наближаються до координати осі літака. Таким чином, суттєво збільшується якість імітації акселераційних дій на авіаційному тренажері та являється можливість використовувати динамічні стенди з меншими довжинами силових гідроприводів, а отже, зменшити вартість їхнього виготовлення та експлуатації

Біографії авторів

Володимир Володимирович Кабанячий, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського"

Доктор технічних наук

Кафедра авіа- та ракетобудування

Сергій Вадимович Грицан, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського"

Аспірант

Кафедра авіа- та ракетобудування

Посилання

  1. Kabanyachyi, V., Sukhov, V. (2022). Sensor calibration of flight simulator motion system. Modern Engineering and Innovative Technologies, 1 (22-01), 127–134. doi: https://doi.org/10.30890/2567-5273.2022-22-01-021
  2. Andrievskiy, B. R., Arseniev, D. G., Zegzhda, S. A., Kazunin, D. V., Kuznetsov, N. V., Leonov, G. A. et al. (2017). Dynamics of the Stewart platform. Vestnik of Saint Petersburg University. Mathematics. Mechanics. Astronomy, 4 (62 (3)), 489–506. doi: https://doi.org/10.21638/11701/spbu01.2017.311
  3. Chandrasekaran, K., Theningaledathil, V., Hebbar, A. (2021). Ground based variable stability flight simulator. Aviation, 25 (1), 22–34. doi: https://doi.org/10.3846/aviation.2021.13564
  4. Markou, A. A., Elmas, S., Filz, G. H. (2021). Revisiting Stewart–Gough platform applications: A kinematic pavilion. Engineering Structures, 249, 113304. doi: https://doi.org/10.1016/j.engstruct.2021.113304
  5. Hurtasenko, A., Chuev, K., Voloshkin, A., Cherednikov, I., Gavrilov, D. (2022). Optimization of the design parameters of robotic mobility platforms for training machine operators on the simulator and the implementation of the required trajectories. Bulletin of Belgorod State Technological University Named after. V. G. Shukhov, 7 (4), 101–115. doi: https://doi.org/10.34031/2071-7318-2021-7-4-101-115
  6. Daş, T., Kumpas, I. (2019). Mathematical Modelling, Simulation and Application of Full Flight Helicopter Simulator. Uluslararası Muhendislik Arastirma ve Gelistirme Dergisi, 11 (1), 135–140. doi: https://doi.org/10.29137/umagd.454156
  7. Virgil Petrescu, R. V., Aversa, R., Apicella, A., Kozaitis, S., Abu-Lebdeh, T., Petrescu, F. I. T. (2018). Inverse Kinematics of a Stewart Platform. Journal of Mechatronics and Robotics, 2 (1), 45–59. doi: https://doi.org/10.3844/jmrsp.2018.45.59
  8. Sapunov, E. A., Proshin, I. A. (2011). Modeling of the dynamic stand drive at aviation training simulator. Yzvestyia Samarskoho nauchnoho tsentra Rossyiskoi akademiy nauk, 13 (1-2), 337–340.
  9. Scholten, P. A., van Paassen, M. M., Chu, Q. P., Mulder, M. (2020). Variable Stability In-Flight Simulation System Based on Existing Autopilot Hardware. Journal of Guidance, Control, and Dynamics, 43 (12), 2275–2288. doi: https://doi.org/10.2514/1.g005066
  10. Silva, D., Garrido, J., Riveiro, E. (2022). Stewart Platform Motion Control Automation with Industrial Resources to Perform Cycloidal and Oceanic Wave Trajectories. Machines, 10 (8), 711. doi: https://doi.org/10.3390/machines10080711
  11. Velasco, J., Calvo, I., Barambones, O., Venegas, P., Napole, C. (2020). Experimental Validation of a Sliding Mode Control for a Stewart Platform Used in Aerospace Inspection Applications. Mathematics, 8 (11), 2051. doi: https://doi.org/10.3390/math8112051
  12. Yang, F., Tan, X., Wang, Z., Lu, Z., He, T. (2022). A Geometric Approach for Real-Time Forward Kinematics of the General Stewart Platform. Sensors, 22 (13), 4829. doi: https://doi.org/10.3390/s22134829
  13. Teodorescu, P. P. (2007). Kinematics. Mathematical and Analytical Techniques with Applications to Engineering, 287–351. doi: https://doi.org/10.1007/1-4020-5442-4_5
Оптимізація використання конструктивних ресурсів динамічних стендів авіаційних тренажерів

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-30

Як цитувати

Кабанячий, В. В., & Грицан, С. В. (2023). Оптимізація використання конструктивних ресурсів динамічних стендів авіаційних тренажерів. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(1 (123), 21–32. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.282129

Номер

Розділ

Виробничо-технологічні системи