Аналіз моделі ДТП з чотироколісними транспортними засобами з використанням методу моделювання структурними рівняннями
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.282647Ключові слова:
дорожньо-транспортні пригоди, поведінка водія, моделювання структурними рівняннями (МСР), SmartPLSАнотація
Амбон – столиця провінції Малуку. Швидке зростання транспортних засобів у місті Амбон спричинило проблеми з транспортом, наприклад дорожньо-транспортні пригоди. Це дослідження спрямоване на моделювання ймовірності аварій чотириколісних транспортних засобів. Фактори, розглянуті в цьому дослідженні, включають соціально-економічні моделі та моделі подорожей, спорядження та підготовку до водіння, звички водіння та поведінку за кермом. Опитування проводилось методами інтерв’ю та анкетування загалом 127 респондентів, які потрапили в ДТП. Використаний метод дослідження – аналіз даних за допомогою моделювання структурними рівняннями (МСР) з використанням програмного забезпечення SmartPLS. Результат моделювання ДТП Y=‒0,203X1+(‒0,179X2)+0,214X3+0,536X4. Першим найбільшим впливом на ймовірність ДТП є поведінка водіння (X4) водіння в стані алкогольного сп’яніння (X4.7). Чим частіше ви керуєте автомобілем у нетверезому стані, тим вище ймовірність ДТП. Таким чином, коли водій керує автомобілем у стані алкогольного сп’яніння, тим вище ймовірність того, що водій потрапить у дорожньо-транспортну пригоду. Таким чином, існує потреба у співпраці між поліцією та пов’язаними сторонами в роботі з нещасними випадками та зниженні ризику дорожньо-транспортних пригод, наприклад, надання соціальної інформації або надання інформації через газети чи електронні ЗМІ людям у місті Амбон щодо важливості підвищення обізнаності щодо безпеки водіння
Спонсор дослідження
- The author's thanks are addressed to the supervisory lecturer at Brawijaya University, who has guided the writing of this journal.
Посилання
- Fisa, R., Musukuma, M., Sampa, M., Musonda, P., Young, T. (2022). Effects of interventions for preventing road traffic crashes: an overview of systematic reviews. BMC Public Health, 22 (1). doi: https://doi.org/10.1186/s12889-021-12253-y
- Global status report on road safety 2015. World Health Organization. Available at: https://www.afro.who.int/publications/global-status-report-road-safety-2015
- Ameratunga, S., Hijar, M., Norton, R. (2006). Road-traffic injuries: confronting disparities to address a global-health problem. The Lancet, 367 (9521), 1533–1540. doi: https://doi.org/10.1016/s0140-6736(06)68654-6
- Hukom, F. S., Djakfar, L., Arifin, M. Z. (2023). Model Prediksi Kecelakaan Kendaraan Sepeda Motor pada Ruas Jalan di Kota Ambon. Rekayasa Sipil, 17 (2), 217–222. doi: https://doi.org/10.21776/ub.rekayasasipil.2023.017.02.14
- Yuniar, D., Djakfar, L., Wicaksono, A., Efendi, A. (2021). Model of Truck Travel Timeliness Based on Driver Environment Psychology and Technical Factor: A Warp.PLS-SEM Approach. Journal of Physics: Conference Series, 1783 (1), 012100. doi: https://doi.org/10.1088/1742-6596/1783/1/012100
- Suraji, A., Djakfar, L., Wicaksono, A., Marjono, M., Putranto, L. S., Susilo, S. H. (2021). Analysis of intercity bus public transport safety perception modeling using conjoint. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4 (3 (112)), 36–42. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.239255
- Putri, F., Arifin, M., Djakfar, L. (2022). Prediction model of motorcycle accident in economic and driving behaviour factors. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4 (3 (118)), 27–33. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.263651
- Retallack, A. E., Ostendorf, B. (2020). Relationship Between Traffic Volume and Accident Frequency at Intersections. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17 (4), 1393. doi: https://doi.org/10.3390/ijerph17041393
- Pervez, A., Lee, J., Huang, H. (2021). Identifying Factors Contributing to the Motorcycle Crash Severity in Pakistan. Journal of Advanced Transportation, 2021, 1–10. doi: https://doi.org/10.1155/2021/6636130
- Atombo, C., Wu, C., Zhong, M., Zhang, H. (2016). Investigating the motivational factors influencing drivers intentions to unsafe driving behaviours: Speeding and overtaking violations. Transportation Research Part F: Traffic Psychology and Behaviour, 43, 104–121. doi: https://doi.org/10.1016/j.trf.2016.09.029
- Goesman, V. K., Rahardjo, B., Pranoto, P. (2021). Analisis Kecelakaan Lalu Lintas Studi Kasus Jalan Raya Pantura Tuban-Widang Km 0,00-Km 29,00. Bangunan, 26 (1), 45. doi: https://doi.org/10.17977/um071v26i12021p45-62
- Pradana, M. F., Intari, D. E., Pratidina D, D. (2019). Analisa Kecelakaan Lalu Lintas Dan Faktor Penyebabnya Di Jalan Raya Cilegon. Jurnal Kajian Teknik Sipil, 4 (2), 165–175. doi: https://doi.org/10.52447/jkts.v4i2.1492
- Fajar, M. S. (2015). Analisis Kecelakaan Lalu Lintas Jalan Raya Di Kota Semarang Menggunakan Metode K-Means Clustering. Universitas Negeri Semarang. Available at: https://www.academia.edu/32041815/ANALISIS_KECELAKAAN_LALU_LINTAS_JALAN_RAYA_DI_KOTA_SEMARANG_MENGGUNAKAN_METODE_K_MEANS_CLUSTERING
- Utomo, N. (2012). Analisa Faktor Penyebab Kecelakaan Lalu Lintas Pada Segmen Jalan By-Pass Krian-Balongbendo (Km. 26+000-Km. 44+520). Jurnal Teknik Sipil KERN, 2 (2). Available at: http://ejournal.upnjatim.ac.id/index.php/kern/article/view/1370
- Wicaksono, D., Fathurochman, R. A., Riyanto, B., Wicaksono, Y. I. (2014). Analisis Kecelakaan Lalu Lintas (Studi Kasus - Jalan Raya Ungaran - Bawen). Karya Teknik Sipil, 3 (2), 345–355. Available at: https://ejournal3.undip.ac.id/index.php/jkts/article/view/5102/
- Warpani, S. (2002). Pengelolaan Lalu Lintas dan Angkutan Jalan. Bandung: Penerbit ITB.
- Mohamed, M., Bromfield, N. F. (2017). Attitudes, driving behavior, and accident involvement among young male drivers in Saudi Arabia. Transportation Research Part F: Traffic Psychology and Behaviour, 47, 59–71. doi: https://doi.org/10.1016/j.trf.2017.04.009
- Fan, Y., Chen, J., Shirkey, G., John, R., Wu, S. R., Park, H., Shao, C. (2016). Applications of structural equation modeling (SEM) in ecological studies: an updated review. Ecological Processes, 5 (1). doi: https://doi.org/10.1186/s13717-016-0063-3
- Chavan, E., Roopa, M. (2020). Automatic crash guard for motorcycles. International Journal of Electrical Engineering & Technology (IJEET), 11 (2), 17–26. Available at: http://iaeme.com/MasterAdmin/Journal_uploads/IJEET/VOLUME_11_ISSUE_2/IJEET_11_02_003.pdf
- Machsus, Sulistio, H., Wicaksono, A., Djakfar, L. (2014). Generalized Linear And Generalized Additive Models In Studies Of Motorcycle Accident Prediction Models For The North-South Road Corridor In Surabaya. The 17th FSTPT International Symposium. Jember University, 976–986. Available at: https://www.researchgate.net/publication/324709448
- Arifin, M., Wicaksono, A., Sulistyono, S. (2019). Motorcycle Accident Probability Based on Characteristics of Socio-Economic, Movement and Behaviors in Surabaya City. Proceedings of the 11th Asia Pacific Transportation and the Environment Conference (APTE 2018). doi: https://doi.org/10.2991/apte-18.2019.29
- Yamin, S., Kurniawan, H. (2009). SPSS COMPLETE: Teknik Analisis Statistik Terlengkap dengan software SPSS. Jakarta: Salemba Infotek, 328.
- Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J., Anderson, R. E. (2006). Multivariate Data Analysis. New Jersey: Pearson.
- Sholihin, M., Ratmono, D. (2020). Analisis SEM-PLS dengan WarpPLS 7.0. Yogyakarta: ANDI.
- Rahman, M. A., Das, S., Sun, X. (2023). Understanding the drowsy driving crash patterns from correspondence regression analysis. Journal of Safety Research, 84, 167–181. doi: https://doi.org/10.1016/j.jsr.2022.10.017
- McCartt, A. T., Mayhew, D. R., Braitman, K. A., Ferguson, S. A., Simpson, H. M. (2009). Effects of Age and Experience on Young Driver Crashes: Review of Recent Literature. Traffic Injury Prevention, 10 (3), 209–219. doi: https://doi.org/10.1080/15389580802677807
- Global Status Report on Alcohol and Health 2018. World Health Organization. Available at: https://www.who.int/publications/i/item/9789241565639
- Jung, S., Xiao, Q., Yoon, Y. (2013). Evaluation of motorcycle safety strategies using the severity of injuries. Accident Analysis & Prevention, 59, 357–364. doi: https://doi.org/10.1016/j.aap.2013.06.030
- Shaheed, M. S., Gkritza, K. (2014). A latent class analysis of single-vehicle motorcycle crash severity outcomes. Analytic Methods in Accident Research, 2, 30–38. doi: https://doi.org/10.1016/j.amar.2014.03.002
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Muhammad Zainul Arifin, Frando Simon Hukom, Friska Feronica Bn Putri
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.