Цифрова трансформація бізнес-спільноти в глобалізації: емпіричне дослідження в типовій країні, що розвивається

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.283251

Ключові слова:

цифровий, цифровізація, цифрова трансформація, DX, цифрова грамотність, цифрова компетентність, цифрова готовність, цифрова зрілість, цифрова основа, електронна комерція, електронний уряд

Анотація

Об’єкт дослідження зосереджений на процесі цифрової трансформації (DX) підприємств та відповідній управлінській політиці з боку держави. У контексті перехідної економіки, глибоко інтегрованої у світову економіку та стикаючись із тиском конкуренції у багато разів вищим, ніж на внутрішньому ринку, підприємства самі підготували такі речі, як розуміння того, як DX, наскільки вони готові до DX, скільки інвестувати та де вони знаходяться на шляху. Контекст В’єтнаму використовується як хороший приклад країни, що розвивається, з прогресуючою цифровізацією та жорсткою конкуренцією з-за кордону. Таким чином, автори провели позитивістський аналіз, використовуючи кількісні та якісні показники для прояснення DX компанії. Кількісні показники відносяться до 5-бальної шкали або відсоткового пункту в оцінці, що дозволяє твердженням учасників опитування або самих дослідників мати єдину основу. Якісні показники витягуються зі структурованих спостережень, глибинних інтерв’ю та огляду літератури, головним чином зосереджуючись на двох крайнощах, хорошому та поганому. Згідно з основними результатами дослідження, майже 90 % в’єтнамських компаній підвищують обізнаність про DX, щоб застосувати їх у своїй діяльності або шукати рішення DX. Лише 40 % підприємств мають бюджет для отримання DX-консультацій і рішень, а до 20 % підприємств не мають абсолютно жодного бюджету для DX. Готовність до DX найвища в галузях, діяльність яких тісно пов'язана з прямим постачанням товарів і послуг. Просування DX може ґрунтуватися на зростаючій кількості клієнтів, які користуються Інтернетом разом із їхніми кмітливими цифровими навичками, або на цифровій логістиці, що забезпечує швидке зростання електронної комерції, а також на сприятливій політиці з боку держави. Тим не менш, занепокоєння щодо особистих даних, витрат на інвестиції в технології або зміни ділових звичок є типовими проблемами

Спонсор дослідження

  • We, the authors, acknowledge the valuable support of Le Thuy Anh, a young scientist of K40A1 (Economic Management cohorts), Academy of Journalism and Communication. Without some of her input, this research cannot be formed thoroughly.

Біографії авторів

Duc Minh Phan, Academy of Journalism and Communication

PhD in Economics, Lecturer

Department of International Cooperation

Ha Thu Dinh, Academy of Journalism and Communication

Master of International Economics, Lecturer

Department of Political Economics

Посилання

  1. Bhalla, R., Osta, E. (2021). Digital transformation and the COVID-19 challenge. Journal of Digital Banking, 5 (4), 291–304.
  2. Quyết định số 749/QĐ-TTg: Phê duyệt "Chương trình Chuyển đổi số quốc gia đến năm 2025, định hướng đến năm 2030" (2020). Hanoi: Prime Minister of Vietnam Government.
  3. Báo cáo tóm tắt chuyển đổi số quốc gia (2023). Hà Nội: Ministry of Information and Communications of Vietnam.
  4. Global Macro and Industry: Key Themes for 2022. FitchSolutions. Available at: https://www.fitchsolutions.com/sites/default/files/2021-12/Fitch-Solutions-Global-Macro-and-Industry-Key-Themes-For-2022.pdf
  5. Martin, A. (2008). Digital Literacy and the “Digital Society”. Digital Literacies: Concepts, Policies, and Practices. New York: Peter Lang, 151–176.
  6. Moser-Plautz, B., Schmidthuber, L. (2023). Digital government transformation as an organizational response to the COVID-19 pandemic. Government Information Quarterly, 40 (3), 101815. doi: https://doi.org/10.1016/j.giq.2023.101815
  7. Sagayarajan, S., Shaji George, A. (2019). The Digital Transformation: Key Attributes and Challenges. The International Journal of Analytical and Experimental Modal Analysis, 11 (3), 313–320. doi: https://doi.org/10.5281/zenodo.6739772
  8. Guo, X., Li, M., Wang, Y., Mardani, A. (2023). Does digital transformation improve the firm’s performance? From the perspective of digitalization paradox and managerial myopia. Journal of Business Research, 163, 113868. doi: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2023.113868
  9. Cui, L., Wang, Y. (2023). Can corporate digital transformation alleviate financial distress? Finance Research Letters, 55, 103983. doi: https://doi.org/10.1016/j.frl.2023.103983
  10. Westerman, G., Calméjane, C., Bonnet, D., Ferraris, P., McAfee, A. (2011). Digital Transformation: A Roadmap for Billion-Dollar Organizations. MIT Center for digital business and capgemini consulting. Available at: https://www.capgemini.com/wp-content/uploads/2017/07/Digital_Transformation__A_Road-Map_for_Billion-Dollar_Organizations.pdf
  11. Digital Transformation: A Primer. Available at: https://www.wired.com/brandlab/2019/10/deloitte-digital-transformation-a-primer/
  12. Matt, C., Hess, T., Benlian, A. (2015). Digital Transformation Strategies. Business & Information Systems Engineering, 57 (5), 339–343. doi: https://doi.org/10.1007/s12599-015-0401-5
  13. ANH, T. M. (2021). Foundations for Digital Transformation: The Case of Vietnam. Advances in Economics, Business and Management Research. doi: https://doi.org/10.2991/aebmr.k.211119.007
  14. Cẩm nang chuyển đổi số (2021). Hanoi: Ministry of Information and Communications of Vietnam.
  15. Sổ tay chuyển đổi số cho doanh nghiệp tại Việt Nam (2021). Hanoi: Vietnam Ministry of Planning and Investment, USAID.
  16. Asia Pacific SMB Digital Maturity Study. CISCO. Available at: https://www.cisco.com/c/dam/global/en_sg/solutions/small-business/pdfs/ebookciscosmbdigitalmaturityi5-with-markets.pdf
  17. Nguyen, H. H., Tran, H. V. (2022). Digital society and society 5.0: Urgent issues for digital social transformation in Vietnam. Masyarakat, Kebudayaan Dan Politik, 35 (1), 78. doi: https://doi.org/10.20473/mkp.v35i12022.78-92
  18. Báo cáo thường niên chuyển đổi số doanh nghiệp 2021 - Rào cản và nhu cầu chuyển đổi số (2021). Hanoi: Ministry of Planning and Investment of Vietnam, USAID.
  19. Báo cáo thường niên chuyển đổi số doanh nghiệp 2022 - Mức độ sẵn sàng chuyển đổi số của doanh nghiệp Việt Nam (2022). Hanoi: Ministry of Planning and Investment of Vietnam, USAID.
  20. Le Viet, H., Dang Quoc, H. (2023). The Factors Affecting Digital Transformation in Vietnam Logistics Enterprises. Electronics, 12 (8), 1825. doi: https://doi.org/10.3390/electronics12081825
  21. Nguyen, T. H., Le, X. C., Vu, T. H. L. (2022). An Extended Technology-Organization-Environment (TOE) Framework for Online Retailing Utilization in Digital Transformation: Empirical Evidence from Vietnam. Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, 8 (4), 200. doi: https://doi.org/10.3390/joitmc8040200
  22. Pham, H., Tran, Q.-N., La, G.-L., Doan, H.-M., Vu, T.-D. (2021). Readiness for digital transformation of higher education in the Covid-19 context: The dataset of Vietnam's students. Data in Brief, 39, 107482. doi: https://doi.org/10.1016/j.dib.2021.107482
  23. Duester, E. (2022). The geopolitical and socioeconomic factors of digitization in Vietnam: Technology adoption in the art and cultural sector during the COVID-19 pandemic. Data and Information Management, 6 (2), 100012. doi: https://doi.org/10.1016/j.dim.2022.100012
  24. The Global Talent Competitiveness Index 2022. INSEAD. Available at: https://www.insead.edu/sites/default/files/assets/dept/fr/gtci/GTCI-2022-report.pdf
  25. Number of users of digital payments in Vietnam from 2017 to 2027. Statista. Available at: https://www.statista.com/forecasts/1228387/digital-payment-users-by-segment-vietnam
  26. VLA White Book 2018: 25 Years of Growth and International Integration (2018). Vietnam Logistics Business Association.
  27. Agility Emerging Markets Logistics Index. Available at: https://www.ti-insight.com/agility-emerging-markets-logistic-index/
  28. Vietnam Freight and Logistics Market - Growth, Trends, Covid-19 Impact, and Forecasts (2023 - 2028) (2023). Mordor Intelligence Pvt Ltd.
  29. Quyết định số 221/QĐ-TTg: Sửa đổi, bổ sung Quyết định số 200/QĐ-TTg ngày 14 tháng 02 năm 2017 về việc phê duyệt Kế hoạch hành động nâng cao năng lực cạnh tranh và phát triển dịch vụ logistics Việt Nam đến năm 2025 (2021). Prime Minister of Vietnam Government.
  30. Chỉ thị số 01/CT-TTg: Về thúc đẩy phát triển doanh nghiệp công nghệ số Việt Nam (2020). Hanoi: Prime Minister of Vietnam Government.
Цифрова трансформація бізнес-спільноти в глобалізації: емпіричне дослідження в типовій країні, що розвивається

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-30

Як цитувати

Phan, D. M., & Dinh, H. T. (2023). Цифрова трансформація бізнес-спільноти в глобалізації: емпіричне дослідження в типовій країні, що розвивається. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(13 (123), 98–110. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.283251

Номер

Розділ

Трансфер технологій: промисловість, енергетика, нанотехнології