Конвергенція освітніх технологій як імператив розвитку інноваційного співробітництва в умовах циркулярної трансформації

Автор(и)

  • Вікторія Володимирівна Прохорова Українська інженерно-педагогічна академія, Україна https://orcid.org/0000-0003-2552-2131
  • Світлана Анатоліївна Мушникова Інститут промислових та бізнес технологій Українського державного університету науки і технологій, Україна https://orcid.org/0000-0002-3860-522X
  • Денис Володимирович Коваленко Українська інженерно-педагогічна академія, Україна https://orcid.org/0000-0002-0259-1794
  • Орест Ярославович Колещук Національний університет «Львівська політехніка», Україна https://orcid.org/0000-0001-8995-5206
  • Анатолій Валерійович Бабічев Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, Україна https://orcid.org/0000-0002-7587-4824

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.286183

Ключові слова:

циркулярні трансформації, індикатор справжнього прогресу (GPI), конвергенція, освітні технології, економіка знань

Анотація

Об’єктом дослідження є процес конвергенції освітніх технологій як імператив розвитку інноваційного співробітництва в умовах циркулярної трансформації. Центральним елементом циркулярних перетворень є людина, яка повинна швидко реагувати та адаптуватися до змін зовнішнього середовища та вирішувати управлінські проблеми шляхом системного професійного зростання. Цього можна досягти завдяки впровадженню якісних новітніх освітніх технологій, які потребують як спеціальних знань теорії та практики управління, так і особистісних якостей розвитку.

Для досягнення стану сталого розвитку менеджери, що приймають управлінські рішення, повинні швидко реагувати та адаптуватися до змін зовнішнього середовища для вирішення різноманітних управлінських проблем. Для цього потрібне систематичне професійне зростання через перехід на якісні нові освітні технології.

Поєднання принципів глобальної співпраці, визначення ключових імперативів сталого розвитку та пошук інноваційних заходів співпраці в оновлених умовах циркулярної економіки має засновуватися на освіті.

Основним загальноприйнятим показником рівня розвитку будь-якої країни світу є ВВП. Але в умовах невизначеності та змін визначити реальний стан розвитку та прогресу можна за допомогою Індикатора справжнього прогресу (ІГП), який є інтегральним показником.

Одним з основних питань є визначення рівня сталого розвитку в контексті циркулярних трансформацій з урахуванням впливу рівня освіти та існуючих підходів до його оцінки. Якщо врахувати, що умови для циклічних перетворень мають відбуватися, в тому числі через підвищення рівня освіти та постійне переведення освіти в практику, то для розрахунку реального стану розвитку будь-якої країни є включення Індексу рівня освіти

Біографії авторів

Вікторія Володимирівна Прохорова, Українська інженерно-педагогічна академія

Доктор економічних наук, професор

Кафедра економіки та менеджменту

Світлана Анатоліївна Мушникова, Інститут промислових та бізнес технологій Українського державного університету науки і технологій

Доктор економічних наук, доцент

Кафедра управління фінансами, облікової аналітики та моніторингу бізнесу

Денис Володимирович Коваленко, Українська інженерно-педагогічна академія

Доктор педагогічних наук, професор

Кафедра педагогіки, методики та менеджменту освіти

Орест Ярославович Колещук, Національний університет «Львівська політехніка»

Доктор економічних наук, доцент

Кафедра економіки підприємства та інвестицій

Анатолій Валерійович Бабічев, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна

Кандидат наук з державного управління

Кафедра управління та адміністрування

Посилання

  1. Outlook for energy: a perspective to 2040. Available at: https://corporate.exxonmobil.com/-/media/Global/Files/outlook-for-energy/2019-Outlook-for-Energy_v4.pdf
  2. Documentation and Downloads. United Nations Development Programme. Available at: https://hdr.undp.org/data-center/documentation-and-downloads
  3. Bershadskiy, M. E. (2016). Primenenie additivnykh tekhnologiy v obrazovatel'nom protsesse osnovnoy shkoly. Innovatsionnye protsessy i programmy v obrazovanii, 5, 12.
  4. Halchynskyi, A. P., Lovochkin, S. V., Semynozhenko, S. P. (Eds.) (2004). Ekonomika znan: vyklyky hlobalizatsii ta Ukraina. Kyiv: Natsionalnyi instytut stratehichnykh doslidzhen, 268.
  5. Mahuta, O. V. (2016). Rozvytok vyshchoi osvity ta ekonomichna dynamika v Ukraini. Investytsiyi: praktyka ta dosvid, 6, 58–65.
  6. Heits, V. M. (Ed.) (2006). Ukraina u vymiri ekonomiky znan. Kyiv: «Osnova», 592.
  7. Makarenko, V. M., Tumantsova, O. O. (2008). Yak opanuvati tekhnologіyu formuvannya kritichnogo mislennya. Kharkiv: Vid. grupa «Osnova»: «Trіada +», 96.
  8. Osvita v nezalezhnii Ukraini: rozvytok ta konkurentospromozhnist. Informatsiino-analitychnyi zbirnyk (2021). Kyiv, 450. Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/serpneva-konferencia/2021/19.08/Inform.zbirnyk-Osv.v.nezalezhniy.Ukrayini/Inform.zbirnyk-Osv.v.nezalezhniy.Ukrayini.17.08-1.pdf
  9. Kremen, V. H. (Ed.) (2021). Entsyklopediia osvity. Kyiv: Yurinkom Inter, 1144.
  10. Osvita i nauka v innovatsiinomu rozvytku suchasnoi Yevropy (2013). Kyiv, 103. Available at: https://niss.gov.ua/sites/default/files/2013-12/nauka_osv.pdf
  11. Mushnykova, S. A. (2019). Convergence as a System Basis for Building the Conception of the Security Management of Industrial Enterprise Development. Business Inform, 11 (502), 336–342. doi: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2019-11-336-342
  12. Bagstad, K. J., Shammin, M. R. (2012). Can the Genuine Progress Indicator better inform sustainable regional progress? – A case study for Northeast Ohio. Ecological Indicators, 18, 330–341. doi: https://doi.org/10.1016/j.ecolind.2011.11.026
  13. Danilishin, B. M., Veklich, O. A. (2010). Genuine progress indicator as an adequate macroeconomic indicator of public welfare. Studies on Russian Economic Development, 21 (6), 644–650. doi: https://doi.org/10.1134/s1075700710060080
  14. Lawn, P. (2013). The failure of the ISEW and GPI to fully account for changes in human-health capital – A methodological shortcoming not a theoretical weakness. Ecological Economics, 88, 167–177. doi: https://doi.org/10.1016/j.ecolecon.2012.12.028
  15. Ali Al-Ababneh, H., Alrhaimi, S. A. S. (2020). Modern Approaches to Education Management to Ensure the Quality of Educational Services. TEM Journal, 9 (2), 770–778. doi: https://doi.org/10.18421/tem92-46
  16. Reyting stran mira po urovnyu obrazovaniya. Gumanitarniy portal issledovaniya. Available at: https://gtmarket.ru/ratings/education-index
  17. Klarin, M. V. (2016). Innovative Models in Education: A Worldwide Study. Moscow: Luch, 640. Available at: https://www.academia.edu/28397640/Кларин_М_В_Инновационные_модели_обучения_Исследование_мирового_опыта_Монография_М_Луч_2016_640_с_http_lych_ru_
  18. Prokhorova, V., Protsenko, V., Abuselidze, G., Mushnykova, S., Us, Yu. (2019). Safety of industrial enterprises development: evaluation of innovative and investment component. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 5. doi: https://doi.org/10.29202/nvngu/2019-5/24
  19. Pylypenko, H. M. (2013). Cultural impact on the ratio of public and market coordination in Ukraine. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 3, 118–125.
Конвергенція освітніх технологій як імператив розвитку інноваційного співробітництва в умовах циркулярної трансформації

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-31

Як цитувати

Прохорова, В. В., Мушникова, С. А., Коваленко, Д. В., Колещук, О. Я., & Бабічев, А. В. (2023). Конвергенція освітніх технологій як імператив розвитку інноваційного співробітництва в умовах циркулярної трансформації. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4(13 (124), 26–35. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.286183

Номер

Розділ

Трансфер технологій: промисловість, енергетика, нанотехнології