Визначення параметрів газу в резонансних трубах та каналах двигунів з періодичним робочим процесом методом поршневої аналогії

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.288520

Ключові слова:

пульсуючий двигун, резонансна труба, моделювання течії, метод «рідкого» поршня, поршнева аналогія

Анотація

Досліджується процес течії газу в резонансній трубі двигуна з періодичним робочим процесом. Аналіз різних моделей течії та порівняння відомих даних показали, що залишаються не вирішені до кінця проблеми побудови замкнутих 0-мірних моделей робочого циклу для деяких типів двигунів. Відповідно до цього виникає питання про розмірність моделей окремих елементів двигунів, включаючи модель резонансної труби, які необхідно включити в загальну модель циклу, особливо, на початковому етапі її розробки.

Для розв'язання виявлених проблем удосконалено математичну модель течії газу, побудовану на базі аналогії з «рідким» поршнем. На відміну від відомих, модель поршневої аналогії дозволяє розраховувати миттєву швидкість газу, опосередковану за довжиною труби, за допомогою чисельного рішення диференціального рівняння для швидкості.

Для перевірки розробленої моделі обрано альтернативну кінцево-різницеву 1-мірну газодинамічну модель, за допомогою якої виконано тестове моделювання течії повітря в трубі. Встановлено, що поршнева модель дозволяє знайти швидкість течії з точністю до 5 % для перепаду тиску, що змінюється за синусоїдальним законом. Знайдено допустимі межі зміни частоти коливань та довжини труби, при яких поршнева модель має мінімальну помилку порівняно з 1-мірною моделлю.

За результатами дослідження зроблено висновок у тому, що при невеликій масі та інерції рідкого поршня пропонована модель дає результати, близькі до тих, які забезпечують складніші моделі з вищою розмірністю. Це вказує на можливість застосування поршневої моделі елементів типу труб у складі 0-мірної термодинамічної моделі двигунів з періодичним робочим процесом як на наближену альтернативу традиційним 1-мірним моделям течії

Біографія автора

Олександр Едуардович Хрулєв, Міжнародне моторне бюро

Кандидат технічних наук, старший науковий співробітник

Посилання

  1. Gupta, H. N. (2012). Fundamentals of Internal Combustion Engines. PHI Learning Pvt. Ltd., 676.
  2. Munjal, M. L. (2014). Acoustics of Ducts and Mufflers. John Wiley & Sons, 416.
  3. Ismail, R. S., Jailani, A., Haron, M. A. (2017). Kadenancy effect, acoustical resonance effect valveless pulse jet engine. AIP Conference Proceedings. doi: https://doi.org/10.1063/1.5002230
  4. Salih, A. (2016). Method of Characteristics. Available at: https://www.iist.ac.in/sites/default/files/people/IN08026/MoC_0.pdf
  5. Kim, K.-H., Kong, K.-J. (2021). 1D–3D Coupling for Gas Flow Analysis of the Air-Intake System in a Compression Ignition Engine. Journal of Marine Science and Engineering, 9 (5), 553. doi: https://doi.org/10.3390/jmse9050553
  6. Onorati, A., Montenegro, G. (2020). 1D and Multi-D Modeling Techniques for IC Engine Simulation. SAE International, 550. doi: https://doi.org/10.4271/9780768099522
  7. Kumar, S., Prasad, S. S., Krishna, V. (2014). Design of Pulse Jet Engine for UAV. International Journal of Engineering Research & Technology (IJERT), 3 (9), 670–675. Available at: https://www.ijert.org/research/design-of-pulse-jet-engine-for-uav-IJERTV3IS090544.pdf
  8. Ganesan, V. (2000). Computer Simulation of Compression-Ignition Engine Processes. Universities Press, 523.
  9. Kalikatzarakisa, M., Coraddua, A., Theotokatosa, G., Oneto, L. (2021). Development of a zero-dimensional model and application on a medium-speed marine four-stoke diesel engine. 3rd International Conference on Modelling and Optimisation of Ship Energy Systems (MOSES2019). Available at: https://www.researchgate.net/publication/352119154_Development_of_a_zero-dimensional_model_and_application_on_a_medium-speed_marine_four-stoke_diesel_engine
  10. Khrulev, A., Saraiev, O. (2022). Building a mathematical model of the destruction of a connecting rod-piston group in the car engine at hydraulic lock. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (7 (117)), 40–49. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.259454
  11. Khrulev, A. (2023). Analysis of pneumatic catapult launch system parameters, taking into account engine and UAV characteristics. Advanced UAV, 3 (1), 10–24. Available at: https://publish.mersin.edu.tr/index.php/uav/article/view/1045
  12. Bellér, G., Árpád, I., Kiss, J. T., Kocsis, D. (2021). AVL Boost: a powerful tool for research and education. Journal of Physics: Conference Series, 1935 (1), 012015. doi: https://doi.org/10.1088/1742-6596/1935/1/012015
  13. Cordon, D., Dean, Ch., Steciak, J., Beyerlein, S. (2007). One-Dimensional Engine Modeling and Validation using Ricardo WAVE. Final Report KLK434-B, N07-09. National Institute for Advanced Transportation Technology, University of Idaho. Available at: https://www.academia.edu/18805887/ONE_DIMENSIONAL_ENGINE_MODELING_AND_VALIDATION_USING_RICARDO_WAVE
  14. Aradhye, O., Bari, S. (2017). Continuously Varying Exhaust Pipe Length and Diameter to Improve the Performance of a Naturally Aspirated SI Engine. ASME 2017 International Mechanical Engineering Congress and Exposition. doi: https://doi.org/10.1115/imece2017-70638
  15. Borowski, G., Ghazal, O. (2019). Use of Water Injection Technique to Improve the Combustion Efficiency of the Spark-Ignition Engine: A Model Study. Journal of Ecological Engineering, 20 (2), 226–233. doi: https://doi.org/10.12911/22998993/99689
  16. Magdas, V. B., Mastan, D. C., Burnete, N. (2020). Simulation possibilities of the internal combustion engine management elements using Lotus Engine Simulation software. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 997 (1), 012121. doi: https://doi.org/10.1088/1757-899x/997/1/012121
  17. Thompson, B., Yoon, H.-S. (2020). Internal Combustion Engine Modeling Framework in Simulink: Gas Dynamics Modeling. Modelling and Simulation in Engineering, 2020, 1–16. doi: https://doi.org/10.1155/2020/6787408
  18. Kong, K.-J., Jung, S.-H., Jeong, T.-Y., Koh, D.-K. (2019). 1D-3D coupling algorithm for unsteady gas flow analysis in pipe systems. Journal of Mechanical Science and Technology, 33 (9), 4521–4528. doi: https://doi.org/10.1007/s12206-019-0848-2
  19. Chiodi, M. (2011). An Innovative 3D-CFD-Approach towards Virtual Development of Internal Combustion Engines. Springer, Wiesbaden, 245. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-8348-8131-1
  20. Mohsen, K. K., Hussain, Z. H. (2021). Numerical Comparison between Two Tailpipe Shapes of Valved Pulsejet Engine. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 1094 (1), 012001. doi: https://doi.org/10.1088/1757-899x/1094/1/012001
  21. Melo, A. S. M. (2019). Pulsejet Engine Performance Estimation (Versão Revista Após Discussão). Covilhã, 72. Available at: https://web.archive.org/web/20200709134701/https://ubibliorum.ubi.pt/bitstream/10400.6/8866/1/6820_14614.pdf
  22. Isac, J. K. R., Mohanraj, L., Sai, E. S., Kannan, V. K. (2014). Numerical simulation of a hydrocarbon fuelled valveless pulsejet. Propulsion and Power Research, 3 (2), 90–95. doi: https://doi.org/10.1016/j.jppr.2014.05.004
  23. Smajevic, I. (2010). Experimental Study and Computational Modelling of Gas-Fired Pulse Combustion. International Journal of Automotive and Mechanical Engineering, 1, 1–12. doi: https://doi.org/10.15282/ijame.1.2010.1.0001
  24. Van Heerbeek, P. A. (2008). Mathematical Modelling of a Pulse Combustor of the Helmholtz-type. Delft, 146. Available at: https://diamhomes.ewi.tudelft.nl/~kvuik/numanal/heerbeek_afst.pdf
  25. Anand, R., Kukar, N., Kumar, V., Nandakumar, K. (2011). Design and realization of a valveless pulsejet engine to demonstrate pulse mode combustion. 25th National Convention of Aerospace Engineering (NCAE 2011). Ranchi.
  26. Anand, V., Jodele, J., Shaw, V., Russell, A., Prisell, E., Lyrsell, O., Gutmark, E. (2020). Visualization of Valved Pulsejet Combustors and Evidence of Compression Ignition. Flow, Turbulence and Combustion, 106 (3), 901–924. doi: https://doi.org/10.1007/s10494-020-00203-4
  27. Anand, V., Jodele, J., Prisell, E., Lyrsell, O., Gutmark, E. (2020). Dynamic Features of Internal and External Flowfields of Pulsejet Engines. AIAA Journal, 58 (10), 4204–4211. doi: https://doi.org/10.2514/1.j059685
  28. Roache, P. J. (1998). Fundamentals of Computational Fluid Dynamics. Hermosa Pub, 648.
  29. XLfit. Expanding the Power of Excel. Industry standard models built-in with support for designing and sharing your own models. Available at: https://www.idbs.com/xlfit/
  30. Geng, T., Paxson, D., Zheng, F., Kuznetsov, A., Roberts, W. (2008). Comparison Between Numerically Simulated and Experimentally Measured Flowfield Quantities Behind a Pulsejet. 44th AIAA/ASME/SAE/ASEE Joint Propulsion Conference & Exhibit. doi: https://doi.org/10.2514/6.2008-5046
  31. Idelchik, I. E. (1966). Handbook of Hydraulic Resistance. Coefficients of Local Resistance and of Friction. Israel Program for Scientific Translations Ltd., 517. Available at: https://www.nrc.gov/docs/ML1220/ML12209A041.pdf
  32. Biringen, S., Chow, C. (2011). An Introduction to Computational Fluid Mechanics by Example. John Wiley & Sons, Inc. doi: https://doi.org/10.1002/9780470549162
  33. Pearson, R. J., Bassett, M. D., Fleming, N. P., Rodemann, T. (2002). Lotus Engineering Software – An Approach to Model-Based Design. The 2002 North American ADAMS Conference in Scottsdale. Arizona. Available at: https://ru.scribd.com/document/215011237/Lotus-Paper
  34. Blackstock, D. T. (2000). Fundamentals of Physical Acoustics. Wiley-Interscience, 560.
  35. Moussou, P., Testud, Ph., Aure´gan, Y., Hirschberg, A. (2007). An Acoustic Criterion for the Whistling of Orifices in Pipes. ASME 2007 Pressure Vessels and Piping Conference. doi: https://doi.org/10.1115/pvp2007-26157
Визначення параметрів газу в резонансних трубах та каналах двигунів з періодичним робочим процесом методом поршневої аналогії

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-31

Як цитувати

Хрулєв, О. Е. (2023). Визначення параметрів газу в резонансних трубах та каналах двигунів з періодичним робочим процесом методом поршневої аналогії. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5(7 (125), 50–59. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.288520

Номер

Розділ

Прикладна механіка