Модель розробки та визначення проєктів технічного розвитку автотранспортних підприємств

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.289004

Ключові слова:

технічний розвиток, технічна експлуатація автомобілів, комерційна експлуатація автомобілів, стратегія технічного розвитку, комплексне автотранспортне підприємство, технічна готовність, оновлення рухомого складу, оновлення виробничо-технічної бази, комплексне оновлення автотранспортного підприємства, ефективність використання рухомого складу

Анотація

Ефективність роботи значної частини автотранспортних підприємств є незадовільною. Здебільшого така ситуація пов’язана із значним зношенням основних фондів підприємств, як рухомого складу, так і виробничо-технічної бази. Одним із шляхів вирішення цієї проблеми є технічний розвиток, який передбачає комплексне оновлення рухомого складу та виробничо-технічної бази з урахуванням всіх взаємозв’язків, що мають місце між цими підсистемами. В роботі розроблено модель технічного розвитку автотранспортних підприємств, що враховує ці взаємозв’язки. Дана модель та розроблений алгоритм моделювання дозволяють виявити перспективні стратегій, а для їх реалізації сформувати та дослідити проєкти технічного розвитку. Для вибору оптимального проєкта технічного розвитку в роботі обґрунтовано цільову функцію, яка включає технічний показник – коефіцієнт технічної готовності та економічні показники – net present value та термін окупності проєкта. Вибір оптимального проєкту пропонується виконувати на основі «методу найгіршого випадку». За цим методом було визначено вагові коефіцієнти критеріїв цільової функції, які відповідно складають: для коефіцієнта технічної готовності – 0,333, для чистої теперішньої вартості – 0,556, для терміну окупності – 0,111. На основі розроблених моделей та алгоритмів визначено стратегії та розроблено проєкти технічного розвитку Вінницької філії приватного підприємства «Автотранском». На основі розробленої цільової функції та «методу найгіршого випадку» визначено оптимальний проєкт технічного розвитку серед розроблених. Реалізація даного проєкту дозволяє підвищити технічний рівень, ефективність роботи та конкурентоспроможність підприємства

Біографії авторів

Євгеній Валерійович Смирнов, Вінницький національний технічний університет

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра автомобілів та транспортного менеджменту

Дмитро Вікторович Борисюк, Вінницький національний технічний університет

Кандидат технічних наук

Кафедра автомобілів та транспортного менеджменту

Тетяна Вячеславівна Волобуєва, Одеська державна академія будівництва та архітектури

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра машинобудування

Марія Миколаївна Настенко, Вінницький національний технічний університет

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра фінансів та інноваційного менеджменту

Тетяна Федорівна Плахтій, Сумський державний університет

Доктор економічних наук, професор

Кафедра бухгалтерського обліку та оподаткування

Посилання

  1. Levchenko, I., Dmytriiev, I., Beketov, Y., Britchenko, I., Bekmukhanbetova, S., Sadenov, M. et al.; Levchenko, I., Dmytriiev, I. (Eds.) (2023). Innovative development of the road and transport complex: problems and prospects. Kharkiv: PC TECHNOLOGY CENTER, 181. doi: https://doi.org/10.15587/978-617-7319-71-8
  2. Khavruk, V. O., Parkhomenko, O. O. (2021). Criteria for Selection and Evaluation of Rolling Stock of Motor Transport Enterprises. Science and Transport Progress, 2 (92), 17–28. doi: https://doi.org/10.15802/stp2021/235411
  3. Kurnikov, I. P., Kudin, R. A. (2002). Upravlinnia vikovoiu strukturoiu avtomobilnoho parku. Systemni metody keruvannia, tekhnolohiya ta orhanizatsiya vyrobnytstva, remontu i ekspluatatsiyi avtomobiliv, 15, 131–133.
  4. Bidniak, M. N., Bondar, N. M. (2000). Planuvannia investytsiy na avtomobilnomu transporti Ukrainy. Kyiv, 118.
  5. Volynets, L., Gorobinska, I., Nakonechna, S., Petunin, A., Romanyuk, S., Khomenko, I., Zachosova, N. (2022). Principle of the assessment of the readiness of motor transport enterprises for economic development based on a two-component methodological approach. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4 (13 (118)), 12–21. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.263041
  6. Islamov, S. E., Qoshboqov, I. S. (2021). Determination of the main factors affecting the technological equipment of motor transportation enterprises. Journal of Academic Research and Trends in Educational Sciences, 1 (1), 1–9. doi: https://doi.org/10.5281/zenodo.5731686
  7. Tsymbal, S. (2014). Development method of selection strategy ground transportation. Visnyk Zhytomyrskoho derzhavnoho tekhnolohichnoho universytetu, 2 (69), 198–203. Available at: http://eztuir.ztu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/2513/35.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  8. Turcheniuk, M. O., Shvets, M. D., Kirichok, O. H., Krystopchuk, M. Ye. (2017). Planuvannia diialnosti avtotransportnoho pidpryiemstva. Rivne: NUVHP, 367. Available at: https://core.ac.uk/download/pdf/297133058.pdf
  9. Oliskevych, M. S. (2017). Orhanizatsiya avtomobilnykh perevezen. Ch. 1: Vantazhni perevezennia. Lviv: Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 336.
  10. Ildarkhanov, R. (2018). Quality and Competitive Ability Evaluation Method Development Mobile Fleet. Periodica Polytechnica Transportation Engineering, 47 (1), 44–50. doi: https://doi.org/10.3311/pptr.10547
  11. Ildarkhanov, R. (2022). Rolling stock for international motor trucking. Transportation Research Procedia, 63, 1337–1345. doi: https://doi.org/10.1016/j.trpro.2022.06.144
  12. Andrejszki, T., Gangonells, M., Molnar, E., Török, Á. (2014). ForFITS: a New Help in Transport Decision Making for a Sustainable Future. Periodica Polytechnica Transportation Engineering, 42 (2), 119–124. doi: https://doi.org/10.3311/pptr.7442
  13. Bidniak, M. N., Bilichenko, V. V. (2006). Vyrobnychi systemy na transporti: teoriia i praktyka. Vinnytsia: UNIVERSUM-Vinnytsia, 176.
  14. Bilichenko, V. V., Smyrnov, Ye. V. (2019). Stratehiyi tekhnichnoho rozvytku avtotransportnykh pidpryiemstv. Vinnytsia: VNTU, 144. Available at: http://pdf.lib.vntu.edu.ua/books/2021/Bilichenko_2019_144.pdf
  15. Markovits-Somogyi, R., Bokor, Z. (2014). Assessing the logistics efficiency of european countries by using the DEA-PC methodology. Transport, 29 (2), 137–145. doi: https://doi.org/10.3846/16484142.2014.928787
  16. Kampf, R., Gašparík, J., Kudláčková, N. (2012). Application of different forms of transport in relation to the process of transport user value creation. Periodica Polytechnica Transportation Engineering, 40 (2), 71. doi: https://doi.org/10.3311/pp.tr.2012-2.05
  17. Mytko, M. V. (2016). Determination of the expediency of creation of production units for the maintenance and repair of vehicles. Visnyk of Vinnytsia Politechnical Institute, 1, 138–141. Available at: https://visnyk.vntu.edu.ua/index.php/visnyk/article/view/1889
  18. Bellman, R. E., Zadeh, L. A. (1970). Decision-Making in a Fuzzy Environment. Management Science, 17 (4), B-141-B-164. doi: https://doi.org/10.1287/mnsc.17.4.b141
  19. Rotshtein, A. P. (2009). Fuzzy multicriteria choice among alternatives: Worst-case approach. Journal of Computer and Systems Sciences International, 48 (3), 379–383. doi: https://doi.org/10.1134/s106423070903006x
  20. Saaty, T. L., Peniwati, K. (2008). Group Decision Making: Drawing out and Reconciling Differences. Pittsburgh: RWS Publications, 385.
  21. Hrytsiuk, P. M., Dzhoshi, O. I., Hladka, O. M. (2021). Osnovy teoriyi system i upravlinnia. Rivne: NUVHP, 272. Available at: https://ep3.nuwm.edu.ua/20653/1/Основи%20теорії%20систем%20і%20управління.pdf
Модель розробки та визначення проєктів технічного розвитку автотранспортних підприємств

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-31

Як цитувати

Смирнов, Є. В., Борисюк, Д. В., Волобуєва, Т. В., Настенко, М. М., & Плахтій, Т. Ф. (2023). Модель розробки та визначення проєктів технічного розвитку автотранспортних підприємств. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5(3 (125), 23–34. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.289004

Номер

Розділ

Процеси управління