Концепція формування системи управління змінами в сфері залізничних пасажирських перевезень України в умовах війни
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.297067Ключові слова:
залізничні пасажирські перевезення, концепція формування системи управління змінами в умовах війниАнотація
Об’єкт дослідження – залізничні пасажирські перевезення.
Предмет дослідження – система управління змінами.
Проблема, що вирішувалася, – підвищення ефективності діяльності підприємств залізничного транспорту в сфері пасажирських перевезень за допомогою запровадження системи управління змінами.
У представленому дослідженні розроблена концепція формування системи управління змінами у сфері пасажирських перевезень залізничного транспорту України в умовах війни. Оскільки умови війни відносяться до різновиду надзвичайних ситуацій, розглядається поняття «надзвичайна ситуація», її види, характеристика та ознаки, які описують її існування. Визначаються умови надзвичайних ситуацій.
Властивості тотальної та гібридної війни впливають на принципові особливості державного управління залізничними пасажирськими перевезеннями в Україні, роботу державних відомчих органів та підприємств управління залізничними пасажирськими перевезеннями. Враховуючи особливості кожного різновиду війни та принципи державного сформована система взаємозв’язку особливостей та принципів державного управління залізничними пасажирськими перевезеннями з можливими агресивними змінами в умовах війни.
Така система є стрижнем розробленої концепції формування і моделювання системи управління змінами в сфері залізничних пасажирських перевезень в Україні за умов війни. В рамках відзначеної концепції формується стратегія – комплекс дій під час надзвичайної ситуації воєнного характеру.
На основі цієї концепції у подальшому можна сформувати етапи дослідження, існування яких дозволить побудувати модель концепції, а саме процесів формування системи змін
Посилання
- Dykan, V. L., Korin, M. V. (2012). Zabezpechennia konkurentospromozhnosti promyslovykh pidpryiemstv v umovakh funktsionuvannia merezhi mizhnarodnykh transportnykh korydoriv. Visnyk ekonomiky transportu i promyslovosti, 38, 156–162. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vetp_2012_38_182
- Barash, Y. S., Charkina, T. V. (2016). Management strategy of Ukraine railway reform. The bulletin of transport and industry economics, 53, 24–30. https://doi.org/10.18664/338.47:338.45.v0i53.73374
- Yakymenko, N. V. (2012). Upravlinnia ekonomichnym zrostanniam zaliznychnoho transportu v umovakh rozvytku transportnoho rynku Ukrainy. Kharkiv: UkrDAZT, 437.
- Kopytko, V. I. (2007). Marketynhovi doslidzhennia zaliznychnykh perevezen yak peredumova efektyvnoho menedzhmentu. Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika", 580, 263–269.
- Kopytko, V. I. (2009). Marketynho-lohistychnyi pidkhid v orhanizatsiyi pasazhyrskykh perevezen na zaliznychnomu transporti. Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika", 649, 76–80. Available at: https://vlp.com.ua/files/special/11.pdf
- Charkina, T., Barash, Yu., Bobyl, V., Bozhok, N., Сhornovil, О. (2018). Principles of Determining the Basic Functions of Railway Hubs. Published in: 12th International Conference on Intelligent Technologies n Logistics and Mechatronics Systems ITELMS’2018.
- Matusevich, O., Matusevych, O., Bobyl, V., Chornovil, O. (2018). Railway transport risk management and insurance. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 2 (25), 128–138. https://doi.org/10.18371/fcaptp.v2i25.136479
- Kalinichenko, L. L. (2012). Metodolohichnyi pidkhid do upravlinnia personalom pidpryiemstv zaliznychnoho transportu v umovakh reformuvannia haluzi. Kharkiv: UkrDAZT, 420.
- Kotlubai, O., Lypynska, O. (2022). Social relationship features in the conditions of war in Ukraine. The 14th International scientific and practical conference “Modern directions of scientific research development”, 363–370.
- Matusevych , A., Kotlubai, O., Bobyl, V., Sydorchuk, A. (2022). Features of the management of railway passenger transportation in the conditions of war. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 5 (46), 311–324. https://doi.org/10.55643/fcaptp.5.46.2022.3845
- Ma, Y., Gao, Y. (2016). Passenger Transportation Structure Optimization Model Based on User Optimum. Procedia Engineering, 137, 202–209. https://doi.org/10.1016/j.proeng.2016.01.251
- Lingaitis, V., Sinkevičius, G. (2014). Passenger Transport by Railway: Evaluation of Economic and Social Phenomenon. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 110, 549–559. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.12.899
- Di Ruocco, G., Sicignano, E., Fiore, P., D’Andria, E. (2017). Sustainable Reuse of Disused Railway. Procedia Engineering, 180, 1643–1652. https://doi.org/10.1016/j.proeng.2017.04.327
- Pratt, S. (2011). Economic linkages and impacts across the talc. Annals of Tourism Research, 38 (2), 630–650. https://doi.org/10.1016/j.annals.2010.11.014
- Nash, C., Smith, A. S. J. (2007). Passenger rail franchising – British experience. Competitive Tendering of Rail Services, 7–34. https://doi.org/10.1787/9789282101636-2-en
- Alexandersson, G., Hultén, S. (2007). Competitive tendering of regional and interregional. Competitive Tendering of Rail Services, 165–187. https://doi.org/10.1787/9789282101636-7-en
- Cantos, P., Pastor, J. M., Serrano, L. (2010). Vertical and horizontal separation in the European railway sector and its effects on productivity. Journal of Transport Economics and Policy, 44 (2), 139–160. Available at: https://www.jstor.org/stable/40600020
- Cantos, P., Manuel Pastor, J., Serrano, L. (2012). Evaluating European railway deregulation using different approaches. Transport Policy, 24, 67–72. https://doi.org/10.1016/j.tranpol.2012.07.008
- Friebel, G., Ivaldi, M., Vibes, C. (2009). Railway (De)Regulation: A European Efficiency Comparison. Economica, 77 (305), 77–91. https://doi.org/10.1111/j.1468-0335.2008.00739.x
- Growitsch, C., Wetzel, H. (2009). Testing for economies of scope in European railways: An efficiency analysis. Journal of Transport Economics and Policy, 43 (1). Available at: https://www.jstor.org/stable/20466766
- Merkert, R., Smith, A. S. J., Nash, C. A. (2012). The measurement of transaction costs: Evidence from European railways. Journal of Transport Economics and Policy, 46 (3), 349–365.
- Pro poriadok klasyfikatsiyi nadzvychainykh sytuatsiy: Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy No. 1099. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1099-98-п#Text
- Pazynych, L. M., Sytenko, O. R., Smirnova, T. M. (2018). Some questions of emergency situations of technogenic and natural character in Ukraine (literature review). Bulletin of Social Hygiene and Health Protection Organization of Ukraine, 1. https://doi.org/10.11603/1681-2786.2018.1.9242
- Matusevich, O., Charkina, T., Kolinko, K. (2018). The essence of change and management by changes in the enterprise and their need for rail transport. Efektyvna Ekonomika, 12. https://doi.org/10.32702/2307-2105-2018.12.85
![Концепція формування системи управління змінами в сфері залізничних пасажирських перевезень України в умовах війни](https://journals.uran.ua/public/journals/3/submission_297067_335408_coverImage_uk_UA.jpg)
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Volodymyr Bobyl, Oleksii Matusevych, Maryna Dron, Artem Taranenko
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.