Концепція формування системи управління змінами в сфері залізничних пасажирських перевезень України в умовах війни

Автор(и)

  • Володимир Володимирович Бобиль Український державний університет науки і технологій, Україна https://orcid.org/0000-0002-7306-3905
  • Олексій Олександрович Матусевич Український державний університет науки і технологій, Україна https://orcid.org/0000-0002-9486-1308
  • Марина Анатоліївна Дронь Український державний університет науки і технологій, Україна https://orcid.org/0000-0001-9881-9521
  • Артем Сергійович Тараненко Український державний університет науки і технологій, Україна https://orcid.org/0000-0003-3857-4328

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.297067

Ключові слова:

залізничні пасажирські перевезення, концепція формування системи управління змінами в умовах війни

Анотація

Об’єкт дослідження – залізничні пасажирські перевезення.

Предмет дослідження – система управління змінами.

Проблема, що вирішувалася, – підвищення ефективності діяльності підприємств залізничного транспорту в сфері пасажирських перевезень за допомогою запровадження системи управління змінами.

У представленому дослідженні розроблена концепція формування системи управління змінами у сфері пасажирських перевезень залізничного транспорту України в умовах війни. Оскільки умови війни відносяться до різновиду надзвичайних ситуацій, розглядається поняття «надзвичайна ситуація», її види, характеристика та ознаки, які описують її існування. Визначаються умови надзвичайних ситуацій.

Властивості тотальної та гібридної війни впливають на принципові особливості державного управління залізничними пасажирськими перевезеннями в Україні, роботу державних відомчих органів та підприємств управління залізничними пасажирськими перевезеннями. Враховуючи особливості кожного різновиду війни та принципи державного сформована система взаємозв’язку особливостей та принципів державного управління залізничними пасажирськими перевезеннями з можливими агресивними змінами в умовах війни.

Така система є стрижнем розробленої концепції формування і моделювання системи управління змінами в сфері залізничних пасажирських перевезень в Україні за умов війни. В рамках відзначеної концепції формується стратегія – комплекс дій під час надзвичайної ситуації воєнного характеру.

На основі цієї концепції у подальшому можна сформувати етапи дослідження, існування яких дозволить побудувати модель концепції, а саме процесів формування системи змін

Біографії авторів

Володимир Володимирович Бобиль, Український державний університет науки і технологій

Доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри

Кафедра «Фінанси, облік та психологія»

Олексій Олександрович Матусевич, Український державний університет науки і технологій

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра «Фінанси, облік та психологія»

Марина Анатоліївна Дронь, Український державний університет науки і технологій

Доктор філософії з економічних наук, старший викладач

Кафедра «Фінанси, облік та психологія»

Артем Сергійович Тараненко, Український державний університет науки і технологій

Кафедра «Фінанси, облік та психологія»

Аспірант

Посилання

  1. Dykan, V. L., Korin, M. V. (2012). Zabezpechennia konkurentospromozhnosti promyslovykh pidpryiemstv v umovakh funktsionuvannia merezhi mizhnarodnykh transportnykh korydoriv. Visnyk ekonomiky transportu i promyslovosti, 38, 156–162. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vetp_2012_38_182
  2. Barash, Y. S., Charkina, T. V. (2016). Management strategy of Ukraine railway reform. The bulletin of transport and industry economics, 53, 24–30. https://doi.org/10.18664/338.47:338.45.v0i53.73374
  3. Yakymenko, N. V. (2012). Upravlinnia ekonomichnym zrostanniam zaliznychnoho transportu v umovakh rozvytku transportnoho rynku Ukrainy. Kharkiv: UkrDAZT, 437.
  4. Kopytko, V. I. (2007). Marketynhovi doslidzhennia zaliznychnykh perevezen yak peredumova efektyvnoho menedzhmentu. Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika", 580, 263–269.
  5. Kopytko, V. I. (2009). Marketynho-lohistychnyi pidkhid v orhanizatsiyi pasazhyrskykh perevezen na zaliznychnomu transporti. Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika", 649, 76–80. Available at: https://vlp.com.ua/files/special/11.pdf
  6. Charkina, T., Barash, Yu., Bobyl, V., Bozhok, N., Сhornovil, О. (2018). Principles of Determining the Basic Functions of Railway Hubs. Published in: 12th International Conference on Intelligent Technologies n Logistics and Mechatronics Systems ITELMS’2018.
  7. Matusevich, O., Matusevych, O., Bobyl, V., Chornovil, O. (2018). Railway transport risk management and insurance. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 2 (25), 128–138. https://doi.org/10.18371/fcaptp.v2i25.136479
  8. Kalinichenko, L. L. (2012). Metodolohichnyi pidkhid do upravlinnia personalom pidpryiemstv zaliznychnoho transportu v umovakh reformuvannia haluzi. Kharkiv: UkrDAZT, 420.
  9. Kotlubai, O., Lypynska, O. (2022). Social relationship features in the conditions of war in Ukraine. The 14th International scientific and practical conference “Modern directions of scientific research development”, 363–370.
  10. Matusevych , A., Kotlubai, O., Bobyl, V., Sydorchuk, A. (2022). Features of the management of railway passenger transportation in the conditions of war. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 5 (46), 311–324. https://doi.org/10.55643/fcaptp.5.46.2022.3845
  11. Ma, Y., Gao, Y. (2016). Passenger Transportation Structure Optimization Model Based on User Optimum. Procedia Engineering, 137, 202–209. https://doi.org/10.1016/j.proeng.2016.01.251
  12. Lingaitis, V., Sinkevičius, G. (2014). Passenger Transport by Railway: Evaluation of Economic and Social Phenomenon. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 110, 549–559. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.12.899
  13. Di Ruocco, G., Sicignano, E., Fiore, P., D’Andria, E. (2017). Sustainable Reuse of Disused Railway. Procedia Engineering, 180, 1643–1652. https://doi.org/10.1016/j.proeng.2017.04.327
  14. Pratt, S. (2011). Economic linkages and impacts across the talc. Annals of Tourism Research, 38 (2), 630–650. https://doi.org/10.1016/j.annals.2010.11.014
  15. Nash, C., Smith, A. S. J. (2007). Passenger rail franchising – British experience. Competitive Tendering of Rail Services, 7–34. https://doi.org/10.1787/9789282101636-2-en
  16. Alexandersson, G., Hultén, S. (2007). Competitive tendering of regional and interregional. Competitive Tendering of Rail Services, 165–187. https://doi.org/10.1787/9789282101636-7-en
  17. Cantos, P., Pastor, J. M., Serrano, L. (2010). Vertical and horizontal separation in the European railway sector and its effects on productivity. Journal of Transport Economics and Policy, 44 (2), 139–160. Available at: https://www.jstor.org/stable/40600020
  18. Cantos, P., Manuel Pastor, J., Serrano, L. (2012). Evaluating European railway deregulation using different approaches. Transport Policy, 24, 67–72. https://doi.org/10.1016/j.tranpol.2012.07.008
  19. Friebel, G., Ivaldi, M., Vibes, C. (2009). Railway (De)Regulation: A European Efficiency Comparison. Economica, 77 (305), 77–91. https://doi.org/10.1111/j.1468-0335.2008.00739.x
  20. Growitsch, C., Wetzel, H. (2009). Testing for economies of scope in European railways: An efficiency analysis. Journal of Transport Economics and Policy, 43 (1). Available at: https://www.jstor.org/stable/20466766
  21. Merkert, R., Smith, A. S. J., Nash, C. A. (2012). The measurement of transaction costs: Evidence from European railways. Journal of Transport Economics and Policy, 46 (3), 349–365.
  22. Pro poriadok klasyfikatsiyi nadzvychainykh sytuatsiy: Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy No. 1099. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1099-98-п#Text
  23. Pazynych, L. M., Sytenko, O. R., Smirnova, T. M. (2018). Some questions of emergency situations of technogenic and natural character in Ukraine (literature review). Bulletin of Social Hygiene and Health Protection Organization of Ukraine, 1. https://doi.org/10.11603/1681-2786.2018.1.9242
  24. Matusevich, O., Charkina, T., Kolinko, K. (2018). The essence of change and management by changes in the enterprise and their need for rail transport. Efektyvna Ekonomika, 12. https://doi.org/10.32702/2307-2105-2018.12.85
Концепція формування системи управління змінами в сфері залізничних пасажирських перевезень України в умовах війни

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-28

Як цитувати

Бобиль, В. В., Матусевич, О. О., Дронь, М. А., & Тараненко, А. С. (2024). Концепція формування системи управління змінами в сфері залізничних пасажирських перевезень України в умовах війни. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1(13 (127), 14–21. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.297067

Номер

Розділ

Трансфер технологій: промисловість, енергетика, нанотехнології