Визначення області компромісу у процесах організації мультимодальної доставки на базі agile підходу
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.298846Ключові слова:
цифровий простір, параметри доставки, область компромісу, регресійні моделі, балансування інтересів, agile-циклАнотація
Рівень конкуренції на транспортному ринку вимагає від організаторів доставок впровадження кращих підходів на базі сучасних методологій управління, зокрема, agile, що дозволяє забезпечувати сучасний рівень обслуговування вантажовласників.
Об’єктом даного дослідження є процеси організації мультимодальної доставки. Предметом дослідження є область компромісу у процесах організації мультимодальної доставки на базі аgile-підходу.
Введено до розгляду термін «область компромісу», який відображає чисельні межи параметрів продукту у загальному випадку. Для транспортної сфери, що розглядається, «область компромісу» відображає межи характеристик мультимодальної доставки, яка є «продуктом» для мультимодального оператора.
Множина альтернативних варіантів мультимодальної доставки формує базу для встановлення залежностей вартості доставки від часу та її надійності (можливого відхилення часу). Область у просторі «час-надійність-витрати», яка формується на базі даної залежності, з одного боку, та вимог вантажовласника з урахуванням їх можливого корегування з іншого боку, є областю компромісу. Дана область пропонується для використання у аgile-підходах до організації мультимодальної доставки. Балансування інтересів вантажовласника та мультимодального оператора дозволяє змінювати межі області компромісу в рамках запропонованої схеми agile-циклів у процесі планування та організації доставки.
На прикладі доставки контейнеру з вантажем з Китаю до Києва отримано регресійні лінійні моделі. Дані моделі формалізують залежність вартості доставки від надійності та/або часу. На прикладі варіювання вимогами вантажовласника щодо обмежень деяких характеристик доставки здійснено формування області компромісу та її корегування, що продемонструвало практичні аспекти формування області компромісу для мультимодальної доставки.
Отримані результати є основою для впровадження аgile-підходу у сферу мультимодальних перевезень. Подальший розвиток даних результатів полягає у створенні математичних моделей, які складуть основу для пошуку рішень в рамках області компромісу
Посилання
- Wang, Z., Zhang, D., Tavasszy, L., Fazi, S. (2023). Integrated multimodal freight service network design and pricing with a competing service integrator and heterogeneous shipper classes. Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review, 179, 103290. https://doi.org/10.1016/j.tre.2023.103290
- Koskina, Yu. O. (2020). Formalization of the process of organization of the cargo delivery system. Science-Based Technologies, 45 (1). https://doi.org/10.18372/2310-5461.45.14582
- Rusanova, S., Onyshсhenko, S. (2020). Development of transport and technological process options’ concept for goods delivery with participation of maritime transport. Technology Audit and Production Reserves, 1 (2 (51)), 24–29. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2020.198373
- Manifesto for Agile Software Development. Available at: https://agilemanifesto.org/iso/en/manifesto.html
- Cheng, R., Jiang, Y., Nielsen, O. A. (2023). Integrated people-and-goods transportation systems: from a literature review to a general framework for future research. Transport Reviews, 43 (5), 997–1020. https://doi.org/10.1080/01441647.2023.2189322
- Chen, D., Zhang, Y., Gao, L., Thompson, R. G. (2019). Optimizing Multimodal Transportation Routes Considering Container Use. Sustainability, 11 (19), 5320. https://doi.org/10.3390/su11195320
- Zhang, Y., Kamargianni, M. (2022). A review on the factors influencing the adoption of new mobility technologies and services: autonomous vehicle, drone, micromobility and mobility as a service. Transport Reviews, 43 (3), 407–429. https://doi.org/10.1080/01441647.2022.2119297
- Dong, B., Christiansen, M., Fagerholt, K., Chandra, S. (2020). Design of a sustainable maritime multi-modal distribution network – Case study from automotive logistics. Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review, 143, 102086. https://doi.org/10.1016/j.tre.2020.102086
- Pavlova, N., Onyshchenko, S. (2021). Development and research of a model for optimizing the composition of a project-oriented forwarding company’ suppliers. Technology Audit and Production Reserves, 1 (2 (57)), 36–42. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2021.225521
- Pavlova, N., Onyshchenko, S. (2020). Organization of transport company’s project-oriented management (on the example of the freight forwarding company). Management of Development of Complex Systems, 42, 23–28. https://doi.org/10.32347/2412-9933.2020.42.23-28
- Sandsto, R., Reme-Ness, C. (2021). Agile Practices and Impacts on Project Success. Journal of Engineering, Project, and Production Management, 11 (3), 255–262. https://doi.org/10.2478/jeppm-2021-0024
- O’Sheedy, D., Sankaran, S. (2013). Agile Project Management for IT Projects in SMEs: A Framework and Success Factors. The International Technology Management Review, 3 (3), 187. https://doi.org/10.2991/itmr.2013.3.3.4
- Zielske, M., Held, T. (2022). Agile methods used by traditional logistics companies and logistics start-ups: a systematic literature review. Journal of Systems and Software, 190, 111328. https://doi.org/10.1016/j.jss.2022.111328
- Farahani, A., Genga, L., Dijkman, R. (2021). Online Multimodal Transportation Planning using Deep Reinforcement Learning. 2021 IEEE International Conference on Systems, Man, and Cybernetics (SMC). https://doi.org/10.1109/smc52423.2021.9658943
- Busse, A., Gerlach, B., Lengeling, J. C., Poschmann, P., Werner, J., Zarnitz, S. (2021). Towards Digital Twins of Multimodal Supply Chains. Logistics, 5 (2), 25. https://doi.org/10.3390/logistics5020025
- Dimitrov, D., Petrova, I. (2019). Strategic planning and development of transport infrastructures based on agile methodology. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 664, 012033. https://doi.org/10.1088/1757-899x/664/1/012033
- dos Santos França, J. B., Netto, J. M., Barradas, R. G., Santoro, F., Baião, F. A. (2013). Towards Knowledge-Intensive Processes Representation. Lecture Notes in Business Information Processing, 126–136. https://doi.org/10.1007/978-3-642-36285-9_14
- Pavlova, N., Onyshсhenko, S., Obronova, A., Chebanova, T., Andriievska, V. (2021). Creating the agile-model to manage the activities of project-oriented transport companies. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (3 (109)), 51–59. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.225529
- Bushuyev, S., Onyshchenko, S., Bondar, A., Bushuyeva, N., Obronova, A. (2022). Assessment and Monitoring Project Management Quality Based on the Entropy Approach. 2022 International Conference on Smart Information Systems and Technologies (SIST). https://doi.org/10.1109/sist54437.2022.9945775
- Bushuyev, S., Bushuieva, V., Onyshchenko, S., Pavlova, N. (2021). Agile-Transformation Organizational Development based on Portfolio Management. 2021 11th IEEE International Conference on Intelligent Data Acquisition and Advanced Computing Systems: Technology and Applications (IDAACS). https://doi.org/10.1109/idaacs53288.2021.9660972
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Viktor Berestenko, Svitlana Onyshсhenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.