Ситуаційна адаптація вагона-платформи моделі 13-7024 до перевезень стратегічних вантажів
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.299537Ключові слова:
залізничний транспорт, вагон-платформа, ситуаційна адаптація вагона, зйомний модуль, навантаженість зйомного модуляАнотація
Об’єктом дослідження є процеси виникнення, сприйняття та перерозподілу навантажень в конструкції зйомного модуля для ситуаційної адаптації вагона-платформи моделі 13-7024 до перевезень стратегічних вантажів.
Для можливості перевезень стратегічних вантажів, в тому числі, військової техніки, сільськогосподарських машин тощо, на вагоні-платформі пропонується використання зйомного модуля. Для визначення параметрів конструкційних складових зйомного модуля проведено відповідні розрахунки. При цьому профіль виконання каркаса визначено за величиною максимального згинального моменту, який діє в його перерізі. Товщину листа, що утворює горизонтальну площину для розміщення вантажу, розраховано за методом Бубнова–Гальоркіна. Для обґрунтування визначених параметрів конструкційних складових зйомного модуля проведено його розрахунок на міцність. Результати проведених розрахунків показали, що міцність зйомного модуля при розглянутих схемах експлуатаційних навантажень забезпечується.
Особливістю отриманих результатів дослідження є те, що використання запропонованої конструкції зйомного модуля дозволяє розширити номенклатури перевозимих вагонами-платформами вантажів без їх удосконалення.
Сферою практичного використання отриманих результатів є машинобудівна галузь, зокрема, залізничний транспорт. Умовами практичного використання результатів дослідження є застосування змінних за висотою фітингів в зйомному модулі.
Проведені дослідження сприятимуть створенню рекомендацій щодо підвищення ефективності експлуатації вагонів-платформ шляхом їх ситуаційної адаптації до перевезень стратегічних вантажів. Також отримані результати можуть бути корисними напрацюваннями при створенні сучасних конструкцій транспортних засобів модульного типу
Посилання
- Rybicka, I., Caban, J., Vrabel, J., Sarkan, B., Stopka, O., Misztal, W. (2018). Analysis of the safety systems damage on the example of a suburban transport enterprise. 2018 XI International Science-Technical Conference Automotive Safety. https://doi.org/10.1109/autosafe.2018.8373323
- Dižo, J. (2016). Analysis of a Goods Wagon Running on a Railway Test Track. Manufacturing Technology, 16 (4), 667–672. https://doi.org/10.21062/ujep/x.2016/a/1213-2489/mt/16/4/667
- Dižo, J., Blatnický, M., Steišūnas, S., Skočilasová, B. (2018). Assessment of a rail vehicle running with the damaged wheel on a ride comfort for passengers. MATEC Web of Conferences, 157, 03004. https://doi.org/10.1051/matecconf/201815703004
- Dizo, J., Blatnicky, M., Harusinec, J., Falendysh, A. (2018). Modification and analyses of structural properties of a goods wagon bogie frame. Diagnostyka, 20 (1), 41–48. https://doi.org/10.29354/diag/99853
- Caban, J., Nieoczym, A., Gardyński, L. (2021). Strength analysis of a container semi-truck frame. Engineering Failure Analysis, 127, 105487. https://doi.org/10.1016/j.engfailanal.2021.105487
- Suprianto, T., Syaifudin, A., Pamungkas, L. W., Ariatedja, J. B., Farid, A. R. (2023). Effect of Fluctuating Load on Fatigue of PPCW Flat Wagon. The International Journal of Mechanical Engineering and Sciences, 7 (1), 26. https://doi.org/10.12962/j25807471.v7i1.14354
- Krason, W., Niezgoda, T. (2014). FE numerical tests of railway wagon for intermodal transport according to PN-EU standards. Bulletin of the Polish Academy of Sciences Technical Sciences, 62 (4), 843–851. https://doi.org/10.2478/bpasts-2014-0093
- Fabian, P., Gerlici, J., Masek, J., Marton, P. (2013). Versatile, Efficient and Long Wagon for Intermodal Transport in Europe. Communications - Scientific Letters of the University of Zilina, 15 (2), 118–123. https://doi.org/10.26552/com.c.2013.2.118-123
- Šťastniak, P., Kurčík, P., Pavlík, A. (2018). Design of a new railway wagon for intermodal transport with the adaptable loading platform. MATEC Web of Conferences, 235, 00030. https://doi.org/10.1051/matecconf/201823500030
- Kel’rich, M., Fedosov-Nikonov, D. (2016). The strength research of the long-wheelbase flatcar construction. Visnyk Skhidnoukrainskoho Natsionalnoho universytetu imeni Volodymyra Dalia, 1 (225), 90–94. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VSUNU_2016_1_19
- Das, A., Agarwal, G. (2020). Investigation of Torsional Stability and Camber Test on a Meter Gauge Flat Wagon. Advances in Fluid Mechanics and Solid Mechanics, 271–280. https://doi.org/10.1007/978-981-15-0772-4_24
- Vatulia, G., Lovska, A., Pavliuchenkov, M., Nerubatskyi, V., Okorokov, A., Hordiienko, D. et al. (2022). Determining patterns of vertical load on the prototype of a removable module for long-size cargoes. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (7 (120)), 21–29. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.266855
- Panchenko, S., Gerlici, J., Vatulia, G., Lovska, A., Pavliuchenkov, M., Kravchenko, K. (2022). The Analysis of the Loading and the Strength of the FLAT RACK Removable Module with Viscoelastic Bonds in the Fittings. Applied Sciences, 13 (1), 79. https://doi.org/10.3390/app13010079
- Nandan, S., Trivedi, R., Kant, S., Ahmad, J., Maniraj, M. (2020). Design, analysis and prototype development of railway wagons on different loading conditions. International Journal of Engineering Applied Sciences and Technology, 04 (10), 122–129. https://doi.org/10.33564/ijeast.2020.v04i10.023
- Stoilov, V., Simić, G., Purgić, S., Milković, D., Slavchev, S., Radulović, S., Maznichki, V. (2019). Comparative analysis of the results of theoretical and experimental studies of freight wagon Sdggmrss-twin. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 664 (1), 012026. https://doi.org/10.1088/1757-899x/664/1/012026
- Barabash, M. S., Soroka, M. M., Surianinov, M. H. (2018). Neliniyna budivelna mekhanika z PK Lira – SAPR. Odesa: Ekolohiia, 248.
- Koziar, M. M., Feshchuk, Yu. V., Parfeniuk, O. V. (2018). Kompiuterna hrafika: SolidWorks. Kherson: Oldi-plius, 252. Available at: https://ep3.nuwm.edu.ua/22175/1/Комп%27ютерна%20графіка.pdf
- Pustiulha, S. I., Samostian, V. R., Klak, Yu. V. (2018). Inzhenerna hrafika v SolidWorks. Lutsk: Vezha, 172. Available at: https://lib.lntu.edu.ua/sites/default/files/2021-02/Інженерна%20графіка%20в%20SolidWorks.pdf
- Nerubatskyi, V. P., Plakhtii, O. A., Hordiienko, D. A., Khoruzhevskyi, H. A. (2023). Study of the energy parameters of the system “solar panels – solar inverter – electric network.” IOP Conference Series: Earth and Environmental Science, 1254 (1), 012092. https://doi.org/10.1088/1755-1315/1254/1/012092
- Nerubatskyi, V., Hordiienko, D. (2023). Study of the Influence of Sliding Mode Regulator on Spectrum Higher Harmonics of the SEPIC Converter. 2023 IEEE 5th International Conference on Modern Electrical and Energy System (MEES). https://doi.org/10.1109/mees61502.2023.10402454
- Vatulia, G., Lovska, A., Myamlin, S., Rybin, A., Nerubatskyi, V., Hordiienko, D. (2023). Determining patterns in loading the body of a gondola with side wall cladding made from corrugated sheets under operating modes. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2 (7 (122)), 6–14. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.275547
- Shvabiuk, V. I. (2016). Opir materialiv. Kyiv: Znannia, 400.
- Kutsenko, A., Bondar, M., Chausov, M. (2019). Prykladna mekhanika (opir materialiv). Kyiv: Tsentr navchalnoi literatury, 736.
- Siasiev, A. V. (2007). Dyferentsialni rivniannia. Dnipropetrovsk: Vyd-vo DNU, 356.
- Panchenko, S., Gerlici, J., Vatulia, G., Lovska, A., Rybin, A., Kravchenko, O. (2023). Strength Assessment of an Improved Design of a Tank Container under Operating Conditions. Communications - Scientific Letters of the University of Zilina, 25 (3), B186–B193. https://doi.org/10.26552/com.c.2023.047
- Domin, Yu. V., Cherniak, H. Yu. (2003). Osnovy dynamiky vahoniv. Kyiv: KUETT, 269.
- Vatulia, G., Lovska, A., Myamlin, S., Stanovska, I., Holofieieva, M., Horobets, V. et al. (2023). Revealing the effect of structural components made of sandwich panels on loading the container transported by railroad. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (7 (121)), 48–56. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.272316
- Lovska, A., Stanovska, I., Nerubatskyi, V., Hordiienko, D., Zinchenko, O., Karpenko, N., Semenenko, Y. (2022). Determining features of the stressed state of a passenger car frame with an energy-absorbing material in the girder beam. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5 (7 (119)), 44–53. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.265043

##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Alyona Lovska, Volodymyr Nerubatskyi, Oleksandr Plakhtii, Sergiy Myamlin

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.