Визначення впливу умов лабораторного тестування на робочі параметри холловського двигуна ST-25

Автор(и)

  • Олександр Миколайович Петренко Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара, Україна https://orcid.org/0000-0001-5648-5068
  • Віктор Олександрович Перерва Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара, Україна https://orcid.org/0000-0001-8803-5360
  • Віктор Володимирович Маслов ТОВ «ФЛАЙТ КОНТРОЛ», Україна https://orcid.org/0009-0006-6281-014X

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.301162

Ключові слова:

холловський двигун, залишковий тиск, тяга двигуна, питомий імпульс, КПД двигуна

Анотація

Об’єкт дослідження – холловський двигун ST-25 з обмеженою потужністю розряду, не більше 200 Вт, розроблений в компанії Flight Control LLC (Україна). Проблема, яка вирішувалась в даному дослідженні, полягала в визначенні впливу залишкового тиску газу в вакуумних камерах на робочі параметри холловського двигуна. Для вирішення зазначеної проблеми були визначені робочі параметри двигуна ST-25, який тестувався у трьох за розмірами вакуумних камерах з різною величиною залишкового тиску. В результаті проведення лабораторних досліджень робочих параметрів двигуна ST-25 були отримані вольт-амперні характеристики розряду двигуна при фіксованих величинах витрат робочого газу (ксенону). Отримані залежності тяги двигуна від величини масових витрат робочого газу при фіксованих величинах напруги розряду. На основі отриманих експериментальних даних були обчислені залежності величини питомого імпульсу анодного блоку двигуна від напруги розряду, а також залежності ККД анодного блоку двигуна від напруги розряду. Проведені дослідження показали, що при зниженні залишкового тиску в вакуумній камері у 2–3 рази робочі параметри двигуна підвищуюся на 15–20 %. Таке зниження залишкового тиску підвищує тягу на 25–40 %. Особливість отриманих результатів полягає у встановленні порогових значень тиску залишкового газу в вакуумних камерах під час проведення експериментальних досліджень, при яких робочі параметри холловського двигуна аналогічні його робочим параметрам в космічних умовах. Результати роботи можуть бути використані на практиці при проведенні експериментальних досліджень електричних ракетних двигунів, коли необхідно оцінити робочі параметри холловських двигунів, які будуть отримані в реальних умовах космічного простору

Біографії авторів

Олександр Миколайович Петренко, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара

Доктор технічних наук, професор

Кафедра кібербезпеки та комп'ютерно-інтегрованих технологій

Віктор Олександрович Перерва, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра ракетно-космічних та інноваційних технологій

Віктор Володимирович Маслов, ТОВ «ФЛАЙТ КОНТРОЛ»

Інженер-дослідник

Департамент з розробки ЕРДУ

Посилання

  1. Snyder, J. S., Lenguito, G., Frieman, J. D., Haag, T. W., Mackey, J. A. (2020). Effects of Background Pressure on SPT-140 Hall Thruster Performance. Journal of Propulsion and Power, 36 (5), 668–676. https://doi.org/10.2514/1.b37702
  2. Piragino, A., Faraji, F., Reza, M., Ferrato, E., Piraino, A., Andreussi, T. (2021). Background Pressure Effects on the Performance of a 20 kW Magnetically Shielded Hall Thruster Operating in Various Configurations. Aerospace, 8 (3), 69. https://doi.org/10.3390/aerospace8030069
  3. Kerber, T. V., Baird, M. J., McGee-Sinclair, R. F., Lemmer, K. M. (2019). Background Pressure Effects on Plume Properties of a Low-Cost Hall Effect Thruster. The 36th International Electric Propulsion Conference. Available at: https://electricrocket.org/2019/513.pdf
  4. Frieman, J. D., Liu, T. M., Walker, M. L. R. (2017). Background Flow Model of Hall Thruster Neutral Ingestion. Journal of Propulsion and Power, 33 (5), 1087–1101. https://doi.org/10.2514/1.b36269
  5. Nakles, M. R., Hargus Jr., W. A. (2009). Hall Effect Thruster Ground Testing Challenges. Proceedings of the 25th Aerospace Testing Seminar. Available at: https://apps.dtic.mil/sti/tr/pdf/ADA506238.pdf
  6. Nakles, M., Hargus, W. (2008). Background Pressure Effects on Internal and Near-Field Ion Velocity Distribution of the BHT-600 Hall Thruster. 44th AIAA/ASME/SAE/ASEE Joint Propulsion Conference & Exhibit. https://doi.org/10.2514/6.2008-5101
  7. Cheng, S. Y. (2007). Modeling of Hall Thruster Lifetime and Erosion Mechanisms. The 30th International Electric Propulsion Conference. Available at: http://electricrocket.org/IEPC/IEPC-2007-250.pdf
  8. Mazouffre, S., Echegut, P., Dudeck, M. (2006). A calibrated infrared imaging study on the steady state thermal behaviour of Hall effect thrusters. Plasma Sources Science and Technology, 16 (1), 13–22. https://doi.org/10.1088/0963-0252/16/1/003
  9. Voronovsky, D. K., Kulagin, S. N., Maslov, V. V., Petrenko, O. N., Tolok, S. V. (2021). Hall-effect thruster ST-25 with permanent magnet. Journal of Rocket-Space Technology, 28 (4), 37–45. https://doi.org/10.15421/452005
  10. Petrenko, O., Tolok, S., Maslov, V., Kulagin, S., Serbin, V., Shcherbak, D. (2019). Electric propulsion system SPS-25 with Hall Thruster. 70th International Astronautical Congress 2019. Available at: https://iafastro.directory/iac/paper/id/50659/abstract-pdf/IAC-19,C4,4,4,x50659.brief.pdf
Визначення впливу умов лабораторного тестування на робочі параметри холловського двигуна ST-25

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-30

Як цитувати

Петренко, О. М., Перерва, В. О., & Маслов, В. В. (2024). Визначення впливу умов лабораторного тестування на робочі параметри холловського двигуна ST-25. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2(5 (128), 6–12. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.301162

Номер

Розділ

Прикладна фізика