Формування державної підтримки підприємництва в сфері міських пасажирських перевезень

Автор(и)

  • Олексій Юрійович Палант Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова, Україна https://orcid.org/0000-0001-8178-6874
  • Денис Сергійович Захаров Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова, Україна https://orcid.org/0009-0006-5751-6771

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.302012

Ключові слова:

державне фінансування, державна підтримка, підприємництво, міські пасажирські перевезення, протекціонізм підприємництва

Анотація

Розглянуто проблему забезпечення державного фінансового протекціонізму в умовах викликів сьогодення. Запропонована модель ефективної взаємодії, яка враховує вибіркове справедливе фінансування за показниками інвестиційної привабливості і-го регіону та пріоритетності і-го регіону. Розрахунки засвідчують незалежність показника пріоритетності фінансування регіону від рівня інвестиційної привабливості регіону чи навпаки. Методика апробована на прикладі підприємництва міських пасажирських перевезень в умовах викликів, що склалися. Згідно з отриманими результатами, під державний протекціонізм потрапляють ті території, які визнані найбільш постраждалими та вразливими, і проблему підтримки яких можливо вирішити тільки за допомогою державного втручання.

Результати розрахунків показують, що розподіл фінансових коштів при обсязі державних фінансів S=1, що виділяються на підтримку підприємництва, здійснюється пропорційно. Комплексний підхід дозволив визначити регіони для державного фінансування, при цьому найбільш постраждалі регіони отримують найбільшу частку фінансових капіталовкладень – Луганська, Чернівецька, Херсонська, Донецька, Миколаївська та Сумська області, які отримають фінансування на підтримку міських пасажирських перевезень, в розмірі 17,01 %, 16,89 %, 16,74 %, 16,57 %, 16,55 % та 16,24 % відповідно.

Дане дослідження має практичний інтерес для державних органів управління, оскільки воно надає методичні рекомендації щодо розподілу коштів на підтримку найбільш постраждалих регіонів. Воно також є корисним для дослідників, які вивчають фінансове забезпечення, протекціонізм та державне адміністрування, а майбутні дослідження рекомендовано проводити з урахуванням рівня соціально-економічного розвитку держав

Біографії авторів

Олексій Юрійович Палант, Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова

Доктор економічних наук, професор

Кафедра підприємництва та бізнес-адміністрування

Денис Сергійович Захаров, Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова

Кандидат технічних наук

Кафедра підприємництва та бізнес-адміністрування

Посилання

  1. Puriwat, W., Tripopsakul, S. (2021). Customer Engagement with Digital Social Responsibility in Social Media: A Case Study of COVID-19 Situation in Thailand. The Journal of Asian Finance, Economics and Business, 8 (2), 475–483. https://doi.org/10.13106/jafeb.2021.vol8.no2.0475
  2. Chas dlia roboty: yak vidnovliuvavsia ta adaptuvavsia ukrainskyi biznes za rik viyny. Available at: https://www.unian.ua/economics/finance/chas-dlya-roboti-yak-vidnovlyuvavsya-ta-adaptuvavsya-ukrajinskiy-biznes-za-rik-viyni-12154170.html
  3. Giones, F., Brem, A., Pollack, J. M., Michaelis, T. L., Klyver, K., Brinckmann, J. (2020). Revising entrepreneurial action in response to exogenous shocks: Considering the COVID-19 pandemic. Journal of Business Venturing Insights, 14, e00186. https://doi.org/10.1016/j.jbvi.2020.e00186
  4. Ukraine: what’s the global economic impact of Russia’s invasion? Available at: https://www.economicsobservatory.com/ukraine-whats-the-global-economic-impact-of-russias-invasion
  5. Number of the Day: 18% - The Stark Reality of Ukrainian Business in Wartime. Available at: https://www.linkedin.com/pulse/number-day-18-stark-reality-ukrainian-business-wartime-lippold-9oipe?trk=public_post_main-feed-card_feed-article-content
  6. Fomina, T. H., Rohalska, V. V. (2022). Features of the application of preventive measures in the state of war. The Russian-Ukrainian War (2014–2022): Historical, Political, Cultural-Educational, Religious, Economic, and Legal Aspects, 1289–1297. https://doi.org/10.30525/978-9934-26-223-4-162
  7. Tverdostup, M. (2023). The Demographic Challenges to Ukraine’s Economic Reconstruction. Policy Notes and Reports 71. Available at: https://wiiw.ac.at/the-demographic-challenges-to-ukraine-s-economic-reconstruction-dlp-6620.pdf
  8. Alessa, A. A., Alotaibie, T. M., Elmoez, Z., Alhamad, H. E. (2021). Impact of COVID-19 on Entrepreneurship and Consumer Behaviour: A Case Study in Saudi Arabia. The Journal of Asian Finance, Economics and Business, 8 (5), 201–210. https://doi.org/10.13106/jafeb.2021.vol8.no5.0201
  9. Po dorozi: ukrainska transportno-lohistychna haluz prokhodyt shliakh vid stuporu na pochatku viyny do intehratsiyi u yevromerezhi. Available at: https://delo.ua/transport/po-dorozi-ukrayinska-transportno-logisticna-galuz-proxodit-slyax-vid-stuporu-na-pocatku-viini-do-integraciyi-u-jevromerezi-411142/
  10. Levchenko, I., Britchenko, I. (2021). Estimation of state financial support for non-priority territorial units using the example of bridge construction. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (13 (109)), 26–34. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.225524
  11. Raczkowski, K., Schneider, F., Laroche, F. (Eds.) (2017). Report: The impact of road transport sector regulation on the entrepreneurship and economic growth in the European Union. Motor Transport Institute. Warsaw-Linz-Lyon. Available at: http://www.konradraczkowski.info/backstage/wp-content/uploads/2017/04/REPORT-ITS-Final-February-2017.pdf
  12. Report on logistics in the EU and multimodal transport in the new TEN-T corridors. 2015/2348 (INI). European Parliament. Available at: https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/A-8-2016-0384_EN.html
  13. Sardak, S., Samoilenko, A. (2014). National Economies Intellectualization Evaluating in the World Economy. SSRN Electronic Journal. https://doi.org/10.2139/ssrn.3508400
  14. Levchenko, I., Hradovych, N., Borkovska, V., Britchenko, I. (2022). Devising a procedure of state financial protectionism in the agricultural industry in the context of regionalization. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2 (13 (116)), 6–14. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.255045
  15. Backward Regions Grant Fund. Available at: https://www.indiastat.com/social-and-welfare-schemes-data/27/backward-classes-schemes/27905/backward-regions-grant-fund-brgf/411976/stats.aspx
  16. Backward Region Grant Fund for all Arunachal districts. Available at: https://timesofindia.indiatimes.com/city/guwahati/Backward-Region-Grant-Fund-for-all-Arunachal-districts/articleshow/27236041.cms
  17. Snieska, V., Zykiene, I. (2015). City Attractiveness for Investment: Characteristics and Underlying Factors. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 213, 48–54. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.11.402
  18. Muczyński, A. (2020). Financial flow models in municipal housing stock management in Poland. Land Use Policy, 91, 104429. https://doi.org/10.1016/j.landusepol.2019.104429
  19. Akbulaev, N., Aliyev, Y., Ahmadov, T. (2019). Research models for financing social business: theory and practice. Heliyon, 5 (5), e01599. https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2019.e01599
  20. Top-20 sektoriv ekonomiky, yaki naishvydshe zrostatymut nastupni 10 rokiv. Available at: https://minfin.com.ua/ua/invest/articles/top20-sektoriv-ekonomiki-yaki-nayshvidshe-zrostatimut-v-nastupni-10-rokiv/
  21. Angelis-Dimakis, A., Dimaki, K. (2016). Identifying Clusters of Regions in the European South, based on their Economic, Social and Environmental Characteristics. REGION, 3 (2), 71. https://doi.org/10.18335/region.v3i2.81
  22. Urbancikova, N., Burger, P. (2014). Financing Clusters from Public Funds in the European Countries. Journal of Applied Economic Sciences, 9 (1 (27)), 148–157. Available at: https://www.researchgate.net/publication/262791406_Financing_Clusters_from_Public_Funds_in_the_European_Countries
  23. Vorkut, T., Volynets, L., Bilonog, O., Sopotsko, O., Levchenko, I. (2019). The model to optimize deliveries of perishable food products in supply chains. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5 (3 (101)), 43–50. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.177903
  24. Orlowski, L. T. (2012). Financial crisis and extreme market risks: Evidence from Europe. Review of Financial Economics, 21 (3), 120–130. https://doi.org/10.1016/j.rfe.2012.06.006
  25. Metodyky otsiniuvannia roboty tsentralnykh i mistsevykh orhaniv vykonavchoi vlady shchodo zaluchennia investytsiy, zdiysnennia zakhodiv z polipshennia investytsiynoho klimatu u vidpovidnykh haluziakh ekonomiky ta v rozrizi rehioniv, reitynhovoi otsinky investytsiynoi pryvablyvosti haluzei, rehioniv ta subiektiv hospodariuvannia i vidpovidnoi formy zvitu. Nakaz ministerstva ekonomiky Ukrainy vid 17 lypnia 2006 r. No. 245. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0459-04#Text
  26. Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy. Available at: https://www.ukrstat.gov.ua/
  27. Kapitalni investytsiyi. Available at: https://ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2020/ibd/kin/arh_kin_ed2020_u.htm
  28. Atamas, O. (2023). Investment attractiveness of regions in Ukraine: problems, recommendations, prospects. Acta Academiae Beregsasiensis. Economics, 4, 29–36. https://doi.org/10.58423/2786-6742/2023-4-29-36
  29. Official hrivnya exchange rates. Available at: https://bank.gov.ua/ua/markets/exchangerate-chart
Формування державної підтримки підприємництва в сфері міських пасажирських перевезень

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-30

Як цитувати

Палант, О. Ю., & Захаров, Д. С. (2024). Формування державної підтримки підприємництва в сфері міських пасажирських перевезень. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2(13 (128), 103–109. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.302012

Номер

Розділ

Трансфер технологій: промисловість, енергетика, нанотехнології