Розробка мультимедійного навчального курсу для саморозвитку користувача

Автор(и)

  • Ірина Олександрівна Хорошевська Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, Україна https://orcid.org/0000-0001-8990-9891
  • Олексій Ігорович Хорошевський Харківський національний університет радіоелектроніки, Україна https://orcid.org/0000-0002-6260-2045
  • Євген Миколайович Грабовський Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, Україна https://orcid.org/0000-0001-7799-7249
  • Вікторія Анатоліївна Лук’янова Харківський національний університет радіоелектроніки, Україна https://orcid.org/0000-0001-7476-3746
  • Ірина Олексіївна Житлова Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, Україна https://orcid.org/0009-0009-0429-8653

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.302884

Ключові слова:

мультимедійний навчальний курс, пошукові запити, технічне завдання, сукуленти, Adobe Captivate

Анотація

Об'єктом дослідження є склад, вміст та особливості аналітичних та прикладних завдань, які необхідно вирішити в процесі створення мультимедійного навчального курсу для саморозвитку користувача. В контексті даної роботи вирішувалась проблема відсутності чіткого визначення змістовно-елементного складу аналітичних та прикладних завдань, які необхідно вирішувати під час створення такого курсу.

Наведено аналіз досліджень, присвячених різним аспектам створення мультимедійних видань, комплексів, курсів для самонавчання і саморозвитку користувачів за різними сферами. Здійснено систематизацію та визначення змісту і особливостей аналітичних та прикладних завдань, що доцільно вирішити під час розробки курсу. Дослідження ключових слів базується на аналізі пошукових запитів користувачів. Як результат, «сукуленти види» (1–10 тис./міс.) і «сукуленти розмноження» (100–1 тис./міс.) додано як теми курсу. З метою виявлення позитивних практик і привнесення їх до курсу досліджується функціонал аналогів. Розробка технічного завдання дозволяє визначити елементно-змістовний склад, структурні і технологічні аспекти курсу. Обґрунтовано вибір найдоцільнішого програмного середовища для розробки мультимедійного навчального курсу (через призму аналізу потрібного для цього функціоналу). Визначено доцільний стилістичний напрям для реалізації дизайну інтерфейсу курсу. Створено прототипи сторінок. Реалізація курсу і його інтерактивних складових (порад, вправ, тестів, гри) здійснюється в обраному середовищі Adobe Captivate.

Вирішення кожного із завдань проілюстровано прикладом. Для демонстрації створення мультимедійного курсу обрано саморозвиток користувача в питаннях догляду за сукулентами. Розроблене видання використовується в навчальній дисципліни «Технології електронного видавництва» як наглядний приклад створення курсу

Біографії авторів

Ірина Олександрівна Хорошевська, Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра комп’ютерних систем і технологій

Олексій Ігорович Хорошевський, Харківський національний університет радіоелектроніки

Кандидат технічних наук

Кафедра медіасистем та технологій

Євген Миколайович Грабовський, Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра комп’ютерних систем і технологій

Вікторія Анатоліївна Лук’янова, Харківський національний університет радіоелектроніки

Кандидат педагогічних наук, доцент

Кафедра вищої математики

Ірина Олексіївна Житлова, Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця

Кафедра комп’ютерних систем і технологій

Посилання

  1. Ohirko, M., Horskyi, M., Soltys, I., Dubolazov, O., Ushenko, O., Morfliuk-Shchur, V. et al. (2023). Investigation of Principles of Using Multimedia Learning Tools in Different Educational Environments. Technology and Technique of Typography (Tekhnolohiia I Tekhnika Drukarstva), 2 (80), 86–91. https://doi.org/10.20535/2077-7264.2(80).2023.286152
  2. Khoroshevska, I. O., Bondar, A. V. (2019). Method development for creating a multimedia edition “self-teacher of piano.” Scientific Notes of Taurida National V.I. Vernadsky University. Series: Technical Sciences, 5 (1), 185–193. https://doi.org/10.32838/2663-5941/2019.5-1/30
  3. Pushkar, O. I. (2023). The concept of creating multimedia tools for educational space of dual education. Printing and Publishing, 1 (85), 101–122. https://doi.org/10.32403/0554-4866-2023-1-85-101-122
  4. Deineko, Z., Sotnik, S., Lyashenko, V. (2022). Multimedia Systems in Education. International Journal of Academic Information Systems Research (IJAISR), 6 (7), 23–28. Available at: https://openarchive.nure.ua/server/api/core/bitstreams/3f786cf6-ef00-42f7-a1a9-d0e93b0f16b6/content
  5. Mayer, R. E., Fiorella, L. (Eds.) (2021). The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/9781108894333
  6. Bonvillian, W. B., Sarma, S. E. (2021). Workforce Education. MIT Press. https://doi.org/10.7551/mitpress/12833.001.0001
  7. Khoroshevska, I. О. (2020). The structure of virtual learning environment for supporting student-centered training in publishing and printing specialty. Information Technologies and Learning Tools, 78 (4), 203–218. https://doi.org/10.33407/itlt.v78i4.2885
  8. Bondar, I. О. (2018). Content analysis of multimedia training complex on discipline «color theory». Information Technologies and Learning Tools, 63 (1), 95–106. https://doi.org/10.33407/itlt.v63i1.1886
  9. Khoroshevska, I. O., Hliebov, V. O. (2021). Ekonomiko-matematychne pidgruntia rozrobky multymediinoho navchalnoho vydannia «Teoriya koloru». Polihrafichni, multymediyni ta web-tekhnolohii. Kharkiv: TOV «Drukarnia Madryd», 136–148. Available at: https://pmw.nure.ua/files/47.pdf
  10. Babenko, V., Dmitrieva, O., Bratkevich, V., Hrabovskyi, Y., Al’, O., boschiy, N. A. (2022). Development of methods formalisation subject technology design of multimedia edition. International Journal of Embedded Systems, 15 (3), 239. https://doi.org/10.1504/ijes.2022.124848
  11. Clark, R. C., Mayer, R. E. (2023). e-Learning and the Science of Instruction: Proven Guidelines for Consumers and Designers of Multimedia Learning. New York: Wiley, 512.
  12. Li, Z.-N., Drew, M. S., Liu, J. (2021). Fundamentals of Multimedia. In Texts in Computer Science. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-62124-7
  13. Wijaya, M. C., Maksom, Z., Abdullah, M. H. L. (2021). A Brief of Review: Multimedia Authoring Tool Attributes. Ingénierie Des Systèmes d Information, 26 (1), 1–11. https://doi.org/10.18280/isi.260101
  14. Hrabovskyi, Y., Kots, H., Veretelnyk, K. (2023). Development of a methodology for creating an on-line layout assistant for electronic publications for mobile devices. EUREKA: Physics and Engineering, 5, 164–176. https://doi.org/10.21303/2461-4262.2023.003105
  15. Smolianko, Y., Valentieva, T. (2022). The technology of making an electronic training manual on «preschool pedagogy». New Inception, 1-2 (7-8), 70–77. Available at: https://doi.org/10.5281/zenodo.7102255
  16. Khoroshevska, I. O., Vinnikova, Yе. O. (2022). Specifics of software choice for creating an animated publication. Scientific Notes of Taurida National V.I. Vernadsky University. Series: Technical Sciences, 5, 170–175. https://doi.org/10.32782/2663-5941/2022.5/25
  17. Google Ads. Available at: https://ads.google.com/intl/en/home/
  18. Pravylnyi dohliad za kaktusamy ta sukulentamy. Available at: https://www.compo.com/ua/gaid/doglyad-za-roslinami/kimnatni-roslini/doglyad-za-kaktusami-ta-sukulentami
  19. Dohliad za sukulentamy z Yarosom: shcho potribno znaty. Available at: https://iaros.com.ua/sukulenty-dohliad/
  20. Planet Deser. Available at: https://planetdesert.com/
  21. Khoroshevska, I. O. (2018). Information presentation structure in the technical task for creating multimedia didactic training complexes. Vcheni zapysky Tavriyskoho natsionalnoho universytetu imeni V. I. Vernadskoho. Seriya: tekhnichni nauky, 29 (68 (5)), 85–93. Available at: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/20396?locale=en
  22. Метод аналізу ієрархій. Available at: https://dss.tg.ck.ua/ahp-help
  23. Web Design Styles: Complete guide. Available at: https://fireart.studio/blog/web-design-styles-complete-guide
  24. Jaisingh, P., Bruyndonckx, D. (2019). Mastering Adobe Captivate 2019: Build cutting edge professional SCORM compliant and interactive eLearning content with Adobe Captivate. Birmingham: Packt Publishing, 772.
  25. Adobe Captivate. Available at: https://www.adobe.com/products/captivate.html
Розробка мультимедійного навчального курсу для саморозвитку користувача

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-30

Як цитувати

Хорошевська, І. О., Хорошевський, О. І., Грабовський, Є. М., Лук’янова, В. А., & Житлова, І. О. (2024). Розробка мультимедійного навчального курсу для саморозвитку користувача. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2(2 (128), 48–63. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.302884