Розробка мультимедійного навчального курсу для саморозвитку користувача
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.302884Ключові слова:
мультимедійний навчальний курс, пошукові запити, технічне завдання, сукуленти, Adobe CaptivateАнотація
Об'єктом дослідження є склад, вміст та особливості аналітичних та прикладних завдань, які необхідно вирішити в процесі створення мультимедійного навчального курсу для саморозвитку користувача. В контексті даної роботи вирішувалась проблема відсутності чіткого визначення змістовно-елементного складу аналітичних та прикладних завдань, які необхідно вирішувати під час створення такого курсу.
Наведено аналіз досліджень, присвячених різним аспектам створення мультимедійних видань, комплексів, курсів для самонавчання і саморозвитку користувачів за різними сферами. Здійснено систематизацію та визначення змісту і особливостей аналітичних та прикладних завдань, що доцільно вирішити під час розробки курсу. Дослідження ключових слів базується на аналізі пошукових запитів користувачів. Як результат, «сукуленти види» (1–10 тис./міс.) і «сукуленти розмноження» (100–1 тис./міс.) додано як теми курсу. З метою виявлення позитивних практик і привнесення їх до курсу досліджується функціонал аналогів. Розробка технічного завдання дозволяє визначити елементно-змістовний склад, структурні і технологічні аспекти курсу. Обґрунтовано вибір найдоцільнішого програмного середовища для розробки мультимедійного навчального курсу (через призму аналізу потрібного для цього функціоналу). Визначено доцільний стилістичний напрям для реалізації дизайну інтерфейсу курсу. Створено прототипи сторінок. Реалізація курсу і його інтерактивних складових (порад, вправ, тестів, гри) здійснюється в обраному середовищі Adobe Captivate.
Вирішення кожного із завдань проілюстровано прикладом. Для демонстрації створення мультимедійного курсу обрано саморозвиток користувача в питаннях догляду за сукулентами. Розроблене видання використовується в навчальній дисципліни «Технології електронного видавництва» як наглядний приклад створення курсу
Посилання
- Ohirko, M., Horskyi, M., Soltys, I., Dubolazov, O., Ushenko, O., Morfliuk-Shchur, V. et al. (2023). Investigation of Principles of Using Multimedia Learning Tools in Different Educational Environments. Technology and Technique of Typography (Tekhnolohiia I Tekhnika Drukarstva), 2 (80), 86–91. https://doi.org/10.20535/2077-7264.2(80).2023.286152
- Khoroshevska, I. O., Bondar, A. V. (2019). Method development for creating a multimedia edition “self-teacher of piano.” Scientific Notes of Taurida National V.I. Vernadsky University. Series: Technical Sciences, 5 (1), 185–193. https://doi.org/10.32838/2663-5941/2019.5-1/30
- Pushkar, O. I. (2023). The concept of creating multimedia tools for educational space of dual education. Printing and Publishing, 1 (85), 101–122. https://doi.org/10.32403/0554-4866-2023-1-85-101-122
- Deineko, Z., Sotnik, S., Lyashenko, V. (2022). Multimedia Systems in Education. International Journal of Academic Information Systems Research (IJAISR), 6 (7), 23–28. Available at: https://openarchive.nure.ua/server/api/core/bitstreams/3f786cf6-ef00-42f7-a1a9-d0e93b0f16b6/content
- Mayer, R. E., Fiorella, L. (Eds.) (2021). The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/9781108894333
- Bonvillian, W. B., Sarma, S. E. (2021). Workforce Education. MIT Press. https://doi.org/10.7551/mitpress/12833.001.0001
- Khoroshevska, I. О. (2020). The structure of virtual learning environment for supporting student-centered training in publishing and printing specialty. Information Technologies and Learning Tools, 78 (4), 203–218. https://doi.org/10.33407/itlt.v78i4.2885
- Bondar, I. О. (2018). Content analysis of multimedia training complex on discipline «color theory». Information Technologies and Learning Tools, 63 (1), 95–106. https://doi.org/10.33407/itlt.v63i1.1886
- Khoroshevska, I. O., Hliebov, V. O. (2021). Ekonomiko-matematychne pidgruntia rozrobky multymediinoho navchalnoho vydannia «Teoriya koloru». Polihrafichni, multymediyni ta web-tekhnolohii. Kharkiv: TOV «Drukarnia Madryd», 136–148. Available at: https://pmw.nure.ua/files/47.pdf
- Babenko, V., Dmitrieva, O., Bratkevich, V., Hrabovskyi, Y., Al’, O., boschiy, N. A. (2022). Development of methods formalisation subject technology design of multimedia edition. International Journal of Embedded Systems, 15 (3), 239. https://doi.org/10.1504/ijes.2022.124848
- Clark, R. C., Mayer, R. E. (2023). e-Learning and the Science of Instruction: Proven Guidelines for Consumers and Designers of Multimedia Learning. New York: Wiley, 512.
- Li, Z.-N., Drew, M. S., Liu, J. (2021). Fundamentals of Multimedia. In Texts in Computer Science. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-62124-7
- Wijaya, M. C., Maksom, Z., Abdullah, M. H. L. (2021). A Brief of Review: Multimedia Authoring Tool Attributes. Ingénierie Des Systèmes d Information, 26 (1), 1–11. https://doi.org/10.18280/isi.260101
- Hrabovskyi, Y., Kots, H., Veretelnyk, K. (2023). Development of a methodology for creating an on-line layout assistant for electronic publications for mobile devices. EUREKA: Physics and Engineering, 5, 164–176. https://doi.org/10.21303/2461-4262.2023.003105
- Smolianko, Y., Valentieva, T. (2022). The technology of making an electronic training manual on «preschool pedagogy». New Inception, 1-2 (7-8), 70–77. Available at: https://doi.org/10.5281/zenodo.7102255
- Khoroshevska, I. O., Vinnikova, Yе. O. (2022). Specifics of software choice for creating an animated publication. Scientific Notes of Taurida National V.I. Vernadsky University. Series: Technical Sciences, 5, 170–175. https://doi.org/10.32782/2663-5941/2022.5/25
- Google Ads. Available at: https://ads.google.com/intl/en/home/
- Pravylnyi dohliad za kaktusamy ta sukulentamy. Available at: https://www.compo.com/ua/gaid/doglyad-za-roslinami/kimnatni-roslini/doglyad-za-kaktusami-ta-sukulentami
- Dohliad za sukulentamy z Yarosom: shcho potribno znaty. Available at: https://iaros.com.ua/sukulenty-dohliad/
- Planet Deser. Available at: https://planetdesert.com/
- Khoroshevska, I. O. (2018). Information presentation structure in the technical task for creating multimedia didactic training complexes. Vcheni zapysky Tavriyskoho natsionalnoho universytetu imeni V. I. Vernadskoho. Seriya: tekhnichni nauky, 29 (68 (5)), 85–93. Available at: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/20396?locale=en
- Метод аналізу ієрархій. Available at: https://dss.tg.ck.ua/ahp-help
- Web Design Styles: Complete guide. Available at: https://fireart.studio/blog/web-design-styles-complete-guide
- Jaisingh, P., Bruyndonckx, D. (2019). Mastering Adobe Captivate 2019: Build cutting edge professional SCORM compliant and interactive eLearning content with Adobe Captivate. Birmingham: Packt Publishing, 772.
- Adobe Captivate. Available at: https://www.adobe.com/products/captivate.html
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Iryna Khoroshevska, Oleksii Khoroshevskyi, Yevhen Hrabovskyi, Viktoriia Lukyanova, Iryna Zhytlova
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.