Удосконалення безпекових критеріїв перевезення небезпечних вантажів автомобільним транспортом засобами оптимізації геометричних параметрів їх укладання

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.307235

Ключові слова:

автомобільні перевезення, воксельна модель укладання, фрактальна розмірність, кріплення вантажів, безпека перевезень

Анотація

Об’єктом дослідження є процес перевезення вантажів автомобільним транспортом. Розглянуто проблему ефективного завантаження та кріплення небезпечних вантажів  у ящиковій тарі при перевезенні їх автомобілями.

Представлено основні засади воксельної інтерпретації моделі завантаження ящикової тари на автомобільний транспорт та розроблено загальний принцип розрахунку фрактальної розмірності таких тривимірних об’єктів. В основу розрахунку покладено процедуру пониження розмірності простору шляхом розрізання об’єкта на окремі шари та визначення фрактальної розмірності двовимірних зрізів. Запропонований принцип  може бути застосований для оцінки фрактальної розмірності тривимірних об’єктів в практичних задачах будь-яких галузей.

Розроблено спосіб спрощеного підрахунку фрактальних характеристик тривимірних вексельних моделей укладання вантажу. В основу способу покладено оцінку якості блокування складових елементів просторової системи в трьох координатних напрямах за показниками фрактальної розмірності двовимірних зображень їх каркасів. Спосіб надає можливості для підрахунку кількісних характеристик якості укладання вантажу з позицій безпеки його перевезення.

Запропоновано спосіб фрактального укладання НВ у ящиковій тарі на автомобільній платформі. Даний спосіб фрактального укладання забезпечує відсутність проковзування і зсуву ящиків у пакеті та унеможливлює їх перекидання в екстремальних ситуаціях. Використання фрактального способу укладання дозволяє застосовувати ефективну і низько затратну технологію кріплення НВ, оскільки передбачає тільки кругову ув’язку верхнього шару завантаженого пакета ящиків та кріплення його до платформи автомобіля у чотирьох точках

Біографії авторів

Сергій Іванович Пустюльга, Луцький національний технічний університет

Доктор технічних наук, професор

Кафедра архітектури та дизайну

Володимир Петрович Самчук, Луцький національний технічний університет

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра будівництва та цивільної інженерії

Валентин Михайлович Придюк, Луцький національний технічний університет

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра автомобілів і транспортних технологій

Оксана Степанівна Пасічник, Луцький національний технічний університет

Кандидат архітектури, доцент

Кафедра архітектури та дизайну

Олександр Петрович Шимчук, Луцький національний технічний університет

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра будівництва та цивільної інженерії

Посилання

  1. Popov, O., Iatsyshyn, A., Pecheny, V., Kovach, V., Kovalenko, V. (2023). Approaches to Assessing Consequences of Accidents During Transportation of Hazardous Substances by Road. Studies in Systems, Decision and Control, 327–342. https://doi.org/10.1007/978-3-031-22500-0_22
  2. Guo, J., Luo, C. (2022). Risk assessment of hazardous materials transportation: A review of research progress in the last thirty years. Journal of Traffic and Transportation Engineering (English Edition), 9 (4), 571–590. https://doi.org/10.1016/j.jtte.2022.01.004
  3. Bęczkowska, S. (2019). The method of optimal route selection in road transport of dangerous goods. Transportation Research Procedia, 40, 1252–1259. https://doi.org/10.1016/j.trpro.2019.07.174
  4. Menoni, S. (2007). Transportation Of Dangerous Goods. NATO Science for Peace and Security Series C: Environmental Security, 97–110. https://doi.org/10.1007/978-1-4020-6385-5_6
  5. ADR 2023 - Agreement concerning the International Carriage of Dangerous Goods by Road. Available at: https://unece.org/transport/standards/transport/dangerous-goods/adr-2023-agreement-concerning-international-carriage
  6. Kurpel, D. V., Scarpin, C. T., Pécora Junior, J. E., Schenekemberg, C. M., Coelho, L. C. (2020). The exact solutions of several types of container loading problems. European Journal of Operational Research, 284 (1), 87–107. https://doi.org/10.1016/j.ejor.2019.12.012
  7. Bortfeldt, A., Wäscher, G. (2013). Constraints in container loading – A state-of-the-art review. European Journal of Operational Research, 229 (1), 1–20. https://doi.org/10.1016/j.ejor.2012.12.006
  8. Conca, A., Ridella, C., Sapori, E. (2016). A Risk Assessment for Road Transportation of Dangerous Goods: A Routing Solution. Transportation Research Procedia, 14, 2890–2899. https://doi.org/10.1016/j.trpro.2016.05.407
  9. Junqueira, L., Morabito, R., Sato Yamashita, D. (2012). Three-dimensional container loading models with cargo stability and load bearing constraints. Computers & Operations Research, 39 (1), 74–85. https://doi.org/10.1016/j.cor.2010.07.017
  10. Lim, A., Ma, H., Qiu, C., Zhu, W. (2013). The single container loading problem with axle weight constraints. International Journal of Production Economics, 144 (1), 358–369. https://doi.org/10.1016/j.ijpe.2013.03.001
  11. European Commission, Directorate-General for Mobility and Transport, (2014). Cargo securing for road transport : 2014 European best practices guidelines, Publications Office. https://doi.org/10.2832/80373
  12. Pankratov, A., Romanova, T., Litvinchev, I. (2020). Packing Oblique 3D Objects. Mathematics, 8 (7), 1130. https://doi.org/10.3390/math8071130
  13. Chekanin, V. (2020). Solving the Problem of Packing Objects of Complex Geometric Shape into a Container of Arbitrary Dimension. Proceedings of the 30th International Conference on Computer Graphics and Machine Vision (GraphiCon 2020). Part 2, paper50-1-paper50-13. https://doi.org/10.51130/graphicon-2020-2-3-50
  14. Pustiulha, S., Samostian, V., Tolstushko, N., Korobka, S., Babych, M. (2017). Fractal diagnostics of the degree of fuel atomization by diesel engine injectors. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (8 (90)), 40–46. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.116104
  15. Pustiulha, S., Holovachuk, I., Samchuk, V., Samostian, V., Prydiuk, V. (2019). Improvement of the Technology of Tribostate Application of Powder Paints Using Fractal Analysis of Spray Quality. Advances in Design, Simulation and Manufacturing II, 280–289. https://doi.org/10.1007/978-3-030-22365-6_28
  16. Pustiulha, S., Samchuk, V., Samostian, V., Prydiuk, V., Dembitskij, V. (2022). Influence of the City Transport Route Network Discrete Model Geometrical Parameters on a Quality of a Passenger Traffic System Operation. Lecture Notes in Networks and Systems, 740–751. https://doi.org/10.1007/978-3-031-20141-7_66
  17. Feder, J. (1988). Fractals. Springer US. Springer. https://doi.org/10.1007/978-1-4899-2124-6
  18. Mandelbrot, B. B. (1983). The fractal geometry of nature. Henry Holt and Company, 468.
  19. Pustiulha, S., Samchuk, V., Holovachuk, I., Lelyk, I., Klak, Y. (2022). Discrete-voxel representation of object models for the identification and calculation of their fractal parameters. Applied Geometry and Engineering Graphics, 103, 185–200. Available at: http://ageg.knuba.edu.ua/article/view/273596
  20. Zlatanova, S., Ren, F., Xu, Y., Laefer, D. (2024). Editorial: Voxel-based modelling of natural and man-made objects. International Journal of Applied Earth Observation and Geoinformation, 128, 103713. https://doi.org/10.1016/j.jag.2024.103713
Удосконалення безпекових критеріїв перевезення небезпечних вантажів автомобільним транспортом засобами оптимізації геометричних параметрів їх укладання

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-29

Як цитувати

Пустюльга, С. І., Самчук, В. П., Придюк, В. М., Пасічник, О. С., & Шимчук, О. П. (2024). Удосконалення безпекових критеріїв перевезення небезпечних вантажів автомобільним транспортом засобами оптимізації геометричних параметрів їх укладання. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(3 (129), 74–84. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.307235

Номер

Розділ

Процеси управління