Визначення впливу поглинаючої здатності, розробки нових продуктів і маркетингових можливостей на впровадження цифрового маркетингу та характеристики нових продуктів на МСП Індонезії
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.310101Ключові слова:
поглинаюча здатність, розробка нових продуктів, маркетингові можливості, впровадження цифрового маркетингу, характеристики нових продуктівАнотація
У роботі вивчається вплив поглинаючої здатності на підвищення ефективності МСП шляхом розробки нових продуктів, маркетингових можливостей та впровадження цифрового маркетингу. Завданням дослідження є визначити вплив поглинаючої здатності на ці фактори для покращення характеристик нових продуктів. Було використано кількісний підхід, при якому було зібрано дані від 212 МСП у трьох містах провінції Східна Ява, Індонезія. Аналіз даних проводився за допомогою моделювання структурних рівнянь методом часткових найменших квадратів (PLS-SEM). Результати показують, що найважливішими факторами, що впливають на характеристики нових продуктів, є здатність МСП поглинати зовнішні знання (показник AC3, коефіцієнт навантаження 0,852), нові ініціативи в розробці продуктів (показник NPD4, коефіцієнт навантаження 0,886) та ефективні маркетингові стратегії (показник MC3, коефіцієнт навантаження 0,878). Подальший аналіз показує, що поглинаюча здатність позитивно та суттєво впливає на розробку нових продуктів (β=0,763; p-значення<0,05) та маркетингові можливості (β=0,724; p-значення<0,05), але має негативний і незначний вплив на впровадження цифрового маркетингу (β=–0,102; p-значення>0,05). Однак впровадження цифрового маркетингу позитивно та суттєво впливає на характеристики нових продуктів (β=0,628; p-значення<0,05). Дані результати свідчать, що, незважаючи на вирішальне значення поглинаючої здатності для розробки нових продуктів і маркетингових можливостей, її недостатньо для стимулювання впровадження цифрового маркетингу. Результати підкреслюють важливу, але незначну посередницьку роль впровадження цифрового маркетингу. Практичні висновки служать керівництвом для МСП щодо коригування своїх маркетингових стратегій та розробки нових продуктів для підвищення ефективності, особливо під час кризи
Спонсор дослідження
- We thank everyone who has made significant contributions to this research but cannot be considered co-authors.
Посилання
- Remes, J., Manyika, J., Smit, S., Kohli, S., Fabius, V., Dixon-Fyle, S., Nakaliuzhnyi, A. (2021). The consumer demand recovery and lasting effects of COVID‐19. McKinsey & Company. Available at: https://www.mckinsey.com/industries/consumer-packaged-goods/our-insights/the-consumer-demand-recovery-and-lasting-effects-of-covid-19
- Arora, A., Dahlström, P., Hazan, E., Khan, H., Khanna, R. (2020). Reimagining marketing in the Next Normal. McKinsey. In McKinsey & Company. Available at: https://www.mckinsey.com/business-functions/marketing-and-sales/our-insights/reimagining-marketing-in-the-next-normal
- Kaplan, A. M., Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business Horizons, 53 (1), 59–68. https://doi.org/10.1016/j.bushor.2009.09.003
- Taiminen, H. M., Karjaluoto, H. (2015). The usage of digital marketing channels in SMEs. Journal of Small Business and Enterprise Development, 22 (4), 633–651. https://doi.org/10.1108/jsbed-05-2013-0073
- Foroudi, P., Gupta, S., Nazarian, A., Duda, M. (2017). Digital technology and marketing management capability: achieving growth in SMEs. Qualitative Market Research: An International Journal, 20 (2), 230–246. https://doi.org/10.1108/qmr-01-2017-0014
- Cooper, R. G. (2019). The drivers of success in new-product development. Industrial Marketing Management, 76, 36–47. https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2018.07.005
- Najafi-Tavani, S., Sharifi, H., Najafi-Tavani, Z. (2016). Market orientation, marketing capability, and new product performance: The moderating role of absorptive capacity. Journal of Business Research, 69 (11), 5059–5064. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2016.04.080
- Mu, J., Thomas, E., Peng, G., Di Benedetto, A. (2017). Strategic orientation and new product development performance: The role of networking capability and networking ability. Industrial Marketing Management, 64, 187–201. https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2016.09.007
- Chen, M.-N., Chang, Y.-C. (2019). Absorptive capacity, appropriability depth and new product development in Taiwanese service firms. Asian Journal of Technology Innovation, 27 (1), 108–133. https://doi.org/10.1080/19761597.2019.1595688
- Sudarmaji, E., Nasip, I. (2018). Service innovation capability, that spurs internationalization in Indonesian SMEs. International Journal of Engineering & Technology, 7 (2.29), 251. https://doi.org/10.14419/ijet.v7i2.29.13326
- Tzokas, N., Kim, Y. Ah., Akbar, H., Al-Dajani, H. (2015). Absorptive capacity and performance: The role of customer relationship and technological capabilities in high-tech SMEs. Industrial Marketing Management, 47, 134–142. https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2015.02.033
- Juárez, L. E. V., Escobar, E. A. R., Guzmán, G. M. (2017). The Effects of Absorptive Capacity, Intellectual Property and Innovation in SMEs. Journal of Management and Sustainability, 7 (4), 36. https://doi.org/10.5539/jms.v7n4p36
- Siahaan, D. T., Tan, C. S. L. (2022). What Drives the Adaptive Capability of Indonesian SMEs during the Covid-19 Pandemic: The Interplay between Perceived Institutional Environment, Entrepreneurial Orientation, and Digital Capability. Asian Journal of Business Research, 12 (2). https://doi.org/10.14707/ajbr.220125
- Mursitama, T. N., Noerlina, Arnakim, L. Y. (2023). The role of absorptive capacity, technological capability, and firm performance in Indonesia’s high-tech industry. International Journal of Applied Economics, Finance and Accounting, 15 (2), 126–134. https://doi.org/10.33094/ijaefa.v15i2.852
- Lutfiani, D. S., Nur, S. A. (2019). Innovation Capability and Supply Chain Integration in MSMEs Performance. The International Journal of Business & Management, 7 (12). https://doi.org/10.24940/theijbm/2019/v7/i12/bm1911-005
- Gunawan, A. S., Cahayani, A. (2022). Analisis Entrepreneurial Characteristics Bagi Keberlangsungan Bisnis di Era Pandemi Covid-19 Pada Wirausahawan UMKM Ekonomi Kreatif di Jakarta. Jurnal Serasi, 20 (1), 41. https://doi.org/10.36080/js.v20i1.1833
- Kusumawardhany, P. A. (2018). Pengaruh Kapasitas Absorptif dan Situs Jejaring Sosial Terhadap Kinerja Inovasi Usaha Mikro Kecil dan Menengah (UMKM) di Indonesia. Jurnal Manajemen Teori Dan Terapan | Journal of Theory and Applied Management, 11 (1), 71. https://doi.org/10.20473/jmtt.v11i1.10237
- Flatten, T. C., Engelen, A., Zahra, S. A., Brettel, M. (2011). A measure of absorptive capacity: Scale development and validation. European Management Journal, 29 (2), 98–116. https://doi.org/10.1016/j.emj.2010.11.002
- Li, H., Atuahene-Gima, K. (2001). Product innovation strategy and the performance of new technology ventures in China. Academy of Management Journal, 44 (6), 1123–1134. https://doi.org/10.2307/3069392
- Ringle, C. M., Wende, S., Becker, J.-M. (2022). Discriminant Validity Assessment and Heterotrait-monotrait Ratio of Correlations (HTMT). SmartPLS4.
- Hair, J. F., Jr., Hult, G. T. M., Ringle, C. M., Sarstedt, M. (2021). A primer on partial least squares structural equations modeling (PLS-SEM). Sage Publications.
- Lane, P. J., Koka, B. R., Pathak, S. (2006). The Reification of Absorptive Capacity: A Critical Review and Rejuvenation of the Construct. Academy of Management Review, 31 (4), 833–863. https://doi.org/10.5465/amr.2006.22527456
- Morgan, N. A., Katsikeas, C. S., Vorhies, D. W. (2011). Export marketing strategy implementation, export marketing capabilities, and export venture performance. Journal of the Academy of Marketing Science, 40 (2), 271–289. https://doi.org/10.1007/s11747-011-0275-0
- Raymond, L., Bergeron, F., Croteau, A.-M., St-Pierre, J. (2016). IT-enabled Knowledge Management for the Competitive Performance of Manufacturing SMEs: An Absorptive Capacity-based View. Knowledge and Process Management, 23 (2), 110–123. https://doi.org/10.1002/kpm.1503
- Medase, K., Barasa, L. (2019). Absorptive capacity, marketing capabilities, and innovation commercialisation in Nigeria. European Journal of Innovation Management, 22 (5), 790–820. https://doi.org/10.1108/ejim-09-2018-0194
- Sun, W., Price, J., Ding, Y. (2019). The longitudinal effects of internationalization on firm performance: The moderating role of marketing capability. Journal of Business Research, 95, 326–337. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2018.08.014
- Lechner, C., Gudmundsson, S. V. (2012). Entrepreneurial orientation, firm strategy and small firm performance. International Small Business Journal: Researching Entrepreneurship, 32 (1), 36–60. https://doi.org/10.1177/0266242612455034
- Cui, A. S., Griffith, D. A., Cavusgil, S. T., Dabic, M. (2006). The influence of market and cultural environmental factors on technology transfer between foreign MNCs and local subsidiaries: A Croatian illustration. Journal of World Business, 41 (2), 100–111. https://doi.org/10.1016/j.jwb.2006.01.011
- Raymond, L., Bergeron, F., Croteau, A.-M., St-Pierre, J. (2015). Developing Absorptive Capacity through e-Business: The Case of International SMEs. Journal of Small Business Management, 53, 75–94. https://doi.org/10.1111/jsbm.12192
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Edy Yulianto, Supriono Supriono, Aniesa Samira Bafadal
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.